Pagina 1 din 2

Scris: Dum Iun 20, 2010 1:44 am
de chitanr
Am citit pe acest forum de gentile lui outlander insa am vazut toate variantele incepand de la R19 pana la R16.
Din ce m-am documentat normal este sa pui pe masina ce este in CI-talon , altfel amenda si 15zile pt schimbare roti sau omologare RAR. Eu am cumparat masina(benzina 2006) cu R18 si cauciucuri 255/45...arata splendid, unul din atuurile cumpararii....
ITp-ul este pana in dec 2010.
Problemele normale care se pun:
1.Cum naiba vechiul proprietar a luat ITP-ul daca in carte scria R16 si nu R18?
2.Unui tip de pe forum i s-a refuzat la RAR sa i se treaca in CI pe R18, si atunci de ce
nu mi s-a zis nimic la RAR cand am cumparat-o?
3.Ce propuneti in cazul in care v-ati lovit de aceeasi problema

Numai bine!

Scris: Dum Iun 20, 2010 9:00 pm
de alex167
QUOTE (chitanr @ Jun 20 2010, 01:44 AM) Am citit pe acest forum de gentile lui outlander insa am vazut toate variantele incepand de la R19 pana la R16.
Din ce m-am documentat normal este sa pui pe masina ce este in CI-talon , altfel amenda si 15zile pt schimbare roti sau omologare RAR. Eu am cumparat masina(benzina 2006) cu R18 si cauciucuri 255/45...arata splendid, unul din atuurile cumpararii....
ITp-ul este pana in dec 2010.
Problemele normale care se pun:
1.Cum naiba vechiul proprietar a luat ITP-ul daca in carte scria R16 si nu R18?
2.Unui tip de pe forum i s-a refuzat la RAR sa i se treaca in CI pe R18, si atunci de ce
nu mi s-a zis nimic la RAR cand am cumparat-o?
3.Ce propuneti in cazul in care v-ati lovit de aceeasi problema

Numai bine!

Cauta si tu o relatie la un ITP. Si eu am facut ITP -ul acu o luna undeva la o "recomandare" si mi-a facut doar testul de frana si poza la motor, in rest nu s-a uitat la nimic, puteam sa am si roti patrate ca nu l-a interesat nimic altceva. Si i-am dat doar 5 lei in plus (80 in loc de 75 cat e oficial).
Cat despre RAR-ul tau, probabil ai avut bafta si a fost neatent ala. Du-te aprinde o lumanare la biserica drept multumire.

Scris: Lun Iun 21, 2010 2:19 pm
de Extremero
Au inceput sa verifice pe la ITP daca gumele de pe masina corespund dpdv dimensiune cu ce scrie in talon.
Daca nu se potrivesc, sau ceri imprumut niste roti 'standard' cu care sa te duci la verificare, sau te descurci la fata locului

Pe alte doua masini pe care le-am luat din Germania, mi-au gresit la RAR dimensiunile anvelopelor cand au facut cartea de identitate, asa ca de fiecare data cand ma duc la ITP, iau cu mine si actele nemtesti ale masinii si le arat ca dimensiunea corecta e cea de pe masina, nu cea din talon. Pana acum au acceptat.

Scris: Dum Iun 27, 2010 1:08 am
de chitanr
Am retinut: ITP spaga dar nu rezolva problema.

Revin cu 2 ciudatenii:
1.Pe cartea de identitate apare R16 iar in talonul nou nimic.......ma opreste politia se uita in talon si ????
2.Sunt al 4-lea proprietar, si de ultimii 2 stiu sigur ca a avut aceleasi genti asa ca de 2 ori RAR-ul nu a observat?

Ma gandeam sa merg la reprezentanta sa imi spuna daca sunt acceptate dimensiunile si apoi un RAR sa adaug pe
cartea de identitate, si apoi sa se treaca si in talon la politie.

Ce ziceti?

Scris: Dum Iun 27, 2010 8:31 am
de COObra
avand in vedere ca exista Outlander cu jante pe 18 inchi ca si dotare de serie, normal ca e acceptat. probabil ca din acest motiv nu a zis rar-ul nimic.
ei introduc codul de sasiu incalculator, si vad ce este acceptat constructiv de catre producator.
in speta, la outlander, jante de 16 si 18 inchi.

Scris: Dum Iun 27, 2010 7:36 pm
de Klez
Singura mica diferenta intre jantele de 16 si 18 (daca ai aceeasi guma), este diametrul total. Drept urmare, daca cele pe 18 au un diametru mai mare, iti va arata viteza pe bord ceva mai mica decat in realitate si va pleca umpic mai greut de pe loc. A, da ... si foarte putin la consum, trage un 0.5 mai mult.

In schimb, eu am pe al meu Pajero (din fabrica cu 215/75/15) 31/10.5/15. Mai nou, am avut si 33/12.5/15. Adica un fel de 315/80/15. Ca si diametru, e aproape dublu fata de fabrica.

La RAR cand am fost sa omologhez motorul, s-au luat de gume ca scrie dimensiunea tipic americana, si nu europeana, cum scrie in talon. Dupa ce i-am indrumat catre un converter de dimensiuni,on-line, au descoperit ca e fix aceeasi chestie cu ce am eu pe talon, numai ca "e in alta limba". De vreo 4 ani, am reusit printr-o "pila" sa modofic in CI, din 215/75/15 in 265/75/15, care e egal cu 31/10.5/15, adica cu ce era incaltata masina. Acum, depinde cum ai tu norocul la inspectie.... Poate sa te frece, poate sa treaca cu vederea...

Scris: Joi Iul 01, 2010 2:20 am
de chitanr
1.Am intrat pe convertoare dar nu inteleg .....nu reies aceleasi date de mai sus: http://translate.google.ro/translate?hl ... ecalc.html

2.Vroiam sa va zic ca cu cele pe 18(cauciucuri Y) pe autostrada parca prind 180-190 usor desi un amic mi-a zis ca el cu cele de 16 nu depaseste 160....cel care a pus pe ia rotile stia acest lucru? nu exista un calculator pt a determina cu care se merge mai repede?

3.cei de la RAR nu se uita la data fabricatiei?...acum vin poe 18 insa modelul meu din 2005-2006 poate nu prevedea pe 18

Scris: Joi Iul 01, 2010 3:13 am
de chitanr
Am reusit sa inteleg modul de calcul american insa cred ca exemplul de mai sus este gresit:
265/75/r15 nu o sa aiba acelasi valori ca 215/75/r15
Explic cum am facut:
-se ia Sidewall Heigh din calculatorul de sus:198.62*2 si 161.03*2(75% din latime*2), valorile se impart la 25.4 pt a da inchi si apoi se aduna cu 15?
adica rezulta pt prima 31 si pt a doua 28
-se ia Section Width-latimea: 215 respectiv 265 de impart la 25.4, adica rezulta pt prima 10.5 si pt a doua si 8.5 ot a doua

Asa ca 215/75/r15=28*8.5R15 iar 265/75/r15=31*10.5r15(asa cum a zis Klez)

Este o greseala pe undeva?

Scris: Joi Iul 01, 2010 5:40 pm
de CristianMarin
Hai sa lamurim cum e cu dimensiunile astea. Luam ca exemplu dimensiunea 265/75/r15. 265 reprezinta latimea maxima a cauciucului in mm. 75 este un procent si inseamna ca distanta dintre janta si exterior este 75% din latime (se intalneste sub denumirea de talon). R15 reprezinta dimensiunea in inchi a jentii pe care se poate monta cauciucul. Daca ai sa te uiti la dimensiunile cauciucurilor acceptate pentru o masina ai sa vezi ca talonul difera pentru jenti de diametre diferite astfel incat diametrul exterior ramane neschimbat. In consecinta viteza (cat si calculul vitezei masinii la kilometraj) nu difera in functie de rotile folosite. Ar fi o gresala sa folosesti alte roti decat cele specificate (in cel mai rau caz faci un calcul sau masori roata ca sa nu iesi din parametrii) deoarece transmisia si rapoartele cutiei sunt calculate pentru acele dimensiuni de roti.

Scris: Joi Iul 01, 2010 9:50 pm
de chitanr
roti specificate unde?
In prezent pe CI apare 215/60/r16 la usa scrie 215/55/r17...am fost la autosoft si acolo s-au uitat la modelul dupa 2003 si apareau mai multe tipuri de r16 di r17, iar mesterul mi-a recomandat 2 variante:
1. 225*55*r18 pe gentile actualte de 18
2.genti noi de 16 cu incaltari standard 215/60/r16 sau 225/65/r16
Eu ce sa mai cred?

Apoi eu tot cred ca aceste cauciurcuri michelin sport cu coeficient y fac ca masina sa prinda viteze mai mari.
A verificat cineva de mai sus calculul?