Problema Motor 2.2 Di-d 177cp

Our trash can :-)
Avatar utilizator
danbv
EVO I
Mesaje: 6
Membru din: Sâm Aug 27, 2016 5:23 am

Mesaj de danbv » Sâm Sep 17, 2016 4:57 pm

Sincer nu cred sa fie asta cauza. Sau daca se vrea "oficial" ca aceasta sa fie asta cauza, este trist... Colegul horry are masina de noua cu reviziile facute doar la reprezentanta, nu pot sa cred ca uleiul folosit a fost unul atat de prost calitativ incat sa provoace problema respectiva. Si nu e singura masina cu aceasta problema. Toate au folosit in reprezentante uleiuri de floarea soarelui?

Avatar utilizator
Paul27
EVO I
Mesaje: 19
Membru din: Mie Iul 13, 2016 5:02 am

Mesaj de Paul27 » Joi Oct 13, 2016 7:29 am

Salut,

Revin cu un update al problemei mele:

La insistentele mele, mecanicii de la Mitsubishi Expozitiei au desfacut baia de ulei si au verificat ansamblul arborelui balansier. S-a constatat ca un dinte al unui pinion se sparsese, iar cuplajul axului balansier era putin macinat, suficient cat sa creeze joc si sa nu mai functioneze corespunzator. Masina are 122k km.

S-a refuzat reparatia in garantie pe motiv ca problema ar fi cauzata de nerespectarea intervalului de revizii (15k km) si a calitatii uleiului folosit. Din 6 revizii, autoturismului i s-au facut 4 revizii in intervalul 15k - 20k km, si s-a folosit exclusiv ulei Mobil 1 5w30. Toate reviziile au fost facute in reprezentantele Mitsubishi cu ulei achizitionat din reprezentanta (cel putin teoretic, de origine controlata).

Devizul initial de reparatii a fost 11.500 RON (doar piesele fiind 9.100 RON). Am reusit sa negociez cu importatorul un pret mult mai mic, prin programul "Good will", astfel importatorul suportand cea mai mare parte a costului pieselor. S-au schimbat ansamblul antrenare balansier, ansamblu arbori balansieri, cuplaj balansieri, garnituri injectoare, o-ring-uri distributie si injectoare, simering distributie.
Masina a fost reparata la Mitsubishi Expozitiei. Sunt multumit de reparatie si de modul cum am fost tratat. Mi s-a oferit masina la schimb, dar detinand o a doua masina in familie, am refuzat oferta.

Timpul de asteptare al pieselor a fost undeva la 14 zile.


Alternativa ar fi fost sa achizitionez un motor din dezmembrari (pentru ca nimeni nu a vrut sa-mi dea doar piesele respective) sau achizitionarea pieselor de la alti furnizori (tot OEM), la un pret de 5700 RON cu livrare in 3-4 zile. Pentru cei interesati, ofer pe PM detaliile furnizorului de piese OEM Mitsubishi, Hyundai si Kia la preturi bune (recunosc ca merita sa le fac reclama public avand in vedere preturile si profesionalismul lor).


Simptomele avute inainte de reparatie: zgomot ascutit la relanti (ca un "clantanit") venit din partea dreapta fata (opus volanului) si un alt zgomot ciudat la accelerarile in forta (in special la urcarea pe poduri/serpentine etc) de la 1400 rpm la 2200 rpm).



Recunosc faptul ca aceasta experienta m-a dezamagit profund. Mi-am facut nervi, am pierdut timp si bani. Si mai deranjant este faptul ca acest defect din ce in ce mai intalnit printre posesorii acestui model nu este recunoscut oficial ca fiind un defect comun. Deasemenea este foarte deranjant ca nu se comercializeaza subansamble ale pieselor respective si nu pot fi gasite aftermarket. Nu am gasit pe nimeni care sa poate reconditiona pinionul si axul cuplajului. La VW sunt cativa baieti specializati pe astfel de reparatii. Contactati telefonic, m-au informat ca nu au matrita pentru motorul meu.
Nu am gasit niciun service multi-marca care sa fie dispus sa-mi faca aceasta reparatie.

Mi se pare inacceptabil un asemenea defect intalnit doar in ograda VW/Audi pe motoarele 2.0 TDI de generatie 2007-2009 si mai nou Mitsubishi la o masina aflata inca in garantie. Macar la VW, problemele apar de la 200k km in sus.


Masina a fost achizitionata SH in primavara. Prezenta simptomele mai sus mentionate inca de la achizitie. La acel moment, nu am gasit nicio informatie despre aceasta problema a motorului Mitsubishi 2.2 Di-D 177 CP pe forumuri. Deci nu am stiut cat de grav si costisitoare poate fi reparatia. Mai mult decat atat, la revizia facuta imediat dupa achizitie la reprezentanta Mitsubishi Expozitiei, mi-a fost cofirmat verbal de catre mecanici ca zgomotul la relanti este normal pentru acest motor. Asa ca am dormit linistit cateva luni. Noroc ca m-am trezit la timp inainte sa calez motorul.


Am un coleg de munca cu acelasi model luat de nou si fabricatie (2011). A avut acelasi zgomot al motorului la relanti. Masina are toate reviziile facute la 15k km si a folosit exclusiv ulei Mitsubishi. A scapat de zgomot in urma inlocuirii ansamblului de arbori balansieri pe garantie la numai 80k km.

Avatar utilizator
horrry
EVO II
Mesaje: 51
Membru din: Mar Mai 11, 2010 7:04 pm

Mesaj de horrry » Sâm Oct 15, 2016 7:23 am

E bine de stiut! Povestea cu uleiul, este poveste, ca sa nu zic vrajeala. Eu personal nu am reusit sa gasesc pe forumuri straine aceasta problema la acest motor. Cand ma duc in service o sa mai fac un recensemant la aceasta problema. Cred ca de acum inainte o sa se inmulteasca, deoarece abia acum ajung masinile la peste 150.000 de km. Motorul fiind nou, nu am avut timp sa auzim de aceasta problema.

Avatar utilizator
Prelicat
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Lun Feb 01, 2016 6:10 pm

Mesaj de Prelicat » Joi Ian 12, 2017 6:46 pm

Am și eu aceeași problema cu outlanderul iar mecanicul mi-a recomandat ca pana voi avea bani sa achiziționez piesele sa scoată arborele balansier. Este bine a mai făcut cineva la fel?

Avatar utilizator
Lee
Mesaje: 9
Membru din: Joi Ian 05, 2012 11:40 am

Mesaj de Lee » Joi Ian 19, 2017 1:52 pm

Salut,

Da, eu am aceeasi problema, si cei de la reprezentanta mi-au recomandat la fel sa elimin arborele balansier.
Asta am facut - a disparut "clantanitul" dar masina vibreaza acum.
Si a scazut consumul de motorina, dar parca tot nu sunt convins sa o las asa.
Arborele balansier este acolo cu un scop, si anume de a anula vibratiile motorului.
Vibratiile nu sunt foarte puternice, poti sa te obisnuiesti si asa fara balansier, dar nu stiu daca e bine.

Eu o sa comand piesele pentru ca nu imi place cum vibreaza asa, si ma gandesc ca pot aparea si alte probleme in timp.

Avatar utilizator
florentinn
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Feb 12, 2017 11:42 am

Mesaj de florentinn » Dum Mai 21, 2017 8:59 am

Salutare,
Am cumparat acum cateva luni un outlander din dec 2011 cu 106k km la bord. Motorul este cel in cauza, 2.2 d 177 cp. La accelerari bruste se aude intradevar un sasait dar doar uneoru si doar pana in 2500 de ture. La relanti e ok. Masina este f ok intretinuta, uleiuri schimbate la 10k km, doar in reprezentanta etc. Cand am cumparat-o am facut bineinteles o servisare la mit motors in baneasa..au zis ca nu e problema cu acel zgomot..e normal...
@Paul27: acesta este zgomotul pe care l-ai avut si tu? Imi dai te rognpe pm numele importatorului de piese?

Avatar utilizator
Paul27
EVO I
Mesaje: 19
Membru din: Mie Iul 13, 2016 5:02 am

Mesaj de Paul27 » Lun Mai 22, 2017 6:23 am

Salut,

Din descriere, seamana cu zgomotul pe care il avea si a mea inainte de reparatie. Outi-ul meu, la relanti scotea un zgomot usor ascutit. Dar cel mai evident era zgomotul ciudat la accelerari in pante la urcare pana in 2300 rpm. Recomand o vizita la service-ul din Expozitiei pt verificarea balansierilor si o oferta de pret.

Avatar utilizator
Lau_xxxl_21@yahoo.co.uk
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Dum Iul 16, 2017 7:58 pm

Mesaj de Lau_xxxl_21@yahoo.co.uk » Dum Iul 16, 2017 8:18 pm

Va salut cu respect
Sunt nou pe acest forum
Am acchizitionat un mitsu outlander 2.2di-d manual
An fabricatie 2013
Masina are 120000 de km carte service full
Am o problema cu un zgomot la motor dar e accentuat in demaraje si la relantiu
Sar auzi de undeva zic eu de la lant sau de la axele cu came
Ceva pareri colegi ce sau lovit de problema asta
Va multumesc anticipat

Va salut cu respect
Sunt nou pe acest forum
Am acchizitionat un mitsu outlander 2.2di-d manual
An fabricatie 2013
Masina are 120000 de km carte service full
Am o problema cu un zgomot la motor dar e accentuat in demaraje si la relantiu
Sar auzi de undeva zic eu de la lant sau de la axele cu came
Ceva pareri colegi ce sau lovit de problema asta
Va multumesc anticipat

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO V
Mesaje: 396
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 11:54 am
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Lun Iul 17, 2017 9:18 am

Arbore balansier...problema generala la acest tip de motor.

Avatar utilizator
samy.
EVO I
Mesaje: 7
Membru din: Mie Aug 16, 2017 4:46 am

Mesaj de samy. » Mar Sep 05, 2017 4:59 am

La motorul 2.2 DID 4HN de 156 cai se cunoaste daca apare aceasta problema?
Multumesc!

Închis

Înapoi la “Trash can”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator