Martor Engine Aprins

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
alx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Feb 18, 2008 1:00 pm

Mesaj de alx » Mie Iul 31, 2013 2:16 pm

Vin si eu cu o intrebare referitoare la aparitia in bord a Check Engine la un Mitsubishi Outlander 1 Benzina + GPL.

E cam a 3-a sau a 4-a oara cand mi se aprinde. Am diagnosticat eroarea si este urmatoarea:

P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

si s-a intamplat in conditiile:

Fuel Status = 0 byte
Engine Load = 68.627 %
Engine Coolant Temperature = 90 ?C
Fuel Trim Bank 1 Short Term = -2.344 %
Fuel Trim Bank 1 Long Term = -10.156 %
Engine RPM = 3,488.25 rpm
Speed (OBD) = 113 km/h

Alte informatii nu-mi da scula mea de diagnosticat (Torque).

O fi de la fise? Bujiile sunt schimbate de aproximativ 6 luni.

Mentionez ca eroarea apare cam la 300-400 de km de stergerea precedentei si nu am niciun simptom inainte sau in timpul aparitiei ei mergand pe GPL.

Pe GPL am niste probleme daca depasesc 120 la ora dandu-mi in nas dar check engineul apare sub viteza asta si, in exclusivitate, la mers pe autostrada constant.
Pe benzina, la prima pornire dimineata, merge extrem de urat. Dupa ce se incalzeste motorul merge excelent, chiar si pe benzina.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mie Iul 31, 2013 3:33 pm

Greu de spus doar cu informatiile astea dar din ce spui eu cred ca instalatia de gaz e problema. Doar INCA o instalatie necalibrata in tara asta....

Intotodeauna ai negative fuel trims la erori? Ca -10% daca bine tin minte e cam lean. D'aia zic ca poate GPL e cauza, nu masina.... S-ar putea ca la viteza constanta cand load-ul nu prea difera, nu ai modificari de acceleratie care sa duca la ceva cresteri de amestec, te alegi cu un amestec sarac.

La rece iti merge prost pentru ca ECU deja s-a "calibrat" prost din cauza GPL-ului. Pana ajunge sa se incalzeasca, mai ales dupa ce intra in closed loop merge bine ca se adapteaza dupa sezorii de oxigen. Ceea ce din nou sugereaza ca GPL-ul iti da peste cap masina......

Avatar utilizator
Ricioane1972
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 26, 2010 3:35 pm

Mesaj de Ricioane1972 » Mie Aug 28, 2013 8:39 pm

Aici se gaseste manualul de unde am luat pozele
http://outlander.2de.ru/index_M1.htm

Avatar utilizator
detergent
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 02, 2013 9:37 pm

Mesaj de detergent » Lun Noi 11, 2013 9:01 am

Buna ziua tuturor. O problema asemanatoare am si eu. Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D din 2007, 148.000.km. Ieri dupa cca. 300 km de drum mi s-a aprins in timpul mersului martorul motor. Curios e ca atunci cand s-a aprins rulam cu cca. 120 km/h in fana de motor. Nici un alt fel de manifestare. Masina functioneaza absolut normal, ca sa testez am mers si cu 180 km/h, nu ma limiteaza nici in turatie si nici in viteza. Nu scutura la oprirea motorului, porneste fara probleme, motorul nu se incalzeste mai mult decat normal, dupa cum am spus, doar faptul ca este un bec aprins in bord deranjeaza. Oare mai pot circula asa? Pana acum nu am avut astfel de probleme.
Partea mai neplacuta e ca sunt in concediu in strainatate. Oare pot veni a pana acasa? Sa merg aici in service?

Avatar utilizator
detergent
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 02, 2013 9:37 pm

Mesaj de detergent » Mie Noi 13, 2013 7:00 pm

Am fost azi in service. A rezultat ca fiind eroare de la debitmetrul de aer, valoare sub valoarea minima. Mi-au sters eroarea si au spus sa mai circul asa deocamdata. Daca se reaprinde sa revin in service. Dar in conditiile in care debitmetrul de aer ar fi defect, motorul ar mai functiona impecabil? Are cineva experienta in acest sens?

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Mie Noi 13, 2013 8:25 pm

La Outlander inca n-am desfacut (dar urmeaza peste vreo 1500km) , dar la o alta masina curatam debitmetrul la fiecare schimb de filtru de aer.
Operatiunea e simpla, se scoate debitmetrul si se sufla cu un spay special : CRC Air Sensor Cleaner sau cu orice spay cu alcool izopropilic (gasesti la magazinele de electronica). Scopul e acela de a da jos de pe senzor vaporii de ulei imbibati cu praf. (nu pune degetul sau altceva pe senzor, ci da-i din belsug cu jet-ul spayului)
Uite si un video: http://www.youtube.com/watch?v=vPT8rL0noYg

Daca si dupa aceea iti mai da erori, va trebui sa mergi la cineva care sa stie sa citeasca valorile date de senzor (daca sunt ok conform specificatiilor) sau sa-l schimbi.

Daca e bulit, pe termen relativ scurt mare lucru nu ti se intampla, eventual consuma mai mult masina sau trage mai prost.

Avatar utilizator
detergent
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 02, 2013 9:37 pm

Mesaj de detergent » Joi Noi 14, 2013 8:58 pm

Multumesc mult pentru sfat. Sper sa nu fie bulit. Dupa cum am spus, mi s-a aprins pe drum, am mai circulat cu el asa aprins cca. 500 km si l-am incercat pe toata plaja de turatii si viteze, pana pe la 180 km/h. A functionat impecabil. Deocamdata vad nu s-a reaprins, dar nici nu am reusit sa circul prea mult. Oricum, treaba cu curatarea e foarte buna, o voi face si eu. Multumesc inca o data.

Avatar utilizator
detergent
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 02, 2013 9:37 pm

Mesaj de detergent » Lun Noi 18, 2013 2:12 pm

Am mai circulat zilele acestea, dar numai pe distante relativ mici de cca. 40 km. Pana acum nu s-a reaprins martorul.

Avatar utilizator
detergent
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 02, 2013 9:37 pm

Mesaj de detergent » Lun Dec 02, 2013 12:33 pm

Am avut iar un drum lung de cca. 700 km. La cativa km de la plecare masina a pierdut din putere si nu mai puteam rula mai repede de 100 km/h. Oprind motorul s-a rezolvat, dar a reaparut dupa cateva ore de mers. Apoi la o frana de motor prelungita la coborarea unei vai lungi s-a aprins iar martorul de motor, la fel ca si prima data. Acum am de a face din cate se pare cu 2 probleme diferite.

Avatar utilizator
outl
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 03, 2013 5:29 pm

Mesaj de outl » Lun Dec 02, 2013 6:22 pm

Salut! Aceeasi problema am avut-o si eu si am rezolvat-o doar dand jos turbina si am refacut geometria turbinei,pentru ca agata la o anumita turatie!Vreau sa specific ca am fost la tester la MITSUBISHI TIMISOARA si dupa niste schimbari de piese aiurea(piesa care are furtunele ce controleaza vacuumul,debitmetrul,sensor presiune aer intercooler) pt ca ziceau ca-i ba aia ba aia si vreau sa va spun ca au un tester foarte profesional numai ca nu stie sa-l interpreteze,pt ca ultima oara am stat langa tester si mi-am dat seama practic ce are masina.Fenomenul se cunoaste ca LIMPE MODE!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 22 vizitatori