Articole Drive-test Mitsubishi

Generalitati despre automobilism si, de ce nu, motociclism
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mie Iun 13, 2018 11:44 am

Test Drive in premiera cu noul Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163 CP CVT 8 MIVEC Instyle+ 2018


Numele sau este Eclipse Cross, un SUV de cea mai buna calitate, care are menirea de a ridica marca japoneza pe toate pietele unde se comercializeaza.
CE ESTE NOUL ECLIPSE CROSS?
La aceasta intrebare raspunsul este unul extrem de simplu, adica masina de fata este un SUV 100%, nu un crossover cum vedem la marcile concurente precum VW, Opel, Nissan sau Fiat.
Pur si simplu, aceasta masina vine in gama celor de la Mitsubishi drept un model complet diferit fata de ASX si Outlander, o masina care trebuie sa reprezinte reteta succesului pentru japonezi.
Fanii brand-ului trebuie sa stie ca acest Eclipse Cross este un model 100% construit de catre Mitsubishi, fara a avea elemente imprumutate de la Alianta Renault-Nissan, care conduce marca japoneza in prezent.
UNDE SE INTEGREAZA ECLIPSE CROSS FATA DE ASX SI OUTLANDER?

continuarea aici:

http://www.autolatest.ro/teste-auto/tes ... style-2018





Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Iun 19, 2018 10:38 am

Mitsubishi PHEV este tot ÅŸi fix ce-Å£i trebuie (galerie foto)

Eşti mare, ai familie, îţi trebuie loc. Până nu o trăieşti pe cheltuiala ta, nu înţelegi asta. Şi atunci vrei să faci un test cu o maşină mare, deci iei SUV. Şi economică, deci alegi un hibrid. Dacă te uiţi la preţ, 33.000 de euro sună puţin pentru preţurile din piaţă. Hai s-o luăm logic. O hibridă compactă e 20.000 cheală. Atunci una full să fie 25-26.000. Atunci intră Mitsubishi care dă cu pumnul în masă că el vinde la 33.000 cel mai mişto SUV hibrid şi plug-in (PHEV) pe care îl poţi lua. Adică îl bagi pe Outlander PHEV în priză din casă şi în 5 ore ai 8 kW pentru aproape 50 de km în mod full electric. Dacă ai un device cu amperaj mare (16A), bateria se înrcarcă în 3 ore şi jumătate. Noi nu am încărcat-o deloc de la priză în tot testul. Am mers cu încărcarea pe care o avea de la Auto Ţiriac şi pe care şi-a mai făcut-o din frâna regenerativă (cel mai bine în modul coasting, cu frână de motor la vale şi retrogradare din padele) şi am făcut în total 450 de km, în regim mixt. Pentru inginerii din voi, capcitatea bateriei este de 12 kW din care sunt folosiţi numai 8 pentru a proteja celulele. Alte diferenţe între un Outlander PHEV şi unul obişnuit nu sunt în afară de capacitatea portbagajului, care la hibrid are 500 de litri în loc de 550, asta din cauza bateriilor.

Excursia până la Braşov şi înapoi parcă nu a fost. Nu ne-am dat seama că am făcut 350 de kilometri într-o zi. Şi nu datorită drumului liber, ci a unei maşini în care ai confortul final dintr-un avion. De asta îţi dai seama când te dai jos şi constaţi că nu trebuie să-ţi trosneşti oasele, nu-ţi ţiuie urechile şi eşti gata să vezi Biserica Neagră fără pauză de cafea.

La plecare nu auzi nici musca, la drum se aşează excepţional maşina şi zgomotul de rulare există dacă vrei tu să-l auzi. Ne-a plăcut că poziţia la volan este între o berlină şi SUV, asta dacă îţi laşi jos scaunul, desigur, din reglajele electrice. În jurul tău ai o combinaţie potrivită de plastic moale dar şi dur, fiecare acolo unde trebuie, ai finisaje negru-lucios şi inserţii de imitaţie din lemn. Cu tot cu cusăturile şi tivurile roşii ale scaunelor, atmosfera e sobră, poate prea sobră cu tot maroul ăla, la limita eleganţei extreme.

Outlander-ul pug-in hybrid are şi treibutoane magice lângă frâna de mână. Unul dintre ele papă 1 litru benzină / oră ca să încarce bateria motoarelor electrice chiar în timpul mersului. Celălalt poate tăia complet alimentarea maşiii cu curent electric pentru a o folosi mai târziu. Ultimul şi cel evident e pentru mersul strict electric şi are pe el pictograma EV. De pildă, poţi conserva pe autostradă ca să o foloseşti în oraş, unde are sens infinit mai mult.
Şi Mitsubishi Outlander mare ceva extraordinar la finalul testului nostru. Puterea de a te convinge că e un apartament premium pe roţi cu toate utilităţile şi spaţiul de care are nevoie o familie.

http://www.promotor.ro/teste-auto/test- ... o-16841622


Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Iun 25, 2018 10:10 am

TEST Mitsubishi Eclipse Cross, samurai modern

Adevărați campioni ai pieței vehiculelor de teren, japonezii de la Mitsubishi caută de ceva timp soluții pentru a prinde valul crossoverelor care inundă piețele din întreaga lume. Eclipse Cross este modelul care pare cel mai aproape de țel.
Primul constructor nipon care a construit maşini în serie, Mitsubishi, se poate lăuda cu un trecut glorios. Graţie modelului Pajero, marca a devenit o ţintă pentru toţi iubitorii de aventură în afara drumurilor amenajate. În zona sporturilor cu motor, modelele EVO au atras viteziştii ca un magnet graţie performaţelor superioare şi tracţiunii integrale aproape fără cusur. Chiar şi trecerea la propulsia electrică i-a avut printre pionieri pe niponi prin faimosul i-MiEV, model care şi-a împrumutat platforma şi sistemul de propulsie celor două reprezentate ale grupului PSA, Citroen C-Zero şi Peugeot iOn. Asta se întâmpla în 2010 când puţini constructori auto se gândeau că un sistem de propulsie bazat strict pe energie electrică ar putea reprezenta viitorul.
De atunci însă, lucrurile au căpătat o întorsătură mai puţin fastă pentru compania niponă, din portofoliu dispărând, rând pe rând, vehicule cu renume precum Colt, Lancer, Grandis sau Eclipse. Mitsubishi şi-a concentrat întreaga forţă către dezvoltarea de SUV-uri, iar Pajero, Outlander şi ASX au dus mai departe, alături de pickup-ul L200, moştenirea de specialist off-road a companiei.

Miza pe tineri

Inclus în gama Mitsubishi între ASX şi Outlander, Eclipse Cross este cu SUV Coupé compact, anunţat de producător drept „primul model din noua generaţie de vehicule Mitsubishi Motors”. Testat de Capital în varianta Instyle+, vehiculul s-a încadrat perfect în liniile cunoscute ale mărcii nipone. Motorul de 1,5 litri alimentat cu benzină, care dezvoltă 163 CP şi asigură un cuplu de 250 Nm, îşi face datoria pe deplin atât pe şosea cât şi pe teren accidentat, fiind ţinut în frâu de cutia CVT ale cărei setări par menite să asigure un consum cât mai redus. Compromis necesar, având în vedere că vorbim despre un SUV de 1,5 tone cu motor alimentat cu benzină, modul de funcţionare al cutiei poate fi nesatisfăcător pentru cei obişnuiţi cu un stil de deplasare mai sportiv. Dincolo de ansamblul motor – cutie, Eclipse Cross oferă şoferului încredere şi putere, stabilitatea în viraje fiind la cote superioare în ciuda unui sistem de direcţie perfectibil. În teren accidentat sistemul S-AWC permite alegerea între trei stiluri de condus: Auto, Snow şi Gravel.

Continuare aici:

http://www.capital.ro/test-mitsubishi-e ... odern.html


Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Iun 28, 2018 2:13 pm

Test: Mitsubishi ASX 2,2 Diesel A/T Instyle 4WD – Pachet aniversar


Mitsubishi ASX este un prieten vechi. În 2009, când s-a lansat acest model, l-am avut în teste o lună de zile, timp suficient să îl duc pe toate tipurile de drum, să trec alături de el prin toate situațiile de trafic imaginabile, timp suficient pentru a mă convinge că este un prieten de nădejde!

Când s-a lansat, ASX avea un motor diesel excelent, un 1,8 litri și 150 CP suficient de sportiv pentru a face cinste mărcii ce a dominat Dakar-ul vreme de aproape două decenii, dar și incredibil de economic. Din păcate, acel motor a fost tras pe linie moartă, din motive de noxe. Acum, pe varianta cu facelift a lui ASX, energia vine de la un diesel de 2,2 litri și 150 CP. Despre el, mai încolo, acum este momentul să atrag atenția asupra celor…

100 de ani împliniți de Mitsubishi

Primul model Mitsubishi ce a purtat emblema celor 3 diamante a fost dezvoltat, în 1917, de către compania Mitsubishi Shipbuilding, una din companiile predecesoare ale Mitsubishi Heavy Industries, din care s-a desprins în anul 1970 Mitsubishi Motors Corporation. Este vorba despre Mitsubishi Model A. De acum un secol și până în prezent, o întreagă pleiadă de modele Mitsubishi au luat cu asalt piețele de pe întreg mapamondul, unele cu succes moderat, altele devenind adevărate automobile cult. De departe, cele mai de succes modele Mitsubishi au fost Pajero, cel care făcut legea în Dakar vreme de două decenii, și Lancer, unul dintre campionii din WRC, amândouă, adevărați piloni în oferta companiei nipone pe piața europeană. Din păcate pentru noi, Lancer a fost retras din Europa, decizia Mitsubishi fiind să se concentreze mai mult pe divizia de SUV-uri. În acest context, am putea spune că ASX este modelul care ar trebui nu doar să concureze cu celelalte SUV-uri compacte, ci și să acopere golul lăsat de plecarea lui Lancer.

Prieten de nădejde

Încă de la primii kilometri parcurși la bordul lui ASX este evident faptul că este o mașină foarte prietenoasă: după doar câteva minute la volan aveam senzația aceea de „mașina mea, pe care o știu pe de rost”, lucru valabil atât în cazul modelului lansat în urmă cu câțiva ani, cât și al versiunii cu facelift, pe care o vedeți în aceste fotografii. Chiar și doar pentru atât, mă văd îndreptățit să recomand această mașină oricui mă întreabă „cum ți se pare ASX?”

Facelift-ul operat la începutul acestui an și-a pus foarte puțin amprenta asupra părților laterale și posterioară. Practic, doar bara spate are un nou aspect, acum cu mai puțin plastic negru aparent. În schimb, partea frontală aproape complet nouă, doar farurile părând neatinse (și nici pentru ele nu bag mâna în foc). Stilizarea literei X prin utilizarea baghetelor cromate ce subliniază farurile și proiectoarele de ceață, împreună cu nuanța întunecată a grilei radiatorului din două părți îi conferă lui ASX nu doar o înfățișare agresivă ci, ca o părere personală, cea mai reușită față din oferta actuală Mitsubishi. Practic, la dimensiuni oarecum similare cu Fiat 500X, Mitsubishi ASX arată mult mai a off-roader decât în cele mai frumoase visuri ale italianului.
Interiorul este aproape neschimbat, de la lansarea lui ASX din 2010, operațiunea de facelift aducând aici doar o inserție din plastic lucios la baza volanului și o nouă configurație a pernelor scaunelor. Raportat la dimensiunile exterioare, spațiul interior este foarte bun, portbagajul are al doilea cel mai mare volum din segment, vizibilitatea este foarte bună pe toate direcțiile, iar lumina din habitaclu este de dat exemplu, mai ales în cazul dotării cu plafon panoramic, așa cum avea mașina de test. Ergonomia este și ea demnă de o mașină niponă, cu comutatoare mari și amplasate la îndemână.

Fiind în versiunea de echipare de top, ASX era dotat cu un sistem multimedia produs de celebra firmă americană Rockford Fosgate, care se aude foarte bine, are multe funcții și multe conexiuni, dar și cel mai bizar sistem de navigație!! Am testat mașina pe ruta București – Vulcanii Noroioși și retur și, dacă Google Mpas din telefonul personal îmi raporta o călătorie de 160 km, sistemul de navigație Rockford Fosgate a plusat cu 480 de km, pentru că mă punea să înconjor 80% din București pe centură, după care trebuia să ies pe A1, pe la jumătatea drumului către Pitești trebuia să o iau către Târgoviște, după care către Ploiești, înapoi la București – Urziceni – Buzău – Ploiești – Buzău – Vulcanii Noroioși (cu fiecare oraș înconjurat 70-80% pe centură)!?! Și la întoarcere a fost la fel…

Diesel cu pro și contra

După cum spuneam, vechiul diesel de 1,8 litri era perfect, dar nu a putut fi convins să devină Euro VI. Acum avem la dispoziție un 2,2 litri, de aceeași putere. Cei 150 CP par puțini raportați la ceea ce oferă concurența, dar în nici-un moment din test nu am simțit nevoia de mai multe resurse. Motorul accelerează viguros, are o tonalitate plăcută și consumă… foarte puțin! În test am obținut o medie de 6 l / 100 km, cu doar 0,2 litri peste ceea ce declară constructorul, un fapt rar întâlnit în ziua de azi. Grație roților de mari dimensiuni și a suspensiei la care se vede experiența de constructor de off-road-ere a lui Mitsubishi, ASX mi-a părut de nezdruncinat chiar și pe cele mai proaste drumuri, cu mult mai grele decât ceea ce va vedea acest automobil în rularea cotidiană.


https://www.amsonline.ro/test-mitsubish ... aniversar/


Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Iun 29, 2018 11:18 am

Noua generatie nu mai are nicio legatura cu vechiul model. Faimosul coupe japonez se vinde acum sub forma de... SUV

Celebrul Mitsubishi Eclipse se vinde acum sub forma de SUV
Noul Eclipse Cross este disponibil alaturi de un sigur motor
Automobilul japonez ne arata astazi de ce anume este in stare

https://www.4tuning.ro/masini-noi/noua- ... 38717.html


Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Iul 02, 2018 2:43 pm

TEST DRIVE: Mitsubishi Eclipse Cross

De multă vreme japonezii de la Mitsubishi n-au scos ceva cu adevărat nou în segmentul SUV-urilor mai „civile”. Au creat offroadere bune în ultimii ani, precum Pajero Sport şi pick-up-ul L200, mai devreme au lansat şi un Space Star interesant pentru unele pieţe, dar miezul gamei, format din SUV-uri şi cândva din Lancer, a rămas un pic... eclipsat.

Şi iată că, paradoxal, cei de la Mitsubishi au anunţat că vor lansat un nou SUV în gamă, botezat cu un nume derivat dintr-o legendă a mărcii. Cândva Mitsubishi Eclipse era visul unei sportivităţi accesibile, iar modelul ăla a creat o întreagă cultură în jurul nou. Noul SUV, numit Eclipse Cross, n-are, fireşte, nimic în comun cu acea cultură şi filosofie, ba chiar riscă să-i supere pe fanii de demult ai acelui model. Şi totuşi, e poate cea mai importantă lansare a celor de la Mitsubishi din ultimii mulţi ani. E un SUV, care nu doar marchează apariţia unui nou model în gamă, fără un predecesor, ci şi păşirea producătorului nipon în liga celor ce oferă motoare turboaspirate pe benzină în acest segment „civil”.

Dar aici trebuie să fim corecţi până la urmă şi să spunem că, deşi gama Mitsubishi n-a prea avut demult motoare turbo în afara liniei EVO, compania-soră, Mitsubishi Tubocharger and Engines, e unul din cei mai mari furnizori de turbine pentru producătorii auto din lume, livrând turbine unor producători precum BMW, Porsche, Volkswagen, Ford, Fiat şi chiar unor mărci exclusiviste precum Bentley şi Bugatti! Niponii livrează cam 3.5 milioane de turbocompresoare anual în prezent! Deci, o asemenea stare de lucruri risipeşte orice posibilă îndoială despre „primul” motor turbo din era modernă de sub capota unui Mitsubishi şi ne face, dimpotrivă, şi mai curioşi să vedem cum se conduce noul Mitsubishi Eclipse Cross!

Design ÅŸi forme, pe scurt

O arăta modelul ăsta un pic neobişnuit, dar noi zicem că are integritatea unui model destul de inspirat în forme. Ne place. Şi silueta lui de SUV Coupe e aşa, o chestie nedeclarată foarte oficial şi pe care nu se pune mare accent, dar care îl face să arate dinamic. Gardă la sol generoasă, geometrie bună pentru unghiuri de atac şi degajare şi un profil de aventurier – exact ingredientele pe care ţi le doreşti de la un SUV modern.

La interior, Mitsubishi Eclipse Cross te face să descoperi noi laturi ale acestei siluete, pe care nu le intuieşti pe dinafară. Hayonul se vede foarte ciudat în oglindă, pentru că de fapt zona aia neagră de sub linia roşie a felinarelor e tot geam, iar dinăutru ai impresia unui geam mare, întrerupt un pic stângaci de linia aia pe centru. Dar te obişnuieşti cu această viziune fragmentată a spatelui.

Designul planşei de bord arată foarte bine, fiind etajat şi punând un accent mare pe display-ul central de dimensiuni foarte mari, aşa cum e cazul la modelele noi. Planşa e realizată din polimer moale, iar materialele prin tot habitaclul sunt mult mai bune decât ne aminteam de pe ultimele SUV-uri Mitsubishi. Apropo, noi am exploatat timp de 6 ani un Mitsubishi Lancer X redacţional, aşa că evoluţia acestui nou model, faţă de ceea ce se simţea mai mulţi ani într-un model Mitsubishi, se simte şi mai gigantică pentru noi. Mai important pentru un cumpărător de astăzi, care alege între acest model şi altele, este că această calitate a materialelor din Eclipse Cross se încadrează în standardele actuale.

Continuarea aici:


https://piataauto.md/Teste-drive/2018/M ... pse-Cross/


Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Iul 05, 2018 10:32 am

Test drive cu Mitsubishi Eclipse Cross - Un SUV cu dublă personalitate - GALERIE FOTO
Test drive cu Mitsubishi Eclipse Cross Intense + 1.5 TC CVT 4WD

Într-un peisaj rutier acaparat de SUV-uri, Mitsubishi Eclipse Cross vine cu ceva în plus. Ideea japonezilor nu este deloc rea: un SUV cu aspect modern şi dimensiuni de oraş, cutie automată şi suficiente tehnologii de asistenţă astfel încât viaţa şoferului să fie uşoară în traficul aglomerat. În acelaşi timp, gardă la sol ridicată şi tracţiune integrală inteligentă.
Rezultatul este un model destul de excentric în România, deoarece nu sunt multe prezente pe străzile noastre. O trăsătură neobişnuită este prezenţa unei singure motorizări, de 1,5 litri, cu turbină. Chiar dacă este pe benzină, produce 163 de cai-putere şi oferă un cuplu bun, de 250 Nm. Suficient de puternică pentru a oferi lui Eclipse Cross performanţe dinamice medii, cu 9,8 secunde până la 100 km/oră şi o viteză maximă de 200 km/oră.
Forma este tipic japoneză, cu multe linii ascuţite. Formele fluide europene nu au loc pe noul Eclipse Cross. Designul exterior este modern, însă această abordare nu se regăseştea neapărat şi la interior. Nu vorbim de lipsuri, ci de dispunere. Exteriorul este sinergie de metal, plastic şi elemente de aluminiu, cu proiectoare imense plasate în faţă şi stopuri înalte care se prelungesc sub forma unei dungi subţiri de-a lungul lunetei. Împărţită în 2 bucăţi, cu zona superioară prevăzută cu ştergător, luneta necesită obişnuinţă. Nu cred că apreciază cineva dunga neagă poziţionată fix în centrul lunetei, însă este o chestiune subiectivă. Pe plafon găsim o trapă panoramică cu două zone, sau mai degrabă o trapă pentru cei din faţă şi una pentru cei din spate.

Forma este tipic japoneză, cu multe linii ascuţite. Formele fluide europene nu au loc pe Eclipse Cross.
Dacă exteriorul este orientat spre oraş, interiorul este invers. Tehnologia modernă este prezentă, însă poziţionarea este atipică, în scări, mergând în jos spre interior. Ecranul tactil de 7 inchi este poziţionat sus, aşa cum trebuie. Sistemul de operare este simplu şi intuitiv. Oferă o bună conectivitate pentru telefonul mobil, prin Android Auto şi Apple Carplay. Sistemul de infotainment poate fi utilizat şi printr-un dispozitiv mai rar întâlnit: un touchpad pătrat cu funcţie de confirmare a alegerii la apăsare, înrămat în dreapta manetei schimbătorului. Utilizarea e simplă, însă din cauza marginii tinde să acumuleze praf. La baza lui, scurtături către funcţiile de bază şi buton Back.

Tehnologia modernă este prezentă, însă poziţionarea este atipică, în scări, mergând în jos spre interior.
Se remarcă îmbinarea laturii moderne cu cea practică: avem funcţie Autohold pentru transmisia automată, padele de aluminiu la volan, control vocal, frână de mână prin buton, display color între cadrane, asistent de menţinere a benzii, asistent la coliziune, avertizare de trafic pentru marşarier, head-up display color, locuri încălzite în spate, sistem de sunet Rockford Fosgate cu 6 difuzoare şi subwoofer în portbagaj şi cameră pentru mersul înapoi.
În completare vine latura practică: butoane de încălzire pentru scaune - mari, proeminente şi solide, indicator luminor pentru centurile pasagerilor prezenţi pus în mijlocul bordului, tracţiunea integrală inteligentă, oglinzi laterale imense, butoane mari şi nearătoase tipice SUV-urilor mai vechi pentru funcţia ECO şi volanul încălzit, capacul prizei de 12 volţi din plastic simplu, şi două mufe USB poziţionate foarte practic. Totodată, ca să ne dovedească că deşi arată ca un SUV de oraş poate face faţă cu succes şi pe drumurile accidentate, Mitsubishi a prevăzut Eclipse Cross şi cu sistem inteligent 4x4 SAWC (Super All Wheel Control), sistem de control al stabilităţii şi tracţiunii şi Hill Start Assist.

Verdict
Cu un design care atrage priviri şi un interior care poate fi extrem de dotat, Eclipse Cross este un SUV autentic, care acoperă atât nevoile de comfort ale drumurilor zilnice din oraş, precum şi eventuala incursiune în natură la sfârşit de săptămână.

http://www.promotor.ro/teste-auto/test- ... o-17324937

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Aug 09, 2018 1:40 pm

Mitsubishi Eclipse Cross – Mai mult Cross decât Eclipse

Eclipse Cross: un nume cu greutate, ce evocă „epoca de aur” a mașinilor sport de la Mitsubishi. Coupé-ul Eclipse s-a aliniat tendințelor actuale și a devenit SUV.

L-am plimbat prin oraș, l-am alergat pe autostradă, m-am dat pe viraje și am ieșit pe drum forestier pentru a vedea cum se înclină balanța dintre Eclipse și Cross. Test cu versiunea Intense+ 1.5 TC CVT 4WD.
Dacă tot au fost capabili să lanseze modele emblematice de-a lungul istoriei de 100 ani, ar fi fost păcat să nu profite de ele. Doar că a include în titulatura unui model nou numele unuia care a făcut istorie este un pariu riscant: dacă actualul model nu se ridică la nivelul așteptărilor, atunci va întina inevitabil și imaginea originalului.

Așezat comod la umbra cifrelor de vânzări spectaculoase ale clasei de SUV-uri compacte, Mitsubishi nu-și face mari probleme legate de succes: a dezvoltat un SUV compact, l-a deghizat în coupé și i-a dat drumul pe piață. Dimensiunile exterioare îl poziționează între ASX și Outlander, iar desenul arată extrem de spectaculos: zona inferioară este robustă, tipică modelelor 4×4 Mitsubishi, în timp ce cabina este puternic stilizată, cu plafon descendent și hayon extrem de înclinat.

Probabil că cea mai spectaculoasă imagine este cea a spatelui, cu luneta realizată din două bucăți mărginite de al treilea stop și cu stopurile rectangulare, întinse pe montanții C. Totul este desăvârșit de noua nuanță roșie (440 euro), realizată prin adăugarea unui strat semi-transparent între vopsea și lac, fapt care creează un luciu profund, superb, inexistent la modelele concurente. Practic, Eclipse Cross este un concept unic în segment, fiind totodată și primul autoturism Mitsubishi realizat de la cap la coadă de designerul-șef Tsunehiro Kunimoto, venit acum trei ani de la Nissan.

Între timp, compania a intrat în alianța Renault-Nissan, așa că putem să considerăm SUV-coupé-ul drept ultimul Mitsubishi pur. În viitor, alianța extinsă va face schimb de tehnologii: Mitusbishi va pune la dispoziția partenerilor tehnica PHEV și apreciatul sistem de tracțiune integrală și va primi platformele de la Nissan.

Până atunci, intru în habitaclul lui Eclipse Cross fără grija că îmi voi murdări pantalonii (ușa are o protecție din plastic care se întinde până sub prag, menținându-l curat), iar japonezul mă întâmpină cu o poziție înaltă de condus și cu un bord așezat jos, maximizând vizibilitatea frontală. Mă bucur de scaunul bine profilat și cu reglaje ample, dar nu apreciez lipsa reglajului lombar.

Primesc plastice moi în zona superioară, calitatea fiind peste media segmentului. Display-ul touch de 7 inci ”plutește” deasupra bordului, are comenzi tactile, dar poate fi comandat și de pe touchpad-ul aflat pe tunelul central. În trafic am preferat să folosesc touchpad-ul în loc să mă întind către ecran, bucurându-mă din plin de operarea lui intuitivă. Sistemul multimedia Smartphone Link Display Audio (SDA) este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, dar cireașa de pe tort este instalația audio Rockford Fosgate cu 8 difuzoare și subwoofer în portbagaj, care însă nu are potențiometru de volum rotativ.

Există în dotarea standard și un head-up display retractabil care afișează viteza curentă, informațiile legate de pilotul automat adaptiv și alertele generate de sistemele de asistență. Apropo de sistemele de asistență, un arsenal ce conține alertă la depășirea benzii de rulare, frânare automată la iminența impactului frontal și detectare a vehiculelor aflate în unghiul mort are grijă ca cele șapte airbag-uri să rămână la locul lor.

Mă mut pe banchetă și remarc eforturile făcute de ingineri: bancheta fracționată în proporție 60/40% glisează longitudinal pe distanța de 20 cm, iar spătarul său se înclină în opt pași, de la 16 la 32 grade. Altfel spus, o persoană poate lua loc pe segmentul de banchetă reglat maximum în spate, în timp ce al doilea segment este reglat spre înainte, favorizând spațiul pentru bagaje.

Profitând din plin de ampatamentul de 2.670 mm (identic cu al mai marelui Outlander), Eclipse Cross oferă un spațiu de-a dreptul impresionant la genunchi și, în plus, pentru că scaunele din față sunt montate mai sus decât la rivali, sub ele este foarte mult spațiu pentru picioare. Surprinzător, luând în calcul linia descendentă a acoperișului și plafonul vitrat (standard pe Intense+), spațiul la cap este decent chiar și pentru persoanele de 180 cm. Tot standard, locurile exterioare de pe banchetă sunt încălzite. Portbagajul suferă însă de pe urma spațiului impresionant oferit pasagerilor din spate.

Spațiul minim pentru bagaje este de 359 litri (la versiunea 4WD), mic pentru segmentul SUV-urilor compacte. Desigur, bancheta glisantă și spătarul înclinabil pot crește spațiul la 448 litri, caz în care îl depășește pe Nissan Qashqai (430 litri), dar nu le egalează pe cele ale lui Seat Ateca (485 litri) sau Kia Sportage (503 litri), iar spațiul pe banchetă este compromis. Desigur, spătarul banchetei poate fi rabatat complet, volumul atingând valoarea de 1.140 litri.

Înapoi la volan pentru testul de foc: cât Eclipse și cât Cross primește șoferul? Momentan este disponibilă doar motorizarea pe benzină, 1.5 turbo cu injecție directă, în combinație cu transmisia manuală cu 6 trepte (punte motoare față) sau CVT (tracțiune integrală). În cursul acestui an va apărea și o versiune diesel de 2,2 litri. Noi am avut la test varianta 4WD cu transmisie CVT pe care am ”chinuit-o” în toate condițiile pentru a-i afla secretele.

În oraș, Eclipse-Cross se simte excelent în special datorită transmisiei CVT, care asigură un rulaj lin, relaxat în traficul aglomerat. Mariajul cu motorul este perfect: rar trece acul turometrului de 2.000 rpm, transmisia profitând din plin de cuplul de 250 Nm disponibil de la 1.800 rpm. De fapt, singurul minus în trafic urban este consumul de combustibil, care ”se învârte” în jurul a 12 l/100 km, chiar și în cazul selectării modului de rulare Eco, care scade sensibilitatea pedalei de accelerație.

O parte din vină o poartă sistemul start-stop, care intră în scenă rar, chiar dacă motorul a ajuns la temperatura optimă. Cel mai mult impresionează confortul suspensiei (MacPherson pe față și multilink pe spate) și caroseria ”închegată”, care nu produce zgomote nici la trecerea peste denivelările accentuate. Pentru a atinge acest nivel de rigiditate a caroseriei, niponii au folosit adezivi structurali și au montat între amortizoarele din față o bară de rigidizare. La manevrele de parcare, direcția asistată electric se dovedește ușor de manevrat și, deși linia ascendentă a geamurilor și luneta fragmentată necesită puțină obișnuință, în ajutorul șoferului vin sistemul panoramic de camere 360° și senzorii de parcare față-spate, ambele disponibile standard.

Ies din oraș și, de îndată ce ajung pe drum național, înțeleg adevăratele resurse de putere ale motorului. Cei 163 CP se dovedesc mai potenți decât o arată cifrele (0-100 km/h în 9,8 s) și ajută din plin la depășirile ”din scurt”. După câteva zeci de kilometri, consumul se situează între 7 și 8 l/100 km. Dacă în oraș și pe autostradă transmisia CVT se comportă ideal, la depășiri și pe drumurile virajate limitează drastic distracția, cu un efect pronunțat de bandă elastică.

Verdict AutoExpert

Singurul SUV-coupé compact (le exclud aici pe cele din zona premium) abundă în calități: suspensia confortabilă, spațiul interior mare, modularitatea și sistemul 4×4 sunt cele mai importante dintre ele. Motorul pe benzină este puternic și silențios, dar cei mai economi vor fi mai bine serviți de viitoarea versiune diesel. Singura problemă reală este că alegerea tracțiunii integrale implică obligatoriu dotarea cu transmisia CVT, care scade drastic plăcerea de a conduce.

https://www.autoexpert.ro/mitsubishi-ec ... t-eclipse/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Aug 21, 2018 2:48 pm

2018 Mitsubishi Xpander GLS Sport- in detaliu
https://www.autoindustriya.com/car-revi ... sport.html


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mie Aug 22, 2018 8:21 pm

Test-drive: Toyota Hilux and Mitsubishi L200

https://www.youtube.com/watch?v=t4Ypymy06hQ



Scrie răspuns

Înapoi la “Auto / Moto”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori