Ungiul De Fuga?
Eu inca nu ma prind cu echivalentele romana-engleza la termenii astia, dar manualul spune:
REAR WHEEL ALIGNMENT CHECK AND ADJUSTMENT:
TOE-IN
Standard value: 3 ? 2 mm
If it is out of the standard range, adjust as follows:
Turn the toe adjusting bolt (the mounting bolt inside the body on the control link) to adjust.
Left wheels: Clockwise (+) Toe in
Right wheels: Clockwise (-) Toe in
Toe-in varies approximately 2.6 mm (equivalent to 0?16? of the toe angle for one side) for each scale mark.
CAMBER
Standard value: -0?25? ?0?30? (left/right difference 0?30? max)
note
* For vehicles with aluminium wheels, tighten special tool wheel alignment gauge attachment (MB991004) to the specified torque, then measure the camber.
* The camber is pre-adjusted at factory and is not adjustable.
REAR WHEEL ALIGNMENT CHECK AND ADJUSTMENT:
TOE-IN
Standard value: 3 ? 2 mm
If it is out of the standard range, adjust as follows:
Turn the toe adjusting bolt (the mounting bolt inside the body on the control link) to adjust.
Left wheels: Clockwise (+) Toe in
Right wheels: Clockwise (-) Toe in
Toe-in varies approximately 2.6 mm (equivalent to 0?16? of the toe angle for one side) for each scale mark.
CAMBER
Standard value: -0?25? ?0?30? (left/right difference 0?30? max)
note
* For vehicles with aluminium wheels, tighten special tool wheel alignment gauge attachment (MB991004) to the specified torque, then measure the camber.
* The camber is pre-adjusted at factory and is not adjustable.
Se poate regla, insa doar prin schimbarea componentelor suspensiei. Majoritatea mecanicilor stiu insa ca e "peste mana" sa faci asa ceva; piesele respective trebuiesc comandate special si trebuie date dimensiunile exacte (tolerantele sunt sub 1 mm la comanda, la executie ele putand ajunge pana la 2 mm).
Deci se poate regla orice, la orice vehicul ce sta pe roti cu suspensie independenta sau semi.
Spor!
Deci se poate regla orice, la orice vehicul ce sta pe roti cu suspensie independenta sau semi.
Spor!
Ok, s-a lamurit, unele se pot regla facil, altele poate necesita inlocuirea unor piese. Pe fata totusi cred ca toti avem McPherson, unde doar unghiul de fuga (castor) nu poate fi reglat. Oricum nu de la el iti trage daca e sa iti traga, ori unghiul de cadere ori convergenta sunt de vina. Asta daca nu e ceva simplu cum ar fi presiunea in pneuri Sa nu ne mai indepartam deci mai mult de la intrebarea initiatorului. Raspunsuri la obiect de aici incolo va rog frumos
Cat timp nu te obliga sa tii intr-o parte de volan ca sa corectezi in permanenta, nu are de ce sa te ingrijoreze daca trage un pic atunci cand iei mainile de pe volan. Ori un cauciuc mai dezumflat, ori batea vantul dintr-o parte, ori te fura drumul, ori e un pic dusa geometria cu noile roti. desi unghiurile suspensiei nu s-au modificat, efectiv geometria poate e un pic schimbata cu noile roti care sunt mai inguste si/sau au offset diferit.
Cat timp nu te obliga sa tii intr-o parte de volan ca sa corectezi in permanenta, nu are de ce sa te ingrijoreze daca trage un pic atunci cand iei mainile de pe volan. Ori un cauciuc mai dezumflat, ori batea vantul dintr-o parte, ori te fura drumul, ori e un pic dusa geometria cu noile roti. desi unghiurile suspensiei nu s-au modificat, efectiv geometria poate e un pic schimbata cu noile roti care sunt mai inguste si/sau au offset diferit.
- Andrei-Lander
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 58 vizitatori