Test Amortizoare = 60 Ron+tva

Discutii despre problemele tehnice cu care v-ati confruntat, rezolvarea lor, service-urile autorizate si dealerii Mitsubishi
Avatar utilizator
bobu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 15, 2008 6:33 pm

Mesaj de bobu » Lun Noi 23, 2009 11:59 am

Salutare,
in urma reviziei de 30.000 KM / 2 ani, am facut un test de amortizoare si mi-au iesit pe fata functionale 66% si pe spate 45%.
Testul a fost facut la Tiriac Auto - Otopeni.
Sunt curios daca a mai facut cineva testul respectiv. Costa 60 RON+TVA. Ciudat ca s-au uzat mai mult cele pe spate in timp ce masina a mers cu o 1 persoana in majoritatea timpului si fara bagaje si pe drumuri bune.
Am intrebat la Tiriac daca se schimba pe garantie dar m-au trimis la plimbare cu 'inca nu stim, va sunam noi'.
Ar fi util daca Bogdan sau Coobra ne-ar spune care este procedura... si daca este de asteptat ca la 30.000 sa se uzeze amortizoarele spate la utilizare foarte grijulie a masinii.

Avatar utilizator
gabitzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 24, 2007 4:04 pm

Mesaj de gabitzu » Lun Noi 23, 2009 12:47 pm

Mult prea nasoala vestea asta bobule, ma faci sa ma duc sa-mi fac si eu acelasi test din curiozitate cum se prezinta ale mele tinand cont ca avem acelasi model.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Lun Noi 23, 2009 1:20 pm

Hehe...si unii radeau cand unul avea acelasi rezultat la un Logan. Ziceau ca la ... "masini straine" nu se intampla asa ceva...

Dar am o intrebare: Care sunt limitele minime acceptate de producatorii de amortizoare dar mai ales de producatorul masinii?

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Lun Noi 23, 2009 2:09 pm

driverex- ce masinile straine si loganurile nu circula pe aceleasi drumuri? si nu au amortizoare de la cam aceeasi producatori de amortizoare?

Bobu,

Ai uitat sa mentionezi un lucru foarte extrem de ultraimportant: ce fel de masuratoare de amortizoare - eusama sau alte sisteme de testare. Fara acest mic amanunt nu se poate face nici un comentariu - nu exista referinta. ca sa intelegi iti dau un exemplu:
turnul efel e inalt? prin comparatie cu un om e foarte inal, prin comparatie cu everest-ul e chiar pitic.

chair si fara referinta - presupunad ca era metoda eusama - amortizoarele spate sunt in parametri normali de functionare la 45 la suta. La 66 cat aveau cele fata sunt foarte bune.

Daca erau bune de ce ar fi trebuit sa le schimbe?

Avatar utilizator
bobu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 15, 2008 6:33 pm

Mesaj de bobu » Lun Noi 23, 2009 2:32 pm

Foarte pertinenta observatia, Bogdan.
Am apelat la Gogu si am gasit extra informatii legate de testarea amortizoarelor:
http://www.hunter.com/PUB/UNDERCAR/SAEATS13/index.htm
http://www.motester.co.uk/TradeMagazine ... fault.aspx

Legat de EUSAMA, urmatoarele valori sunt considerate:
----------------------------------------------------
Adhesion Measured | EuSAMA Interpretation
-----------------------|----------------------------
61% to 100% | Excellent dynamic wheel contact
41% to 60% | Good dynamic wheel contact
21% to 40% | Fair dynamic wheel contact
1% to 20% | Poor dynamic wheel contact
0% | Bad dynamic wheel contact

A vehicle fails if any wheel has a Eusama-value lower than about 25%, or if the relative difference between the values of the left and right sides of an axle exceeds 50%. However, many equipment manufacturers recommend slightly different values, to best suit their individual equipment.

In cazul foarte probabil in care metoda EUSAMA a fost folosita (o sa verific acasa pe rezultatul diagnozei), amortizoarele sunt inca in parametrii. Intrebarea mea a fost datorata celor de la Tiriac care mi-au dat rezultatul plus observatia ca cei 45% pe spate sunt sub magica cifra de 50%.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Lun Noi 23, 2009 2:40 pm

QUOTE (DeBogdan @ Nov 23 2009, 02:09 PM) driverex- ce masinile straine si loganurile nu circula pe aceleasi drumuri? si nu au amortizoare de la cam aceeasi producatori de amortizoare?

...

Ba da. Si daca tot ai facut analogia cu Turnul, fix acolo am vrut sa ajung. Unii viseaza ca ar fi mai speciale "masinile straine". Din pacate calitatea "la limita" ca sa nu zic indoielnica de la amortizoare plus drumurile execrabile din Romania produc asemenea rezultate ...

Daca luam un Lancer Classic NOU si ii face testul eusama cam ce valori ies (fata si spate)? Nu ma astept sa fie chiar 98-100% la fiecare, dar is curios cel putin in cazul lui bobu cam cat de tare s-au degradat...

Avatar utilizator
gabitzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 24, 2007 4:04 pm

Mesaj de gabitzu » Lun Noi 23, 2009 2:48 pm

Bun atunci, m-am mai linistit

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Lun Noi 23, 2009 4:01 pm

Salut
Eu am mai facut testul la Lancer , avea tot vreo 30000km si a iesit bine , adica toate 4 amortizoarele erau peste 80% , dar nu mai sus de 84%.
Eu pot sa zic ca am si carat cu ea , dar nu batut joc de ea , am mers si 4-5 persoane in masina , si nu doar 2-3 drumuri pe an , am fost si pe drumuri mai proaste din tara , in judete ( si nu pe nationale ) . Este ciudat cu de la tine au ajuns la o asemenea uzura in conditiile date de catre tine.
Cat despre schimbare....daca nu curg , daca nu sunt umezite , slabe sanse sa ti le schimbe

Avatar utilizator
bobu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 15, 2008 6:33 pm

Mesaj de bobu » Lun Noi 23, 2009 6:01 pm

Am verificat fisa de diagnoza: confirm ca s-a folosit testul eusama. Totusi, raman nemultumit datorita faptului ca amortizoarele spate s-au uzat mai rapid decat cele fata...

Avatar utilizator
allexino
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 15, 2007 1:35 pm

Mesaj de allexino » Mar Noi 24, 2009 6:55 am

Legat de amortizoare, la masina din semnatura, cand am facut a doua revizie mi-au descoperit ca amortizorul dreapta spate a curs. Bun... Cica se schimba pe garantie si urmeaza sa revin cand va fi si seful de service sa vada si el. Ulterior nu a mai fost nevoie de ochiometria sefului dar cica e nevoie sa fac un test de amortizoare ca sa aiba ei ceva la mana. Din cate stiu eu daca amortizorul a curs nu mai trebuie sa faci niciun test, se vedea cu ochiul liber ca e curs. Urmeaza sa fac testul si voi posta aici rezultatele.

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice, service-uri si dealeri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori