4wd: Auto Sau Lock.

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
ctzzz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 06, 2011 8:08 pm

Mesaj de ctzzz » Vin Dec 30, 2011 6:24 pm

Asadar, o intrevare "de baraj":
Cand si de ce folosim 4WD auto si/sau cand 4WD lock?
Raspund numai priceputii, incepatorii tac si asculta/citesc.
Merci.


Avatar utilizator
ctzzz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 06, 2011 8:08 pm

Mesaj de ctzzz » Sâm Dec 31, 2011 7:02 pm

multumesc, o parte apucasem deja sa le citesc, dar le reiau pe toate si revin.

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Mie Ian 04, 2012 10:18 am

pai scrie si in cartea tehnica: cuplezi 4wd lock INAINTE de a intra in apa, noroi, nisip sau atunci cand urci pante f. abrupte

Avatar utilizator
horrry
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 11, 2010 10:04 pm

Mesaj de horrry » Mie Ian 04, 2012 11:12 am

Eu am inteles de pe Wikipedia ca se poate folosi 4wdlock si pt performante pe uscat, dand o mai buna acceleratie de pe loc. Nu am vz nicaieri sa scrie limita de viteza la care se poate folosi 4wd lock. Ce nu am inteles, a fost daca cu asr-esp pornit (in situatie de o roata cu tractiune (grip) si una fara) acesta franeza doar roata fara grip permitand celeilalte care are tractiune sa primeasca cuplu rezultand iesirea din belea (fara sa taie acceleratia). Sau asa este la alte masini.

Avatar utilizator
ctzzz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 06, 2011 8:08 pm

Mesaj de ctzzz » Mie Ian 04, 2012 3:33 pm

tocmai asta e, sunt atat de multe pareri contradictorii.
normal ca am citit mai intai ce scrie in manual, dar mie mi s-a parut ca nu e deloc clar.
chiar si pe net sau in linkurile descrise mai sus, cele de pe forumul nostru, sunt multe chestii care se bat cap in cap.
ma rog, citind si printre randuri, fiecare intelege ce poate.

Avatar utilizator
horrry
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 11, 2010 10:04 pm

Mesaj de horrry » Joi Ian 05, 2012 6:03 pm

Eu de cand am masina, adica de 5 luni am tinut-o 99% pe 4wd, in mintea credeam ca masina trage cu rotile din fata si cand simte ea baga rotile din spate. Ieri am dat pe 2wd , sa nu stric masina, deh, si la o intersectie , cand m-am bagat un pic mai la limita, surpriza, mi-au scartatit rotile ca niciodata, si masina nu mai pleca odata. Pana acum in 4 wd nu mi s-a intamplat desi la fel am mai fortat in anumite situatii. Am mai observat ca in depasiri cand accelerezi mai brutal masina parca vrea sa fuga de sub tine. A mai patit cineva asa? Pe cealalta parte a mers cu 4wd lock cu vreo 120-130 km/h de curand , pt ca mi se parea ca e un pic de polei pe jos si deh, inca nu invatasem tot ce scrie aici. Maine ma duc in service pt revizia de 15000 de km si o sa intreb un nene de acolo, desi cred ca o sa zica standardul: 4 wd sau 4 wd lock doar in condtiii "extreme", in rest 2 wd. Sunt curios care e diferenta de consum numai in 2 wd ...

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Vin Ian 06, 2012 9:53 am

eu nu mi-am dat seama in acesti 2 ani si 30K km care e diferenta de consum intre 2wd si 4wd auto. in ceea ce priveste comportamentul am putut sesiza o stabilitate mai mare a masinii in demaraje (torque steering prezent la 2wd) in conditii de drum alunecos. de asemenea si in curbe mi s-a parut mai stabila masina cu 4wd auto, in special atunci cand accelerez la iesirea din curba. pacat ca nu rezista copilul la faze dintr-astea si da rapid la ratze

4wd lock este un nonsens la viteze mari. in mod normal nici n-ai putea lua curba

Avatar utilizator
ctzzz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 06, 2011 8:08 pm

Mesaj de ctzzz » Vin Ian 06, 2012 11:53 pm

@godaro:
Eu am socotit la drum intins o diferenta de consum de sub 5-10 procente intre 2WD si 4WD (Auto). Neglijabil , as zice.
De aceea sunt tentat sa o las mai bine permanent in 4WD.

@horry:
Apropo de stabilitate, am derapat usor de multe ori la accelerare brusca (am mai scris despre asta).
Numai la 2WD si in special (normal) in treapta I si II.
La depasiri, oricat de sportive, mi se pare ca se comporta bine, fara emotii.

La franarile in caz de urgenta (chiar pe asfalt uscat) ABSul mi se pare o idee mai putin eficient decat la alte masini pe care le-am condus, dar poate acelea erau mai usoare.

Avatar utilizator
al_eugen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 19, 2009 6:34 pm

Mesaj de al_eugen » Lun Iul 09, 2012 12:05 pm

Am gasit acum ceva timp la Mitsubishi pe site o prezentare:

http://www.mitsubishi-motors.com/en/spi ... y/4wd.html


Pentru referinta, atasez si partea esentiala, desenul cu distributia maxima a fortelor intre punti in 4WD AUTO si LOCK.
(Dry paved road surface = 4WD AUTO, Compacted snow = 4WD LOCK)


In concluzie, raspunsul la intrebare ramane: 'Depinde!' - depinde pe ce suprafata, la ce viteza si cat de tare se calca acceleratia.
Fişiere ataşate
4wd.JPG
4wd.JPG (67.04 KiB) Vizualizat de 7148 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori