Tips & Tricks 1/ Zi

La un pahar de vorba..
Scrie răspuns
Avatar utilizator
dandan372
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 28, 2012 11:11 am

Mesaj de dandan372 » Lun Noi 11, 2013 9:01 pm

Pregătirea mașinii pentru iarnă. Sfaturi utile de sezon

Pentru a face pregătirea mașinii pentru iarnă corect nu trebuie să fii un specialist. Cu echipamentul adecvat, acest lucru poate decurge foarte repede.

?nainte de primul ?ngheț mai mare, trebuie să avem ?n vedere pregătirea mașinii pentru iarnă. Pentru asta nu este nevoie să fii un specialist al tehnicii, multe activități fiind ușor de făcut și explicate chiar ?n ghidul de utilizare al mașinii.

Verificări simple

Pe l?ngă schimbul de anvelope, trebuie să puneți ?n instalația pentru spălarea parbrizului un lichid special, rezistent la temperaturi joase. (1) Acesta va preveni ?nghețarea instalației și deteriorarea acesteia. Lichidul trebuie să reziste măcar p?nă la minus 20 de grade. Cel mai bine ?l testați cu o baghetă de măsurare (2) la benzinărie. De asemenea, verificați și antigelul. Cine uită să facă asta riscă să ?i ?nghețe lichidul ?n instalație, cu consecințe nefaste asupra motorului, put?ndu-se chiar ajunge la o defecțiune a acestuia. Și aici, protecția trebuie să fie de cel puțin p?nă la minus 20 de grade Celsius


1. Lichid de parbriz de iarnă pentru instalația de spălare a geamurilor există la fiecare benzinărie. Acesta previne ?nghețarea instalației și deteriorarea acesteia.


2. Cu o baghetă de măsurare se poate verifica nivelul antigelului și al lichidului de parbriz.


De asemenea, este bine să verificați și nivelul uleiului (3), pentru că, iarna, lubrifiantul acumulează, din pricina perioadei mai lungi de rulare la rece, mai multă apă din condens, lucru care poate fi confirmat dacă sub capac se află un fel de noroi verzui, ca o emulsie. Dacă apare această situație e nevoie de o verificare tehnică, chiar dacă planul de ?ntreținere spune altceva.


3. Mai ales iarna, ?n instalația de fr?nare și ?n ulei se poate depune apă, de aceea controlați mai des.

Și bateria are nevoie de o verificare atunci c?nd facem pregătirea mașinii pentru iarnă ? mai ales dacă acumulatorul are deja ceva vechime, există pericolul ca el să intre ?n grevă la primul ?ngheț. Cu ajutorul unor testere speciale pentru sistemul electric, puțin costisitoare, se poate verifica nivelul de ?ncărcare. ?n funcție de model, aparatul poate să vă dea și informații despre starea bateriei.

Deoarece zilele sunt mai scurte și nopțile, mai lungi, e bine să vă verificați și farurile (4). Asta este o treabă care poate fi făcută doar ?n service



4. Verificarea farurilor: p?nă la sf?rșitul lunii octombrie, atelierele auto verifică gratuit instalația farurilor și efectuează reglaje.

(5) E bine să investiți c?țiva lei ?n produse speciale de ?ngrijire. Un pic de silicon va preveni ?nghețarea chederelor de la uși.



5. Uleiul de silicon previne ?nghețarea cauciucului de la portiere.

(6) Pulberea sau uleiul de grafit ?n ?ncuietori are același efect, iar cu ceară de mașină poate fi protejată vopseaua, lucru destul de important iarna. Ceara formează un strat protector și protejează de rugină. ?n acest context, trebuie să vă uitați și după zg?rieturi deja existente, care trebuie reparate ?nainte de ?mprăștierea primelor materiale antiderapante, altminteri oferim suprafață de acțiune pentru rugină. Pentru mici zg?rieturi e suficient un creion special, dar orice trece de asta este treabă de specialist.



. Și la mașinile moderne, mecanismul de ?nchidere al portierelor poate avea de suferit. Cu pulbere sau ulei de grafit, șoferii ?și pot proteja ?ncuietorile de la mașină.

Un lucru la care mulți șoferi nu se g?ndesc este controlarea ștergătoarelor (7). Pentru ca să funcționeze corect și pe timp de iarnă, cauciucul nu trebuie să fie crăpat și nici poros.



7. Pentru o vedere bună: dacă este crăpat sau poros, cauciucul ștergătoarelor trebuie schimbat.



Verificare la service

Cine nu vrea să efectueze singur verificările poate să accepte și oferte din partea service-urilor auto. Majoritatea au oferte pentru verificări de iarnă. De regulă, o astfel de verificare include tot ce e important, de la verificarea lichidelor la setarea farurilor.




http://www.amsonline.ro/pregatirea-masi ... turi-utile

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Noi 18, 2013 10:12 am

10 mituri despre anvelopele de iarna, intelese gresit de soferii romani

Esenţial

Anvelopele de iarna trebuie montate cand temperatura scade sub 7 grade Celsius

Profilul unui pneu de iarna trebuie sa fie de minimum 5 mm

Pneurile de iarna NU sunt obligatorii de la 1 noiembrie



1. Anvelopele de iarna sunt obligatorii de la 1 noiembrie

Nimic mai fals. Conform legii, nu exista niciun termen calendaristic in care soferii sunt obligati sa aiba autoturismul dotat cu anvelope de iarna. Initial se vehicula termenul cuprins intre 1 noiembrie si 1 martie, ca fiind perioada in care masinile trebuie sa fie incaltate cu pneuri dedicate sezonului rece. Legea oficiala in varianta finala spune ca trebuie sa ai pneuri de iarna acolo unde este zapada, indiferent de luna anului. Adica daca esti pe Transfagarasan in luna august si te apuca ninsoarea, vei primi amenda daca incurci circulatia din cauza pneurilor tale de vara.

2. Anvelopele de iarna sunt bune doar pe zapada

Gresit. Un pneu fabricat special pentru sezonul rece se foloseste in momentul in care temperatura scade sub 7 grade Celsius. Este special conceputa ca sa aiba o aderenta crescuta in conditii de temperatura scazuta, adica vor frana mult mai bine pe asfalt uscat, cand afara este frig, fata de niste pneuri de vara. La fel si pe gheata sau polei, avand un profil mai pronuntat. Asadar, cauciucurile "winter" nu sunt bune doar pe zapada, ci in toate conditiile care presupun iarna: frig, gheata, polei, zapada, umezeala.


3. Pneurile de iarna franeaza mai bine vara, ca sunt mai profilate

O afirmatie pe care o auzim destul de des. Insa este eronata complet. Lumea crede ca daca un pneu are profil mai agresiv, cu blocurile de cauciuc scoase mai in evidenta, asa cum sunt cele de iarna, atunci va frana mult mai bine pe asfalt uscat, vara. La fel crede lumea si pentru ca aceste gume sunt mai moi, avand o aderenta crescuta in conditii de vara, pe asfalt uscat. Aceste convingeri sunt insa gresite. Pentru ca anvelopa de iarna este fabricata dintr-un material special dedicat sezonului rece, care se bucura de proprietatile sale atunci cand temperatura e mai mica de 7 grade. Daca folosim anvelopele de iarna cand e cald, suprafata de rulare se va uza mai repede, distanta de franare va creste, pentru ca materialul are aderenta buna doar cand e frig, iar inaltimea profilului va permite blocurilor din cauciuc sa aiba o miscare mare, atat la demaraj, cat si la franare.

4. Trebuie sa ne montam anvelopele de iarna la prima zapada

Sunt tot mai multi cei care asteapta primii fulgi de nea, inainte sa se duca la vulcanizare. Este gresit insa acest lucru. Pentru ca trebuie sa ne montam pneurile de iarna atunci cand avem primele temperaturi constante mai mici de 7 grade. Adica, daca avem mai multe zile consecutive cu temperaturi scazute, trebuie sa ne instalam gumele de iarna. Chiar daca nu ninge. Poate sa nu ninga toata iarna, dar daca e frig, e bine sa avem pneurile de iarna puse, ca sa franam mai bine, sa avem o stabilitate mai buna si sa nu uzam prematur setul de vara.

5. Sunt bune si anvelopele cu profil de 3-4 mm in carne

Trebuie stiut ca un pneu de iarna, atunci cand este nou, are un profil de 8-10mm. In schimb ce un pneu de vara are cam 6-7mm. Adica, daca la un pneu de vara, un profil aflat la jumatate, adica de 3-4mm inca mai poate fi folosit, la anvelopele de iarna marja de uzura e mai mica. Adica daca o anvelopa de iarna are un profil mai mic de 5mm, aceasta nu mai corespunde tuturor parametrilor pentru care a fost fabricata. O anvelopa cu "carne" de numai 3-4mm nu mai este buna de nimic. Profilul nu va mai evacua apa cum trebuie, nu va mai avea aderenta pe zapada si polei, iar distanta de franare se va lungi simtitor. Asadar, daca cumparati pneuri la mana a doua, nu uitati sa verificati profilul si sa faceti testul monedei de 5 bani.


6. Trebuie sa avem gume de iarna pe puntea motoare

Am auzit tot felul de pareri despre locul in care trebuie sa montam pneurile de iarna: pe fata, ca sa franam mai bine, pe fata daca avem masina FWD, pe spate daca avem RWD. Insa orice astfel de idee este o prostie si nimic mai mult. Indiferent de tractiunea pe care o avem, indiferent de masina, poate sa fie si 4x4, trebuie sa avem montate anvelope de iarna pe toate cele 4 roti. Daca insa nu ne permitem sa avem 4 roti de iarna, atunci mai bine nu punem deloc, ca dezechilibram si mai tare masina. La fel si daca punem anvelope de proasta calitate sau uzate peste masura. Ori punem niste pneuri cat de cat acceptabile, ori nu mai punem si asteptam sa avem bani pentru un set decent de anvelope. Nu uita sa citesti tot ce trebuie sa stii despre pneurile second-hand!

7. Pneurile all-seasons sunt la fel de bune ca cele de iarna

Afirmatia cea mai hilara. Ati observat cum marii producatori de anvelope nu mai scot pe piata pneuri mixte? Pentru ca anvelopele all-season sunt bunicele la orice, dar foarte proaste la tot. Adica este un compromis care vine cu mult mai multe neajunsuri decat avantaje. Are fulgul stantat pe peretele lateral, deci nu vei lua amenda nici daca incurci traficul, asta e clar. Si iti salveaza si ceva banuti, ca nu trebuie sa cumperi 2 seturi separate. Dar cam astea sunt unicele calitati. Pentru ca se comporta prost pe asfalt uscat, prost pe zapada, prost pe gheata si se uzeaza foarte repede. Daca insa esti de acord cu acest compromis, iti poti cumpara un set de pneuri mixte ca sa faci economie la bani. Dar te asiguram ca vei face economie si la siguranta... Citeste tot ce trebuie sa stii despre pneurile mixte!

8. Se poate merge cu anvelope all-season pe zapada fara probleme

Inca o afirmatie eronata. Multa lume nu stie ca pneurile mixte sunt facute doar pentru tarile in care iernile sunt reci, dar nu ninge mai deloc. Adica sunt niste pneuri care se comporta decent la orice temperatura. Si atat! Adica vor frana la fel pe asfalt uscat sau umed si daca e cald, si daca este rece, insa daca e vorba de mers pe zapada, acestea nu au profilul necesar unei aderente crescute. Am scris mai demult un articol detaliat despre pneurile mixte si motivele pentru care acestea nu sunt bune la mersul pe zapada. Citeste-l AICI si afla de ce e bine sa eviti aceste pneuri!


9. Nu conteaza pretul unei anvelope, ca toate fac acelasi lucru

La pneuri este la fel ca in orice alt domeniu: auto, moto, imobiliare, vestimentatie, biciclete sau orice altceva care ne inconjoara. Adica da, e clar si limpede, ca pretul dicteaza calitatea. Adica un pneu MICHELIN nu va fi sub nicio forma la fel de "bun" in folosirea zilnica ca unul chinezesc No-Name. Si asta pentru ca, asa cum e normal, un cauciuc care se vinde cu 500 de lei/bucata nu va fi niciodata fabricat la fel ca unul ce costa 150 de lei/bucata. Vorbim de materiale mult mai dezvoltate, mai rezistente in timp, un design al profilului gandit de specialisti si ingineri, ani si ani de studii si testari, o linie de asamblare si verificare de ultima ora si asa mai departe. Nu degeaba un pneu de aceleasi dimensiuni poate costa chiar si de 5-6 ori mai mult decat unul fabricat de o firma obscura. Citeste AICI care sunt motivele pentru care un pneu poate fi mult mai scump ca unul aparent identic!

10. Tot ce conteaza la un cauciuc de iarna este sa aiba cat mai multa "carne"

Este corecta doar partea cu "cat mai multa carne", dar atat. Pentru ca nu doar profilul ramas este important. Degeaba iti cumperi niste pneuri de iarna nerulate, care au inca toti martorii de uzura intacti, daca pneul a fost depozitat incorect si a imbatranit cauciucul si sunt crapaturi in peretii laterali. Nu doar adancimea profilului conteaza la o anvelopa. Ci si data de fabricatie, aspectul exterior, urme de imbatranire, crapaturi, galme, intepaturi sau reparatii. Niciodata sa nu fii orbit de un pneu care pare nou, deoarece are profilul mare, pentru ca se pot ascunde alte surprize neplacute. Chiar si la anvelopele noi, sigilate, vandute in diverse locuri, ne putem trezi cu "vechituri". Adica pneuri nerulate, dar care au zacut mult in depozite si se vand acum la preturi reduse fiind imbatranite. Citeste AICI tot ce trebuie sa stii despre pneurile second-hand, dar si despre cele noi, AICI.

Cam astea sunt cele 10 idei preconcepute, total gresite, vehiculate de tot mai multi soferi. Pentru ca, nu-i normal, cate bordeie, atatea obiceiuri, nu? Insa lucrurile sunt mult mai simple decat par. Cum simti ca este frig, sub 7 grade, arunca pe masina pneurile de iarna. Unde e zapada, indiferent de anotimp sau perioada a anului, risti sa iei amenda daca incurci traficul pe zapada si nu ai pneuri adecvate. Ideal este sa ai anvelope noi pe toate cele 4 roti. Dar daca nu iti permiti, o minima masura de siguranta este sa iti dotezi masina cu pneuri de minimum 5mm in carne pe toate rotile, cumparate la mana a doua. Asta daca vrei sa ai o iarna linistita si plina de siguranta!


http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/10-m ... 20647.html



Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Noi 25, 2013 10:07 am

Cum te poti feri de acum inainte de radarele politiei

Esenţial

Aplicatia este disponibil pe iOS si Android

Ai nevoie de conexiune GPS ca sa functioneze

Trebuie sa ai internet mobil



Doi tineri din Romania au realizat o aplicatie pentru Smartphone si tableta care te va ajuta sa scapi de orice amenda de radar. Si asta, pentru ca aplicatia iti va arata din timp si te va alerta de absolut orice radar, fix sau mobil, care este in calea ta.

Zicala "Colegu'" imprumutata de la cei care folosesc statiile de emisie-receptie in trafic, pentru a se alerta in caz ca este filtru sau radar de viteza, a fost luata de catre cei care au dezvoltat aplicatia anti-radar. Aceasta se numeste Colegu' si poate fi descarcata gratuit de catre oricine, atat pentru Android, cat si pentru iOS.

Odata instalata, aplicatia Colegu' iti arata pe harta locurile in care pandeste politia. Fie ca e vorba de un filtru, radar fix sau radar mobil, sau doar un agent in intersectie, vei putea gasi toate aceste informatii in aplicatie. Daca la radarele fixe este usor, acestea fiind inregistrate si de majoritatea sistemelor auto de navigatie, cum de ne putem feri de aparatele de radar mobile sau de filtrele care nu au niciodata aceeasi locatie fixa?

Nimic mai simplu. Dupa cum spune si denumirea aplicatiei, aceasta se bazeaza pe solidaritatea din trafic. Adica, daca un sofer trece pe langa o masina cu radar, poate baga o alerta in aplicatie, cu locatia exact a masinii de politie. Astfel, ceilalti soferi care trec pe acolo vor sti din timp sa incetineasca. In plus, daca o locatie nu este confirmata, ci este infirmata de alti utilizatori, va disparea de pe harta. Daca insa un radar sau filtru este vazut de 2-3 soferi care confirma locul pe sosea in harta aplicatiei, aceasta va fi o alerta confirmata si ii va avertiza pe ceilalti soferi de acest lucru.

Astfel, daca ai aplicatia instalata si internetul pornit, daca te vei apropia de un loc in care alt participant la trafic a semnalat pe harta un radar sau alta "miscare politieneasca", vei auzi o alerta sonora din telefon care iti va spune cat mai ai pana la radar. Astfel, vei putea stii din timp ca trebuie sa mergi cu viteza regulamentara.


Este o aplicatie utila, atata timp cat soferii incep sa se obisnuiasca cu solidaritatea. Pentru ca, de obicei, daca un sofer trece cu bine de un radar, isi va spune ca el a scapat, nu-l intereseaza de altii. Cu atat mai mult daca un sofer este prins de radar. Cu siguranta va spune: Daca eu m-am ars, de ce sa nu si-o ia si altii? si nu va semnala locatia radarului in aplicatie. Este insa un punct de plecare ce promite a fi destul de util. Mai este insa o problema: cum va trece in aplicatie soferul o locatie "fierbinte", daca el conduce? Problema acestei aplicatii este faptul ca un sofer trebuie sa traga pe dreapta pentru a introduce o alerta. Daca se va face in viitor o introducere vocala sau mai facila, cu un singur buton, poate numarul de soferi implicati in acest proiect va creste. Si amenzile date vor scadea.

http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/c ... 20777.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mie Noi 27, 2013 8:38 pm

Titi Aur te invaţă cum să conduci maşina ?n condiţii de iarnă VIDEO
http://livenews.romaniatv.net/titi-aur- ... 19128.html


Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Dec 09, 2013 11:48 am

7 lucruri pe care să NU le faci la volan, pe polei şi gheaţă

1. Nu lăsaţi nimic la voia ?nt?mplării

C?nd conduceţi pe drumuri ?ngheţate, ultimul lucru pe care vi-l doriţi este să nu aveţi suficientă vizibilitate - curăţaţi bine geamurile maşinii! Planificaţi-vă traseul astfel ?ncăt să rulaţi pe c?t posibil pe artere mari ?n defavoarea străduţelor şi, dacă estimaţi că nu veţi ajunge ?n timp util la destinaţie, treziţi-vă cu un sfert de oră mai devreme. Nu credem că mai trebuie menţionată prezenţa unor anvelope adecvate, de iarnă, care să fie ajutate de lanţuri dacă este cazul.

2. Nu te crede pilot de raliuri!

Pe polei sau gheaţă, distanţele de fr?nare se multiplică de 10 ori. Aşadar, nu circulaţi cu viteză. Chiar dacă vă ?ncadraţi ?n limita legală de viteză, ?ncercaţi să menţineţi o viteză constantă adaptată la condiţiile de drum şi trafic ? a se traduce prin ?NCETINIŢI - ?ncerc?nd ?n acelaşi timp să măriţi considerabil distanţa dintre maşina din faţa şi din spatele vostru

Fără zăpadă şi gheaţă pe geamuri, plafon şi oglinzi, plus anvelope adecvate. Abia acum vă puteţi g?ndi să plecaţi la drum!


3. Nu vă apropiaţi prea mult de cei din faţă!


Un sfat aparent banal, dar deseori ignorat de şoferi. Indiferent de calitatea anvelopelor şi a reflexelor voastre, distanţa dintre maşina din faţă şi cea ?n care vă aflaţi poate face diferenţa ?ntre o tamponare şi un accident evitat la limită.

4. Nu bruscaţi maşina

Din păcate, doar experienţa sau c?teva cursuri de condus defensiv vă pot ajuta la acest capitol, ?nsă dacă vă impuneţi lucrul acesta şi reuşiţi să vă controlaţi impulsul de moment, veţi avea numai de c?ştigat. La fel şi maşina. Aşadar, manevraţi volanul cu bl?ndeţe ? eventual ?nchipuiţi-vă că e fabricat din cel mai fin porţelan sau este acoperit cu ţepi ascuţiţi. Acelaşi lucru este valabil şi pentru pedala de fr?nă. Fr?narea pe suprafeţe alunecoase, implicit gheaţă şi polei, trebuie evitată ?n general, pentru că va face uitate toate sistemele de siguranţă cu care este dotat un autoturism, iar maşina se va transforma ?ntr-o sanie de metal. La fel, manevrele de evitare bruscă, obişnuite ?n traficul urban, au o cu totul altă amplitudine pe carosabilul acoperit cu gheaţă, deci evitaţi-le!

?nv?rţi volanul uşor, ?n direcţia ?n care fuge spatele. Apoi redresezi şi reglezi răspunsul din acceleraţie

5. Nu folosi fr?na de picior, ci alternativele!

Dacă este absolut necesar să fr?naţi, faceţi-o c?t mai bl?nd cu putinţă, şi nu ridicaţi piciorul ?n momentul ?n care simţiţi ?n pedală activarea ABS-ului. Acelaşi lucru este valabil şi pentru accelerările ?n trombă, care vor face ca roţile să-şi piardă aderenţa şi să se ?nv?rtă ?n gol. Pe gheaţă puteţi ?ncerca şi plecările de pe loc să se realizeze din treapta a 2-a de viteză, ?nsă asiguraţi-vă că ridicaţi progresiv şi lent piciorul de pe ambreiaj.

Fr?na de motor nu va lipi acest Mercedes-Benz de maşina din care se face poza...

Evident, fr?na de motor presupune deja că v-aţi lăsat suficient spaţiu faţă de cel din faţă, da?

6. Nu te panica dacă intri ?n derapaj!

Poleiul este mult mai periculos dec?t gheaţa, pentru că ?n momentul ?n care acoperă şoseaua dă senzaţia că asfaltul este doar ud, nu şi ?ngheţat. Acest lucru se datorează faptului că bulele de aer din apa ?ngheţată sunt foarte rarefiate, ceea ce face ca pojghiţa să fie extrem de transparentă. Nu degeaba ?n engleză poleiul este denumit ?black ice?, sau gheaţa neagră. ?n cazul ?n care se ?nt?mplă să pierdeţi controlul maşinii sau simţiţi că aceasta este pe cale să derapeze, ideal e să nu intraţi ?n panică. Tot ce puteţi face este să viraţi ?n direcţia ?n care alunecă spatele maşinii, reduc?nd total sau parţial accelerarea, dar fără a pune fr?nă. Dacă spatele ?ncepe să derapeze ?n direcţie opusă, reduceţi bracarea roţilor p?nă stabilizaţi maşina. Evitaţi fr?narea, pentru că ABS-ul s-ar putea să nu facă faţă suprafeţei alunecoase şi nu veţi face altceva dec?t să accentuaţi alunecarea. Nu apăsaţi mai tare pedala de acceleraţie dec?t atunci c?nd sunteţi 100% sigur că aţi redresat maşina şi aceasta şi-a recăpătat tracţiunea.

7. Nu te relaxa la volan, anticipează situaţiile periculoase!

Atenţie mare ?n timp ce vă deplasaţi pe sub poduri, pasarele şi pasaje scurte, pentru că acolo apar de obicei porţiunile cu gheaţă, iar un petic ce pare inofensiv vă poate arunca ?ntr-un derapaj periculos. Anticiparea este de esenţă ?n condiţii de iarnă, de aceea ?ncetiniţi prin fr?nă de motor ?nainte de a ajunge ?n aceste zone şi nu acţionaţi fr?na dacă simţiţi că maşina ?ncepe să derapeze uşor.

Mulţi nu-şi dau seama c?te lucruri grave se pot evita printr-un stil de condus preventiv combinat cu o stare alertă şi o atenţie maximă, mai ales ?n condiţii vitrege. Aşadar, mare atenţie la cum conduceţi voi, mare atenţie la cei din jur, şi ?n general la orice obstacole vă ies ?n cale precum şi la starea drumului. Dacă vă deplasaţi pe un drum cu serpentine, ?ncercaţi să nu scăpaţi din ochi şoseaua, căutaţi cu privirea ieşirea din fiecare curbă şi faceţi abstracţie de copaci, parapeţi, borne kilometrice şi de peisaj ?n general.

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ ... a-11727660


Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Ian 20, 2014 12:44 am

10 sfaturi pentru reducerea consumului de combustibil

http://www.voom.ro/index.php/lifestyle/ ... ombustibil


Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Ian 21, 2014 9:58 am

Titi Aur: Cum te salvezi dintr-o mașină căzută ?n apă

sase persoane au murit ?necate duminică seara la Cernavodă, după ce mașina ?n care se aflau a plonjat ?n canalul Dunăre-Marea Neagră. Profesorul de conducere defensivă, Titi Aur, a explicat pentru DC News cum trebuie să acționeze oamenii pentru a supraviețui ?n cazul ?n care cad cu mașina ?n apă.

Titi Aur: Cum te salvezi dintr-o mașină căzută ?n apă

Ce trebuie să știe oamenii pentru astfel de situații extreme? Cum poți scăpa ?n cazul ?n care cazi cu mașina ?n apă?

??n cazul ?n care ai căzut cu mașina ?n apă, practic ?ți trebuie o pregătire specială, ?n primul r?nd psihologică, dar și fizică. ?n sensul că trebuie să-ți menții calmul, să nu intri ?n panică ? pentru că cel mai grav lucru care se ?nt?mplă este să intri ?n panică și te lovești om de om și nu mai știi, nu mai nimerești nimic. Pe urmă trebuie să deschizi geamul sau geamurile, să aștepți să intre apa ?n mașină, pentru că nu poți să deschizi portiera ? presiunea apei nu te lasă să deschizi portiera. Tu să stai ?n mașină ?n zona ?n care ai aer, și ?n momentul ?n care simți că nu mai ai aer și mașina s-a umplut de apă, să ?ncerci să ieși pe geam și pe urmă să știi să ?noți și să ai tăria să ieși la suprafață.

Dacă mai e și frig și apa este foarte rece, șansele să faci asta sunt tot mai mici. Dacă mai sunt și copii și persoane care intră ?n panică și nu știu să ?noate, probabilitatea să se salveze este foarte mică. ?n cazul ?n care sunt oameni maturi și atletici, șansele să se salveze sunt mai mari. Cel mai mult contează psihicul și să știi ce ai de făcut ?n astfel de situații extreme?, a explicat Titi Aur.

http://www.dcnews.ro/2014/01/titi-aur-c ... ta-in-apa/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Ian 27, 2014 9:38 am

Cum se pleacă iarna cu maşina la drum. Ghidul ZF pentru traficul pe zăpadă

http://www.zf.ro/auto/cum-se-pleaca-iar ... a-11967462


Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Feb 03, 2014 9:47 am

FOTO: Iata de ce nu trebuie sa dezghetati geamurile masinii cu apa fierbinte!
http://autostrada.md/stiri/foto-iata-de ... -fierbinte

Te-ai tamponat pe gheaţă? Nu pierde vremea la Poliţie!
http://www.click.ro/lifestyle/auto/acci ... 23210.html


Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Feb 21, 2014 12:25 am

UTIL: 5 lucruri de făcut cu maşina la terminarea iernii
http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar ... i-12076810


Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori