Tips & Tricks 1/ Zi

La un pahar de vorba..
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Dum Dec 09, 2012 8:25 pm

Zece sfaturi pentru ?ntreţinerea maşinii pe timp de iarnă

http://www.zf.ro/auto/zece-sfaturi-pent ... na-9186206

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Dec 11, 2012 7:00 am

Anvelopele Run on Flat sunt ?ncă un mister pentru mulţi automobilişti. Unii le folosesc, dar nu ?nţeleg cum funcţionează, iar alţii le evită cu totul. Automarket vine cu explicaţiile de rigoare.
Penele de cauciuc au plutit multă vreme ca un nor negru deasupra automobiliştilor. ?ntre timp, au apărut anvelopele ROF, adică Run-on-Flat, care pot să asigure mobilitate fără mult efort chiar şi după o pană. ?nsă acestea ridică mai multe probleme. C?t de diferite sunt de anvelopele conveţionale? Se pot monta pe orice maşină? C?t timp poţi să mergi "pe pană"? Mai sunt sigure după o pană?
Ideea anvelopelor care pot să asigure mobilitate şi după o pană a apărut ?n anii '30, dar anvelopele Run on Flat moderne sunt total diferite de cele de atunci. Automarket vă prezintă cinci elemente cheie legate de acest tip de anvelopă.

http://www.automarket.ro/stiri/5-caract ... 47898.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Dec 13, 2012 5:42 pm

Presiune scăzută a anvelopei reprezinta un risc

http://www.autolatest.ro/siguranta-ruti ... ta-un-risc

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Dec 14, 2012 10:52 pm

Sfaturi utile de iarnă: cum ?ncălzim eficient maşina iarna

http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar ... na-9081184

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Dum Dec 16, 2012 10:10 pm

Cum se dezgheata si dezaburesc mai repede geamurile? Iata cateva sfaturi care va pot ajuta!
http://autostrada.md/stiri/cum-se-dezgh ... -pot-ajuta

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mie Dec 19, 2012 8:17 pm

20 de ponturi pentru a fi siguri pe şosea ?n sezonul rece
http://www.automarket.ro/stiri/20-de-po ... 41232.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Dec 21, 2012 6:18 pm

21 dec 2012

INEDIT Cum ?ți scoți mașina din zapadă fără lopată
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 75563.html

22dec

Care sunt avantajele utilizarii unei instalatii GPL pentru automobile
http://www.autolatest.ro/editorial-auto ... automobile


23

Distanţe mari de parcurs? Alegeţi atunci anvelope cu durată mare de viaţă
Anual parcurgeţi distanţe mai mari dec?t aţi anticipat. Poate că sunteţi şofer de meserie sau poate că aţi decis să plecaţi cu maşina ?n concediu, peste hotare. Vă sună cunoscut?
Acestea sunt situaţiile care vă transformă ?ntr-un conducător auto de cursă lungă. Si acestea sunt situaţiile ?n care anvelopele obişnuite nu pot face faţă. Pentru astfel de cazuri este necesar să alegeţi anvelope care durează mai mult.

Parcurgeţi distanţe mai lungi

Dacă alegeţi anvelope cu durată mai mare de viaţă, acestea vor trebui schimbate mai rar, iar acest lucru este benefic at?t pentru buzunarul dumneavoastră c?t si pentru mediu. Si, ?n final, cheltuiţi mai putin pentru fiecare kilometru parcurs.

Anvelopele diferă ?ntre ele si există modele care durează de două ori mai mult dec?t altele. Anvelopele care durează mai mult vă ajută să faceţi economii.

De exemplu, dacă veţi putea parcurge o distanţă cu 25% mai mare cu acelaşi set de anvelope, aceasta ?nseamnă că de fapt veţi economisi o anvelopă din cele patru.
http://www.autolatest.ro/siguranta-ruti ... re-de-via-

23 dec

UTILE: Zece lucruri pe care trebuie să le ştii ?nainte să cumperi o maşină second-hand
http://www.automarket.ro/stiri/utile-ze ... 39045.html

24dec

C?teva sfaturi utile pentru evitarea accidentelor ?n perioada de iarnă
http://adevarul.ro/locale/baia-mare/cat ... index.html

25dec

10 sfaturi pentru conducerea maşinii pe zăpadă
http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar ... da-7775563



26dec

Sfaturi utile pentru o călătorie sigură ?n condiţii de iarnă
http://www.pandurul.ro/Ultima%20ora/201 ... i+de+iarna

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Dec 27, 2012 3:34 pm

Cele 4 reguli de aur pentru ?ntreţinerea anvelopelor
Cu toţii ne dorim ca anvelopele să dureze c?t mai mult. Chiar si anvelopele de calitate necesită ?ntreţinere regulată, astfel ?nc?t să-si menţină performanţele.
?n acest fel creşte nu doar siguranţa vehiculului, dar si performanţele acestuia, lucru care vă va permite să economisiti bani. Alocaţi c?teva minute lunar si protejaţi-vă investiţia cu ajutorul celor 4 reguli de aur.

1. Verificaţi presiunea lunar

Știati că presiunea scade lunar cu aproape 1 psi? Aproximativ două treimi din conducătorii auto europeni rulează cu anvelope la o presiune prea mică. Anvelopele umflate incorect nu doar că se uzează mai rapid dar afectează si performanţele vehiculului, capacitatea de fr?nare, manevrabilitatea si siguranţa.

Consumul de carburant este si el afectat: la o anvelopă cu o presiune cu 20% mai mică dec?t nivelul recomandat, randamentul kilometric scade cu 20%. ?n acelaşi timp, o presiune prea mare ?n anvelope determină ?mbătr?nirea prematură si uzarea neuniformă a anvelopelor.

Verificaţi presiunea lunar (inclusiv la roata de rezervă) si ?nainte de deplasările lungi. De preferinţă, verificaţi presiunea atunci c?nd anvelopele sunt reci. Dacă aţi condus ?n ultimele două ore sau dacă aţi condus cu viteză redusă pe o distanţă mai mare, adăugaţi 0.3 bar la presiunea recomandată. Valorile corecte de presiune pot fi găsite ?n manualul de utilizare.

2. Rotiti si echilibrati roţile

Un mod simplu de prelungire a duratei de viaţă a anvelopelor este rotirea regulată a acestora, la fiecare 10.000-12.000 km; ?n acest fel anvelopele se vor uza uniform, ceea ce ?nseamnă că vor dura mai mult. Atunci c?nd schimbaţi roţile ?ntre ele, cereţi specialistului să le si echilibreze, astfel ?nc?t să se elimine vibraţiile.

?n acest fel vă veţi proteja suspensiile si cuzinetii de la roată si veţi preveni uzarea prematură a anvelopelor. Cu c?t durează mai mult o anvelopă, cu at?t costă mai putin.

3. Verificaţi uzura

Rularea cu anvelope cu o ad?ncime de profil prea mică nu este doar ilegală dar ea compromite si siguranţa ?n deplasare,creşte riscul apariţiei acvaplanării, reduce aderenta si manevrabilitatea.

Anvelopele trebuie schimbate atunci c?nd ad?ncimea de profil este de 1,6 mm. Este important de ştiut că ad?ncimea minimă legală a profilului este de 1,6 mm - această limită este valabilă doar pentru anvelopele de vară sau de uz general.

?n condiţiile ?n care carosabilul este acoperit cu zăpadă sau gheaţă, ?n unele tări europene ad?ncimea minimă legală a profilului este de 3 sau 4 mm.

Ad?ncimea de profil poate fi verificată foarte uşor cu un şubler de ad?ncime, care poate fi achiziţionat de la un specialist ?n anvelope, sau cu ajutorul indicatorului de ad?ncime cu care sunt prevăzute majoritatea anvelopelor noi. Verificaţi periodic ad?ncimea de profil ?n diferite puncte ale anvelopei si, dacă aveţi nelămuriri, adresati-vă unui specialist.

4. Aliniati roţile si reduceţi cheltuielile

Atunci c?nd treceţi printr-o groapă sau loviti din greşeală bordura, alinierea roţilor este afectată. Acest lucru poate duce la uzarea rapidă si neregulată a anvelopelor, afect?nd at?t manevrabilitatea c?t si siguranţa vehiculului.

Dacă veţi apela la un service autorizat pentru a verifica periodic alinierea roţilor, veţi asigura creşterea duratei de viaţă a anvelopelor si veţi ?mbunătăţi manevrabilitatea vehiculului.

Alocaţi c?teva minute pentru ?ntreţinerea periodică a anvelopelor si cu siguranţă veţi simţi diferenţa si la deplasare dar si ?n buzunar.

http://www.autolatest.ro/siguranta-ruti ... nvelopelor









Greşeli de alimentare
C?nd alimentăm la staţia de benzină putem turna din greşeală benzină ?ntr-un rezervor de motorină sau invers. Ce se ?nt?mplă atunci?


Benzină ?n motorină
Dacă motorul diesel este de tip vechi, cu injecţie indirectă, turnarea unei cantităţi mici de benzină ?n motorină (?ntr-un procent mai mic de 20%) nu va avea urmări negative. Pe vremuri exista chiar o metodă oficială de ?mbunătăţire a calităţilor motorinei la frig (scăderea punctului de congelare, mărirea fluidităţii şi a pompabilităţii) prin ?botezarea? ei cu benzină.

Dar creşterea cantităţii de benzină ?n motorină peste procentele amintite era şi atunci interzisă fiindcă producea griparea pompelor de injecţie şi a injectoarelor, nemaipermiţ?nd ungerea lor corespunzătoare (?n mod normal aceste elemente sunt lubrefiate de către motorină).

Vremurile acelea au trecut, iar motoarele diesel moderne, cu instalaţii de injecţie performante, ultrasofisticate, fac ?alergie? la cea mai mică cantitate de benzină prezentă ?n motorina din rezervor. Chiar şi un procent de impurificare de 1-2% introdus ?ntr-un motor cu injecţie common rail, poate produce distrugeri iremediabile. Injectoarele se blochează ?n poziţia deschis şi motorina, la presiunile de 1500-1900 bari, va lua foc mai repede şi va produce explozia ?n capul pistoanelor aproape instantaneu.

Ce este de făcut?
Dacă am introdus benzină ?n rezervorul cu motorină trebuie să oprim alimentarea, să nu mai pornim motorul şi să golim complet rezervorul. Uşor de zis, dar cam greu de făcut fiindcă rezervoarele, ?n general, nu au buşoane de golire dedesubt, iar buşoanele de umplere, la multe dintre ele au dispozitive de securitate care nu permite golirea nici prin partea de sus.

Soluţia este deplasarea la un atelier service pentru golirea (sau demontarea şi golirea) rezervorului. Operaţiunea este mai costisitoare, dar este singura care ne poate salva motorul de la distrugere.


Motorină ?n benzină
La unele staţii diametrele de alimentare diferite ale pistoalelor de la pompă nu ne permit să turnăm motorină ?n rezervorul de benzină, dar la altele diametrele nu diferă şi se poate face uşor această greşeală.

Urmări
După introducerea motorinei ?n benzină se vor observa imediat disfuncţionalităţile. Motorul nu se va mai accelera corect, se va supra?ncălzi şi va scoate fum negru pe eşapament. Va trebui ?nlocuită benzina, curăţată instalaţia de alimentare, ?nlocuite bujiile. La maşinile cu injecţie şi catalizator, această greşeală poate avea consecinţe mult mai grave.

Toba catalitică se ancrasează iremediabil (carbonarea ceramicii), iar sonda lambda se defectează, trimiţ?nd semnale false la unitatea de calcul şi perturb?ndu-i funcţionarea. Toba catalitică va trebui ?nlocuită, iar instalaţia de alimentare revizuită ?n totalitate. Greşeala ne costă de data aceasta o sumă mult mai mare de bani (?n jur de 20 milioane de lei cel puţin).

Dacă veţi observa imediat după alimentare că aţi greşit şi parametrii de funcţionare ai motorului s-au ?nrăutăţit brusc, trebuie să goliţi imediat rezervorul şi să-l alimentaţi corect cu benzină. Trebuie să vă uitaţi cu atenţie şi la omul cu pistolul de alimentare de la pompă căci de multe ori chiar şi el poate comite greşelile de mai sus.

http://www.autoexpert.ro/Stiri/Gre%C5%9 ... are/832/1/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Ian 03, 2013 12:42 pm

10 sfaturi care va vor ajuta sa reduceti consumul si uzura rotilor!

1. Verificaţi ?n fiecare dimineaţă presiunea aerului ?n avelope. Aceasta trebuie să corespundă cu indicile de greutate şi masa totală a vehiculului. Ajustarea corectă a presiunii ?n anvelope duce la micşorarea rezistenţei la rulare şi implicit reducerea consumului de combustibili.

2. Evitaţi ?cursele de semafor? la culoarea verde. Accelerarea trebuie să fie lină dar rapidă, deasemenea schimbarea treptelor o veţi efectua mai rapid şi nicidecum a lene.

3. ?ncercaţi să anticipaţi cursul lucrurilor. Păstraţi o distanţă mai mare faţă de vehiculul din faţă pentru a evita opririle bruşte şi frecvente. Maşina Dvs are nevoie de multă forţă aplicată pentru a ?ncepe mişcarea, respectiv rularea ?n gol e mai ieftină dec?t pornirea de pe loc.

4. Utilizaţi anvelope corespunzătoare sezoniere. Aşa cum anvelopele de vară se uzează mai repede iarna, iar cele de iarnă ?şi vor pierde rapid stratul protector pe timp de vară. Deasemenea rezistenţa la rulare depinde la fiecare tip de anvelope, ceea ce se reflectă ?n consumul de carburanţi.

5. Eliminaţi greutăţile, bagajele, accesoriile care nu sunt necesare ?n timpul călătoriei, fie ?n oraş sau ?n afara lui. Exemplu sunt şi barele longitudinale de pe acoperiş ? acestea pot fi cauza măririi consumului cu p?nă la 10%! Chiar şi roata de rezervă e mai bine să o ?nlocuiţi cu un compresor electric şi un set de reparare/etanşare cum ar fi ContiComfortKit. Astfel reduceţi cu mult masa automobilului.

6. Sistemul de climatizare trebuie să funcţioneze continuu doar atunci c?nd este necesar, sau cu alte cuvinte repornit doar ocazional. Deasemenea parcarea la umbră va salva din banii Dvs!

7. După pornirea motorului ?ncepeţi mişcarea imediat, motoarele moderne nu necesită timp pentru ?ncălzire.

8. Conduceţi cu treapta cea mai ?naltă posibilă. Chiar 2000 de rotaţii pe minut sunt suficiente pentru a preselecta o treaptă mai mare.

9. Utilizaţi uleiuri de motor cu alunecare sporită (sau forţă de frecare redusă) şi nu lungiţi timpul de service, efectuaţi schimbul de ulei atunci c?nd este necesar.

10. Apelaţi la serviciile transportului ?n comun atunci c?nd vă deplasaţi la servici şi nu aveţi nevoie de automobil, veţi salva o bună parte din bani.

http://autostrada.md/stiri/10-sfaturi-c ... -carburant

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Joi Ian 03, 2013 9:57 pm

Mda....as mai completa cu citeva
1.In cazul cind va deplasati si aveti vint din lateral sau frontal e bine sa opriti in prima parcare si... asteptati sa se opreasca vintul sau va intoarceti acasa.
2.La coborirea unei pante scoateti masina din viteza si....eventual opriti motorul.
3.La urcarea unei pante opriti motorul si puneti pasagerii sa va impinga,pentru amuzament calcati frina din cind in cind,Transfagarasanul sau Transalpina ar fi cele mai indicate trasee.
4.Evitati mersul la benzinarie astfel cistigati timpul pe care l-ati putea pierde pe acolo si va ve-ti alege cu o economie substantiala.
5.Folositi cu incredere CFR-ul,ieftin,confortabil,trenurile nu intirzie niciodata...indicat ar fi sa calatoriti cu trenul atunci cind temperaturile sunt de +35 sau -10 grade celsius.
6.Daca tot renuntati la roata de rezerva pentru a usura masina renuntati la a mai transporta si alte lucruri inutile cum ar fi nevasta,copii,soacra.

Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori