Unicredit Leasing

Cum alegi o asigurare, unde reparam masinile, legislatie auto
Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Mie Oct 28, 2009 5:51 pm

Salutare
Haideti sa va spun o povestioara , pe cat de reala , pe atat de nasoala si trista.
In decembrie 2005 m-am hotarat sa-mi cumpar masina noua si am ajuns dupa multe calcule ,plimbari si cautari pe net , la Mitsubishi . Am vazut si mi-a placut masinuta - Lancer Clasic , si am spus ca Ok , facem actele. Buun . Dupa discutii ajung sa aleg HVB Leasing ( actuala Unicredit Leasing , numita in cele ce urmeaza UCL) si compania de asigurari Allianz Tiriac ( in caz de evenimente nedorite sa nu astept mult ).
Leasingul l-am facut pe 4 ani , cu valoare reziduala la final si posibilitatea de refinatare a ei ca si anul 5 de leasing.
Toate bune si frumoase timp de 3 ani si 6 luni de plati neintarziate , pana cand am avut un eveniment mai grav cu masinuta spre sfarsitul lunii iunie anul curent .
Cum masinuta era asigurata la pretul CIP , valoarea ei in ultimul an de leasing era undeva pe la 7600 euro , iar devizul de reparatii ( estimativ ) a iesit la 9000 euro , masina a fost declarata dauna totala.
Dupa aproximativ 1 luna firma de asigurari a platit catre firma de leasing suma asigurata . De aici incepe distractia trista dar adevarata.
In contract scrie ca daca ''contractul se incheie inainte de termen '', firma de leasing opreste toate sumele datorate de catre utilizator .
Epava a fost scoasa la licitatie , si cand s-a terminat licitatia am fost intrebat daca doresc sa o opresc sau nu, eu optand pentru oprirea ei.
Dupa ce am furnizat aceste informatii catre UCL , firma de leasing cere autoritatilor vamale calcul asupra taxelor vamale pe care trebuie sa le platim , dar nu mentioneaza ca utilizatorul doreste oprirea epavei ( implicit cumparerea ei ) si nici ca ei opresc si valoarea reziduala ( valoarea la care se cumpara un bun luat in leasing financiar!!! ). Prin urmare , autoritatea vamala nestiind astea , ei au calculat taxele vamale la pretul de intrare ( CIP ) in procent de 30 % . Leasingul imi trimite calculatia finala din care reiesea , ca eu dupa 3 ani si jumatate de leasing si avans 35% mai trebuie sa le dau aprox 400 lei ca sa se incheie contractul si sa se faca transferul de proprietate. Adica , eu raman cu o epava si atat si mai trebuie sa le dau eu bani.
De aici a inceput o adevarat aventura si lupta cu morile de vant.
Am facut sesizare la Autoritatea vamala , am facut sesizare la Vama targuri si expozitii de unde este concesionarul vamal ( ATU ) , sa-mi explice si mie cum se calculeaza aceste taxe vamale iar raspunsurile au fost mai mult decat vagi si interpretabile ( ca se calculeaza conform unei decizii de regularizare -WTF .. CARE DECIZIE ? ci ne o da si ce procent ? , ba ca se calculeaza la pretul CIP , dar doar daca nu se incheie cu un contract de vanzare cumparare , sau factura ) Leasingul a vazut doar partea ca se calculeaza la CIP , dar dupa ce le-am spus ca eu trebuie sa primesc o factura pentru a inmatricula epava , ca trebuie sa-mi emita factura pe valoarea reziduala , ca ei ar fi trebuit sa instiinteze vama ca eu opresc epava sau ca ei opresc si valoarea reziduala , si ca nu fac ei contestatie la calculatia facuta de vama si ca e treaba mea sa cer la vama un calcul exact. Vama a spus ca nu poate sa calculeze cum vreau eu daca nu au nimic de la leasing , si uite asa nimeni nu vrea sa faca ceva in legatura cu asta.
Am apelat si la OPC ( stati linistiti) si au fost la ei , dar au uitat de aspectul ca leasingul nu a emis factura pe valoarea reziduala si cand am facut o noua sesizare la OPC am fost sunat si sfatuit sa incerc eu sa vorbesc cu UCL sa solutionam aceasta problema pe cale amiabila si pe urma sa revin la ei daca nu se rezolva . Bun , fac si asta , trimit la UCL o cerere de conciliere amiabila si raspunsul primit a fost urmatorul :
''Va multumim pentru raspuns-ul trimis la initiativa noastra de a concilia pe cale amiabila sesizarea dumneavoastra.
Insa, numai in momentul in care Autoritatea Vamala infirma calculul efectuat al taxelor vamale, printr-o adresa scrisa, atunci vom considera ca un dialog este necesar.
Pana atunci ne mentinem punctul de vedere '' . CINE cui a trimis o cerere de conciliere amiabila ? leasingul mie sau invers ?

Cu alte cuvinte , descurca-te , noi nu facem nimic ,noi suntem UCL .

Raspunsul meu la ce au spus ei mai sus si la care inca astept un raspuns de la ei :

''1. Valoarea reziduala s-a oprint din sumele datorate de mine ca utilizator catre firma dumneavoastra. Dar , valoarea reziduala este suma la care se cumpara un vehicul luat in leasing financiar , cazul nostru . Ori pentru a se face o dovada de cumparare , trebuie sa existe un contract de vanzare-cumparare sau factura. Acest lucru eu nu l-am vazut emis de firma dumneavoastra. Cu aceasta factura cei de la vama pot calcula si taxele vamale si eu intru in posesia bunului.
Din moment ce dumneavoastra opriti valoarea reziduala sunteti obligati sa emiteti o factura, lucru nerealizat ( trecut doar ca ''alte taxe si sume'' !!)
2. Transferul de proprietate se face tot cu o factura sau un act care sa teste acest lucru. Ori eu pentru a inmatricula masina ( epava ) imi trebuie o factura de la UCL , ceea ce nu am vazut . Nu mi-ati dat decat o anexa, un preambul.
3. Eu am cerut si v-am trimis cererea de oprire a epavei , ori dumneavoastra cand ati dat hartiile la Autoritatea Vamala nu ati instiintat acest lucru , nici ca s-a oprit si valoarea reziduala . Prin asta , nici ei nu au putut calcula taxele corecte .
Dumneavoastra nu faceti decat sa incercati sa invocati niste paragrafe de lege iar cei de la vama dau raspunsuri pe baza putinelor hartii trasmise de UCL pentru calcul.
Deasemenea , la alte taxe si sume datorate de catre mine nu ati mentionat individual ce taxe sunt , in facturile pe care mi le-ati trimis pe mail .
Daca se platesc taxe vamale la valoarea CIP , nu vad de ce opriti valoarea reziduala.

Astept si eu un raspuns la cele de mai sus.''

Deci , Unicredit Leasing , in cazul meu , este o companie care ''ajuta clienti'' . Ma lasi , nu face decat sa interpreteze anumite pasaje de lege si fara sa faca ceva in sprijinul clientului.
Am mai ramas sa astept raspunsul lor , in caz ca nu e ok sa mearga din nou OPC-ul , si daca nici asa nu se rezolva sa incep o procedura pentru judecata cu ei. Asa ceva nu este normal , dar traim in tara tuturor posibilitatilor domnilor ( si doamnelor ) .

Eu, unul , sunt scarbit de ce se intampla si sper ca niciunul din cei care citesc cele de mai sus sa nu pateasca ca mine , adica , Doamne Fereste , sa ai un eveniment mai neplacut cu masina si sa fie declarata dauna totala in perioada de leasing . Ganditi-va bine inainte sa semnati niste acte de cumparare a unui vehicul nou si modalitatea de achizitionare a acestuia. Chiar daca platiti un pic mai mult pentru o varianta mai sigura , nu ezitati. NU va zgarciti si nu va bucurati de deal-ul facut . Exista posibilitatea ca la un moment dat sa o patiti , Doamne Fereste , si sa ajungeti in cazul meu .

Trist , dar cam asa ma distrez eu cu UCL .

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Oct 28, 2009 6:01 pm

Ouch, f urat.
Imi pare rau si sper ca rezultatul sa-ti fie favorabil. Eu am preferat un credit bancar, cel putin sunt proprietar si nu trebuie sa imi mai bat capul cu diverse capete (ne)luminate in caz ca se intampla ceva..

Avatar utilizator
schultz_bz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 24, 2008 4:47 pm

Mesaj de schultz_bz » Mie Oct 28, 2009 6:08 pm

E tare aiurea si pana nu o sa-i bati indeajuns la cap nu o sa se miste. Practic nu au nici un interes sa o faca pentru ca ei si-au recuperat banii de la asigurari

Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Mie Oct 28, 2009 8:05 pm

Hmmm........e foarte foarte dificil sa o scoti la capat cu ei,mai ales ca e o firma mare de leasing.In orice caz pe cale amiabila nu rezolvi nimic.Iti recomand sa consulti un avocat si legea leasingului,chiar exista o lege care reglementeaza toate problemele astea.Cu OPC-ul nu rezolvi nimic,nu pot sa spun aici de ce dar banuiesti si tu cred.

Nu vreau sa fac pe desteptul si nici sa-mi iau suturi de la nimeni din cauza asta,dar hai spun si eu niste chestii pe care le cunosc si precizez ca nu lucrez la UCL:

1-legislatia in vigoare prevede ca taxele vamale (+accize) se platesc la valoarea de 20 % (valoarea reziduala) DOAR in cazul in care contractul de leasing se incheie sau ajunge la final in conditii normale.In caz contrar (furt total,dauna totala,recuperare obiect leasing) firma de leasing este OBLIGATA sa instiinteze biroul vamal la care s-a deschis importul temporar si sa inchida declaratia vamala la valoarea de intrare,adica la 100%.Legiuitorul roman a acordat aceasta ''favoare'' de achitare a obligatiilor vamale la pretul CIP al masinii doar pentru contractele de leasing care se incheie normal,la termen,dupa achitarea tuturor ratelor,repet.

2-UCL nu poate sa-ti emita tie factura de VR pt ca nu au incasat banii de la tine,ci de la asigurari.Oricum,in momentul in care ai optat pt pastrarea epavei (daca o lasai la asigurari posibil sa fi incasat mai multi banuti de la ei,au un sistem de licitatie cu tot felul de samsari care dau preturi bune) ei sunt obligati sa-ti emita pe numele tau o factura,de contravaloare epava,pe care sa fie trecuta obligatoriu seria de sasiu.

Tot ei sunt obligati sa-ti dea si actele masinii,respectiv cartea de identitate,copie legalizata dupa declaratia vamala de import temporar,copie legalizata dupa documentul de regularizare de inchidere sau act constatator si copie dupa ordinele de plata.In documentul de regularizare emis de Vama Targuri si Expozitii o sa gasesti atat in procente cat si in cifre sumele datorate catre statul roman reprezentand taxe vamale,comision vamal si acciza.

3-In cazul inchiderii la 20 % firma de leasing prezinta in vama o declaratie din care reiese ca utilizatorul si-a achitat toate ratele de leasing si TVA-ul aferent acestora.In cazul multor birouri vamale (Timisoara,Bacau,Arad) se solicita copie dupa factura de VR.Repet ca firma de leasing nu o poate emite DECAT dupa ce ai achitat toate ratele de pe scadentar,asa spune legea.

4-VR face parte din capitalul finantat de firma de leasing si practic din pretul masinii,de aia firma de lsg opreste valoarea VR.In cazul in care aveai VR inclusa in rate aveai o factura pe 0 la final cu seria de sasiu pe ea,dar taxele vamale se calculau tot la 20 % din pretul CIP,pt ca asta e procentul minim stabilit de lege pt VR.

5-Ceea ce e foarte foarte trist este ca nimeni din aceasta firma de leasing nu a considerat ca ar fi necesar sa-ti explice printr-un singur mail toate chestiile de mai sus,la comisioanele incasate ar trebui sa aiba un departament de client service super pregatit.

6-Legat de asigurari si felul cum s-a facut despagubirea nu ma bag,dar cred ca exista colegi pregatiti pe forum care sa-ti dea o parere sau un sfat.Daca vrei,ma pot interesa si de asigurari zilele urmatoare.FOARTE IMPORTANT,totusi : ai semnat ceva cu UCL prin care esti de acord cu calculul facut de ei si cu incheierea dosarului ?

In final sper ca nu am plictisit pe nimeni cu explicatiile mele si nu pot decat sa-ti doresc mult succes in rezolvarea acestei situatii extrem de neplacute mai ales dpdv financiar.

PS : daca-ti mai pot oferi o parere/sfat,oricand cu cea mai mare placere.

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Mie Oct 28, 2009 9:58 pm

Multumesc pentru raspuns Radurin , si NU , nu am semnat nimic cu ei ca sunt de acord cu calculul facut de ei.
Spui ca exista o lege care reglementeaza toate astea , care este ? Daca consideri ca nu se poate pune aici , astept un PM cu ea.
Din tot ce imi spui tu mai sus , UCL are dreptate si nu am ce sa fac , sa ma consolez cu asta si gata . Adica dupa ce am platit 4000+ 42x200 ( cu casco inclus ) + ce mi-au oprit ei 6x200+2200*19% ( VR ) eu raman cu o epava .... Pentru ce platim casco ? pentru ca utilizatorul si beneficiarul sa fie acoperiti in cazul unor evenimente neplacute . In cazul de fata doar beneficiarul ...
Frumoasa e tara noastra , pacat ca e locuita...
Sincer , mi-e sila , ca dintr-un motiv mai putin fericit , nu numai ca nu esti ajutat si sprijit cumva , mai esti si furat pe fata...din toate partile.

Avatar utilizator
Jeff
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 12, 2007 3:28 pm
Contact:

Mesaj de Jeff » Mie Oct 28, 2009 10:46 pm


Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Joi Oct 29, 2009 10:19 am

Salut,
Daca nu ai semnat inca nimic e ok.

Exista legea leasingului,daca nu o sa pot face upload aici ti-o trimit pe mail.Nu ai sa gasesti insa in ea exact ce am detaliat eu mai sus,astea sunt descrise de mine din experienta personala,am inchis declaratii vamale de import temporar pentru leasing cam 4 ani.

Exista si ordonante,legi si diverse reglementari in baza carora lucreaza birourile vamale la care din pacate nu am acces.

Nu exista nicio lege care sa prevada clar ca se vor plati obligatiile vamale la 100% in caz de dauna totala,legea e interpretata in favoarea statului tocmai pt ca nu exista reglementari clare.Legea prevede ca se va inchide vama la 100 % in cazul contractelor ''neconforme'',(adica la care nu s-a ajuns la emiterea facturii de VR) de aici apar multe interpretari.

Aveai totusi sansa sa achiti obligatiile vamale la 20% in cazul in care cei de la leasing iti propuneau o achitare integrala inainte de termen,emiteau factura de VR si in baza ei inchideau si vama la 20%,nu era problema biroului vamal ca masina e dauna totala.Asta se intampla de obicei cand dauna totala survine inainte cu cca 2-3 maxim 6 luni.

Total de acord cu tine legat de casco,ai ramas cu banii platiti,cu o epava deci clar pagubit in totalitate.Din pacate legislatia e de asa natura incat permite cu seninatate sa se intample toate chestiile astea.

O sa-ti mai explic si alte chestii la o bere (am vazut ca esti din Buc) sau poate chiar la Praid.

OFF TOPIC si scuze,dar e interesant : legat de legislatie,considerati util un topic nou cu taxa de poluare valabila de la 01.01.2010,aplicabila tuturor autoturismelor noi,indiferent de cilindree ? Sa vedeti sume de plata......

Legea leasingului atasata,sper.
Fişiere ataşate

[Extensia doc a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]


Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Joi Oct 29, 2009 11:25 am

din pacate in contract scrie pe undeva , ca in caz de avarie si suma reparatie este mai mare masina este declarata dauna totala si automat se inchide contractul de leasing inainte de termen...

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Mie Noi 11, 2009 5:29 pm

Gata , povestea cu UCL s-a incheiat...nu intr-un mod fericit pentru mine.
De cateva zile sunt proprietarul despagubit cu o epava in adevaratul sens al cuvantului.
Aveti atasate si niste poze cu ea .
Fişiere ataşate
DSC00357.JPG
DSC00357.JPG (311.05 KiB) Vizualizat de 6730 ori
DSC00356.JPG
DSC00356.JPG (312.76 KiB) Vizualizat de 6746 ori

Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Mie Noi 11, 2009 5:39 pm

Masina nu arata foarte foarte rau.......sper sa iei ceva banuti pe ea sa-ti acoperi macar o parte din paguba.

Cum te-au convins sa nu mergi mai departe in instanta ? Inteleg ca ai semnat actele,ti-au dat toate documentele ?

Scrie răspuns

Înapoi la “Asigurari, daune si legislatie”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori