Latime Maxima Jante 18"
- Andrei-Lander
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm
Esti sigur ca erau de 255/55/18? ... Sunt semnificativ mai mari in circumferinta fata de cele de 18 cu care vine masina, adica 225/55/18 sau cele pe 16 cu 215/70/16.
Vezi aici:
Cand iti pui alte dimensiuni fata de cele cu care vine masina, ideea e sa incerci sa pastrezi aceeasi circumferinta a rotii. [si evident, sa incapa si noua latime sub aripa sau la virare]
Vezi mai jos diferenta intre dimensiunile cu care vine sau care sunt optionale pt outlander, si anume: 215/70/16; 225/55/18 si optional 245/45/19.
Eu mi-am pus roti de iarna atipice pt Outlander (235/60/17), dar am ales gumele astfel incat sa ma abat cat mai putin de la 'stas'
Poti calcula AICI diverse combinatii de anvelope si jante.
Vezi aici:
Cand iti pui alte dimensiuni fata de cele cu care vine masina, ideea e sa incerci sa pastrezi aceeasi circumferinta a rotii. [si evident, sa incapa si noua latime sub aripa sau la virare]
Vezi mai jos diferenta intre dimensiunile cu care vine sau care sunt optionale pt outlander, si anume: 215/70/16; 225/55/18 si optional 245/45/19.
Eu mi-am pus roti de iarna atipice pt Outlander (235/60/17), dar am ales gumele astfel incat sa ma abat cat mai putin de la 'stas'
Poti calcula AICI diverse combinatii de anvelope si jante.
- Andrei-Lander
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm
Pune-ti gume mai late daca vrei, dar incearca sa pastrezi circumferinta.
In functie de acea circumferinta sunt calculate rapoartele din cutie, iar daca o maresti, o sa-ti lungesti treapta 1 (si celelate dar la alea conteraza mai putin), iar in cazul unui SUV (fara reductor), interesul tau e sa ai treptele mici cat mai scurte. (si cuplul la roata cat mai mare).
In functie de acea circumferinta sunt calculate rapoartele din cutie, iar daca o maresti, o sa-ti lungesti treapta 1 (si celelate dar la alea conteraza mai putin), iar in cazul unui SUV (fara reductor), interesul tau e sa ai treptele mici cat mai scurte. (si cuplul la roata cat mai mare).
Ma bag si eu ca musca'n lapte...
Din ce stiu eu, cauciucurile de iarna este bine sa fie mai subtirti, nu mai late, din ratiuni pur functionale.
Acum daca tii doar la aspectul masinii, poti sa iti pui cauciucuri cat de late si daca nu mai poti vira mergi pana la primul bulevard mare unde o sa ai suficient loc sa intorci.
Eu am pastrat dimensiunile "standard" la cauciucuri.
Din ce stiu eu, cauciucurile de iarna este bine sa fie mai subtirti, nu mai late, din ratiuni pur functionale.
Acum daca tii doar la aspectul masinii, poti sa iti pui cauciucuri cat de late si daca nu mai poti vira mergi pana la primul bulevard mare unde o sa ai suficient loc sa intorci.
Eu am pastrat dimensiunile "standard" la cauciucuri.
Eu banuiesc totusi ca isi doreste pentru vara gume mai late...
Un alt aspect pe care nu-l prea ia lumea in seama, e ca practic devine imposibil sa montezi lanturi, cel putin pe fata...
Mai jos e o poza cu gumele mele de iarna 235/60/17, si cand e virata roata la ~45 grade, e foarte apropape de carenajul rotii.
Acolo clar nu mai incap si lanturi....
Un alt aspect pe care nu-l prea ia lumea in seama, e ca practic devine imposibil sa montezi lanturi, cel putin pe fata...
Mai jos e o poza cu gumele mele de iarna 235/60/17, si cand e virata roata la ~45 grade, e foarte apropape de carenajul rotii.
Acolo clar nu mai incap si lanturi....
- Fişiere ataşate
-
- Mitsu_distanta_roata.JPG (667.91 KiB) Vizualizat de 7602 ori
- Andrei-Lander
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm
Pentru AT-uri mergi pe dimensiunea "mica" de Outlander, si anume 215/70/16 sau in cel mai rau caz pe 225/70/16.
Cu roti mai mari, o sa omori masina (incepand cu ambrejajul) daca te bagi in balarii. (n-ai reductor !)
Uite ce dimensini de AT-uri exista (de la BF Goodrich) http://www.bfgoodrichtires.com/tire-sel ... a-ko-tires (selecteaza specs)
Cu roti mai mari, o sa omori masina (incepand cu ambrejajul) daca te bagi in balarii. (n-ai reductor !)
Uite ce dimensini de AT-uri exista (de la BF Goodrich) http://www.bfgoodrichtires.com/tire-sel ... a-ko-tires (selecteaza specs)
- Andrei-Lander
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm
nu intru mereu, si mai mult o folosesc prin oras, dar cand mai fac o excursie la munte undeva , unde mai este si un drum forestier sau un drum cu pamant si a plouat, nu vreau sa ma chinui cu cauciucurile astea de vara H/P. Initial am vrut H/T ( highway / terrain ), acum nu stiu ce sa zic. stiu ca L200 vine cu H/T din fabrica si nici sa schimb aspectul cu alte jante daca tot am jante pe 18"
In general pe coclauri nu prea ai ce sa cauti cu jante de 18 si gume cu talon mic. Din acest motiv nici nu se prea fabrica gume A/T pe dimensiunea asta ....
Daca nu vrei 2 randuri de roti, cauta niste gume care merg si pe drum si pe langa... dar din pacate la dimensiunea de 255/55/18 nu ai prea multe variante...
Yokohama are cam ce vrei tu pe dimensiunea asta, prin seria H/T-S.
Pe un site din state an vazut si Geolander A/T-S dar e ciudat, pt ca pe site-ul YH nu apare dimensiunea asta (225/55/18) la A/T-S....
Daca nu vrei 2 randuri de roti, cauta niste gume care merg si pe drum si pe langa... dar din pacate la dimensiunea de 255/55/18 nu ai prea multe variante...
Yokohama are cam ce vrei tu pe dimensiunea asta, prin seria H/T-S.
Pe un site din state an vazut si Geolander A/T-S dar e ciudat, pt ca pe site-ul YH nu apare dimensiunea asta (225/55/18) la A/T-S....
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 50 vizitatori