Outlander: Offroader Sau Nu?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
Mingiu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 07, 2010 2:26 pm

Mesaj de Mingiu » Mar Apr 09, 2013 11:19 am

pai la iesirea din Sighisoara spre Agnita, intr-unul din satele de pe drum era un indicator: drumul D104, Fagaras 37km. Merge peste dealuri si iese in comuna Soars, de partea cealalta a Oltului fata de Fagaras. Era noapte, pustiu, nevasta plus copiii in masina, am vazut iepuri, vulpi...aventura!

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Mar Apr 09, 2013 2:55 pm

QUOTE (Mingiu @ Apr 9 2013, 09:51 AM) Eu cred ca cei 380Nm ai motorului PSA de 160 CP (apropos, mi se pare super motorul asta) plus sistemul 4x4 il fac capabil sa mearga prin 99% din situatiile din pozele (super de altfel) lui Cristi 4x4...

eu nu sunt de acord cu afirmatia asta. prin ce grohotisuri vad eu in pozele aste sigur lovesc pe dedesubt. iar eu am versiunea pe benzina cu garda la sol de 21 cm. voi cei cu diesel aveti parca 18 cm, deci nu cred ca ai dreptate

Avatar utilizator
Mingiu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 07, 2010 2:26 pm

Mesaj de Mingiu » Mar Apr 09, 2013 3:26 pm

Pai mie tocmai asta mi se pare prost la Panero: este super jos, din spate arata ca o vaca gestanta, fara pic de agilitate si sprinteneala.

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Mar Apr 09, 2013 4:22 pm

QUOTE (godaro @ Apr 9 2013, 02:55 PM) (...) iar eu am versiunea pe benzina cu garda la sol de 21 cm. voi cei cu diesel aveti parca 18 cm (...)

De asta am scris intr-un post anterior ca necesita ceva pregatire/preparare.

- Exista arcuri de inaltare MAD Cross Country cu care o mai salti 3.5-5cm si fiind si progresive nu se mai lasa de fund cu 2 traiste in portbagaj.
- Exista scuturi din duraluminiu (scumpe ca porcu') pe accesorii Mitsu. (sunt pt 2.0 dar merg adaptate si pe 2.2 care are un furtun de intercooler mai mare)
- Pt cei cu cutie Eolys (2.2 PSA) exista scut OEM, metalic. (e mai ieftin daca-l luati de la dealerii C-Crosser)
- 'scutul' de plastic care leaga bara fata de scutul motor se poate confectiona din duraluminiu

Un alt handicap al Outlanderului in offroad (fata de alte suv-uri) e dat de unghiurile mici de atac si degajare.
Eu am ramas cu masina intr-un canal de irigatii dupa ce s-a infipt cu botul in malul opus iar rotile fata s-au ingropat in noroi...

Avatar utilizator
mircanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 12, 2011 9:20 pm

Mesaj de mircanu » Mar Apr 09, 2013 7:06 pm

QUOTE (Mingiu @ Apr 9 2013, 08:51 AM) ::))))

Acu' dupa ce am aflat tot ce vroiam, sa va spun opinia mea (neavizata, desigur...):

Exceptand partea cu arsul ambreiajului, ceea ce cerd ca este foarte usor, am tras de Outy meu in toate felurile: L-am bagat in zapada pana peste roti, am urcat dune de nisip de 1m, am mers de la Sighisoara la Fagaras peste dealuri, drum forestier plin de noroi si gropi cu apa (plouase in ultimele doua zile). Singurul "damage" pe care l-am obtinunt a fost sa rup toata plasticaraia de pe dedesupt (cica scuturi pentru praf si noroi...pfff!).
Eu cred ca cei 380Nm ai motorului PSA de 160 CP (apropos, mi se pare super motorul asta) plus sistemul 4x4 il fac capabil sa mearga prin 99% din situatiile din pozele (super de altfel) lui Cristi 4x4...

Sa-l bagi in zapada e ok, ca nu ai ce sa rupi la el. Ramai blocat, te pui pe sapat si iesi pana la urma.
Celelalte cascadorii facute de tine sunt deja la categoria: ce-as putea rupe la masina. Faptul ca ai ramas fara plastice, e deja un semn ca ai exagerat si masina nu e facuta ptr locurile pe unde ai bagat-o.
Daca nu esti nevoit sa te bagi pe coclauri, chiar nu are rost sa duci masina pe acolo. Ca ajungi pe un drum mai nasol si trebuie sa mergi inainte, usurel asa, mai merge. Insa sa te duci chitit pe coclauri sa vezi matale cat de capabila e masina, asta nu mai inteleg.

Posesorii de Outlander trebuie sa se obisnuiasca cu ideea ca masina lor nu e ptr off road. Masini ptr off road sunt Pajero, Jeep Wrangker, Land Cruiser, Patrol, Land Rover si adevarul e ca in ziua de azi sunt din ce in ce mai putine masini capabile si facute ptr off road. Explicatia e simpla: masina de off road a ajuns un produs de nisa. Majoritatea cumparatorilor de masina mare, SUV, nu isi iau masina ptr off road asa ca producatorii se duc dupa tendintele si preferintele cumparatorilor.

De ex, noul Pathfinder nu mai e deloc de off road, asa cum ar crede unii la prima vedere. E mare, e 4x4......da, asa e. insa vine cu cutie CVT si a fost conceput de nissan ca un crossover suv, la fel ca si Outlanderul. De ce? Ptr ca oamenii prefera mai mult lux, confort, stabilitatea pe sosea, motor economic, si mai putin un diferential blocabil, garda mare la sol si cuplu mare. Faptul ca e 4x4 e de ajuns ptr majoritatea. Ca si Outlanderul, se va descurca ok pe un drum mai greu si pe zapada, insa cam atat. Nimic extrem. La fel, este cazul si noului Ford Explorer. Exact, aceeasi poveste ca si cu noul Pathfinder.

@volint
E exact asa cum ai zis tu treaba cu Outie, nici ca se putea rezuma mai bine.

@crsiti4x4
Patrolul ala in 3 usi din poze ramane una dintre masinile campioane la off road. E al tau? Super masina, facuta special ptr off road.
Toyota LC este o vechitura........care inca se mai fabrica si in ziua de azi, daca iti vine sa crezi. E o legenda vie a off roadului si ca si dovada inca mai e in productie dupa 30 de ani. Modelul e disponibil in Australia, Canada, unele tari din america de sud si unele tari din Orientul mijlociu si Africa.
Toyota ramane dupa parerea mea numaru unu la masini de off road. Unul dintre putinii producatori care se mai concentreaza pe segmentul asta.

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mar Apr 09, 2013 8:38 pm

@Mircanu....Patrolul ala e desigur al meu.Compara numerele de pe Patrol cu cel de pe Pajero si cu numarul din avatar.
Nu va lasati inselati de poze.Traseul ala e traseu de etapa din campionatul de offroad clasa extrem,iar masina beneficiaza de unele upgradeuri,adica suspension lift +5 cm,body lift +2 cm,cauciucuri de 35'',scuturi Asfir.In plus intre timp a primit snorkel si troliu de 13000 lbs adica aproape 6 tone.Traseul ala are aproximativ 8 km si a fost parcurs in cca 4 ore,e drept in regim turistic si nu de competitie.
@Mingiu...Outlanderul nu prea are ce face acolo decit daca vrei sa il distrugi.

Avatar utilizator
mircanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 12, 2011 9:20 pm

Mesaj de mircanu » Mar Apr 09, 2013 8:57 pm

Cristi, abia acum am observat numerele. Intrebarea fireasca este care dintre ele e mai bun ptr off road, insa cred ca stiu deja raspunsul.
Mi-ar fi placut si mie sa particip la o drumetie de genu asta, mai ales ca s-a mers lejereanu. Nu-mi place ritmul alert in off road, atunci rupi masina de obicei. Bine pe nisip, tre sa mergi tare tot timpul ca altfel ramai blocat la fiecare 3 minute insa aia e alta mancare de peste.
Peisajele sunt f frumoase.

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mar Apr 09, 2013 9:31 pm

Pozele cu Pajero sunt din vara 2011 iar cu Patrolul din vara 2012 la intilnirea iubitorilor(bolnavilor) de offroad.... in minunatul MARAMURES.

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Mar Apr 09, 2013 9:42 pm

Iubitorii si bolnavii de offroad se mai vindeca... astia ca matale... nici o sansa... nici de la D-zeu nici de la "uciga-l toaca", ca nici unul nici altul nu s-ar risca sa se urce vr-unu' cu masina pe pereti (ca sunteti in stare).

Avatar utilizator
Andrei_kdtt
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 05, 2012 2:10 am

Mesaj de Andrei_kdtt » Mie Apr 10, 2013 1:16 am

Cu totii stim ce poate un LC, un Pajero, un Patrol, mai ales daca sunt preparate... dar eu sincer sunt curios cum se descurca fratii mai mici putini preparati. Am vazut Duster modificat pentru off-road, s-a comportat extraordinar. Cum si un fiat panda se poate catara in diverse locuri, de ce nu si outlander, forester etc. Eu chiar sunt curios sa vad un Outlander cu roti M/T, inaltat putin, cu troliu, scuturi, pentru ca nici o masina nu vine pregatita pentru off-road din fabrica. Masina de Off-road se construieste/modifica, iar Outlander are un sistem foarte inteligent numit Brake-LSD. Adica masina cand are putin momentum ( adica un fel de inertie, se afla in mers ), iar roata stanga-spate incepe sa patineze, atunci roata este infranata, iar cuplul se transfera catre roata dreapta-spate, cea cu aderenta. Doresc sa vad eficienta acestor sisteme in teren. Majoritatea autovehiculelor au acest sistem, dar unul este mai eficient decat celalalt.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori