Tips & Tricks 1/ Zi

La un pahar de vorba..
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Iun 28, 2013 9:05 pm

Sfaturi utile pentru condusul pe timp de vară



Urm?nd aceste sfaturi utile, dumneavoastră şi pasagerii dumneavoastră veţi răm?ne mereu ?n siguranţă:

- Verificaţi-vă fr?nele pentru a vă asigura că maşina poate opri ?n cele mai bune condiţii at?t pe carosabil umed, c?t şi uscat-?ncins

- ?nlocuiţi soluţia de parbriz de iarnă cu una specială pentru vară, care are un punct de fierbere mai ridicat

- Utilizaţi lichidul de parbriz potrivit, ?mpreună cu ştergătoare adecvate; parbrizul va răm?ne curat ?n permanenţă, evit?nd lipsa de vizibilitate datorată depunerilor de praf

- Verificati şi curăţaţi maşina pe dedesubt şi pe contraaripi de murdărie

- Dacă aţi trecut cu bine de iarnă, bateria va rezista cu brio şi pe timpul verii

- ?n cazul ?n care nu folosiţi un ulei universal care se cere schimbat la un an de zile, schimbaţi uleiul de iarnă cu unul specific pentru vară sau cu unul universal

- Echilibraţi presiunea ?n anvelope şi verificaţi amortizoarele

- Verificaţi climatizarea şi re?ncărcaţi instalaţia cu freon, aceasta fiind extrem de solicitată ?n timpul iernii

- Reglaţi viteza ?n funcţie de situaţie, reduc?nd vireza ?n cazul unei ploi torenţiale care lasă o peliculă de apă de c?ţiva milimetri pe suprafaţa de drum şi facilitează acvaplanarea

- Reduceţi viteza acolo unde asfaltul se vede ?n lumină mai ?nchis la culoare sau lucios sau are petice proaspete; ?n astfel de zone, asfaltul ?ncins scade aderenţa, fiind mai puţin poros şi neabsorbind aproape deloc petele de ulei care ?l fac extrem de alunecos

- Fr?naţi cu mult ?naintea unui viraj, mai ales ?n zonele ?n care asfaltul este foarte ?ncins

- Evitaţi rularea pe denivelările din exteriorul virajelor, acolo unde zonele cu asfalt supraexpus soarelui prezintă efectul de vălurire din cauza traficului greu; astfel veţi evita ieşirea ?n decor pe exteriorul virajului
http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar ... ra-8282364

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Dum Iun 30, 2013 9:25 pm

Cum să-ţi pregăteşti maşina pentru vacanţă

Să răm?i blocat ?n plin c?mp ?n noroiul unui drum de ţară spre bunici după o ploaie de vară e o senzaţie deosebită, ?ntrecută doar de conştientizarea faptului că ai rămas fără fr?ne ?n timp ce cobori serpentinele de la Păltiniş cu maşina plină cu 5 oameni.

La fel de interesant este să faci o pană la ora unu noaptea pe o autostradă din Austria şi să fii nevoit să cauţi minute ?n şir prin beznă cricul şi roata de rezervă de sub maşină, apoi s-o şi umfli la presiunea corectă, sau să răm?i trei ore pe marginea drumului din cauza unui furtun crăpat, aştept?nd platforma, şi să ?ţi dai seama că nu ai nici o sticlă de apă ?n maşină, deşi afară sunt 38 de grade la umbră.

Toate acestea pot face diferenţa dintre o vacanţă reuşită sau una ?n care ?ţi pierzi c?teva ore ori zile şi o mulţime de bani ?n service aştept?nd să ?ţi fie remediate probleme pe care - să fim sinceri - le cunoşti deja. Iată mai jos 10 sfaturi pentru pregătirea corespunzătoare a maşinii pentru o vacanţă de vară liniştită.

1.Curăţă interiorul mai atent dec?t de obicei, cu accent pe dezinfectarea traseului aerului condiţionat, care poate ?mbolnăvi toată familia dacă nu l-ai folosit des p?nă acum. Scoate toate obiectele inutile acumulate de-a lungul timpului ?n maşină, mai ales din portbagaj.

2.Verifică starea anvelopelor, presiunea ?n pneuri, precum şi toate luminile. Verifică neapărat şi roata de rezervă, să fie deja umflată la presiunea corectă, precum şi starea fr?nelor (intervalul de revizie trebuie respectat, dar dacă te apropii de finalul perioadei de valabilitate a plăcuţelor e bine să le schimbi chiar anticipat).

3.Verifică nivelul lichidului de spălare şi al uleiului, precum şi nivelul apei din vasul de expansiune. E bine să nu foloseşti doar apă la spălarea parbrizului, chiar dacă este vară, căci soluţiile speciale au ?n ele componente care facilitează alunecarea ştergătoarelor pe sticlă, prevenind zg?rierea şi mătuirea parbrizului.

4.Dacă maşina ta e puţintel cam bătr?nă, verifică neapărat v?rsta şi starea bateriei, precum şi a tuturor furtunelor şi curelelor de la motor. Acestea nu trebuie să prezinte semne de ?mbătr?nire accentuată, crăpături sau scurgeri.

5.Verifică dacă ai actele maşinii la tine, inclusiv formular pentru constatare amiabilă şi fotocopii de pe buletin. Cartea verde este indispensabilă dacă ieşi din ţară; la fel şi asigurările de călătorie pentru toţi pasagerii maşinii.

6.Pune la ?ndem?nă, separat de bagaje (şi ?n nici un caz sub ele!), trusa de prim ajutor precum şi stingătorul, pentru a nu răvăşi portbagajul dacă ai nevoie de ele. E bine să ai la tine o trusă cu sculele de bază, care să includă cabluri pentru ?ncărcarea bateriei şi neapărat o lanternă şi o pompă de aer (preferabil electrică). Dacă vei călători şi ?n afara drumurilor asfaltate, o lopată pliabilă şi o şufă pot fi adăugate cu ?ncredere.

7.Dacă ai copii mici, montează scaunele cu prindere ISOFIX, care ?i vor proteja ?n cazul unui accident. Reglează, dacă poţi, centurile de siguranţă astfel ?nc?t să fie potrivite pentru ?ntreaga familie. Nu neglija acest aspect extrem de important pentru siguranţa călătoriei.

8.Vesta reflectorizantă trebuie păstrată ?n habitaclu, iar şoferul trebuie să poată ajunge la ea. Dacă mergi ?n Europa de Vest, ?n multe ţări vesta e obligatorie pentru toţi pasagerii. Nu ignora importanţa acestei veste: schimbatul unei roţi pe timp de noapte, ?n bezna de l?ngă drum, e mult mai greu dec?t ?ţi poţi ?nchipui - nu ?ţi vei vedea nici măcar m?inile.

9.Ia-ţi o hartă bună sau un sistem GPS. Dacă ieşi din ţară, acesta din urmă trebuie să cuprindă şi ţările respective se va dovedi indispensabil. Fă-ţi dinainte rute alternative pe h?rtie sau pe GPS pentru a şti pe unde să o iei ?n caz de necesitate.

10.Pregăteşte-ţi atent postul de şofat pentru a nu fi distras de nimic. Un şofer nervos care e atent să schimbe des posturile de radio sau are atenţia distrasă ?n timp ce conduce este un pericol public. Din acest motiv e bine să iei cu tine suficientă muzică pentru drum, indiferent că e vorba de un CD sau un stick USB. Din acelaşi motiv, ar fi cazul să montezi totuşi ?n sf?rşit kitul handsfree pe care l-ai uitat prin casă sau să ?nveţi cum să conectezi telefonul mobil prin Blue-tooth, dacă maşina ?ţi oferă acest tip de conectivitate. Să ai deja totul la ?ndem?nă: de la apă la ochelarii de soare pentru condus şi de la snack-uri p?nă la şerveţele umede!

Nu ?n cele din urmă, ?narmează-te cu foarte multă răbdare. Doar o dată cu tine mai pleacă ?n vacanţă şi milioane de alţi oameni, astfel că trebuie să ?ţi impui să ajungi relaxat la destinaţie!
http://www.romanialibera.ro/tehnologie/ ... 31178.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Iul 11, 2013 6:58 am

SFATURI: Cum să ?ţi răcoreşti maşina c?nd e caniculă

Vara şi-a intrat ?n drepturi mai repede anul acesta, iar şoferii folosesc instalaţiile de climatizare la putere maximă, deşi unii dintre aceştia nici nu au apucat să ?şi schimbe anvelopele de iarnă.

Maşinile sunt adevărate cuptoare vara, ?nainte ca şoferul să pornească instalaţia de aer condiţionat. Majoritatea şoferilor, ?nsă, nu ştiu să o folosească corect şi astfel cresc considerabil consumul de combustibil. O primă regulă ar fi să parchezi maşina la umbră, deoarece dacă habitaclul nu este at?t de fierbinte nici instalaţia de răcire nu va trebui să lucreze din greu. Odată ce te-ai urcat ?n maşină primul instinct este să apeşi pe butonul de AC şi să pui ventilatorul pe ultima treaptă, ?nsă este o greşeală deoarece o vei suprasolicita. Mai ?nt?i trebuie să deschizi geamurile, iar după ce ai parcurs c?teva sute de metri, poţi ?nchide geamurile şi porni instalaţia de aer condiţionat.
Instalaţiile de climatizare automate pornesc cu ?putere maximă" p?nă la atingerea temperaturii prestabilite, după care trec automat pe o treptă medie. La aceste maşini, temperatura optimă pentru perioada de după pornire este cu 10 grade Celsius mai mică dec?t temperatura exterioară. Dacă sistemul de climatizare este manual, trebuie să ai grijă să reglezi viteza ventilatorului astfel ca după un timp, debitul de aer rece să fie mai mic, evit?nd ?mbolnăvirea. De asemenea, trebuie corelată viteza ventilatorului de aer cu temperatura realizată. Cu c?t setezi pe viteza mai mare, cu at?t mai puţin răcit va fi aerul introdus ?n habitaclu. Duzele trebuie să fie ?ndreptate ?n sus pentru ca la cobor?re aerul rece să se amestece ?ncet cu cel cald.

Componentele din interior pot fi protejate de şocurile termice dacă ?nainte cu 5-10 minute ?nainte de a ajunge la destinaţie se opreşte instalaţia de climatizare, astfel apa acumulată din condens pe vaporizatorul instalaţiei de climatizare se poate "usca" ?n curentul de aer al mersului.
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 81453.html



------------------------------------------------------------------------------


Sfaturi privind spalarea masinii auto

1. Nu spăla maşina la soare

Alegeți un pe c?t posibil un loc la umbră pentru mașină, deoarece e bine ca tabla să fie rece. Pe o suprafață fierbinte apa se va evapora prea rapid, mărind probabilitatea de apariție a petelor de apă. De asemenea este recomandabil să vă parcați mașina pe un plan ușor ?nclinat, ?ntruc?t va permite apei să alunece mai repede de pe ornamente și suprafețele vopsite.

2. ?ncepe de sus ?n jos

?ncepe să speli maşina de sus ?n jos. Apa ?mpinge murdăria către partea de jos a maşinii. Ca să nu munceşti ?n zadar, curăţă ?nt?i plafonul şi abia apoi restul caroseriei. Pentru a nu ?mprăştia mizeria, clăteşte regulat buretele. Dacă zona pe care urmează să o cureţi este uscată, stropeşte-o din belşug cu apă. Suprafeţele umede sunt mai uşor de curăţat.

3. Foloseşte doi bureţi

Nu folosi c?rpe din materiale textil c?nd speli maşina. Lasă ?n urmă fibre şi rezultatul final va fi compromis. Cea mai bună alegere este un burete moale de dimensiuni generoase. Cel mai bine ar fi să aveţi doi bureţi. Unul pentru praguri şi zonele mai murdare şi celălalt pentru restul caroseriei. ?n acest mod evitaţi riscul de zg?ria vopseaua. Nu folosi buretele făc?nd mişcări ?n formă de cerc. Acest lucru poate duce la zg?rieturi fine. Cel mai bine este să mişcam buretele pe toată lungimea caroseriei.

4. Nu folosi detergent de vase sau alt lichid de curăţat casnic

Vopseaua automobilului conţine şi elemente de protecţie iar agenţii chimici din detergentul de vase sau şamponul de covoare pot distruge aceste elemente. ?n timp, vopseaua ?şi poate pierde luciul. Aşadar cel mai bine este să folosiţi un şampon auto ce se găseşte la orice supermarket sau magazin de piese auto.

5. Foloseşte o c?rpă specială pentru uscare

După ce am terminat de spălat maşina nu o putem lăsa să se usuce la soare. Vor apărea urme de la apă şi şampon.Pentru uscare folosiți prosoapele din microfibre care au o capacitate de absorbție foarte mare, plus că nu lasă scame. ?ntotdeauna aceste prosoape trebuie să fie puțin umede. De asemenea puteți folosi și pielea sintetică sau cea de căprioară, la fel și alte c?rpe făcute din bumbac 100%.

6. Aplică polish sau ceară o dată pe an

După ce am terminat cu spălatul şi maşina este curată şi strălucitoare, nu ar fi o idee rea să aplicăm şi un strat protector de polish. Acest lucru ar trebui fi făcut măcar o dată pe an. Nu este foarte complicat şi se poate face şi acasă. Dacă nu avem timp putem apela la servicii profesionale. Majoritatea spălătoriilor oferă acest serviciu.

7. Foloseşte curăţarea cu abur pentru interior

De-a lungul timpului, petele de cafea ?şi vor face apariţia pe tapiţerie. Pentru curăţare, cel mai bine este să folosiţi un aparat cu abur. Alternativa este curăţarea la spălătorie şi apoi multă răbdare p?nă se usucă tapiţeria. Nu uitaţi de aspirator şi c?rpa de praf pentru un interior perfect.

8. Lustruieşte interiorul cu un produs specializat

La benzinării veţi găsi pachete cu lavete pentru lustruit elementele de plastic din interior. Nu sunt scumpe şi sunt foarte eficiente. Praful dispare şi bordul capătă un luciu plăcut.

9. La final, e timpul pentru curăţat geamurile

După ce am terminat şi cu interiorul este timpul să curăţăm şi geamurile. Mai precis, interiorul geamurilor. Pentru asta avem nevoie de o soluţie pentru geamuri şi multă h?rtie pentru a şterge bine geamurile.

10. Dacă timpul este o problemă, mergeţi la spălătoria auto

Pentru cei care nu au timp, chef sau spaţiul necesar penrtu a-şi spăla singuri maşina există suficiente spălătorii auto. Este unul dintre serviciile de care nu ducem lipsă ?n tara. Majoritatea spălătoriilor din ţara noastră folosesc jeturi de ?naltă presiune. Fiţi atenţi cum sunt folosite, deoarece sunt puternice şi la automobilele mai vechi pot strica ornamentele sau elementele mai fragile. Avem ?nsă şi spălătorii automate cu perii sau fără. Preţurile diferă de la spălătorie la spălătorie, iar cele automate sunt printre cele scumpe. ?n caz că optaţi pentru perii, nu uitaţi să cereţi şi o prespălare cu jetul ?nainte. Prespălarea dă jos grosul mizeriei acumulate mai ales acum după topirea zăpezii pline de praf şi previne zg?rierea vopselei.
http://www.parbriz.md/ro/utile/item/200 ... sinii-auto

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mie Iul 24, 2013 10:59 am

10 sfaturi să prelungeşti viaţa cauciucurilor de vară

Atenţie la uzura şi ad?ncimea anvelopei

Verifică ad?ncimea benzii de rulare a anvelopelor şi ?nlocuieşte-le cu unele noi c?nd sunt uzate. Acest lucru va garanta tracţiunea şi aderenţa ?n timpul mersului. Schimbă anvelopele ?nainte ca ad?ncimea benzii de rulare să se uzeze p?nă la 1,6 mm. Securitatea ta depinde de un nivel bun al ad?ncimii benzii de rulare deoarece: canelurile acesteia dispersează apa ajut?nd la menţinerea controlului; se reduce semnificativ riscul de acvaplanare; o presiune a aerului corectă precum şi ?ntreţinerea regulată a autoturismului te va asigura pe tine, ca şofer, că şi anvelopele performează la maximul lor pentru cel mai lung timp posibil;

Banda de rulare face aderenţă cu drumul, afect?nd distanţa de care aveţi nevoie pentru fr?nare.

Verifică presiunea anvelopelor

Presiunea corectă a anvelopelor reduce riscul de a pierde controlul asupra maşinii. Presiunea poate scădea din cauza unor mici perforaţii, din cauza eliminării naturale a aerului prin intermediul componentelor anvelopei sau a scăderii temperaturii ambiante. Verifică presiunea ?n roţi lunar şi ?nainte de orice drum mai lung dar numai atunci c?nd pneurile sunt reci. E indicată verificarea presiunii o dată pe lună pentru că: Presiunea joasă creşte riscul deteriorării anvelopei;
Presiunea ?n exces de 20% poate reduce durata de viaţa a anvelopei cu aproximativ 10.000 de km;
Presiunea corectă a anvelopelor duce la economie de carburant.

Echilibrarea roţilor

Echilibrează roţile atunci c?nd o anvelopă este ?nlocuită, c?nd o greutate de echilibru este mutată sau eliminată sau c?nd aţi cumpărat anvelope noi. ?n cazul ?n care roţile nu sunt echilibrate corespunzător, acest lucru va provoca uzura inegală şi rapidă, vibraţii, mai multă presiune pe roţile din faţă.

Alinierea roţilor

Dacă anvelopa a venit ?n contact cu un obiect solid (o bordură sau groapă) sau ai observat o uzură neuniformă a pneurilor, ar trebui mers cu maşina ?ntr-un service auto. Este important să se asigure alinierea corectă a cauciucurilor pentru că se obţine cea mai bună ţinută de drum, se protejează anvelopele de uzură neregulată, economiseşti carburant.

Valvele şi componentele acestora

Valvele şi componentele acestora sunt, de obicei, din cauciuc, astfel ?nc?t sunt supuse deteriorării. La viteze mari, o valvă crăpată sau deteriorată se poate ?ndoi de la forţa centrifugă şi poate permite pierderea de aer. Valvele ?n stare bună de funcţionare menţin un sigiliu etanş, o presiune corectă ?n anvelopă şi o viaţă mai lungă a acesteia.

Atenţie la fr?ne bruşte şi demaraje ?n forţă!

Specialiştii PrimatGold ne spun cum să circulăm cu maşina pentru a uza c?t mai puţin pneurile.
Orice demaraj şi fr?nare excesive vor scurta viaţa anvelopelor cu peste 45% din durata normală de viaţă.
Orice anvelopă care intră ?n contact cu substanţe chimice prezintă riscul unei explozii ?n rulaj din cauza solicitărilor.
Evită să mergi cu fr?na de m?nă trasă!
Nu expune pneurile la umiditate excesivă şi raze ultraviolete!
Pneurile uzate duc la pierderea controlului autovehicului, acvaplanare, iar distanţa de fr?nare este mult mai mare.

http://www.click.ro/lifestyle/auto/cauc ... 38564.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mie Aug 28, 2013 1:02 am

Top 10 sfaturi despre cum să ne ferim de accidente de rutiere pe timp de toamnă



Poliţia ne dă 10 sfaturi de care ar fi bine să ţinem seama pentru a nu avea suprize neplăcute:

1. Informarea - ?naintea plecării ?n călătorie, şoferii trebuie să se informeze asupra condiţiilor de deplasare pe traseul ales, precum şi de despre condiţiile meteo-rutiere prognozate pentru zona tranzitată.

2. Asigurarea funcţionării corespunzătoare a sistemelor de iluminare-semnalizare, precum şi a celui de climatizare-dezaburire.

3. Utilizarea corectă a luminilor de ?nt?lnire, chiar şi pe timpul zilei, pe toate categoriile de drumuri şi a celor de ceaţă ?n condiţiile prezenţei acestui fenomen;

4. Adaptarea permanentă a vitezei de deplasare la condiţiile de drum umed (acoperit cu apă sau m?zgă).

5. Păstrarea unei distanţe c?t mai mari faţă de autovehiculele care circulă ?n faţă, mai ales atunci c?nd deplasarea se face pe un dum acoperit de apă sau m?zgă;

6. Utilizarea, de către toţi ocupanţii autovehiculelor, a centurilor de siguranţă, pentru a minimize efectele unui eventual accident, chiar dacă este vorba de o tamponare. Iarna sunt foarte multe astfel de evenimente.

7. Evitarea, pe c?t este posibil, a manevrelor de depăşire care nu sunt absolut necesare. Acestea nu scurtează semnificativ timpul de deplasare, ?nsă pot pune ?n pericol siguranţa traficului rutier;

8. Evitarea acţionării bruşte a sistemului de direcţie şi mecanismului de fr?nare al autovehiculului.

9. Dacă este foarte frig şi vă deplasaţi pe drumuri de munte, nu vă urcaţi la volan dacă aţi consumat băuturi alcoolice, chiar dacă este vorba doar de un pahar de vin fiert sau de ţuică fiartă.

10. Echipaţi maşina cu anvelope de iarnă dacă ştiţi că mergeţi ?n zone ?n care ar putea fi polei, gheaţă sau m?zgă, chiar dacă acestea sunt obligatorii abia după 1 noiembrie.

Şi pietonii ar trebui să se ferească. Poliţiştii le reamintesc acestora necesitatea respectării cu stricteţe a regulilor privind deplasarea pe drumul public, prin evitarea, pe c?t posibil, a folosirii părţii carosabile, mai ales după lăsarea ?ntunericului şi ?n condiţii de vizibilitate redusă. Să se asigure temeinic ?nainte să traverseze şi să treacă strada abia supă ce există certitudinea că o pot face ?n siguranţă. Maşinile opresc mai greu c?nd drumul este alunecos.

Agenţii de circulaţie ?i atenţionează şi pe conducătorii de vehicule pe două roţi (biciclişti, mopedişti şi motociclişti) asupra riscului pe care ?l presupune deplasarea ?n condiţii de toamnă, dată fiind vulnerabilitatea lor sporită ?n contextul unei vizibilităţi scăzute şi a unui carosabil alunecos. ?n acest sens, se recomandă evitarea deplasărilor ?n asemenea condiţii, iar atunci c?nd acestea sunt totuşi necesare, să se asigure funcţionarea sistemelor de iluminare şi semnalizare şi să se poarte vesta reflectorizantă.
http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 41952.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Dum Sep 29, 2013 10:49 pm

12 sfaturi pentru şofatul pe ploaie


Pentru a conduce ?n siguranță pe șoselele umede ar fi bine să țineți cont de c?teva sfaturi. Respectarea acestora vor face ca at?t dvs, ca șoferi, c?t și cei dragi vouă, pasagerii, să nu fiți expuși unor pericole ?n zilele ploioase ca cea de azi:

1. Verificaţi-vă ?n mod regulat anvelopele...

?ntotdeauna verificaţi anvelopele ?nainte de a pleca la drum. Menţineţi-vă anvelopele umflate corespunzător. Presiunea corectă a aerului din anvelope este specificată de producătorul autoturismului şi poate fi găsită pe marginea portierei vehiculului, pe st?lpul portierei, pe uşa torpedoului sau pe clapeta rezervorului de combustibil. Aceasta este menţionată şi ?n manualul vehiculului. Numărul indicat pe partea laterală a anvelopei nu reprezintă presiunea recomandată a aerului din anvelopă, ci presiunea maximă a aerului din anvelopă. Este necesar să verificaţi presiunea aerului din anvelope minim o dată pe lună.Verificaţi ad?ncimea benzii de rulare. Ad?ncimea corespunzătoare a benzii de rulare previne deraparea şi acvaplanarea.

2. Reduceţi viteza

C?nd plouă, apa se amestecă cu praful şi uleiul de pe carosabil, cre?nd condiţii perfecte pentru derapare. Cea mai bună metodă de a evita deraparea este să reduceţi viteza. Şofatul cu viteză redusă permite unei suprafeţe mai mari a benzii de rulare să ia contact cu carosabilul, ceea ce conduce la o tracţiune mai bună.

3. ?nvăţaţi cum să reluaţi controlul maşinii după o derapare.

Chiar şi cei mai precauţi şoferi pot derapa. Dacă vi se ?nt?mplă să derapaţi, nu călcaţi brusc pedala de fr?nă. Nu călcaţi brusc pedala de fr?nă dec?t dacă maşina este dotată cu sistem anti-blocare pentru fr?ne (ABS). ?n schimb, aplicaţi o presiune fermă, constantă pe pedala de fr?nă şi ?ndreptaţi volanul spre direcţia ?n care maşina derapează.

4. Menţineţi distanţa faţă de vehiculul din faţă.

Şofatul ?n condiţii de vreme umedă solicită utilizarea cu precauţie a comenzilor principale - direcţie, ambreiaj, fr?nă şi acceleraţie - şi mai mult spaţiu pentru erori sau manevre de urgenţă. C?nd plecaţi la drum pe ploaie, ?ncălţămintea dumneavoastră este udă şi poate aluneca uşor pe pedale. Frecaţi talpa ?ncălţămintei pe preşul sau covoraşul de cauciuc, ?nainte de a porni motorul. Toţi şoferii trebuie să verifice cu regularitate dacă farurile, poziţiile spate, stopurile sau luminile de semnalizare funcţionează corect. Durează de trei ori mai mult să fr?naţi pe carosabil umed dec?t pe carosabil uscat. Pentru că este necesară o distanţă mai mare pentru fr?nare, este important să nu staţi foarte aproape de maşina din faţă. Menţineţi puţin peste două lungimi de autoturism ?ntre dumneavoastră şi vehiculul din faţă.

5. Rulaţi pe urmele vehiculului din faţa dumneavoastră.

Evitaţi să folosiţi fr?nele. Ori de c?te ori este posibil, ?ncetiniţi lu?nd piciorul de pe pedala de acceleraţie. Aprindeţi farurile, chiar şi pe ploaie uşoară. Nu numai că vă vor ajuta să vedeţi şoseaua, dar ?i vor ajuta şi pe ceilalţi şoferi să vă vadă. Dacă autoturismul dumneavoastră este echipat cu lumini pentru zi, ar trebui să le aprindeţi, pentru ca şoferii din spate să vă poată vedea mai bine.

6. Pregătiţi-vă pentru drum.

Şofatul ?n condiţii de vreme umedă solicită utilizarea cu precauţie a comenzilor principale - direcţie, ambreiaj, fr?nă şi acceleraţie - şi mai mult spaţiu pentru erori sau manevre de urgenţă. C?nd plecaţi la drum pe ploaie, ?ncălţămintea dumneavoastră este udă şi poate aluneca de pe pedale. Frecaţi talpa ?ncălţămintei pe preşul sau covoraşul de cauciuc, ?nainte de a porni motorul. Toţi şoferii trebuie să verifice cu regularitate dacă farurile, poziţiile spate, stopurile sau luminile de semnalizare funcţionează corect.

7. ?nvăţaţi cum să evitaţi acvaplanarea şi cum să reacţionaţi dacă ea apare.

Acvaplanare apare c?nd apa din faţa anvelopelor se acumulează mai repede dec?t poate fi ?nlăturată de greutatea vehiculului dumneavoastră. Presiunea apei face ca vehiculul să se ridice şi să alunece pe un strat fin de apă format ?ntre anvelope şi suprafaţa carosabilului. ?n acest moment, vehiculul poate să nu mai aibă deloc contact cu suprafaţa carosabilului şi riscă să derapeze sau să iasă de pe bandă sau chiar de pe şosea. Pentru a evita acvaplanarea, menţineţi-vă anvelopele corect umflate, asiguraţi-vă că profilul benzii de rulare este mai ad?nc dec?t limita minimă legală şi ?nlocuiţi anvelopele dacă este necesar, reduceţi viteza c?nd rulaţi pe carosabil umed şi evitaţi băltoacele. ?ncercaţi să conduceţi ?n urmele de anvelope lăsate de maşinile din faţa dumneavoastră. Dacă constataţi că acvaplanaţi, nu fr?naţi şi nu ?ntoarceţi brusc. Astfel, autoturismul ar putea derapa. Ridicaţi piciorul de pe pedala de acceleraţie p?nă c?nd autoturismul ?ncetineşte şi puteţi simţi din nou carosabilul. Dacă trebuie să fr?naţi, faceţi-o uşor şi treptat. Dacă autoturismul dumneavoastră este echipat cu sistem ABS, fr?naţi normal; computerul autoturismului va simula o fr?nare treptată, dacă este cazul.

8. Dacă ploaia se ?nteţeşte, opriţi!

Ploaia abundentă poate supra?ncărca ştergătoarele de parbriz, permiţ?nd unei perdele de apă să curgă continuu pe parbriz. C?nd vizibilitatea este at?t de redusă ?nc?t marginea drumului sau celelalte vehicule nu pot fi văzute la distanţă sigură, trebuie să opriţi pe marginea drumului şi să aşteptaţi ca ploaia să se potolească. Este recomandat să opriţi ?n spaţii de servicii sau alte zone protejate. Dacă marginea drumului este singura dumneavoastră opţiune, opriţi c?t mai departe posibil de partea carosabilă şi aşteptaţi ca furtuna să treacă. Menţineţi farurile aprinse şi aprindeţi luminile de avarie pentru a-i avertiza pe ceilalţi şoferi.

9. După primele ploi, carosabilul este foarte alunecos.

?ntotdeauna, după primele ploi şoselele sunt foarte alunecoase, deoarece praful şi uleiul de pe carosabilul uscat se combină cu apa şi formează un strat alunecos. Este posibil ca şoferii să ?nt?mpine probleme legate de controlul vehiculului şi li se recomandă să conducă cu mai multă atenţie ?n prima jumătate de oră după ?nceperea ploii.

10. Vremea ?nnorată reduce vizibilitatea.

Acordaţi o atenţie suplimentară c?nd treceţi pe l?ngă alte vehicule.

11. Uscaţi fr?nele vehiculului după ce aţi condus prin apă stătătoare.

Dacă aţi condus prin apă stătătoare suficient de ad?ncă să ude saboţii de fr?nă, fr?naţi uşor pentru a ?i usca.

12. Nu şofaţi c?nd sunteţi obosit.


http://www.dedicatclujenilor.ro/titlu/1 ... -pe-ploaie

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Oct 04, 2013 3:03 pm

Echiparea masinii pentru iarna. Vezi AICI cat te costa!
http://a1.ro/news/social/specialistii-i ... iarna.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Dum Oct 06, 2013 9:21 pm

De ce nu se merita achiztionarea de masini sh provenite de la dealerii oficiali

http://www.autolatest.ro/editorial-auto ... i-oficiali

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mie Oct 16, 2013 12:28 am

Cum sa conduci masina pe ceata - ponturi de sezon

Esenţial

Zilele acestea este cod galben de ceata in mai multe zone din tara

Riscul de a se produce accidente este mult mai mare pe ceata decat pe ploaie sau polei

Proiectoarele si faza scurta sunt esentiale in prevenirea impactului

In ultimele zile, numarul accidentelor auto cauzate de ceata deasa de pe sosele a crescut. Insa ceata de pe drumuri nu este de ieri, de azi... si nici soferii nu conduc de cateva zile doar. Cu toate astea, multi dintre noi facem greseli si asta duce la accidente. Daca insa dam de zone cu ceata deasa, nu trebuie decat sa urmam cativa pasi, pentru a evita orice fel de risc de accident.

Cand si unde apare ceata?

De obicei, ceata apare in momentele in care temperatura se schimba brusc. De exemplu, daca vremea se raceste deodata, dupa o perioada in care temperatura a fost constanta, vom avea parte de ceata. Cele mai periculoase zone sunt cele deschise, cum sunt cele de campie sau prin apropierea lacurilor. Este stiut ca ceata cea mai deasa se face acolo unde sunt prin apropiere lacuri, balti sau rauri, si asta pentru ca ceata se formeaza in urma evaporarii apei.

Si cum ceata este formata din micro-particule de apa, un lucru este sigur: ceata e mai grea decat aerul. Tocmai de aceea, ceata va fi mai persistenta in zonele joase, vai sau drumuri flancate de dealuri sau alte zone inalte. Mai rar o sa vedem ceata pe varfuri, piscuri sau acolo unde soseaua este mai inalta ca orice din jur.


Ceata in oras

Cand dam de ceata in zonele urbane, lucrurile nu sunt asa de grave. Nu o sa gasim niciodata o ceata atat de densa incat sa ne faca probleme. Si asta pentru ca in oras avem strazile luminate, iar curentul de pe strazi, dintre blocuri si cladiri, matura repede ceata.

In orase avem mai mereu ceata, ca si in aceste zile, dar nu foarte deasa. Multa lume se panicheaza, si foloseste proiectoarele si stopurile de ceata si in oras. Aceste lumini, ce-i drept, au un singur scop, acela de a lumina drumul daca e ceata, dar si de a face masina vazuta cand nu prea e vizibilitate. Chiar daca multi romani le folosesc si vara, cand afara sunt 40 de grade si senin, aceste lumini se folosesc eronat si cand e ceata. In orase, de obicei, vizibilitatea pe orice fel de ceata este de cateva sute de metri. In aceste cazuri, nu e nevoie de a folosi aceste lumini, pentru ca fac mai mult rau soferilor din jur.


Ceata la drum intins

Cea mai mare problema, dar si cele mai multe accidente, au parte pe sosele sau pe autostrazi. Si asta pentru ca aici ceata se ridica mai greu si este mult mai densa. Cand dam de ceata pe sosea, trebuie sa masuram neaparat vizibilitatea de care ne bucuram si care ne asigura mersul in conditii sigure. Trebuie sa luam reper ori o masina din fata, ori copacii, ori stalpii, semne de circulatie, etc, pentru a vedea cat de departe vedem.

Daca vizibilitatea este de cateva sute de metri, este in regula, dar nu trebuie sa mergem cu viteza prea mare. Pentru ca cele cateva sute de metri le vom parcurge in cateva secunde, timp mult prea putin pentru a evita un eventual accident. Asadar, daca e ceata, dar avem destula vizibilitate, micsoram viteza si aprindem proiectoarele si stopurile de ceata, pentru a fi vazuti, nu neaparat pentru a vedea pe unde mergem.

Cand dam de ceata densa, care ne lasa o vizibilitate de doar cateva zeci de metri, primul lucru pe care trebuie sa-l facem este sa aprindem proiectoarele si stopurile de ceata si sa micsoram viteza. Se intampla sa intram in astfel de portiuni brusc, deodata, asa ca trebuie sa ne miscam repede.


Una dintre cele mai mari greseli este ne mutam imediat pe prima banda de mers, mai ales pe autostrada. Asa se intampla majoritatea accidentelor. Si asta pentru ca, desi mergem incet, riscam sa dam pe prima banda de masini complet oprite - care asteapta sa se ridice ceata. Mai bine micsoram viteza si ramanem pe banda a doua de mers.

Ideal ar fi sa urmam un reper din fata, adica stopurile de ceata ale unei masini care merge in fata noastra, si sa le urmam indeajuns incat sa le vedem, dar nu atat de aproape incat sa-i suflam in ceafa soferului din fata.

O alta greseala foarte des intalnita la multi soferi din Romania este folosirea fazei lungi a farurilor. Faza lunga, spre deosebire de proiectoarele de ceata, lumineaza in sus. Insa raza de lumina loveste direct in ceata, si vizibilitatea o sa fie mult mai grea. Nu degeaba proiectoarele sunt montate in jos. Multa lume nu este constienta ca proiectoarele nu sunt o optiune de fite, ci una strict legata de siguranta: vizibilitate, atat pentru sofer, dar si pentru alti participanti la trafic, in conditii de slaba vizibilitate.

Folosirea stergatoarelor pe timp de ceata ar fi bine sa fie cat mai evitata. Si asta pentru ca nu trebuie nicio secunda obturata vizibilitatea soferului. Cand vedem ca intram in zone incetosate, e bine sa spalam parbrizul cu lichid si sa curatam cu stergatoarele, dar numai la inceput, nu si cand intram in "aburi".


Concluzia?

Accidentele se intampla cand e ceata pe drumuri din doua motive: viteza si vizibilitate. La capitolul vizibilitate putem contribui folosind, asa cum trebuie, proiectoarele si stopurile de ceata, in loc sa le folosim aiurea, la figuri, ziua sau noaptea cand nu e ceata. Iar in ceea ce priveste viteza, trebuie sa o adaptam in functie de cata vizibilitate este.

Asadar, fa-te vazut si micsoreaza viteza! Urmeaza acest sfat si nu vei avea niciodata probleme. Iar daca treci cand e ceata pe langa un inconstient care merge cu farurile stinse, claxoneaza-l, pune-i avarii, fa-i semne, orice - poate nu stie ca ii salvezi viata. Drumuri curate si cu vedere larga!

http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/cum- ... 11336.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Noi 05, 2013 8:08 am

Cum sa-ti speli motorul masinii

Iata cateva sfaturi:

1. Foloseste un prosop sau un covoras textil moale pe care ss-l pui pe caroserie inainte de a te apleca deasupra motorului. Verifica sa nu ai catarama de la centura sau alte obiecte ascutite in pantaloni, pentru a nu zgaria vopseaua. Utilizeaza manusi de protectie din plastic, groase, pentru a nu te rani pe degete.

2. Foloseste-ti mainile pentru a simti daca motorul este inca ?ncins. Temperatura optima de curatare a motorului depinde de gradul de mizerie acumulata pe el ? daca are multe pete de ulei si murdărie, este chiar bine sa fie cald, pentru ca ajuta la inlaturarea mai usoara a acestora.

3. Curata mai intai ramasitele de frunze si insecte acumulate in chederele capotei motorului, folosind un aspirator sau un aparat cu aer comprimat.

4. Uita-te dupa cele mai importante componente ale motorului care necesita protectie inainte de a fi spalat: capacul distribuitor, filtrele de aer si gurile de admisie, joja de ulei, carburatorul si orice alt element care ar putea introduce apa in motor, precum si toate componentele electronice vizibile, inclusiv alternatorul, cutia de sigurante, bateria si orice alt component similar, chiar daca este acoperit de un capac. Acestea trebuie acoperite cu grija cu plastic transparent, care sa fie legat etans pentru a nu permite intrarea apei.

5. Evitati stropirea directa a acestor elemente cu apa in timpul spalarii motorului.

6. Nu folositi un furtun, ci un aparat care pulverizeaza solutia de spalare sau cu o carpa umeda.

7. Imediat dupa ce ati umezit motorul, adaugati solutie de curatat grasimi si folositi o pensula sau o perie pentru a freca zonele murdare. Nu lasati detergentul sa se usuce pe motor!

8. Pentru a ajunge in locurile stramte, folositi o pensula de vopsit, cu peri rezistenti.

9. Imediat ce ati terminat de frecat motorul, spalati cu pulverizatorul, pentru a indeparta atat mizeria cat si detergentul.

10.Stergeti apoi apa care a ramas cu prosoape absorbante si folositi aparatul cu aer comprimat pentru a scoate picaturile de apa din locurile mai stramte.

11. Scoateti pungile de plastic care protejeaza elementele sensibile, dar cu atentie pentru a nu varsa apa ramasa pe ele.

12. Lasati motorul sa se usuce la aer si abia apoi porniti motorul, verificand ca totul e OK.

13. Daca doriti, puteti aplica o crema pe baza de apa pe suprafetele de plastic si cauciuc, pentru a le reda luciul. Nu folositi o crema cu detergent!

Video aici:
http://www.auto-business.ro/info-utile/ ... sinii.html


Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori