Tips & Tricks 1/ Zi

La un pahar de vorba..
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Tips & Tricks 1/ Zi

Mesaj de radu-lancer » Joi Noi 15, 2018 12:14 pm

Tepe de sezon: vizita la vulcanizare. La ce sa fii atent ca sa nu iei teapa!

A inceput sezonul schimbarii anvelopelor de iarna. De acest lucru profita in primul rand vulcanizarile, care stiu ca este o activitate sezoniera asa ca trebuie sa traga cat mai mult, sa faca cat mai multi bani. Evident, asa apar si vulcanizarile tepare.

Exista doua tipuri de vulcanizari in Romania: cele mari, branduri renumite care au lanturi in toata tara, si cele mici, de cartier. Vulcanizarile mari, in care s-au investit milioane de Euro, cu centre uriase de service roti, uneori si mecanica, depozit de anvelope si asa mai departe, au preturi pe masura, adica destul de ridicate. Dar au oameni calificati, totul se realizeaza pe baza de procedura si clientul stie exact cat costa. Vulcanizarile de cartier au preturi mai decente, insa asta vine la pachet si cu ceva... probleme. Cum s-a intamplat azi la vulcanizarea aia mica de la parterul blocului de pe Sos. Pantelimon (unde, apropo, va rugam sa nu va duceti vreodata!).

Indreptarea jantelor, cea mai mare teapa

Orice vulcanizare de cartier va incerca sa scoata bani de la un sofer si prin indreptarea jantelor. Nu conteaza ca jantele sunt noi, scoase din cutie cu 2 ore inainte, sau abia indreptate, Gigel de la vulcanizare iti va zice ca sunt strambe. La cine merge combinatia, bine, la cine nu, iar bine. Insa soferul trebuie sa stie ca atata timp cat volanul nu vibreaza si anvelopa nu pierde aer, janta nu este stramba. Asa ca trebuie sa-l refuze linistit pe Gigel care vrea sa incaseze niste bani pe nedrept. Mai ales ca, de multe ori, daca clientul nu sta langa vulcanizator, acesta nici nu se mai sinchiseste sa puna janta pe aparatul de indreptat, ci doar zice la final ca s-a indreptat... Normal, soferul nu va simti nicio modificare in tinuta de drum.

Rotile tale nu intra la oferta

Acum, la inceput de sezon rece, majoritatea vulcanizarilor mici au oferte avantajoase de schimbat rotile. Unele spun clar ca oferta este pentru orice dimensiune de janta, deci acolo nu vei avea surprize. Dar multe scriu undeva, mic, ca doar jantele de 13, 14, 15 intra la oferta. Restul, nu, pretul fiind calculat separat si individual pe fiecare operatiune. Si uite asa se face ca vezi o oferta mare de tot pentru schimb total de 4 anvelope la 65 de lei, opresti, dai drumul la treaba, iar la final omul iti zice: Jantele tale nu intra la oferta. Si in loc de 65, platesti 120 de lei, ca ti-a calculat omul separat totul, plumbi, valve, demontat, echilibrat, montat la loc. Asadar, fii atent cat te costa schimbul de roti si stabileste pretul inainte.

Nu merge casa de marcat

La sfarsit, dupa ce ai dat banul pe lucrarea care te-a costat dublu decat te asteptai, adica la fel ca la o vulcanizare din aia misto cu sala de asteptare, Wi-Fi, televizor, cafea, receptie, tot ce vrei, omul iti zice ca nu functioneaza casa de marcat. Dupa ce ai dat banul! Aici ai doua variante: sa pleci fara bon si sa iti vezi de drum sau sa ramai pana iei bonul, conform legii. Daca tu pleci si le dai banul oamenilor, poti sa te asiguri ca trei sferturi le intra direct in buzunar si restul in casa. Dupa ce te-au tepuit, doar nu vrei sa le faci cinste baietilor, asa ca ramai pana primesti bonul. Moment in care Gigel incepe cu din alea, ca nu stie cum sa porneasca casa de marcat, ca trebuie sa sune pe cineva, ca nu stiu ce. Tu ramai acolo pana primesti bon. O amenintare cu ANAF-ul nu strica deloc. Macar cu bon sa pleci daca tot ai fost tepuit.

Garantia

Vulcanizarile trebuie sa-ti dea garantie la orice interventie iti fac la masina. Inclusiv la schimbul de anvelope, pentru ca daca tu pleci si a doua zi rotile tale pierd aer si ramai pe janta, ce faci? La cine te duci? Insa garantia nu este valabila fara bonul fiscal, de unde si nevoia de a obtine bonul fiscal cu orice pret. Daca e vorba de o vulcanizare care se respecta, bonul si garantia vin automat, fara sa le ceri. Insa vulcanizarile de cartier profita de sezonul acesta aglomerat al schimbului de roti si vor sa incaseze cat mai multi bani la negru. Dar obligatia clientului este sa ceara bon si garantie, pentru ca nu se stie cand va avea nevoie de ele.
https://www.4tuning.ro/ghidul-soferului ... 40071.html

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Re: Tips & Tricks 1/ Zi

Mesaj de Vasea » Vin Noi 16, 2018 7:44 pm

Parcarea de tip park&ride din București a fost deschisă luni: tarif de un leu pe oră și capacitate de 660 de mașini

http://www.automarket.ro/stiri/parcarea ... 88053.html

Cum sa prelungesti durata de viata a anvelopelor cand nu le folosesti

http://voom.ro/cum-sa-prelungesti-durat ... folosesti/

Ce se intampla daca montezi pe masina un filtru de aer sport? VIDEO cu cel mai tare experiment de pe internet

https://www.4tuning.ro/alte-stiri-tunin ... 40102.html

Black Friday 2018 pentru anvelope

http://www.auto.ro/stiri/black-friday-2 ... elope.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Tips & Tricks 1/ Zi

Mesaj de radu-lancer » Mar Noi 20, 2018 12:00 pm

Cum sa conduci in siguranta pe timp de iarna. Sfaturi de la profesionisti


Cand vine vremea pentru trecerea la anvelopele de iarna, trebuie sa te asiguri ca acestea sunt inca utilizabile. Pentru a verifica adancimea benzii de rulare, poti folosi moneda de 2 euro. Verificarea Indicatorului de Siguranta (DSI) este o metoda foarte simpla. Acest indicator, care se gaseste in toate produsele Nokian Tyres, este un sir de numere inscriptionat pe banda de rulare. Pe masura ce anvelopa se uzeaza, numerele incep sa se stearga. Cel mai vizibil numar care ramane pe anvelopa indica adancimea benzii de rulare.

Adancimea benzii de rulare este foarte importanta in special atunci cand se conduce pe lapovita; pe drumuri alunecoase, canelurile devin mai importante.

Cum sa monitorizezi anvelopele

Anvelopele de iarna fara crampoane confera aderenta prin modelul si materialele benzii de rulare, de aceea utilizatorii acestor tip de anvelope trebuie sa le verifice canelurile si santurile. Aderenta se realizeaza datorita laturilor ascutite ale canelurilor si al compusului de cauciuc moale. Anvelopele isi pierd aderenta atunci cand sunt ferme in loc de flexibile si au caneluri joase, cu margini rotunjite.

In plus, autoturismele din zilele noastre au, in general, tractiune fata, sunt mai grele decat au fost vreodata, iar puterea motoarelor lor a crescut. Un stil agresiv de condus faciliteaza uzura accelerata a anvelopei. La fiecare 6.000 – 8.000 km este recomandat sa schimbi anvelopele din fata cu cele din spate, deoarece se uzeaza diferit in functie de locul in care au fost puse. Nu uita sa verifici presiunea din pneuri atunci cand le schimbi.

Stabileste din timp nivelul corect de presiune

Primele nopti geroase sunt un moment potrivit pentru trecerea la anvelopele de iarna. Pe o astfel de vreme, zonele umbroase pot fi acoperite de gheata dimineata. Trebuie sa fii foarte atent atunci cand schimbi anvelopele. Greselile pot distruge definitiv anvelopele sau pot provoca slabirea acestora in timpul condusului.

Martin Dražík, Product Manager-ul Nokian Tyres din Europa Centrala, ne reaminteste cateva masuri de precautie. Spre exemplu, anvelopele directionale au o directie specifica de rotatie. Aceste au un model in forma de sageata care trebuie sa fie asezat cu varful inainte. In cazul in care anvelopele sunt asezate gresit, acestea nu vor oferi aderenta necesara in conditii de vreme dificila de iarna.

„Ar trebui sa stabilesti nivelul corect de presiune al anvelopelor inainte sa efectuezi schimbarea lor. Uneori, oamenii merg la service-ul auto pentru verificarea presiunii din pneuri abia dupa ce au trecut la anvelopele de iarna. Daca se intampla ca vreo anvelopa sa aiba presiunea foarte scazuta, drumul pana la service ii poate provoca daune iremediabile.”, ne spune Dražík.

Daca jantele folosesc piulite cu profil conic, arcul acestora ar trebui sa fie indreptat spre interior. De asemenea, ar trebui sa te aiguri ca ai mutat toate inelele de centrare necesare pentru anvelopele de iarna. In caz contrar, se va produce o vibratie in timpul condusului.

Chiar daca sunt multe detalii pe care trebuie sa le cunosti, schimbarea anvelopelor se poate invata in timp.

Sfaturi pentru schimbarea anvelopelor

Fa testul cu moneda: Pune o moneda de 2 euro in santul anvelopei. Daca marginea argintie ramane in afara santului, ar trebui sa-ti inlocuiesti anvelopele. Aceasta margine are 4 mm grosime, iar limita minima legala pentru adancimea beznii de rulare este de 3 mm.
Toate produsele Nokian Tyres au un Indicator de Siguranta (DSI) care permite soferilor sa verifice conditiile si nivelul de siguranta al anvelopelor. Acest indicator va arata adancimea santurilor principale, adica nivelul la care se afla adancimea benzii de rulare.
Asigura-te ca ai o cheie tubulara in cruce, o cheie dinamometrica si un cric bun. Cricul din dotarea masinii nu este facut pentru folosirea repetitiva.
Verifica manualul masinii pentru punctele corecte de ridicare si pentru recomandarea producatorului in ceea ce priveste presiunea anvelopelor. Anvelopele de iarna ar trebui umflate cu 0.2 bari mai mult decat cele de vara.
Ai nevoie de o platforma dura si stabila pentru schimbarea anvelopelor.
Daca masina ta are jante din aliaj, strange piulitele la fiecare 100-200 km.
La fiecare 6.000 – 8.000 km, ar trebui sa muti rotile de pe axele motoare, pe cele cu rotatii libere. Din acest motiv ar trebui sa marchezi ordinea in care depozitezi anvelopele.
http://voom.ro/cum-sa-conduci-in-sigura ... esionisti/

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Re: Tips & Tricks 1/ Zi

Mesaj de Vasea » Mar Noi 20, 2018 6:02 pm

Testul care arata diferentele majore dintre anvelopele all-season si cele de iarna

http://voom.ro/testul-care-arata-difere ... pe-gheata/

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Re: Tips & Tricks 1/ Zi

Mesaj de Vasea » Vin Noi 30, 2018 8:03 am

Cum sa-ti protejezi masina de hoti! Singurele solutii care functioneaza

http://www.autolatest.ro/stiri-masini/c ... nctioneaza

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Tips & Tricks 1/ Zi

Mesaj de radu-lancer » Lun Dec 03, 2018 12:03 pm

5 anvelope de iarna pe care sa NU le cumperi niciodata

Abia in ultimii ani romanii au inceput sa isi dea seama de siguranta pe care le-o ofera niste anvelope bune. Dar inca mai sunt soferi care sunt pacaliti usor de vanzatori ce vand niste mizerii de pneuri si le marketeaza drept "ca noi" sau impecabile. Daca esti in cautarea unor anvelope de iarna, iata ce pneuri sa eviti.
Cauciucuri no-name
E plin acum pe piata de anvelope produse de niste marci dubioase, de care nu a auzit nimeni, niciodata. Majoritatea sunt fabricate in China si sunt de o calitate foarte proasta. Sunt pneuri noi, nu resapate, insa la preturi extrem de mici care reflecta calitatea lor. Nu cumpara pneuri de la marci de care nu ai auzit niciodata, sperand ca vei face o afacere buna. O sa ramai dezamagit profund. Nu ofera pic de aderenta pe uscat, iar pe umed sau zapada este un pericol sa mergi cu ele. Nu conteaza ca sunt de vara sau de iarna, dar cert este ca anvelopele no-name sunt periculoase. Nu au fost testate inainte sa fie scoase pe piata, nu au fost controlate pentru defecte de fabricatie si materialele lor sunt proaste, uzandu-se extrem de repede. Mai bine pui niste bani si cumperi niste anvelope de la o marca de care a auzit mai toata lumea.
Anvelope mai vechi de 2014
Cand vrei sa cumperi niste anvelope second-hand, e bine sa te uiti la data de fabricatie. Orice anvelopa are data de fabricatie trecuta pe peretele lateral sub forma unui DOT. Acesta nu trebuie sa fie mai vechi de 2014, adica mai vechi de 4 ani. Dupa ce ca vei cumpara niste pneuri second-hand, le mai cumperi si vechi? Daca au fost depozitate prost, materialul a imbatranit ca si cum ar avea 10 ani vechime. Asa ca, pentru a scadea riscul de a da banii pe niste adevarate petarde cu forma de cauciuc, iti recomandam sa nu cumperi vreodata pneuri mai vechi de 4 ani. In general, durata de viata a unei anvelope este de 5-6 ani. Daca tu cumperi deja anvelope mai vechi, trebuie sa te astepti sa se comporte ca niste bolovani si sa ofere zero franare. Din nefericire exista si magazine care vand pneuri noi, dar... vechi. Adica noi, nefolosite, dar fabricate cine stie cand. Deci si daca achizitionezi anvelope din magazin trebuie sa fii atent la data de fabricatie.
Pneurile cu crapaturi
Romanii inca sunt la nivelul la care cand vad un cauciuc cu floare bogata, adica cu un profil care are multi milimetri, considera ca este noua. Dar nu iau in calcul si alti parametri, cum ar fi uzura laterala, starea generala, vechimea sau crapaturile minore. Este foarte important sa ne uitam atent la niste anvelope second-hand pe care vrem sa le cumparam, deoarece putem descopri cateva secrete neplacute. De exemplu, chiar daca profilul este mare si par noi, s-ar putea sa regasim foarte multe crapaturi de suprafata pe peretii laterali si intre blocurile de pe profil. Acesta este un semn important de imbatranire care dovedeste ca nu mai ofera siguranta, putand exploda in orice clipa. Chiar si daca avem niste anvelope mai noi, fabricate in urma cu doar 3-4 ani, s-ar putea sa vedem multe crapaturi. Deoarece acele anvelope de iarna au fost prost depozitate, in lumina directa a soarelui si pe caldura mare. In orice caz, cand vedem crapaturi trebuie sa fugim si sa ocolim acele pneuri care pot sa cedeze in orice minut.
Limita de milimetri
Din pacate, legea nu spune care este limita inferioara a unui profil ramas de cauciuc pentru a fi legal de folosit pe drumurile publice. Insa producatorii de cauciucuri stiu mai bine cum sta treaba. In cazul unei anvelope de vara, daca profilul are sub 3 mm in inaltime, masurati cu un dispozitiv special sau chiar si cu o rigla, acea anvelopa nu mai este sigura. In cazul pneurilor de iarna, care vin din fabrica cu un profil mult mai pronuntat, care sa ofere aderenta pe zapada, polei si gheata, daca acesta este mai mic de 5 mm, din nou, nu mai prezinta siguranta. Vorbim aici de siguranta oferita de trasaturile cu care a fost conceputa anvelopa noua, de franare in conditii de urgenta sau de aderenta pe zapada. Evident, acea anvelopa, chiar si cu 1 mm de profil, o sa mai functioneze, singura diferenta fiind acea secunda in care soferul are nevoie de o franare urgenta si care poate face diferenta intre viata si moarte. Asadar, ai grija la profil si cand e prea uzata o anvelopa, ocoleste-o.
Uzura neuniforma
La anvelopele second-hand pe care dorim sa le cumparam trebuie sa ne uitam si la uzura suprafetei de rulare. Soferii din Romania tind sa circule cu geometria nefacuta la roti, iar acest lucru duce la o uzura inegala a rotii. Adica ne putem trezi ca o jumatate din profil arata ca noua, iar cealalata jumatate este uzata extrem de mult, pana aproape de egalizarea cu peretele anvelopei. Niciodata nu trebuie sa cumparam anvelope cu uzura neuniforma, adica cu 6 mm profil intr-o parte si 2 in cealalta parte. Aceste cauciucuri vor oferi o aderenta scazuta si vor face ca masina sa-si piarda din stabilitate, pentru ca se vor comporta ca si cum ai avea rotile incaltate cu niste pneuri de motocicleta, nu de masina, adica foarte inguste. Pe langa uzura profilului, sa te mai uiti si la conditia generala, peretii laterali, sa nu aiba galme sau taieturi. Daca prezinta asemenea defecte, acele anvelope merita sa ajunga la reciclare, nu pe masina ta.
https://www.4tuning.ro/ghidul-soferului ... 40176.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Tips & Tricks 1/ Zi

Mesaj de radu-lancer » Joi Dec 06, 2018 11:16 am

Cum sa stim daca masina noastra este pregatita de un drum lung fara sa ne lase balta

Se apropie sezonul vacantelor de iarna iar soferii din Romania isi fac deja planuri sa plece la munte, la schi, in tara sau strainatate. Insa nu toti au incredere in propriul automobil ca e pregatit de drum lung, asa ca se duc la service. Mai grav este cazul soferilor care conduc o masina ce le da semne ca cedeaza, se astern la drum si raman cu ea blocata din diverse motive.
Motorul intrerupe in mers
Daca cumva motorul tau, in timp ce mergi sau accelerezi, da semne ca intrerupe, adica momente in care ti se pare ca se opinteste, poate insemna ca in curand se strica ceva destul de grav. De exemplu, asa fac injectoarele inaine sa cedeze de tot. Deci un motor care da rateuri si nu functioneaza uniform s-ar putea sa ramana pe minus cu un cilindru din cauza injectorului. Tot pentru asta poate fi de vina si pompa de inalta presiune la motoarele diesel sau turbina. Deci pana nu afli problema si o rezolvi, astfel incat propulsorul sa mearga uniform, nu iti recomandam sa te asterni la drum lung.
Se apropie sezonul vacantelor de iarna iar soferii din Romania isi fac deja planuri sa plece la munte, la schi, in tara sau strainatate. Insa nu toti au incredere in propriul automobil ca e pregatit de drum lung, asa ca se duc la service. Mai grav este cazul soferilor care conduc o masina ce le da semne ca cedeaza, se astern la drum si raman cu ea blocata din diverse motive.
Motorul intrerupe in mers
Daca cumva motorul tau, in timp ce mergi sau accelerezi, da semne ca intrerupe, adica momente in care ti se pare ca se opinteste, poate insemna ca in curand se strica ceva destul de grav. De exemplu, asa fac injectoarele inaine sa cedeze de tot. Deci un motor care da rateuri si nu functioneaza uniform s-ar putea sa ramana pe minus cu un cilindru din cauza injectorului. Tot pentru asta poate fi de vina si pompa de inalta presiune la motoarele diesel sau turbina. Deci pana nu afli problema si o rezolvi, astfel incat propulsorul sa mearga uniform, nu iti recomandam sa te asterni la drum lung.
Martor aprins in bord
Singurul martor de bord aprins cu care ai voie sa te duci in vacanta este cel de carburant. Pe care il stingi imediat cum opresti la o benzinarie. In general, niciun martor de bord aprins nu este semn bun. Cele mai grave sunt cele de filtru de particule infundat, sonda lambda, senzor ABS, check-engine, etc. Niciodata sa nu pleci la drum lung daca masina ta singura te avertizeaza ca are niste probleme pe care trebuie sa le rezolvi.Se apropie sezonul vacantelor de iarna iar soferii din Romania isi fac deja planuri sa plece la munte, la schi, in tara sau strainatate. Insa nu toti au incredere in propriul automobil ca e pregatit de drum lung, asa ca se duc la service. Mai grav este cazul soferilor care conduc o masina ce le da semne ca cedeaza, se astern la drum si raman cu ea blocata din diverse motive.
Scoate fum
Acest caz este in general intalnit la masinile diesel. Si anume, scosul de fum. Fumul pe evacuare poate fi de 3 feluri: negru, albastru sau alb. Daca masina scoate fum negru, inseamna ca se arde prea multa motorina din diverse motive, injectoare, turbina, debitmetru, calculator si altele. Evident, asta se traduce printr-un consum urias si, eventual, amenzi uriase daca te prinde politia prin vest ca circuli pe sosea cu o fumigena. Fumul albastru este fum cauzat de arderea uleiului, deci daca scoti fum albastru, un pic mai inchis la culoare decat cel alb, pe undeva sunt niste piese uzate care permit uleiului sa intre in camera de ardere. Uleiul alb poate fi cauzat de un amestec gresit de carburant, de antigel in motor sau de filtru carburant infundat. Indiferent de fum, rezolva problema si abia apoi pleci la drum.
Vibratii la franare
Este recomandat ca niciodata sa nu pleci la drum, scurt sau lung, daca ai probleme cu sistemul de franare auto. Nu ne referim aici la furtune de frana coapte sau la etriere care pierd lichid, ci la chestii mai simple. De exemplu, chiar daca discurile tale sunt noi, chiar si placutele, se intampla de multe ori ca dupa doar 5000 km sa incepi sa simti vibratii in volan si pedala la franare, semn ca discurile s-au ovalizat. Acest fenomen apare in Romania din cauza ca se cumpara multe discuri de frana de la firme indoielnice dar si pentru ca soferii franeaza violent pe timp de ploaie, iar cand discul se incinge masina intra intr-o balta si se decaleste. Ori, poate fi cauzat si de un mecanic ce le-a montat gresit, fara sa curete bine butucul rotii de rugina. Cert este ca daca masina ta vibreasa la franare, e bine sa verifici franele.
Masina nu trage
Daca ai o masina de 150 cp, sa zicem, acea masina trebuie sa traga cam de acea putere. Nu de 50 cp, nu de 100, ci cam de toti caii, daca merge bine. Asta inseamna ca trebuie sa accelereze bine, sa traga rotund in orice treapta si sa se tureze uniform. Dar se intampla de multe ori ca masina sa nu traga bine, adica sa se tureze, dar sa nu accelereze cum ar trebui, sau sa traga foarte greu, sau doar de la o turatie foarte mare. Cand o masina nu mai trage ca odinioara, inseamna ca are probleme. Din pacate, pot insemna doar probleme grave, cum ar fi cu turbosuflanta, valva EGR, pompa de injectie, filtru particule, injectoare si asa mai departe. Daca mai scoate si fum albastru, e clar ca motorul este pe duca. Asadar, nu trebuie sa ne punem la drum cu o masina care nu trage asa cum ar trebui, pentru ca ne riscam viata. Facem o depasire pe Valea Oltului si, brusc, ne dam seama ca abia acceleram iar de pe contrasens vine un TIR.
Anvelope uzate
Poate cele mai multe accidente pe timp de toamna si iarna au loc din cauza ca soferii nu pun accent asa cum ar trebui pe anvelope. Majoritatea considera ca atata timp cat profilul e bun, anvelopa e buna. Insa nu doar uzura conteaza, ci si vechimea, starea totala, crapaturile, deformarile in timp. Sunt si multi soferi care circula cu anvelopele gresite sezonului de iarna. Asta se traduce cu lipsa aderentei si distanta mai mare de franare, dar si riscul major de pierdere a controlului. In concluzie, daca nu ai cauciucuri de iarna buna, nu trebuie sa pornesti cu masina de pe loc. Ce sa mai visezi la o vacanta cu familia... Daca tu nu ai bani pentru anvelope, ce reprezinta siguranta suprema, tu te mai duci in vacanta ca sa-ti pui viata in pericol? Asa ceva nu se face.
https://www.4tuning.ro/ghidul-soferului ... 39942.html

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Re: Tips & Tricks 1/ Zi

Mesaj de Vasea » Vin Dec 14, 2018 6:55 pm

Toate secretele anvelopelor de iarna spuse de specialisti

http://www.auto.ro/stiri/toate-secretel ... ign=direct


Ce este diferentialul auto, cum functioneaza un autoblocant si la ce foloseste?

https://www.pieseauto.ro/diferentiale/c ... ign=direct


10 piese auto pe care sa nu le cumparam niciodata de la dezmembrari

https://www.4tuning.ro/ghidul-soferului ... 40330.html

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Re: Tips & Tricks 1/ Zi

Mesaj de Vasea » Mie Dec 19, 2018 7:14 pm

Sfaturi de condus pe timp de iarnă: specialiștii Nokian recomandă verificarea pneurilor și atenție și calm în trafic

http://www.automarket.ro/stiri/sfaturi- ... 88797.html

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Re: Tips & Tricks 1/ Zi

Mesaj de Vasea » Vin Dec 21, 2018 5:23 pm

Inchirieri-Masini.ro - servicii pe care le poti accesa din cele mai variate motive

http://www.auto.ro/stiri/inchirieri-mas ... otive.html

Test anvelope de iarna (I) – Pe sistemul finlandez

http://voom.ro/test-anvelope-de-iarna-i ... finlandez/

Ce accesorii auto utile poti alege pentru propria masina

https://www.cars.ro/auto-shop/accesorii ... 17565.html

Ce ulei folosim iarna pentru masini

https://www.cars.ro/utile/ce-ulei-folos ... 17572.html

MICHELIN Alpin 6: cum se comporta dupa primii 1000 de kilometri in iarna

https://www.4tuning.ro/piese-si-accesor ... 40420.html

Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori