Tips & Tricks 1/ Zi

La un pahar de vorba..
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2401
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Iul 03, 2018 8:59 am

Nu pleca în concediu cu mașina fără să verifici aceste aspecte

Anotimpul estival își intră treptat în drepturi, perioada de concedii se apropie cu pași repezi, iar mașina personală reprezintă o alternativă de transport extrem de interesantă. În cazul în care plecați cu mașina este bine ca aceasta să fie pregatită.


Iată câteva aspecte care trebuiesc verificate și ajustate, dacă este cazul:

Nivelul uleiului. Este foarte important ca uleiul sa fi fost schimbat la timp si nivelul acestuia sa fie in limitele specificate pe joja de ulei. In caz contrar, completati pana la nivelul maxim. Pentru a realiza o citire cat mai exacta este necesar ca masina sa fie stationata pe o suprafata plana si motorul sa fie rece.
n cazul in care distanta parcursa in timpul concediului ar determina depasirea cu mai mult de 500 km a limitei de rulaj solicitata de catre constructor pentru efectuarea reviziei, este bine sa realizati operatiunea de mentenanta inainte de plecare. Luati cu dumneavoastra un flacon de ulei pentru eventuale completari.

Nivelul lichidelor. Verificati nivelul lichidelor de racire, de frana, de servodirectie (daca este cazul) si cel al spalatorului de parbriz. Din cauza temperaturilor ridicate din aceasta perioada, sistemul de racire al masinii este solicitat foarte mult. Daca este necesar, completati cu apa distilata pana la nivelul recomandat de producator. De asemenea, pastrarea nivelului celorlalte lichide la cotele recomandate este foarte importanta pentru siguranta si confortul deplasarii. Completati numai cu lichide care respecta specificatiile indicate de producator.

Utilizati solutie speciala de vara pentru completare in vasul spalator de parbriz, aceasta ajutand la indepartarea insectelor de pe parbriz si prevenind zgarierea si matuirea acestuia.

Sistemul de franare. Pentru a evita surprizele neplacute, este recomandat sa realizati o verificare a sistemului de franare si a suspensiilor intr-un service autorizat. In cazul in care masina dumneavoastra este echipata cu jante din aliaj puteti verifica usor grosimea placutelor. Asigurati-va ca acestea sa aiba cel putin 5 mm grosime a stratului de frictiune.

Este bine sa realizati si o proba a capacitatii de franare. Aceasta ar trebui sa se realizeze pe un drum asfaltat uniform, prin franare constanta de la o viteza de 60 km/h. Daca oprirea se face repede si fara devieri de la traiectorie, atunci sistemul functioneaza corect. Daca apar zgomote de frecare metalica sau trepidatii in directie, atunci inseamna ca trebuie sa apelati la un service specializat.

Presiunea in pneuri. Acesta este un alt factor important pentru comportamentul autoturismului si siguranta rutiera. Asigurati-va ca presiunea sa fie cea indicata de producatorul masinii dumneavoastra, valorile fiind precizate in manualul de utilizare, pe stalpul median sau pe spatele usitei de alimentare cu combustibil. Astfel, evitati uzura prematura a anvelopelor si consumul suplimentar de combustibil. De asemenea, anvelopele trebuie sa fie adecvate anotimpului, sa nu fie uzate si sa nu prezinte taieturi.

ÃŽn cazul in care sesizati o uzura neuniforma a anvelopelor, este indicat sa realizati o verificare a geometriei directiei intr-un service specializat. O geometrie deficitara a trenului de rulare va determina dificultati in mentinerea traiectoriei autovehiculului si va influenta negativ stabilitatea in cazul franarii de urgenta.

Roata de rezerva. In cazul in care autoturismul este dotat cu roata de rezerva, verificati starea acesteia si reglati presiunea daca se impune. Nu uitati de cric si cheie roti. Este indicat sa aveti in masina o pompa de aer sau un compresor electric si o lanterna.

Sistemul de iluminare. Asigurati-va ca toate becurile masinii functioneaza. In caz contrar, nu plecati la drum fara sa rezolvati problema. Recomandarea este sa aveti si becuri de rezerva pentru drum.

Sistemul de climatizare. Verificati functionarea corecta a instalatiei de aer conditionat. Daca este necesar, faceti o vizita in service pentru verificarea si completarea nivelului agentului de racire si inlocuirea filtrului de polen. Este bine sa luati in considerare si realizarea unui tratament antiseptic al instalatiei de climatizare.

Stergatoarele de parbriz. Verificati starea lamelelor de cauciuc si buna functionare a angrenajelor. Inlocuiti sau remediati, daca este cazul.

Subansamblele de cauciuc. Inspectati cu atentie furtunele si curelele auxiliare. Acestea nu trebuie sa prezinte semne de imbatranire, fisuri sau crapaturi. Daca observati nereguli, realizati o verificare in service si inlocuiti piesele uzate.

https://www.auto-bild.ro/stiri/nu-pleca-con...cte-143029.html
**********************************************************************
**********************************************************************
Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2401
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Iul 10, 2018 12:04 pm

Sfaturi utile: ce drepturi si obligatii aveti intr-un contract de inchirieri auto
http://www.ziare.com/auto/masini/sfaturi-u...ri-auto-1519323

**********************************************************************
**********************************************************************
Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2401
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Iul 19, 2018 10:10 am

Care sunt primele măsuri care trebuie luate dacă se supraîncălzeşte motorul maşinii. Sfatul specialistului

Pe timpul verii, riscul supraîncălzirii motorului maşinii creşte, iar acest risc este şi mai mare în cazul automobilelor ce au peste şapte-opt ani vechime. Un mecanic auto cu peste 30 de ani de experienţă a explicat pentru Adevărul care sunt cauzele supraîncălzirii şi totodată care sunt primele măsuri ce trebuie luate.


Creşterea temperaturii peste limitele normale se produce în special vara şi poate avea multiple cauze începând cu rulajul maşinii. Chiar şi cu o instalaţie de răcire bună, menţinând un regim de sarcină la cote ridicate cu o viteză de trafic inferioară (ca în cazul urcării unei pante lungi, de exemplu, cu maşina încărcată, în etajele inferioare ale cutiei de viteză şi cu motorul ambalat), are loc o încălzire excesivă a motorului din cauză că energia calorică evacuată în sistemul de răcire întrece capacitatea acestuia de disipare a căldurii în atmosferă. După cum spune Ion Marinescu, ”Rulajul în condiţii la regimuri de turaţie inferioară poate fi şi mai periculos la unele automobile, pentru că transferul de căldură scade şi mai mult, ca urmare a micşorării turaţiei ventilatorului şi a pompei de apă. În astfel de situaţii, soluţia este o scurtă oprire în timpul căreia, pentru început este bine ca motorul să fie lăsat să funcţioneze la relanti şi numai apoi să fie oprit pentru a da timp lichidului de răcire să parcurgă circuitul de răcire şi să disipe căldura din blocul motor”. Legat de cauzele supraîncălzirii motorului, Ion Marinescu precizează că acestea pot fi reprezentate în destule cazuri şi de lipsa totală sau insuficienţa antigelului sau de un nivel foarte scăzut al uleiului. Iată şi care sunt primele măsuri pe care Ion Marinescu le recomandă a fi luate în cazul supraîncălzirii motorului: ”Dacă senzorii de bord indică apariţia unei defecţiuni a sistemului de răcire sau dacă acul termometrului ce măsoară temperatura apei din sistemul de răcire escaladează spre limita roşie din drepta, primul lucru pe care trebuie să-l faceţi este să opriţi motorul. Este obligatoriu să vă asiguraţi că nici contactul nu rămâne pus, pentru a nu ţine sub tensiune componentele electrice. Cu toate că veţi fi tentat, dacă de la motor iese abur, nu deschideţi capota. Acţionaţi maneta de deschidere a capotei doar după ce aburii s-au mai risipit, în caz contrar existând riscul dobândirii unor arsuri”.Următorul pas este acela de a verifica rezervorul lichidului de răcire. Trebuie să aşteptaţi răcirea motorului pentru evaluarea nivelului acestuia. Doar după ce motorul s-a răcit în întregime, puteţi deschide capacul de la radiator utilizând o cârpă. Dacă nu sunteţi sigur că temperatura apei nu este un pericol, atunci mai bine nu vă aventuraţi în deschiderea buşonului, existând un risc mare de arsuri grave cu aburi de lichid încins. Deschiderea capacului se face cu mare atenţie şi progresiv, întocmai ca la o sticlă de băutură carbogazoasă aflată sub presiune. După examinarea radiatorului, a etanşeităţii şi prinderii furtunelor de la calorifer, dacă este nevoie, umpleţi până sus cu antigel, după care înşurubaţi bine capacul”. Când reporniţi motorul, trebuie să aveţi grijă ca acul termometrului să nu mai ajungă în zona roşie. Puteţi conduce din nou maşina, făcând pauze pentru a da posibilitatea răcirii sistemului dacă defecţiunea persistă.
https://adevarul.ro/locale/pitesti/care-pri...2d48/index.html

**********************************************************************
**********************************************************************
Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2401
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Aug 07, 2018 6:14 am

Legea foliei auto: ce trebuie sa stim ca sa nu luam amenda si sa NU ramanem fara talon


Cu toate nu mai reprezinta demult o noutate absoluta, foliile auto raman in continuare un mister pentru soferii din Romania. Daca si in ce conditii sunt acestea legale, aflam chiar din randurile urmatoare.

Considerata de unii doar un simplu moft, folia auto are multiple beneficii reale, ce depasesc cu mult latura estetica. Protectia UV - adica impotriva razelor ultraviolete, dar si cea termica se numara printre principalele avantaje ale acesteia.

Geamurile fumurii vin insa si cu un risc major pentru soferi, in sensul ca nerespectarea prevederilor actuale se poate traduce printr-o amenda din clasa a IV-a de sanctiuni. Vorbim de pana la 20 de puncte, respectiv 2900 lei.

Pentru a evita o astfel de situatie, conducatorii auto sunt sfatuiti sa monteze exclusiv folii omologate RAR, la un agent economic autorizat de Registrul Auto Roman pentru aceasta activitate. Alte reguli de care trebuie sa se tina cont sunt:

- Indiferent de tehnologia de montaj (cu sau fara demontare), folia de plastic se aplica numai pe partea interioara a geamurilor, relativ la vehicul;

- Nu se aplica niciodata folii din material plastic, indiferent de valoarea transmitantei luminii pe parbrizul autovehiculelor;

Cu toate nu mai reprezinta demult o noutate absoluta, foliile auto raman in continuare un mister pentru soferii din Romania. Daca si in ce conditii sunt acestea legale, aflam chiar din randurile urmatoare.

Considerata de unii doar un simplu moft, folia auto are multiple beneficii reale, ce depasesc cu mult latura estetica. Protectia UV - adica impotriva razelor ultraviolete, dar si cea termica se numara printre principalele avantaje ale acesteia.

Geamurile fumurii vin insa si cu un risc major pentru soferi, in sensul ca nerespectarea prevederilor actuale se poate traduce printr-o amenda din clasa a IV-a de sanctiuni. Vorbim de pana la 20 de puncte, respectiv 2900 lei.

Pentru a evita o astfel de situatie, conducatorii auto sunt sfatuiti sa monteze exclusiv folii omologate RAR, la un agent economic autorizat de Registrul Auto Roman pentru aceasta activitate. Alte reguli de care trebuie sa se tina cont sunt:

- Indiferent de tehnologia de montaj (cu sau fara demontare), folia de plastic se aplica numai pe partea interioara a geamurilor, relativ la vehicul;

- Nu se aplica niciodata folii din material plastic, indiferent de valoarea transmitantei luminii pe parbrizul autovehiculelor;


- Pentru geamurile, altele decat parbrizul, aflate in campul de vizibilitate catre inainte al soferului, transmitanta normala a luminii pentru ansamblul format din geamul initial si folia aplicata nu trebuie sa fie mica de 70%. Rezulta ca o folie cu o transmitanta a luminii de minim 70% se poate aplica pe geamurile mai sus mentionate numai daca acestea sunt clare (necolorate).

- Pentru geamurile aflate in campul de vizibilitate spre inapoi al soferului, transmitanta normala a luminii pentru ansamblul format din geamul initial si folia aplicat nu trebuie sa fie mica de 70%. Totusi, daca autovehiculul este dotat cu doua oglinzi retrovizoare exterioare (stanga si dreapta), aceste geamuri se considera ca nu mai fac parte din campul de vizibilitate catre inapoi si drept urmare transmitanta luminii pentru ansamblul format poate fi mai mică de 70%.

- Daca autovehiculul este echipat cu lampa suplimentara de stop (S3, S4) instalata in interiorul habitaclului si a carei lumina este difuzata prin sticla geamului spate, atunci folia aplicata nu trebuie sa obtureze zona luminoasa a lampii.

- Dupa montaj, foliile nu trebuie sa prezinte cute, ruperi sau zgarieturi care sa afecteze vizibilitatea sau sa deformeze optic imaginea. Pe fiecare geam se va aplica marcajul de certificare RAR aferent tipului de folie aplicat si o eticheta specifica agentului economic care sa-l identifice (nume, nr. Autorizatie) si sa precizeze transmitanta finala a geamului.

- Montajul foliilor pe geamurile prevazute cu sisteme de degivrare este permis doar daca acestea sunt incluse in masa sticlei. Nu se permite montajul foliilor pe geamurile prevazute cu sisteme de degivrare aplicate pe sticla.

https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/lege...alon-39140.html

**********************************************************************
**********************************************************************
Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO IX
Mesaje: 2401
Membru din: Joi Sep 10, 2009 10:06 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Aug 09, 2018 10:48 am

Cum instalezi o baterie auto: ABC-ul de urmat pentru fiecare sofer

Tu stii cum sa instalezi o baterie auto noua? Daca nu, te afli chiar in locul potrivit, pentru ca fix despre acest lucru vom discuta in randurile de mai jos, impartind intregul proces in 3 pasi esentiali: scoaterea bateriei vechi, reciclarea acesteia, instalarea noii baterii auto.

De ce este atat de important sa stii cum sa instalezi un acumulator nou? Pentru ca sunt momente in care lucrul acesta se poate intampla si nu vei gasi pe nimeni in jur care sa iti ofere o mana buna de ajutor.

Asadar, daca ai de gand sa folosesti masina personala in concediul din aceasta vara, iar tu te vezi nevoit sa schimbi bateria de sub capota autoturismului tau, iata ce trebuie sa faci:

1. Cum scoti bateria auto veche

Este important sa ai mereu la indemana manualul de utilizare al masinii, pentru ca sunt cazuri (ca cel de fata) in care se poate dovedi a fi extrem de eficient.

Pentru a evita un scurtcircuit la nivelul sistemului electric, este extrem de important sa decuplezi mai intai borna negativa (-), trecand ulterior la decuplarea bornei pozitive (+).

Pentru demontarea bateriei, poti utiliza o cheie inelara, iar dupa ce ai scos-o din locul ei, verifica apoi cu atentie sa vezi ca aceasta zona nu este afectata de coroziune.

In cazul in care aceste urme exista, le poti indeparta cu o perie si un amestec de praf de copt si amoniac de casa.

Asigura-te ca bornele sunt curatate foarte bine si strange apoi cablurile de incarcare.

2. Unde se recicleaza o baterie auto veche

Trebuie sa stii ca cel mai simplu mod prin care poti recicla o baterie auto utilizata este urmatorul: contactul cu un service auto.

In cazul in care aceasta varianta nu iti convine, poti apela direct la un centru de colectare si reciclare, sau chiar la biroul din orasul tau, responsabil cu protectia mediului inconjurator.

Acolo vei primi informatiile necesare cu privire la gasirea unei institutiii responsabile cu eliminarea adecvata a bateriilor auto.

3. Cum se instaleaza o baterie auto noua


Tine cont de un lucru extrem de important: o baterie nu va oferi randamentul asteptat, avand totodata si o durata de viata mult mai scurta, in cazul in care nu este instalata corespunzator.

La instalare, prioritara este borna pozitiva (+), iar odata conectati papucii de prindere la aceasta borna, te vei ocupa ulterior si de cei de la borna negativa (-).

Dupa ce papucii de prindere au fost fixati, nu iti mai ramane decat sa fixezi foarte bine si furtunul ce permite eliminarea noxelor produse de bateria auto.

Vacanta cu un plus de siguranta!

Cauti o baterie auto buna pentru masina ta? Atunci intra chiar acum pe autohut.ro si adauga in cos unul dintre modelele de baterii auto Varta, sau orice alt brand de acumulatori auto vrei.

Iar daca ce adaugi in comanda depaseste la final pragul de 400 de lei, intri automat in tragerea la sorti pentru un card A24 national pentru asistenta rutiera, oferit zilnic de Autohut si N24 Assistance.

In cazul in care ai castigat, tu poti beneficia de servicii de depanare la locul incidentului, transportul vostru in siguranta, precum si tractarea masinii pana la cel mai apropiat service partener A24 Assistance.

Pentru si mai multa siguranta in vacanta ta, vino cu masina la service-ul Autohut, primul service autorizat din Bucuresti ce functioneaza sub franciza elvetiana CarXpert.

O echipa intreaga de profesionisti te asteapta cu servicii de ultima generatie, pentru a-ti putea preda masina in cel mai scurt timp posibil, exact asa cum o vrei.

http://www.ziare.com/auto/masini/cum-insta...e-sofer-1522976
**********************************************************************
**********************************************************************
Mitsu.ro= index.php

https://www.facebook.com/MitsubishiClubRomania/

Avatar utilizator
Vasea
EVO IX
Mesaje: 1904
Membru din: Joi Ian 02, 2014 11:32 am
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Dum Aug 12, 2018 4:19 am

Compresor, turbo sau aspirat? Ce motor sa aleg?

http://www.auto.ro/stiri/compresor--turbo-...r-sa-aleg-.html


Pacatul masinilor diesel: ce face un FILTRU DE PARTICULE si cand se strica

http://www.auto.ro/stiri/pacatul-masinilor...-se-strica.html


Diesel sau benzina: ce masina sa-mi cumpar?

http://www.auto.ro/stiri/diesel-sau-benzin...mi-cumpar-.html



Avatar utilizator
Vasea
EVO IX
Mesaje: 1904
Membru din: Joi Ian 02, 2014 11:32 am
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mie Aug 15, 2018 10:39 am

Cum trebuie condusă o maşină diesel pentru a-i proteja turbina. Problema traseelor scurte, în regim zilnic

https://adevarul.ro/locale/alba-iulia/cum-t...tm_medium=cross



Ce se întâmplă dacă nu plătești rovinieta? Legea se schimbă de la 1 septembrie

https://www.auto-bild.ro/stiri/ce-se-intamp...eta-145282.html




Sfaturi de la Politia Rutiera: ce sa faci ca sa scapi de amenda cand te opreste un agent

http://www.auto.ro/stiri/sfaturi-de-la-pol...e-un-agent.html




Avatar utilizator
Vasea
EVO IX
Mesaje: 1904
Membru din: Joi Ian 02, 2014 11:32 am
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Aug 18, 2018 10:20 am

Ce este timoneria cutiei de viteze si cand stim ca s-a stricat

https://www.pieseauto.ro/timonerie/ce-este-...campaign=direct




Cum functioneaza pilotul automat la masina?


https://www.pieseauto.ro/maneta-tempomat/cu...campaign=direct


Avatar utilizator
Vasea
EVO IX
Mesaje: 1904
Membru din: Joi Ian 02, 2014 11:32 am
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Aug 25, 2018 4:06 am

Schimbare importanta in Codul Rutier. Ce se intampla de astazi cu amenzile neplatite in 48 de ore?

https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/schi...-ore-39269.html

Sfaturi pentru cei care pleaca in vacanta: cum sa scazi riscul de accidente la drum intins

https://www.4tuning.ro/ghidul-soferului/sfa...tins-39267.html

10 motive pentru care trebuie sa te apuci de automodelism


https://www.4tuning.ro/editorial/10-motive-...lism-39263.html

Care sunt criteriile dupa care te ghidezi atunci cand iti cumperi masina?

https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/care...sina-39258.html

Atentie, soferi! Politia Rutiera raporteaza gresit pe Waze ca sa-i amendeze pe soferi

https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/aten...feri-39255.html

Gluma, prostie sau succes? Masinile casate in Programul Rabla trebuie sa aiba ITP valabil

https://www.4tuning.ro/programul-rabla/glum...abil-39248.html

INTERZISE: Maşinile cu volan pe dreapta nu vor mai putea fi înmatriculate în România

http://www.informatiiauto.ro/interzise-mas...a-sid15999.html


Avatar utilizator
Vasea
EVO IX
Mesaje: 1904
Membru din: Joi Ian 02, 2014 11:32 am
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Sep 01, 2018 3:49 am

Se apropie iarna: care sunt anvelopele corecte pentru masina mea?

https://www.pieseauto.ro/anvelope-iarna/se-...campaign=direct


5 semne care iti spun ca trebuie sa scapi de masina si sa o vinzi urgent


https://www.4tuning.ro/ghidul-soferului/5-s...gent-39322.html



Partea nevazuta a masinii: ce este puntea fata?


https://www.pieseauto.ro/punte-fata/partea-...campaign=direct



Sute de mii de masini pe benzina din Romania vor avea probleme cu noua benzina E10

http://www.autolatest.ro/stiri-masini/sute...oua-benzina-e10


Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori