Conducere eficienta/economica
Am citit un link pus de zeus_anoxia despre sfaturile de a conduce "like a pro" si mi-am dat seama ca eu, cel putin, conduc dupa ureche. Adica cum m-am obisnuit (bine sau prost, draq stie) de cand am pus prima data mana pe covrig, si probabil, mostenind multe din plusurile si minusurile instructorului de la scoala auto de atunci (chiar daca intre timp mai mult ca sigur am modificat o parte din ele cu plusurile si minusurile proprii).
Are cineva suficienta experienta incat sa poata spuna celor ca mine cum e ala condus eficient? Bine, eficient poate insemna pentru unii ca ajung mai repede acolo unde vor indiferent de trafic, iar pentru altii poate insemna ca ajung unde vor cu mult mai putin carburant consumat si mai putin stress pentru masina.
Bine, daca nu experienta, macar ceva linkuri pe subiectul asta? Eu stiu ca am cautat mai de mult, dar nu am reusit sa gasesc nimic relevant.
Putin offtopic, dar din aceeasi sursa insiprat. Stie cineva scoli de pilotaj auto pe la noi? Preferabil in Iasi, dar nu e musai.
Are cineva suficienta experienta incat sa poata spuna celor ca mine cum e ala condus eficient? Bine, eficient poate insemna pentru unii ca ajung mai repede acolo unde vor indiferent de trafic, iar pentru altii poate insemna ca ajung unde vor cu mult mai putin carburant consumat si mai putin stress pentru masina.
Bine, daca nu experienta, macar ceva linkuri pe subiectul asta? Eu stiu ca am cautat mai de mult, dar nu am reusit sa gasesc nimic relevant.
Putin offtopic, dar din aceeasi sursa insiprat. Stie cineva scoli de pilotaj auto pe la noi? Preferabil in Iasi, dar nu e musai.
In Iasi nu cred ca este... Uite cateva linkuri:
http://www.autogreenclub.ro/scoala.php
http://www.pilotaj-auto.ro/
http://www.titiaur.ro/
http://www.autogreenclub.ro/scoala.php
http://www.pilotaj-auto.ro/
http://www.titiaur.ro/
Pai in primul rand trebuie stabilit ce inseamna eficient (cum bine ai zis si tu eficient d.p.d.v. al timpului sau al consumului).
Ca sa iti faci o idee o sa incerc sa iti spun cum merg eu.
In Bucuresti schimb cam la 2800 ca oricum nu am unde sa merg mai tare. Folosesc cat pot de mult frana de motor si eventual mersul pe liber.
In afara schimb cam la 3200-3400 si acceleratul progresiv, la fel frana de motor pe cat posibil. De asemenea trebuie sa anticipezi cat mai mult ceea ce se intampla in trafic.
Pe serpentine nu ma mai uit la consum :-D
Ca sa iti faci o idee o sa incerc sa iti spun cum merg eu.
In Bucuresti schimb cam la 2800 ca oricum nu am unde sa merg mai tare. Folosesc cat pot de mult frana de motor si eventual mersul pe liber.
In afara schimb cam la 3200-3400 si acceleratul progresiv, la fel frana de motor pe cat posibil. De asemenea trebuie sa anticipezi cat mai mult ceea ce se intampla in trafic.
Pe serpentine nu ma mai uit la consum :-D
Pe computerul de bord al coltului meu imi apare felul in care trebuie sa schimb vitezele si fiind curios din fire am vrut sa vad daca conduc dupa cum spune el cat de mult ma ajuta la consum . Am ramas placut impresionat sa vad ca in oras ( Bucuresti ) imi consuma 7 - 7.6 litrii % lucru de care sunt ffffff multumit . El iti arata sa schimbi viteza intre 2 200 rpm si 2 400 si mereu sa fii in viteza superioara fata de cea de care ai nevoie ( cel putin asa scrie in carte ) . La inceput mi s-a parut foarte ciudat dar probabil o sa alternez mersul dupa calculator cu stilul meu putin mai "turat" de a conduce. De obicei eu schimbam viteza la fosta masina la 3000 + rpm .
Parerea mea...Faza asta cu subturatul e o tampenie foarte mult mult sustinuta de bobulatie. Problematic pentru motorul tinut la turatii mici este atunci cand este si sarcina mare. Daca mergi pe drum cu 0 grade inclinatie, la turatie mica si motorul trebuie doar sa invinga fortele de frecare (roata-drum, caroserie-aer, etc, etc) nu e mare problema. Daca vrei sa accelerezi, deja treaba se schimba. Motorul ajunge in sarcina mai mare, sigur nu va raspunde precum se asteapta utilizatorul, acesta la randul lui va deschide mult clapeta de acceleratie si in mare degeaba. Te poti alege cu un consum mare in acel moment, motor chinuit degeaba, acceleratie de rahat. Dar pentru cruising turatii de aprox 2000 chiar si sub putin nu au nici pe dracu.
- diablo_666
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Mar 08, 2008 1:14 pm
De acord, pt. mersul la viteza constanta, 2000 ture sau chiar 1500 dupa parerea mea nu se cheama subturare. In general cand vorbim de consum insa, ne referim la oras, ca acolo e jale... iar in oras, sa cazi tot timpul la 1500 de ture la schimbarea treptei cred ca dauneaza. Am facut si eu candva un test de consum in oras, si schimbam la cel mult 2500 de ture, consumul a fost foarte mic, am mers ca mortul, accelerare foarte lenta... dar nu mai repet acest experiment, si cu atat mai mult nu as face un obicei din asta.
Ehh...suntem si nebuni cu traficul asta. Fiecare vrea sa fie primul, fiecare trebuie sa accelereze tare, fiecare trebuie sa se simta racer. Nu zic de tine in special, dar traficul asta ne innebuneste. In loc sa pornim si noi ca oamenii, nu poti, ca se gaseste altu sa accelereze mai tare si sa iti taie calea apoi.
Eu daca merg mai .. "sportiv", schimb treptele intre 2500 si aproape 5000. Altfel, cand ma plimb, sau nu e deal pe care masina trebuie sa il urce, adica cu alte cuvinte NU prea are sacina motorul, o tin pe la 2000 ..... Cum am nevoie de sarcina, retrogradez...
Eu daca merg mai .. "sportiv", schimb treptele intre 2500 si aproape 5000. Altfel, cand ma plimb, sau nu e deal pe care masina trebuie sa il urce, adica cu alte cuvinte NU prea are sacina motorul, o tin pe la 2000 ..... Cum am nevoie de sarcina, retrogradez...
Parerea mea e ca mersul economic nu e neaparat eficient. De multe ori cand e coada mare la semafor nu apuci sa treci nici la al 3-lea pentru ca se gaseste cate un taximetrist sa plece economic de pe loc. Cel mai bine sa fie un echilibru: nici sa nu rupi acceleratia sau masina dar sa iti pese si ca in spatele tau la semafor mai stau 20 de soferi pe care nu ii intereseaza cat iti consuma tie masina.
In cazul meu stilul de condus e in fluentat mai mult de starea de spirit. Consumul e ultimul lucru la care ma gandesc. Nu am reusit sa il fac sa treaca de 10% nici in conditii de blocaje in trafic. Consumul mixt de cand am luat masina este de 7.3%.
In cazul meu stilul de condus e in fluentat mai mult de starea de spirit. Consumul e ultimul lucru la care ma gandesc. Nu am reusit sa il fac sa treaca de 10% nici in conditii de blocaje in trafic. Consumul mixt de cand am luat masina este de 7.3%.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori