Proiect De Lege: Anvelopele De Iarnă, Obligatorii Din Noiembrie P?nă ?n Martie!
- ciprian_dobretrifan
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 20, 2009 5:35 pm
mie mi se pare total ambigua formularea "anvelope de iarna".
Asa ceva scrii in ziar, intr-un blog, nu in lege. In lege orice termen trebuie definit. Probabil ca cea mai buna definitie in acest caz ar fi ca anvelopele sa aibe marcajul M+S.
Vorba unui coleg care postase pe undeva pe-aici o conversatie "inteligenta" cu un individ pe strada, unii chiar n-au auzit in viata lor de acest termen.
Asa ceva scrii in ziar, intr-un blog, nu in lege. In lege orice termen trebuie definit. Probabil ca cea mai buna definitie in acest caz ar fi ca anvelopele sa aibe marcajul M+S.
Vorba unui coleg care postase pe undeva pe-aici o conversatie "inteligenta" cu un individ pe strada, unii chiar n-au auzit in viata lor de acest termen.
Propunerea este ca aceasta lege sa fie introdusa in noul cod rutier care va fi scos la anu. Daca va intra in vigoare, nu va fi anul acesta.
Filtre pentru depistarea autoturismelor neechipate corespunzator se faceau si pana acum. De ex. la iesirea din Brasov catre Predeal se faceau astfel de controale cand ningea mult si drumul era acoperit de zapada. In alte conditii nu ii vad rostul unui astfel de control.
Mie mi se pare o initiativa buna, dar mi s-ar parea corect sa fie exceptate cazurile in care pe jos nu e zapada sau gheata. De ex. daca nu am bani sa imi iau anvelope de iarna poate ies cu masina din parcare numai daca e soare si pe jos e uscat.
Pentru cei care nu isi permit inca un set de anvelope noi exista si alternativa anvelopelor second-hand. Eu am avut unele pe colt care aveau 2mm profilul si am mers cu ele iarna trecuta. Erau net superioare celor de vara care erau noi. Nu zic ca sunt bune atat de uzate, dar se gasesc cu DOT 2008 si cu "carnea" groasa.
Filtre pentru depistarea autoturismelor neechipate corespunzator se faceau si pana acum. De ex. la iesirea din Brasov catre Predeal se faceau astfel de controale cand ningea mult si drumul era acoperit de zapada. In alte conditii nu ii vad rostul unui astfel de control.
Mie mi se pare o initiativa buna, dar mi s-ar parea corect sa fie exceptate cazurile in care pe jos nu e zapada sau gheata. De ex. daca nu am bani sa imi iau anvelope de iarna poate ies cu masina din parcare numai daca e soare si pe jos e uscat.
Pentru cei care nu isi permit inca un set de anvelope noi exista si alternativa anvelopelor second-hand. Eu am avut unele pe colt care aveau 2mm profilul si am mers cu ele iarna trecuta. Erau net superioare celor de vara care erau noi. Nu zic ca sunt bune atat de uzate, dar se gasesc cu DOT 2008 si cu "carnea" groasa.
Calificativul M+S nu se da dupa un standard anume, pot sa mi-l pun si eu pe tricou, si sa zic ca e de iarna.
M+S am pe niste cauciucuri all seasons, resapate, pe care am dat 75 ron noi, din practiker. Deci =0
Semnul cu Muntele si fulgul de nea, ala se da dupa un anume standard. Trebuie sa aibe o anumita aderenta pe un anume tip de suprafata.
M+S am pe niste cauciucuri all seasons, resapate, pe care am dat 75 ron noi, din practiker. Deci =0
Semnul cu Muntele si fulgul de nea, ala se da dupa un anume standard. Trebuie sa aibe o anumita aderenta pe un anume tip de suprafata.
Vad ca se discuta iar despre filtre. Nu mi-ati raspuns: Pentru ce ii opreau... verificare si o posibila recomandare de a utiliza anvelope de iarna? Legal nu au cum sa ii amendeze.
cix: anvelopele de iarna nu sunt necesare doar pentru suprafetele acoperite de gheata sau zapada. E vorba de modificarea comportamentului anvelopelor cand temperatura scade foarte mult. E vorba de compozitia cauciucurilor de iarna, care nu le permite sa se contracte, fenomen ce afecteaza eficienta acestora.
cix: anvelopele de iarna nu sunt necesare doar pentru suprafetele acoperite de gheata sau zapada. E vorba de modificarea comportamentului anvelopelor cand temperatura scade foarte mult. E vorba de compozitia cauciucurilor de iarna, care nu le permite sa se contracte, fenomen ce afecteaza eficienta acestora.
cix in plus tu cand pleci de acasa poa sa fie cald si soare ..iar cand te intorci spre seara sa dea un inghet si o ninsoare de toata frumusetea
de exemplu anul acesta pe 7 martie am plecat pana la campulung moldovenesc cu treaba de 2 ore..in iasi..si pana gura humorului aproaape erau 10 grade si soare..dupa gura humorului ningea torential..si se pusese bine de tot...polei etc...in campulung mi-a intrat unul in fund [noroc ca eram cu masina de serivici] echiparea mea : de iarna...a lui: tocmai isi pusese de 2 zile cauciucurile de vara
asa ca poa sa fie vremea bunaaa si in aceeasi zi sa se schimbe totul..
de exemplu anul acesta pe 7 martie am plecat pana la campulung moldovenesc cu treaba de 2 ore..in iasi..si pana gura humorului aproaape erau 10 grade si soare..dupa gura humorului ningea torential..si se pusese bine de tot...polei etc...in campulung mi-a intrat unul in fund [noroc ca eram cu masina de serivici] echiparea mea : de iarna...a lui: tocmai isi pusese de 2 zile cauciucurile de vara
asa ca poa sa fie vremea bunaaa si in aceeasi zi sa se schimbe totul..
- shadow2blade
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm
Atat timp cat tu te-ai echipat corespunzator e o lege de bun simt. Daca tu nu ai anvelope corespunzatoare sezonului rece numai este de bun simt Am vazut chiar azi in Real GoodYear UG7+ la 250 RON < R15 >.Unul din cele mai bune cauciucuri la un pret accesibil. Deci daca vrem, se poate. Plus ca mai erau si alternativele Tigar / Riken care sunt mai ieftine si despre care am mai discutat.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator