Discutii libere
China nu e Japonia
Există voci care spun că producătorii din China vor deveni mari exact după acelaşi tipar prin care au devenit mari şi japonezii, care acum c?teva zeci de ani nu erau pe harta industriei auto. Am auzit mulţi prieteni, unii chiar din presa auto, ?mbrăţiş?nd aceasta ipoteză. Evident, lucrurile nu stau deloc la fel ?n cazul celor două pieţe. Ba aş putea chiar să spun că asemănările dintre piaţa auto, cultura şi maşinile japoneze seamănă cu cele din China doar dacă luăm ?n vedere faptul că ambele ţări sunt ?n Asia.
Chinezii mizează pe ieftin, prost, rapid şi de volum. Japonezii merg pe scump, foarte bun, pe tehnologie şi pe calitate percepută. Dacă japonezii au ?nceput să se evidenţieze ?n industrie acum 100 de ani şi să iasă ?n faţă acum 40-50, chinezii nu există dec?t dacă luăm ?n considerare ultimii 10-15 ani.
Şi mai e ceva. Chinezii nu vor investi niciodată ?n tehnologie şi ?n soluţii inovatoare aşa cum au făcut-o şi continuă să o facă japonezii. Preferă să cumpere companii care au deja o istorie ?n acest c?mp şi să ?şi atribuie ulterior meritele. Vezi Geely-Volvo. Iar asta nu aduce progres.
Pentru cei care nu sunt convinşi de faptul că industria auto din Japonia ?nseamnă, ?nainte de orice, implicare şi seriozitate, am o listă cu 240 dintre cele mai importante cuceriri ale maşinilor create ?n Ţara Soarelui Răsare. ?n loc de argumente. Le găsiţi aici, structurate aşa cum doar japonezii o pot face. Lectură plăcută!
Sursa
Există voci care spun că producătorii din China vor deveni mari exact după acelaşi tipar prin care au devenit mari şi japonezii, care acum c?teva zeci de ani nu erau pe harta industriei auto. Am auzit mulţi prieteni, unii chiar din presa auto, ?mbrăţiş?nd aceasta ipoteză. Evident, lucrurile nu stau deloc la fel ?n cazul celor două pieţe. Ba aş putea chiar să spun că asemănările dintre piaţa auto, cultura şi maşinile japoneze seamănă cu cele din China doar dacă luăm ?n vedere faptul că ambele ţări sunt ?n Asia.
Chinezii mizează pe ieftin, prost, rapid şi de volum. Japonezii merg pe scump, foarte bun, pe tehnologie şi pe calitate percepută. Dacă japonezii au ?nceput să se evidenţieze ?n industrie acum 100 de ani şi să iasă ?n faţă acum 40-50, chinezii nu există dec?t dacă luăm ?n considerare ultimii 10-15 ani.
Şi mai e ceva. Chinezii nu vor investi niciodată ?n tehnologie şi ?n soluţii inovatoare aşa cum au făcut-o şi continuă să o facă japonezii. Preferă să cumpere companii care au deja o istorie ?n acest c?mp şi să ?şi atribuie ulterior meritele. Vezi Geely-Volvo. Iar asta nu aduce progres.
Pentru cei care nu sunt convinşi de faptul că industria auto din Japonia ?nseamnă, ?nainte de orice, implicare şi seriozitate, am o listă cu 240 dintre cele mai importante cuceriri ale maşinilor create ?n Ţara Soarelui Răsare. ?n loc de argumente. Le găsiţi aici, structurate aşa cum doar japonezii o pot face. Lectură plăcută!
Sursa
Masina sport: cum o recunoastem, care-i sunt valentele si cum evitam sa cadem in capcana constructorilor care banalizeaza acest termen
Pe langa transformarea unui banal facelift in masina model NOU, unul din cele mai uzitate trick-uri ale departamentelor de marketing ale constructorilor este acela de a abuza la maxim de termenul masina SPORT, termen care inca se pare ca mai vinde destul de bine din pozitia de sufix al unor masini mai mult sau mai putin banale?
Acum cativa ani am avut o discutie cu unul din directorii generali ai Porsche Romania, care se declarase surprins de enuntul meu prin care un Golf 5 GTI e mai sport decat un Golf 5 R32.
M-am chinuit pret de cateva pahare de gin tonic (pentru mine, dansul nu mai stiu ce a baut) sa-i transmit argumentele mele, el nu si nu, avea o singura intrebare: care ajunge mai repede la 100km/h? Nu a fost chip sa-l conving ca acceleratia in linie dreapta nu este cel mai important atu al unei masini sport si, cu atat mai putin, singurul!
Pe langa acest dialog, a mai existat unul si mai dragut, prin care un posesor de ceva ?barja? automatica si cu relativ multi cai dar, din pacate pentru el, cu muuult mai multe kilograme decat trebuie, se uita stupefiat la mine cand povesteam intr-un grup de prieteni despre cat de senzational era pe vremuri Peugeot-ul 106 Rallye, cu ai sai 100 CP dezvoltati de un minuscul 1300 cc dotat cu carburatoare Weber dublu corp orizontale. Ma intreba uluit, cum poate o masina de 100 CP sa fie definita masina sport?!
Ei bine, asa! Masina avea doar 830kg si o tinuta de drum fabuloasa!!!
Si atunci care ar fi criteriile care definesc o masina sport?
Trebuie sa incepem neaparat cu o vorba de duh, care apartine fondatorului Lotus, Colin Chapman: ?Cel mai mare dusman al performantei este greutatea?!
E curios cum multa lume, inclusiv asa zisi cunoscatori ai fenomenului auto, atunci cand se intereseaza de noua ta masina ?SPORT?, se limiteaza la a te intreba cati cai are bestia. Punct! Daca are, sa zicem, 560 CP cat un Bentley Continental GT, majoritatea cade pe spate si se declara extrem de impresionata de noua ta masina ?SPORT?, uitand sa ia in considerare cele 2,5 tone ale atelajului?
De aici si concluzia ca mai important decat puterea luata separat, este acel faimos raport kg/CP, care este un indicator mult mai realist si mai complet in ceea ce priveste performantele respectivei masini.
Dar nici acesta nu prezinta intreaga imagine, avand in vedere ca o masa foarte mare, chiar dublata de o putere pe masura, induce inertii uriase, care se fac simtite nu doar la accelerare ci si la franare si, mai ales, la parcurgerea virajelor.
Ori, spuneam inainte, agilitatea unei masini sport este?determinanta! Cu ce ma incanta faptul ca masina mea ?SPORT? merge de tuna in linie dreapta, cand pe fiecare viraj pierde secunde pretioase in lupta cu timpul, ba mai mult, uzeaza enorm franele si anvelopele!?
Ajungem, deci, la eficienta franarii, mai ales la franari repetate de la viteze mari. Acest aspect este foarte important si relativ cunoscut si acceptat, insa un alt avantaj pe care il poate oferi un sistem de franare demn de acest nume este greutatea sa redusa, ceea ce imbunatateste comportamentul dinamic al masinii, reducand valoarea maselor nesuspendate (vezi oferta Porsche, Ferrari, etc).
Vorbind de comportamentul dinamic, atingem un aspect extrem de delicat si important. La ce-ti foloseste o masina extrem de puternica (vezi Audi RS4 avant vechea generatie 2,7 biturbo-381 CP), daca ea e foarte subviratoare si se inscrie greu in viraj?
Sau legendarele muscle-car-uri americane (Viper, Corvette-generatiile pana la Z06, sau alte Mustang-uri), pline de viata insa extrem de ?timide? la parcurgerea virajelor?
Pentru un comportament dinamic eficient, constructorii de traditie si cu know-how extensiv in domeniu (vezi BMW M3, Ferrari 430 si 458, Honda NSX, etc) fac enorme eforturi (pavilion de carbon, brate de aluminiu in fata, mutarea acumulatorului in spate, etc) pentru a obtine o repartitie a maselor de 50:50%.
Unul din aspectele singulare cele mai importante pentru a putea identifica o masina cu adevarat sport, este cutia de viteze si, in general, transmisia puterii la sol. Daca la masinile civile cutia de viteze este gandita in general pentru a optimiza consumul si confortul, o masina sport trebuie dotata cu o cutie de viteze la care etajarea rapoartelor sa fie astfel conceputa incat sa ajute PERFORMANTA! De aici cutiile zise ?scurte?, cu rapoarte foarte apropiate ca demultiplicare si cu viteze finale obtinute la turatia maxima in treapta cea mai lunga! Atentie: o cutie scurta NU se refera la cursa levierului, asa cum cred unii. Aceasta este de dorit, insa, sa fie si ea la randul ei, cat mai scurta si precisa (vezi Honda S2000).
In timpul unei conduceri sportive, o problema care poate sa influenteze negativ performanta este pierderea de putere prin patinare a rotii/rotilor interioare. Aceasta problema se rezolva prin existenta, la modelele cu adevarat sport, a unui diferential autoblocant. Deci, n-ai autoblocant, n-ai masina sport!
Si, contrar asteptarilor, ultimul aspect luat in calcul e?motorul!
Pe langa putere si cuplu din belsug, e important modul in care acestea sunt dezvoltate. O masina ce livreaza 500 CP la 4.500 rpm este orice numai sport nu!
Turele inalte, usurinta de a le urca, inertiile interne mici, sunetul, toate acestea sunt caracteristici ale unui motor cu adevarat sport. Evident ca exista si masini sport care nu urca la turatii extreme, iar aici vorbim de modelele turbo (vezi Mitsubishi Evo, Subaru Impreza STI, Porsche 911 turbo, etc), insa acestea iti alerteaza simturile printr-un cuplu fenomenal. Personal regret faptul ca motoarele turbo moderne nu mai au acel timp de raspuns la intrarea turbinei, care le facea ceva mai putin eficiente, insa mult, mult, mai excitante!
Ah, era sa uit: masinile sport sunt pe benzina! Restul sint povesti de marketing!
Voi ce masin sport aveti? Hai sa discutam despre ele!
Topul meu personal de masini sport, pe categorii:
1. Masini mici: Peugeot 106 rallye
2. Transmisii fata: Renault Clio RS F1 Team
3. Transmisii spate: BMW M3 CSL E46
4. Transmisii integrale: Mitsubishi Lancer Evo IX
5. Supersport: Ferrari 458 Italia
Din ciclul asa nu:
1. Dodge Viper,
2. Bugatti Veyron,
3. Mercedes CL
4. Golf R32
5. Renault Megane RS dCi, etc, etc
sursa: blog.autovit.ro
Pe langa transformarea unui banal facelift in masina model NOU, unul din cele mai uzitate trick-uri ale departamentelor de marketing ale constructorilor este acela de a abuza la maxim de termenul masina SPORT, termen care inca se pare ca mai vinde destul de bine din pozitia de sufix al unor masini mai mult sau mai putin banale?
Acum cativa ani am avut o discutie cu unul din directorii generali ai Porsche Romania, care se declarase surprins de enuntul meu prin care un Golf 5 GTI e mai sport decat un Golf 5 R32.
M-am chinuit pret de cateva pahare de gin tonic (pentru mine, dansul nu mai stiu ce a baut) sa-i transmit argumentele mele, el nu si nu, avea o singura intrebare: care ajunge mai repede la 100km/h? Nu a fost chip sa-l conving ca acceleratia in linie dreapta nu este cel mai important atu al unei masini sport si, cu atat mai putin, singurul!
Pe langa acest dialog, a mai existat unul si mai dragut, prin care un posesor de ceva ?barja? automatica si cu relativ multi cai dar, din pacate pentru el, cu muuult mai multe kilograme decat trebuie, se uita stupefiat la mine cand povesteam intr-un grup de prieteni despre cat de senzational era pe vremuri Peugeot-ul 106 Rallye, cu ai sai 100 CP dezvoltati de un minuscul 1300 cc dotat cu carburatoare Weber dublu corp orizontale. Ma intreba uluit, cum poate o masina de 100 CP sa fie definita masina sport?!
Ei bine, asa! Masina avea doar 830kg si o tinuta de drum fabuloasa!!!
Si atunci care ar fi criteriile care definesc o masina sport?
Trebuie sa incepem neaparat cu o vorba de duh, care apartine fondatorului Lotus, Colin Chapman: ?Cel mai mare dusman al performantei este greutatea?!
E curios cum multa lume, inclusiv asa zisi cunoscatori ai fenomenului auto, atunci cand se intereseaza de noua ta masina ?SPORT?, se limiteaza la a te intreba cati cai are bestia. Punct! Daca are, sa zicem, 560 CP cat un Bentley Continental GT, majoritatea cade pe spate si se declara extrem de impresionata de noua ta masina ?SPORT?, uitand sa ia in considerare cele 2,5 tone ale atelajului?
De aici si concluzia ca mai important decat puterea luata separat, este acel faimos raport kg/CP, care este un indicator mult mai realist si mai complet in ceea ce priveste performantele respectivei masini.
Dar nici acesta nu prezinta intreaga imagine, avand in vedere ca o masa foarte mare, chiar dublata de o putere pe masura, induce inertii uriase, care se fac simtite nu doar la accelerare ci si la franare si, mai ales, la parcurgerea virajelor.
Ori, spuneam inainte, agilitatea unei masini sport este?determinanta! Cu ce ma incanta faptul ca masina mea ?SPORT? merge de tuna in linie dreapta, cand pe fiecare viraj pierde secunde pretioase in lupta cu timpul, ba mai mult, uzeaza enorm franele si anvelopele!?
Ajungem, deci, la eficienta franarii, mai ales la franari repetate de la viteze mari. Acest aspect este foarte important si relativ cunoscut si acceptat, insa un alt avantaj pe care il poate oferi un sistem de franare demn de acest nume este greutatea sa redusa, ceea ce imbunatateste comportamentul dinamic al masinii, reducand valoarea maselor nesuspendate (vezi oferta Porsche, Ferrari, etc).
Vorbind de comportamentul dinamic, atingem un aspect extrem de delicat si important. La ce-ti foloseste o masina extrem de puternica (vezi Audi RS4 avant vechea generatie 2,7 biturbo-381 CP), daca ea e foarte subviratoare si se inscrie greu in viraj?
Sau legendarele muscle-car-uri americane (Viper, Corvette-generatiile pana la Z06, sau alte Mustang-uri), pline de viata insa extrem de ?timide? la parcurgerea virajelor?
Pentru un comportament dinamic eficient, constructorii de traditie si cu know-how extensiv in domeniu (vezi BMW M3, Ferrari 430 si 458, Honda NSX, etc) fac enorme eforturi (pavilion de carbon, brate de aluminiu in fata, mutarea acumulatorului in spate, etc) pentru a obtine o repartitie a maselor de 50:50%.
Unul din aspectele singulare cele mai importante pentru a putea identifica o masina cu adevarat sport, este cutia de viteze si, in general, transmisia puterii la sol. Daca la masinile civile cutia de viteze este gandita in general pentru a optimiza consumul si confortul, o masina sport trebuie dotata cu o cutie de viteze la care etajarea rapoartelor sa fie astfel conceputa incat sa ajute PERFORMANTA! De aici cutiile zise ?scurte?, cu rapoarte foarte apropiate ca demultiplicare si cu viteze finale obtinute la turatia maxima in treapta cea mai lunga! Atentie: o cutie scurta NU se refera la cursa levierului, asa cum cred unii. Aceasta este de dorit, insa, sa fie si ea la randul ei, cat mai scurta si precisa (vezi Honda S2000).
In timpul unei conduceri sportive, o problema care poate sa influenteze negativ performanta este pierderea de putere prin patinare a rotii/rotilor interioare. Aceasta problema se rezolva prin existenta, la modelele cu adevarat sport, a unui diferential autoblocant. Deci, n-ai autoblocant, n-ai masina sport!
Si, contrar asteptarilor, ultimul aspect luat in calcul e?motorul!
Pe langa putere si cuplu din belsug, e important modul in care acestea sunt dezvoltate. O masina ce livreaza 500 CP la 4.500 rpm este orice numai sport nu!
Turele inalte, usurinta de a le urca, inertiile interne mici, sunetul, toate acestea sunt caracteristici ale unui motor cu adevarat sport. Evident ca exista si masini sport care nu urca la turatii extreme, iar aici vorbim de modelele turbo (vezi Mitsubishi Evo, Subaru Impreza STI, Porsche 911 turbo, etc), insa acestea iti alerteaza simturile printr-un cuplu fenomenal. Personal regret faptul ca motoarele turbo moderne nu mai au acel timp de raspuns la intrarea turbinei, care le facea ceva mai putin eficiente, insa mult, mult, mai excitante!
Ah, era sa uit: masinile sport sunt pe benzina! Restul sint povesti de marketing!
Voi ce masin sport aveti? Hai sa discutam despre ele!
Topul meu personal de masini sport, pe categorii:
1. Masini mici: Peugeot 106 rallye
2. Transmisii fata: Renault Clio RS F1 Team
3. Transmisii spate: BMW M3 CSL E46
4. Transmisii integrale: Mitsubishi Lancer Evo IX
5. Supersport: Ferrari 458 Italia
Din ciclul asa nu:
1. Dodge Viper,
2. Bugatti Veyron,
3. Mercedes CL
4. Golf R32
5. Renault Megane RS dCi, etc, etc
sursa: blog.autovit.ro
Misto de tot acest articol . E un articol care lezeaza multi posesori de asa-zise masini sport si foarte educativ in acelasi timp.
In topul propus eu vad ceva completari la pozitia 1 unde poate fi Renault 5 turbo , masina care a facut furori la vremea ei , iar la integrale ... era una care avea 555 pe ea
In topul propus eu vad ceva completari la pozitia 1 unde poate fi Renault 5 turbo , masina care a facut furori la vremea ei , iar la integrale ... era una care avea 555 pe ea
Baieti, in caz ca va preocupa ce se intampla cu tara asta (si cred ca pe toti ne preocupa lucrul asta ca doar traim in ea) va invit sa participati la discutiile de aici: http://www.forumulpolitic.ro/ .
- diablo_666
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Mar 08, 2008 1:14 pm
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori