Scris: Mie Oct 28, 2009 5:51 pm
Salutare
Haideti sa va spun o povestioara , pe cat de reala , pe atat de nasoala si trista.
In decembrie 2005 m-am hotarat sa-mi cumpar masina noua si am ajuns dupa multe calcule ,plimbari si cautari pe net , la Mitsubishi . Am vazut si mi-a placut masinuta - Lancer Clasic , si am spus ca Ok , facem actele. Buun . Dupa discutii ajung sa aleg HVB Leasing ( actuala Unicredit Leasing , numita in cele ce urmeaza UCL) si compania de asigurari Allianz Tiriac ( in caz de evenimente nedorite sa nu astept mult ).
Leasingul l-am facut pe 4 ani , cu valoare reziduala la final si posibilitatea de refinatare a ei ca si anul 5 de leasing.
Toate bune si frumoase timp de 3 ani si 6 luni de plati neintarziate , pana cand am avut un eveniment mai grav cu masinuta spre sfarsitul lunii iunie anul curent .
Cum masinuta era asigurata la pretul CIP , valoarea ei in ultimul an de leasing era undeva pe la 7600 euro , iar devizul de reparatii ( estimativ ) a iesit la 9000 euro , masina a fost declarata dauna totala.
Dupa aproximativ 1 luna firma de asigurari a platit catre firma de leasing suma asigurata . De aici incepe distractia trista dar adevarata.
In contract scrie ca daca ''contractul se incheie inainte de termen '', firma de leasing opreste toate sumele datorate de catre utilizator .
Epava a fost scoasa la licitatie , si cand s-a terminat licitatia am fost intrebat daca doresc sa o opresc sau nu, eu optand pentru oprirea ei.
Dupa ce am furnizat aceste informatii catre UCL , firma de leasing cere autoritatilor vamale calcul asupra taxelor vamale pe care trebuie sa le platim , dar nu mentioneaza ca utilizatorul doreste oprirea epavei ( implicit cumparerea ei ) si nici ca ei opresc si valoarea reziduala ( valoarea la care se cumpara un bun luat in leasing financiar!!! ). Prin urmare , autoritatea vamala nestiind astea , ei au calculat taxele vamale la pretul de intrare ( CIP ) in procent de 30 % . Leasingul imi trimite calculatia finala din care reiesea , ca eu dupa 3 ani si jumatate de leasing si avans 35% mai trebuie sa le dau aprox 400 lei ca sa se incheie contractul si sa se faca transferul de proprietate. Adica , eu raman cu o epava si atat si mai trebuie sa le dau eu bani.
De aici a inceput o adevarat aventura si lupta cu morile de vant.
Am facut sesizare la Autoritatea vamala , am facut sesizare la Vama targuri si expozitii de unde este concesionarul vamal ( ATU ) , sa-mi explice si mie cum se calculeaza aceste taxe vamale iar raspunsurile au fost mai mult decat vagi si interpretabile ( ca se calculeaza conform unei decizii de regularizare -WTF .. CARE DECIZIE ? ci ne o da si ce procent ? , ba ca se calculeaza la pretul CIP , dar doar daca nu se incheie cu un contract de vanzare cumparare , sau factura ) Leasingul a vazut doar partea ca se calculeaza la CIP , dar dupa ce le-am spus ca eu trebuie sa primesc o factura pentru a inmatricula epava , ca trebuie sa-mi emita factura pe valoarea reziduala , ca ei ar fi trebuit sa instiinteze vama ca eu opresc epava sau ca ei opresc si valoarea reziduala , si ca nu fac ei contestatie la calculatia facuta de vama si ca e treaba mea sa cer la vama un calcul exact. Vama a spus ca nu poate sa calculeze cum vreau eu daca nu au nimic de la leasing , si uite asa nimeni nu vrea sa faca ceva in legatura cu asta.
Am apelat si la OPC ( stati linistiti) si au fost la ei , dar au uitat de aspectul ca leasingul nu a emis factura pe valoarea reziduala si cand am facut o noua sesizare la OPC am fost sunat si sfatuit sa incerc eu sa vorbesc cu UCL sa solutionam aceasta problema pe cale amiabila si pe urma sa revin la ei daca nu se rezolva . Bun , fac si asta , trimit la UCL o cerere de conciliere amiabila si raspunsul primit a fost urmatorul :
''Va multumim pentru raspuns-ul trimis la initiativa noastra de a concilia pe cale amiabila sesizarea dumneavoastra.
Insa, numai in momentul in care Autoritatea Vamala infirma calculul efectuat al taxelor vamale, printr-o adresa scrisa, atunci vom considera ca un dialog este necesar.
Pana atunci ne mentinem punctul de vedere '' . CINE cui a trimis o cerere de conciliere amiabila ? leasingul mie sau invers ?
Cu alte cuvinte , descurca-te , noi nu facem nimic ,noi suntem UCL .
Raspunsul meu la ce au spus ei mai sus si la care inca astept un raspuns de la ei :
''1. Valoarea reziduala s-a oprint din sumele datorate de mine ca utilizator catre firma dumneavoastra. Dar , valoarea reziduala este suma la care se cumpara un vehicul luat in leasing financiar , cazul nostru . Ori pentru a se face o dovada de cumparare , trebuie sa existe un contract de vanzare-cumparare sau factura. Acest lucru eu nu l-am vazut emis de firma dumneavoastra. Cu aceasta factura cei de la vama pot calcula si taxele vamale si eu intru in posesia bunului.
Din moment ce dumneavoastra opriti valoarea reziduala sunteti obligati sa emiteti o factura, lucru nerealizat ( trecut doar ca ''alte taxe si sume'' !!)
2. Transferul de proprietate se face tot cu o factura sau un act care sa teste acest lucru. Ori eu pentru a inmatricula masina ( epava ) imi trebuie o factura de la UCL , ceea ce nu am vazut . Nu mi-ati dat decat o anexa, un preambul.
3. Eu am cerut si v-am trimis cererea de oprire a epavei , ori dumneavoastra cand ati dat hartiile la Autoritatea Vamala nu ati instiintat acest lucru , nici ca s-a oprit si valoarea reziduala . Prin asta , nici ei nu au putut calcula taxele corecte .
Dumneavoastra nu faceti decat sa incercati sa invocati niste paragrafe de lege iar cei de la vama dau raspunsuri pe baza putinelor hartii trasmise de UCL pentru calcul.
Deasemenea , la alte taxe si sume datorate de catre mine nu ati mentionat individual ce taxe sunt , in facturile pe care mi le-ati trimis pe mail .
Daca se platesc taxe vamale la valoarea CIP , nu vad de ce opriti valoarea reziduala.
Astept si eu un raspuns la cele de mai sus.''
Deci , Unicredit Leasing , in cazul meu , este o companie care ''ajuta clienti'' . Ma lasi , nu face decat sa interpreteze anumite pasaje de lege si fara sa faca ceva in sprijinul clientului.
Am mai ramas sa astept raspunsul lor , in caz ca nu e ok sa mearga din nou OPC-ul , si daca nici asa nu se rezolva sa incep o procedura pentru judecata cu ei. Asa ceva nu este normal , dar traim in tara tuturor posibilitatilor domnilor ( si doamnelor ) .
Eu, unul , sunt scarbit de ce se intampla si sper ca niciunul din cei care citesc cele de mai sus sa nu pateasca ca mine , adica , Doamne Fereste , sa ai un eveniment mai neplacut cu masina si sa fie declarata dauna totala in perioada de leasing . Ganditi-va bine inainte sa semnati niste acte de cumparare a unui vehicul nou si modalitatea de achizitionare a acestuia. Chiar daca platiti un pic mai mult pentru o varianta mai sigura , nu ezitati. NU va zgarciti si nu va bucurati de deal-ul facut . Exista posibilitatea ca la un moment dat sa o patiti , Doamne Fereste , si sa ajungeti in cazul meu .
Trist , dar cam asa ma distrez eu cu UCL .
Haideti sa va spun o povestioara , pe cat de reala , pe atat de nasoala si trista.
In decembrie 2005 m-am hotarat sa-mi cumpar masina noua si am ajuns dupa multe calcule ,plimbari si cautari pe net , la Mitsubishi . Am vazut si mi-a placut masinuta - Lancer Clasic , si am spus ca Ok , facem actele. Buun . Dupa discutii ajung sa aleg HVB Leasing ( actuala Unicredit Leasing , numita in cele ce urmeaza UCL) si compania de asigurari Allianz Tiriac ( in caz de evenimente nedorite sa nu astept mult ).
Leasingul l-am facut pe 4 ani , cu valoare reziduala la final si posibilitatea de refinatare a ei ca si anul 5 de leasing.
Toate bune si frumoase timp de 3 ani si 6 luni de plati neintarziate , pana cand am avut un eveniment mai grav cu masinuta spre sfarsitul lunii iunie anul curent .
Cum masinuta era asigurata la pretul CIP , valoarea ei in ultimul an de leasing era undeva pe la 7600 euro , iar devizul de reparatii ( estimativ ) a iesit la 9000 euro , masina a fost declarata dauna totala.
Dupa aproximativ 1 luna firma de asigurari a platit catre firma de leasing suma asigurata . De aici incepe distractia trista dar adevarata.
In contract scrie ca daca ''contractul se incheie inainte de termen '', firma de leasing opreste toate sumele datorate de catre utilizator .
Epava a fost scoasa la licitatie , si cand s-a terminat licitatia am fost intrebat daca doresc sa o opresc sau nu, eu optand pentru oprirea ei.
Dupa ce am furnizat aceste informatii catre UCL , firma de leasing cere autoritatilor vamale calcul asupra taxelor vamale pe care trebuie sa le platim , dar nu mentioneaza ca utilizatorul doreste oprirea epavei ( implicit cumparerea ei ) si nici ca ei opresc si valoarea reziduala ( valoarea la care se cumpara un bun luat in leasing financiar!!! ). Prin urmare , autoritatea vamala nestiind astea , ei au calculat taxele vamale la pretul de intrare ( CIP ) in procent de 30 % . Leasingul imi trimite calculatia finala din care reiesea , ca eu dupa 3 ani si jumatate de leasing si avans 35% mai trebuie sa le dau aprox 400 lei ca sa se incheie contractul si sa se faca transferul de proprietate. Adica , eu raman cu o epava si atat si mai trebuie sa le dau eu bani.
De aici a inceput o adevarat aventura si lupta cu morile de vant.
Am facut sesizare la Autoritatea vamala , am facut sesizare la Vama targuri si expozitii de unde este concesionarul vamal ( ATU ) , sa-mi explice si mie cum se calculeaza aceste taxe vamale iar raspunsurile au fost mai mult decat vagi si interpretabile ( ca se calculeaza conform unei decizii de regularizare -WTF .. CARE DECIZIE ? ci ne o da si ce procent ? , ba ca se calculeaza la pretul CIP , dar doar daca nu se incheie cu un contract de vanzare cumparare , sau factura ) Leasingul a vazut doar partea ca se calculeaza la CIP , dar dupa ce le-am spus ca eu trebuie sa primesc o factura pentru a inmatricula epava , ca trebuie sa-mi emita factura pe valoarea reziduala , ca ei ar fi trebuit sa instiinteze vama ca eu opresc epava sau ca ei opresc si valoarea reziduala , si ca nu fac ei contestatie la calculatia facuta de vama si ca e treaba mea sa cer la vama un calcul exact. Vama a spus ca nu poate sa calculeze cum vreau eu daca nu au nimic de la leasing , si uite asa nimeni nu vrea sa faca ceva in legatura cu asta.
Am apelat si la OPC ( stati linistiti) si au fost la ei , dar au uitat de aspectul ca leasingul nu a emis factura pe valoarea reziduala si cand am facut o noua sesizare la OPC am fost sunat si sfatuit sa incerc eu sa vorbesc cu UCL sa solutionam aceasta problema pe cale amiabila si pe urma sa revin la ei daca nu se rezolva . Bun , fac si asta , trimit la UCL o cerere de conciliere amiabila si raspunsul primit a fost urmatorul :
''Va multumim pentru raspuns-ul trimis la initiativa noastra de a concilia pe cale amiabila sesizarea dumneavoastra.
Insa, numai in momentul in care Autoritatea Vamala infirma calculul efectuat al taxelor vamale, printr-o adresa scrisa, atunci vom considera ca un dialog este necesar.
Pana atunci ne mentinem punctul de vedere '' . CINE cui a trimis o cerere de conciliere amiabila ? leasingul mie sau invers ?
Cu alte cuvinte , descurca-te , noi nu facem nimic ,noi suntem UCL .
Raspunsul meu la ce au spus ei mai sus si la care inca astept un raspuns de la ei :
''1. Valoarea reziduala s-a oprint din sumele datorate de mine ca utilizator catre firma dumneavoastra. Dar , valoarea reziduala este suma la care se cumpara un vehicul luat in leasing financiar , cazul nostru . Ori pentru a se face o dovada de cumparare , trebuie sa existe un contract de vanzare-cumparare sau factura. Acest lucru eu nu l-am vazut emis de firma dumneavoastra. Cu aceasta factura cei de la vama pot calcula si taxele vamale si eu intru in posesia bunului.
Din moment ce dumneavoastra opriti valoarea reziduala sunteti obligati sa emiteti o factura, lucru nerealizat ( trecut doar ca ''alte taxe si sume'' !!)
2. Transferul de proprietate se face tot cu o factura sau un act care sa teste acest lucru. Ori eu pentru a inmatricula masina ( epava ) imi trebuie o factura de la UCL , ceea ce nu am vazut . Nu mi-ati dat decat o anexa, un preambul.
3. Eu am cerut si v-am trimis cererea de oprire a epavei , ori dumneavoastra cand ati dat hartiile la Autoritatea Vamala nu ati instiintat acest lucru , nici ca s-a oprit si valoarea reziduala . Prin asta , nici ei nu au putut calcula taxele corecte .
Dumneavoastra nu faceti decat sa incercati sa invocati niste paragrafe de lege iar cei de la vama dau raspunsuri pe baza putinelor hartii trasmise de UCL pentru calcul.
Deasemenea , la alte taxe si sume datorate de catre mine nu ati mentionat individual ce taxe sunt , in facturile pe care mi le-ati trimis pe mail .
Daca se platesc taxe vamale la valoarea CIP , nu vad de ce opriti valoarea reziduala.
Astept si eu un raspuns la cele de mai sus.''
Deci , Unicredit Leasing , in cazul meu , este o companie care ''ajuta clienti'' . Ma lasi , nu face decat sa interpreteze anumite pasaje de lege si fara sa faca ceva in sprijinul clientului.
Am mai ramas sa astept raspunsul lor , in caz ca nu e ok sa mearga din nou OPC-ul , si daca nici asa nu se rezolva sa incep o procedura pentru judecata cu ei. Asa ceva nu este normal , dar traim in tara tuturor posibilitatilor domnilor ( si doamnelor ) .
Eu, unul , sunt scarbit de ce se intampla si sper ca niciunul din cei care citesc cele de mai sus sa nu pateasca ca mine , adica , Doamne Fereste , sa ai un eveniment mai neplacut cu masina si sa fie declarata dauna totala in perioada de leasing . Ganditi-va bine inainte sa semnati niste acte de cumparare a unui vehicul nou si modalitatea de achizitionare a acestuia. Chiar daca platiti un pic mai mult pentru o varianta mai sigura , nu ezitati. NU va zgarciti si nu va bucurati de deal-ul facut . Exista posibilitatea ca la un moment dat sa o patiti , Doamne Fereste , si sa ajungeti in cazul meu .
Trist , dar cam asa ma distrez eu cu UCL .