Revizie Lancer 1.5 Benzina

Discutii despre problemele tehnice cu care v-ati confruntat, rezolvarea lor, service-urile autorizate si dealerii Mitsubishi
Avatar utilizator
nfpetrovici
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 13, 2010 5:37 pm

Mesaj de nfpetrovici » Joi Noi 10, 2016 2:18 pm

Salut,

Pentru o revizie la un Lancer 1.5 benzina 54000 km, am ales urmatoarele piese:

ULEI MOTOR MOBIL SUPER 3000 X1 5W40 4L - ce aveam si pana acum (90 roni)
Filtru ulei NIPPARTS J1315026 MITSUBISHI LANCER - 12 roni
Filtru aer HERTH BUSS JAKOPARTS - 31 roni
Filtru aer habitaclu HENGST FILTER E3917LC - 35 roni


Intrebarea e tb schimbat si filtrul benzina si de obicei la ce interval?

Daca da, va rog sa-mi recomandati un filtru bun de aici:

http://www.epiesa.ro/filtru-combustibil ... cat-10361/ -> mentionez ca nu fac reclama, nu sunt asociat samd, e doar un magazin de piese.


De asemenea, se monteaza usor filtrul de benzina? De obicei ma duceam la service de cartier, am mai fost si pe la reprezentanta.


Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Noi 10, 2016 2:52 pm

Salut

Nu exista filtru de benzina ca piesa de schimb pe Lancer X sau Colt VII, e integrat in pompa de benzina.

Iti recomand alt filtru de ulei (incearca MANN) si un ulei mai rasarit.

Exploatarea tipica pt romania intra in categoria "regim sever", recomandat ar fi un ulei foarte stabil si bine aditivat, care sa duca macar 30.000km (pe ambalaj). Filtrul de aer il mai scoti si-l mai scuturi o data de 2 ori pe an dar uleiul nu prea ai cum sa-l improspatezi asa usor, si 10-15.000km mi se par multi cu un ulei slabut in conditiile unei exploatari "severe" (drumuri scurte frecvent, praf, canicula).

Eu (inca) bag in a mea 0w40 New Life, si are 239.000km din 2004. Nu consuma ulei de la un an la altul, si fac intre 15-20.000km cu un schimb.

De asemenea, motorul ia peste 4L de ulei, eu cumpar mereu 5L, jumatate de litru il sacrific turnandu-l cu busonul scos, ca sa curga cat mai mult din mizeria de pe fundul baii, si tin si masina mai ridicata de coltul soferului pt ca sa curga tot din baie. E important sa umplii si filtrul de ulei pana se satureaza elementul filtrant, chiar daca iti curge apoi un pic din el cand il insurubezi pe motor. La pornire o sa faca presiune mult mai repede si nu o sa mai bata motorul in primele secunde.

Schimbul il poti face singur destul de usor, in cel mult o ora, si de banii economisiti iti iei cele mai bune consumabile

Avatar utilizator
nfpetrovici
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 13, 2010 5:37 pm

Mesaj de nfpetrovici » Joi Noi 10, 2016 3:12 pm

Salut, mersi de indicatii.

am luat 4L pt ca ma mai bazam ca mai am 0,5L pe acasa.
O sa iau 5L.

De ce recomanzi 0w40? Nici mie nu-mi consuma ulei cu 5w40. Nu merg f sportiv cu ea.


Avatar utilizator
nfpetrovici
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 13, 2010 5:37 pm

Mesaj de nfpetrovici » Joi Noi 10, 2016 3:28 pm

In final am comandat new life 0w40 5L.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Noi 10, 2016 4:15 pm

Nu neaparat 0w40, dar daca faci macar 10.000km intre schimburi, ar trebui ceva care sa respecte MB229.5, sau sa fie potrivit pt intervale mari de service.

In general aceste uleiuri au o baza mai buna de pornire, sunt mai stabile si au aditivi mai multi, astfel incat dupa 10.000km de regim sever nu sunt prea subtiri, acide sau abrazive. (TBN mare, sintetizate nu rafinate)

0w40 New Life pun eu pt ca e numai bun pt benzinare, fara sa cada in extrema cealalta, a uleiurilor low saps concepute pt dieseluri cu PDF (acelea respecta normele MB229.51)

Daca faci 5-7000km pe an (masina de weekend sau concedii) e ok si un MB229.3 dar daca faci des drumuri scurte (sub 10km) sau multi kilometrii pe an merita sa dai un pic mai mult pe ulei.

Asa interpretez eu normele, deci e o doza mare de subiectivism aici, evident alti colegi poate au alte preferinte/recomandari.

Avatar utilizator
AvionarU
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Mie Apr 21, 2010 12:47 am

Mesaj de AvionarU » Vin Noi 11, 2016 9:32 am

O explicație f echilibrata a dat colegul mai sus!
La o mașină similara cu a ta eu pun filtre MANN (variantele mai rasarite,carbon etc) și ulei Motul Xcess 5w40.

Atenție: eu am luat exact filtrul Nipparts pe care l-ai pus mai sus (tot de la epiesa, fix același cod) și NU s-a potrivit, e cu câțiva milimetri mai mare sau ceva de genul și nu încape acolo, mi-au explicat la reprezentanta la momentul respectiv. Îl am și acum prin mașina, ca nu m-am obosit sa îl mai returnez.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Vin Noi 11, 2016 11:42 am

EU folosesc filtre MANN cu carbune activ si ulei Mobil 1 ESP formula 5w30. Filtrul de benzina spune in carte ca se schimba pe la vreo 200.000km parca.
LA fiecare 60.000km se recomanda schimbarea lichidului de frana. Eu am folosit lichid Bosch super DOT 4.
La fiecare 80.000km se recomanda inlocuirea lichidului de racire motor. Eu inca lu l-am inlocuit dar cred ca o sa merg pe original.

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice, service-uri si dealeri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori