Accidente

Locuri pe care le-ati vizitat sau care le aveti in plan. Starea drumurilor
Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Mie Oct 20, 2010 8:48 pm

In primul rand sa spun ca am cautat creo 10-15 min. pe forum acest subiect si nu l-am gasit. Imi cer scuze daca exista si eu nu am folosit corect funtia search, poate imi muta cineva postul in acest caz... Oricum ma gandeam ca este folositor sa impartasesc o mica experienta.

Astazi am fost cel mai aproape de un accident grav din viata mea. Si pot sa zic ca am acumulat cateva sute de mii de km parcursi in toate conditiile, insa e de ajuns o seunda... stiti cum se spune.

Mergeam pe drumul ce leaga Mizil de Ploiesti, si m-am apropiat cu ceva viteza de masinile din fata mea ce mergeau in aceeasi directie cu mine. In fata mea un Logan si in fata acestuia un Matiz. La un moment dat din fata vin cateva masini iar una dintre ele iese din coloana (de fapt eu cand am zarit-o era deja iesita si depasea). Soferul sau soferuta Matizului franeaza, iar soferul Loganul ce se afla intre mine si Matiz tranteste o frana de se blocheaza o roata de pe spate (eu o vedeam ca incepe sa fumege) si masina in loc sa isi mentina traiectoria, ajunge pe contrasens, unde il loveste un Opel Vectra un pic mai vechiut. Eu cand am vazut, deja incetimisem si am franat si eu de mi-au zburat toate prin masina, si opresc imediat dupa impactul celor 2 pe partea dreapta. Din fericire, a fost un accident foarte norocos. Soferul din Opel a tras de volan usor dreapta si astfel ca nu s-au izbit frontal. In urma impactului Opelul a iesit pe camp si iarasi noroc, a sarit peste un sant, daca ar fi avut viteza mai mica s-ar fi rasturnat si s-a opit la vreo 50 metri. Pasageri si soferii celor 2 masini au iesit teferi, dar cu masinile total compromise. In fiecare era soferul plus un pasager.

Eu am intors masina si dupa ce a venit politia si a decis ca putem elibera drumul, am bagat 4x4 si am tractat, de fapt am "tarsait" loganul pana mai aproape de marginea drumului fiindca nu mai puteau fi folosite rotile din fata sub nici un chip si incurca rau circulatia.

Ce m-a surprins :
- Am fost singura masina care a oprit si i-a intrebat de sanatate pe cei din Logan si am incercat sa ajutam. Chiar un sofer de camion m-a pus sa imi mut masina imediat dupa ce oprisem la accident caci el vroia sa treaca si nu avea loc.
- Cel are a sunat la 112 a fost chiar soferul loganului dupa ce si-a revenit un pic din soc, fiindca nimeni nu-i baga in seama. --Soferul Matizului nu a oprit, cu toate ca el putea sa declare despre cel ce i-a iesit in fata pe contrasens si l-a facut sa franeze, mai ales ca nu stia ce fel de victime au fost produse, sunt convis ca a vazut accidentul in oglinda chiar a incetitnit.

Raman niste enigme :

- Cel care s-a bagat pe contrasens si practic a stat la baza accidentului e posibil sa fie chiar soferul cu Opelul, dar eu unul nu am observat bine masina ce depasea aiurea, insa cand l-am intrebat nu a recunoscut, a zis ca el mergea in coloana. Poate avea dreptate totusi.
- De ce s-a blocat o roata din spate la Logan ? Cei 2 ocupanti ziceau ca masina avea ABS. Era o masina inscriptionata de firma si poate nu o cunosteau indeajuns si de fapt nu avea ABS sau nu a functionat acesta, blocand o roata. Mai exista si varianta stupida ca soferul sa fi tras frana de mana, dar mi se pare incredibil...

Cam asta a fost, mi-a marcat ziua.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Oct 20, 2010 11:00 pm

QUOTE (gica @ Oct 20 2010, 08:48 PM) Ce m-a surprins :
- Am fost singura masina care a oprit si i-a intrebat de sanatate pe cei din Logan si am incercat sa ajutam. Chiar un sofer de camion m-a pus sa imi mut masina imediat dupa ce oprisem la accident caci el vroia sa treaca si nu avea loc.
- Cel are a sunat la 112 a fost chiar soferul loganului dupa ce si-a revenit un pic din soc, fiindca nimeni nu-i baga in seama. --Soferul Matizului nu a oprit, cu toate ca el putea sa declare despre cel ce i-a iesit in fata pe contrasens si l-a facut sa franeze, mai ales ca nu stia ce fel de victime au fost produse, sunt convis ca a vazut accidentul in oglinda chiar a incetitnit.
La atat se rezuma spiritul civic la noi in tara.
QUOTE (gica @ Oct 20 2010, 08:48 PM) Raman niste enigme :

- Cel care s-a bagat pe contrasens si practic a stat la baza accidentului e posibil sa fie chiar soferul cu Opelul, dar eu unul nu am observat bine masina ce depasea aiurea, insa cand l-am intrebat nu a recunoscut, a zis ca el mergea in coloana. Poate avea dreptate totusi.
Chiar daca el era cel iesit pe contrasens nu cred ca l-ar fi scos vinovat, atat timp cat impactul nu a fost cauzat direct de acest lucru.

Bine ca a fost doar atat.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Mie Oct 20, 2010 11:53 pm

poate e offtopic ... dar uite aici spirit civic

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Oct 21, 2010 8:34 am

maria sa golanul, are abs doar pe fata.
asta e un aspect care "uita" sa fie mentionat la cumpararea masinii si probabil ca nu are si EBD ci tot vreun repartitor dala de pe vremea lu pazvante, care tre reglat, deblocat, etcc.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Joi Oct 21, 2010 9:31 am

Iar esti expert COObra?

Cum COObra stie asa de bine ca Loganul are ABS doar pe fata, asa am vazut multi posesori de Logan care doar credeau ca au ABS pe masina, DESI, daca te uitai la 2-3 indicii la masina iti dadeai seama ca e varianta de echipare fara ABS. Da' aia erau convinsi ca aveau ABS.

Loganul cu ABS are ABS pe toate rotile, are EBD si e chiar OK. Logan-urile fara ABS nu au nici un EBD, au "repartitor" clasic care din pacate are prostul obicei sa se blocheze.

Problema e alta, ca masina avea ABS (nefunctional) sau nu avea deloc ABS. O masina la care i se blocheaza asa violent rotile si in acelasi timp o ia instant pe contrasens imi sugereaza probleme graaaave la sistemul de franare. De exemplu, eficienta de franare slaaaba sau inexistenta la roata dreapta-fata.

Trecand peste parerile de cunoscatori in ale ABS-ului pe Logan, mie asta mi se pare mai grav. Ca lumea circula pe drumurile patriei cu sistemele de franare defectoase. ABS-ul si daca e stricat, sistemul de franare functioneaza in cotinuare ca orice alt sistem de franare clasic (in cele mai multe cazuri). Dar cand masina isi schimba directia de mers in halul asta (din ce s-a descris in primul post), treaba e grava. Tine de prostie, incapacitatea proprietarului de a simti din timp astea sau cel mai adesea ignoranta pura, mai ales ca era pe firma masina. Poate mai putem baga si ITP-urile in discutie.

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Joi Oct 21, 2010 11:49 am

Incredibil! Bine ca ai scapat teafar si ca totul s-a terminat ok.

E clar ca ceva e ''putred'' in privinta sistemului de franare al Logan-ului in cauza.

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Sâm Oct 23, 2010 10:31 am

tocmai citeam cum vreo luna intr-o revista auto "progermana", cum ca asx franeaza mai prost ca multe concurente nemtesti si frantuzesti, chiar mai slab ca duster-ul. rusine reporterilor care fac reportaje reclama!
cat priveste loganul stiu un caz cand intr-o situatie asemantoare "navigatorul" a tras frana de mana , si masina s-a rasturnat pe camp din aceasta cauza.

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Sâm Oct 23, 2010 3:30 pm

Ciudat. In autobild, intr-un test comparativ ASX-Kuga diesel, a castigat detasat Mitsu (mai dinamic, motor excelent, suspensii, directie etc.).

Avatar utilizator
adisonn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 26, 2010 10:12 am

Mesaj de adisonn » Joi Oct 28, 2010 5:51 pm

feriti va de loganuri in trafic mai ales de alea fara ABS, asa am patit si eu:La intrare in Megidia,toata lumea a pus frana toata lumea s a oprit bine, mai putin LOGANUL din spatele meu(care nu avea ABS), care s a oprit fix in mine,stricandu-mi masina, si in acelas timp si weekendul care vroiam sa-l petrec la mare.Nu vreau sa fiu rau cu posesorii de Logan,dar masinile alea au probleme grave cu frana,zici ca sunt un sifonier pe 4 rotii fara frana

Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Vin Noi 05, 2010 1:10 pm

Problema cu frana de logan, asa cum o vad eu, este nu ca nu ar "tine" frana, ci din contra, franele sunt prea ferme. Ce vreau sa spun este ca nu prea ai posibilitate de dozaj, iar asta e cam valabila la toate Renault-urile. Eu in 2005 am beneficiat de un Logan inchiriat pentru o luna, insa la prima frana pe care am pus-o am avut emotii ca intra cel din spate in mine. Noroc ca aveam viteza mica, abia plecasem de pe loc. Cine merge curent cu un logan se obisnuieste sa "mangaie" pedala cu talpa pantofului pentru a executa o frana decenta, insa daca vii de pe alta masina sau te panichezi si Loganul nu are ABS, se poate sa poate sa blochezi rotile fara sa iti dau seama cu usurinta.

Scrie răspuns

Înapoi la “Drumetii”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori