Accidente

Locuri pe care le-ati vizitat sau care le aveti in plan. Starea drumurilor
Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mie Iun 22, 2011 1:01 pm

QUOTE (Andrei-Lander @ Jun 22 2011, 12:49 PM) De ex: la o masina cu rotile de vara uzate, forta de frecare cu asfaltul se dimineaza, iar ABS-ul v-a intra mai devreme sa previna blocarea rotile. In concluzia, conteaza cauciucul 60 % si ABS-ul 40 %.

Daca cauciucul e uzat(slic) si asfatul e uscat aderenta e chiar mai buna fata de un cauciuc care mai are inca santuri, dar daca cauciul e uzat si asfatul e ud devii pericol public. Am mers cu masina care avea cauciucurile uzate aproape complet si pe asfat uscat era foarte aderanta insa pe ploaie daca saream de 70km/h aveam senzatia ca sunt pe gheata. Recomand schimbarea cauciucurilor atunci cand au ajuns la nivelul de maxima uzura ca nu se stie niciodata cand te prinde ploaia sau prinzi o baltoaca si ala esti.

Avatar utilizator
fleanta
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 10, 2010 3:24 am

Mesaj de fleanta » Vin Aug 19, 2011 10:59 pm

QUOTE (Flipper @ Jun 15 2011, 03:51 PM) SIngurul avantaj al ABSului este ca nu se mai blocheaza rotile si maisna nu se mai duce taras si astfel poti controla directia in timpul franarii si nici masina nu mai intra in derapaj dincauza blocarii rotilor.

ACCIDENTE vs ABS cu sau fara
Mda ... parerile sunt pro si conta. Am avut si eu o experienta neplacuta acum vreo un an si ceva (18/19 decembrie 2009) si imi doream sa nu am ABS. Eram pe A2 undeva pe la km 65 (la vreo 2/3 zile dupa ce au dat drumul autostrazi ca fusese inchisa) ... trecusem binisor de Drajna spre Fetesti, conditii atmosferice pana la monentul acela, zapada fleoscaita; iar cu vreo 5/6 km inainte incepuse sa ninga exact din fata, conditii de rulare a 4-a viteza undeva la 75/80 km/h in fata un un autocar de transport persoane din acela de de face externul, distanta intre noi 150/200 de metri. Pana aici toate bune si frumoase, pana cand autocarul franeaza, observ, ridic piciorul dupa acceleratie si incep sa reduc usor cu frana de serviciu ca dupa vreo 5 secunde sa realizez ca autocarul frana cat se putea 99,9% probabilitatea folosind inclusiv retardarul. In acel moment mi-as fi dorit din tot sufletul sa pot bloca rotile sa ma duc sanie ca sa pot sa reduc mai eficace pt ca dupa ce ca era zapada fleoscaita pe joc devenise polei datorita ninsori care incepuse. Mai mult de 30/35 km/h nu cred ca aveam la momentul manevrei de evitare a dosului autocarului. Incercarea de reducere a vitezei in afara de luat piciorul de pe acceleratie si calcat frana usor si ulterior retrogradat in a 3-a si franat in toate modurile, calcat frana usor ASB-ul isi face prezenta, eliberat frana calcar iar ABS-ul intervine fara exitare, calcat frana si mentinut cu socurile de rigoare de la ABS (tot romanul descris s-a derulat pe maxim 20 de secunte scazand cele aproximativ 5 secunde unde doar am redus usor probabil 10 maxim 15 km/h din viteza initiala). Consecinte ... toata partea stanga harjaita cap coada, de la farul stanga care a fost fisurat pe interior si a avut o ureche rupta la impactul cu parapetul pana la aripa spate sifonata doar buza din dreptul roti spate.
Concluzia, cat de atent ai fi, cat de mult ai incerca sa mergi prodent de cele mai multe ori sunt sanse sa nu iti iasa cum ti-ai dori cu toate sistemele din dotare ... ABS/ESP nu isi mai au rostul. Nu zic ca nu am partea mea de vina, probabil ca puteam sa merg mai incet. Dar astept pareri despre intamplarea mea si variantele preferate de ceilalti colegi fata de ceea ce m-am straduit eu sa fac. Probabil daca in loc de a 3-a as fi dat direct a 2-a aveam mai multe sanse sa reduc de tot cu toate ca nu sunt 100% sigur de chestia asta.
Toate acestea intamplandu-se din cauza unui bizon cu "am Q7" care rula usor sau stationa cu avariile puse si vb la telefon, nu am reusit sa imi dau seama ce facea pt ca eu l-am observat dupa toata isprava si am tras pe dreapa la vreo 400/500 m dupa incident sa vad pagubele si sa continui drumul posomorat. Individul era deja oprit langa nemeti de zapada ramasi dupa curatarea unei benzi si jumatate din din cele 2 benzi si banda de urgenta. Norocul meu a fost ca cel cu autocarul nu s-a incadrat in depasire, presupun ca si el era nedumerit ce vroai bizonu sa faca, ca altfel nu mai aveam de ales din doua rele, adica sa ma bag intre autocar si parapet sau sa intru frontal in el si ramanea doar sa intru frontal in el ca nu mai aveam unde sa ma bag. Cand am evitat autocarul oglinda dreapta s-a inchis in coltul autocarului iar cea din stanga in parapet la impact.

La aceasta intamplare eu unu preferam sa nu ma ABS pt cam ai mult ca sigur as fi redus altfel.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Sâm Aug 20, 2011 11:33 am

Daca nu aveai ABS sa nu crezi ca te opreai mai repede, ba din contra era foarte mare probabilitatea ca blocanduse rotile sa pierzi controlul masinii, sa faci cateva piruiere si cine stie ce mai loveai si cat de tare avariai masina. Cam astea cred ca eu ca sunt limitele de viteza superioare infuctie de suprafata de rulare:
-gheata 40 km/h
-zapada 60-70km/h
-carosabil umed sau cu multa apa pe el 110-120km/h dar numai daca cauciucurile au profilul de minim 2mm daca sunt uzate maxim 80km/h
Intradevar cand rulezi pe zapada sau gheata la drum intins ai senzatia ca poti rula cu viteza mai mare insa daca ai luat un val mic in sosea poti intra in derapaj. Vorbesc din experienta, eu la 40km/h pe zapada m-am intors la 90 grade din senin ce e drept aveam cauciucuri de vara dar din fericire am scapat fara pagube materiale(eram cu un logan) sau o alta intamplare pe un drumul national buzau braila acoperit cu gheata avem 60 si dincauza unei rafale de vant era sa intru intr-un derapaj de toata frumusetea cu probabilitate foarte mare de a lovi un copac de pe marginea drumului, insa nustiu prin ce minune am reusit sa redresez masina si apoi nu am mai depasit 40km/h(eram cu acelasi logan echipat cu cauciucuri de vara)

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Sâm Aug 20, 2011 2:08 pm

Fara ABS te rasuceai instant cum se blocau rotile spate.

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Dum Aug 21, 2011 9:16 am

QUOTE (Flipper @ Aug 20 2011, 11:33 AM) -gheata 40 km/h

Eu pe gheata/polei cu 40-45 kmh nu am reusit sa franez/redresez masina in aproape 100 de metri, impactul facandu-se dupa aceasta intr-un stalp de iluminat public de pe contrasens. Deci, bullbar si capota infundata, proiector spart + a doua zi am venit cu troliul sa indrept un gardut de metal de pe marginea drumului (intre asfalt si stalp), ce l-am indoit cu rotile. Am avut ceva "sperante", dar n-ai cu cine frate. 2 tone de stapanit, e chiar prea mult. Adica, de pe banda 1 cand am inceput sa intru in derapaj, m-am trezit pe banda 2-mijlocul strazii, apoi pe banda 1 de pe contrasesns, iar cand am vazut bordura in stanga mea si apoi garduletul, mi-am zis ca am scapat ieftin, ca ma opresc in ele. De unde, nici nu s-a clintit masina, am trecut peste ele de parca nici nu erau acolo. Ma bucur macar ca in ultimii 4-5 metri, am apucat sa ma incordez (nu aveam centura), ca de altfel ma strecurat prin volan nitel...

Scrie răspuns

Înapoi la “Drumetii”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori