4x4 La Asx

Vinzi sau cumperi ceva? Anunta aici
Avatar utilizator
Eddie123
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Feb 14, 2016 11:00 pm

Mesaj de Eddie123 » Dum Feb 14, 2016 11:04 pm

Poate cineva sa imi spuna si mie cand as folosi 4x4 lock ? Am auzit ca se poate folosi si pentru a avea un plus de performanta pe drum la viteza foarte mare !
Va multumesc !

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Feb 14, 2016 11:39 pm

NU NU. Lock oricum cred ca se dezactiveaza automat peste 60km/h.

Lock il folosesti cand esti impotmolit, sau in situatii de aderenta foarte scazuta, niciodata pe asfalt uscat.

N-ai manual?

Iti recomand s-o lasi in auto pana te lamuresti pe deplin.

Avatar utilizator
godra66
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 27, 2015 10:17 am

Mesaj de godra66 » Joi Feb 18, 2016 12:28 pm

LOCK folosesti doar cand esti impotmolit. Si odata ce ai iesit il scoti!
Citeste la carte ca scrie
Sa nu folosesti pe sosea!!! Pe sosea poti folosi 4x4 dar fara LOCK .


Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Vin Feb 19, 2016 3:21 pm

Se pare ca sunt niste confuzii vis-a-vis de 4WD-ul controlat electronic prezent pe ASX.
Nu este nici o problema in a folosi 4WD LOCK pe sosea.

Have fun reading:

4WD - link 1 4WD - link 2

Avatar utilizator
godra66
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 27, 2015 10:17 am

Mesaj de godra66 » Vin Feb 19, 2016 4:19 pm

and also offers powerful 4WD performance over the whole speed range on normal roads. - am ratat partea aia . MErci!

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Lun Feb 22, 2016 11:22 am

Of, bine ca tehnologia ne salveaza, altfel am bubui transmisii pe banda rulanta.
Ca principiu 4x4 lock are ca scop blocarea diferentialelor. Asta inseamna ca toate rotile se vor invirti cu aceeasi viteza si forta de tractiune e aceeasi pe toate rotile. Pentru ca viteza rotilor e aceeasi, asta inseamna ca daca iei o curba cu 4x4 lock masina se va comporta cam ciudat. Pentru ca rotile de pe exterior se vor invirti la fel ca rotile de pe interior. Ceea ce nu e normal. Si forteaza diferentialul. Si diferentialele astea nu sint chiar cele mai ieftine si rezistente piese din lume. Basca ca pinioanele din ele sint facute din ceva materiale relativ usor casante din diverse motive.

Asa ca afirmatii de genul "Nu este nici o problema in a folosi 4WD LOCK pe sosea." pe mine ma sperie.

4x4 lock se foloseste cind ramii impotmolit desi acolo nu l-as forta prea tare. Se mai foloseste cind vrei sa urci o pana abrupta si acolo are avantajele lui clare. Totusi e de evitat pe cit posibil virarea rotilor cind functia este activa.

Asta e parerea mea. Ca Mitsu te salveaza cu ceva electronica, e altceva. Dar nu as merge pina acolo sa spun ca e ok sa mergi cu 4x4 lock activat.

4x4 lock nu imbunatateste cu nimic performanta masinii pe strada. Doar 4x4 simplu, asa cum vine el ar avea ceva efect.




Avatar utilizator
George1982
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 27, 2014 11:02 pm

Mesaj de George1982 » Lun Feb 22, 2016 12:26 pm

Eu nu am citit manualul de ASX ca nu am ASX, dar in manualul de Outlander spune ca LOCK se foloseste doar pe zapada sau noroi pentru a iesi din situatii grele.
Mai spune acolo ca diferentialul ala e doar central deci asigura 50%-50% fata spate, nu 25% pe toate rotile. Poti sa ramai blocat daca rotile de pe o parte sunt suspendate sau se invart in gol.
Mai spune acolo ca diferentialul este cu vasco-cuplaj, nu mecanic, deci nu se rupe si mai mult, la viteze mari, va fi dezactivat tot electronic. Deci desi nu trebuie utilizat pe asfalt, are o protectie (pe care nu ar fi bine sa te bazezi, dar exista).

Ce zici tu, jules, se aplica la masinile care au diferentiale mecanice blocabile pe punti. Acolo e buba mare daca cuplezi in mers sau daca te apuci sa iei curbe pe asfalt cu diferentialele blocate. Sunt altii mai cunoscatori ca mine sa isi dea cu parerea, cred ca nici Pajero nu are diferential blocabil fata.

Asx-ul e totusi o masina de sosea si e facuta destul de idiot-proof. Nu inseamna ca e bine sa ne batem joc de ea, dar o citire a manualului (pe care ar trebui sa o faca fiecare proprietar) e necesara si suficienta cand achizionati masina.

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Lun Feb 22, 2016 2:40 pm

Cred ca ai dreptate. Experientele mele sint cu Defender care are de toate.
Dar de acord, ASX-ul este facut idiot-proof dar totusi nu e ok si normal sa testam protectiile. Voiam sa atrag atentia ca rolul 4x4 lock are scopul lui destul de bine definit si ala nu e pentru mers pe sosea in conditii de trafic normale ci doar se aplica unor situatii speciale in care daca ai nevoie de acel lock clar nu prea aveai ce cauta pe acolo.



Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Lun Feb 22, 2016 4:06 pm

Desi nu am folosit decat o singura data "4WD LOCK" intr-o situatie din care probabil ieseam si fara el, sunt de parere ca, daca producatorul afirma ca modul 4WD LOCK "offers powerful 4WD performance over the whole speed range on normal roads.", atunci lucrurile sunt ok.

Vis-a-vis de idiot-proof:
Mitsubishi USA: Mitsubishi Eclipse, Lancer, Galant, Endeavor and Outlander vehicles come with a 10-year/100,000 mile powertrain limited warranty"


Pe de alta parte este absurd sa cumperi un ASX si sa crezi ca ai FERRARI, chiar daca producatorul afirma treaba de mai sus.

FYI: ASX-ul meu sta 95% din timp in 2WD, restul de 5% a stat in 4WD AUTO (cat timp a fost zapada pe strazile noastre minunate).

Avatar utilizator
dan4e
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Joi Iul 17, 2014 4:11 pm

Mesaj de dan4e » Vin Mar 18, 2016 3:41 pm

Dupa cum am observat eu, la ASX 4WD, poti merge lejer in 2WD pe drumuri uscate, si consuma mai putin chiar, desi nu semnificativ. Modul 4WD Auto te ajuta pe drumuri ude tare, zapada putina, chestii de astea. Eu am folosit 4WD Lock doar in conditii de zapada afanata in oras (ca nu curatasera aia strazile secundare) si in noroi destul de teapan. Atentie insa, in aceste conditii trebuie neaparat dezactivat controlul tractiunii, altfel nu ai facut nimic. Daca vrei 4WD Lock pe uscat, poti si asta, nu-i problema, optiunea ta, ASX-uletul face ce vrei tu, chiar daca se chinuie un pic.

Scrie răspuns

Înapoi la “Bursa”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori