Imi Fierbe Motorul La Viteze Mari

Discutii despre problemele tehnice cu care v-ati confruntat, rezolvarea lor, service-urile autorizate si dealerii Mitsubishi
Avatar utilizator
gingys
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Aug 13, 2010 3:07 pm

Mesaj de gingys » Vin Aug 13, 2010 3:19 pm

Buna ziua,sunt nou pe acest forum,am si eu o problema,ca toata lumea .Ma numesc Ciprian, si momentan stau in cipru si detin un mitsu mirage din 1995 ,cutie automata motor 1.3.
La drumuri prin oras,se comporta normal,nu se ridica nivelul acului,si am observat ca mi porneste si unu din cele 2 ventilatoare de la radiator(banuiesc ca celalalt e de la A/C,nu sunt sigur) dar pe autostrada..la viteze de peste 80-100 km la ora imi fierbe apa,se ridica rapid acul pana la maxim.Am ridicat capota,am observat ca apa din vasu de expansiune urcase pana sus,si dupa ce sa oprit din fiert,se auzea in motor ceva..ca si cum ar fierbe.De ce sa intampla numa la viteze mari?
Si ar mai fi ceva,consuma de ma innebuneste. Pentru un motor de 1.3 ,15% in orash,chiar daca e automata ,si 13 % la drum intins mi se pare cam multicel.
Va multumesc anticipat.
O zi buna va doresc .

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Vin Aug 13, 2010 3:27 pm

Incearca asa:
1. Termostatul este posibil sa fi ramas blocat. Scoate-l si vezi cum se comporta.

2. Radiatorul este infundat. Daca incerci sa il cureti cu soda caustica o sa il faci sita....iti propun sa iei altul de la dezmembrari si sa vezi daca se mai repeta fenomenul. Daca nu iti mai creste apa, cumpara un radiator nou sa nu mai ai dureri de cap.

Avatar utilizator
BUGHY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 09, 2008 7:49 pm
Contact:

Mesaj de BUGHY » Mar Aug 17, 2010 10:12 am

La mine nu se mai incalzeste total
Pus antigel un sfert peste maxim.... Detaliez la jurnal

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mar Aug 17, 2010 11:22 am

@BUGHY, pai tie iti fierbea cumva apa? Daca pui antigel peste maxim nu rezolvi nimic. In caz de fierbere o sa il dea pe tot afara.

@gingys, sistemul de racire este un circuit prin care apa/antigelul circula pentru a raci motorul. Miscarea apei este antrenata de pompa de apa. Apa trece prin motor, preia caldura acestuia si ajunge in radiator unde se raceste ca apoi sa ajunga din nou in motor.
Pe traseu, in apropierea radiatorului, exista termostatul care are rolul de a lasa sau opri apa sa treaca catre radiator. Apa trece in radiator numai cand depaseste o anumita temperatura. Vasul de expansiune are rolul de a prelua surplusul de apa atunci cand aceasta se incalzeste. In cazul fierberii e clar ca nivelul de apa se va ridica foarte tare si va da pe-afara.
Revenind la termostat, exista doua situatii de defectiune:
1. Termostatul e blocat pe pozitia "inchis" (adica apa nu trece catre radiator). In aceasta situatie apa din motor se va incalzi foarte repede si va incepe sa fiarba. Cu cat motorul e mai solicitat, apa va fierbe mai repede. Pentru a vedea daca termostatul e inchis pui mana pe furtunul gros care contine termostatul si vezi daca este fierbinte si inainte si dupa termostat. In cazul in care in partea dinspre motor e fierbinte si catre radiator nu, termostatul nu se deschide. Iarna se poate sa nu fiarba apa din cauza temperaturii exterioare, dar vara vei avea probleme.
Consecintele pot fi: temperatura motorului creste si prima data se va arde garnitura de chiulasa. Urmatorul pas este griparea motorului.
2. Termostatul e blocat pe pozitia "deschis". Apa va trece mereu catre radiator indiferent ca e foarte rece. Motorul nu se va supara, dar daca e iarna afara vei vedea ca masina nu baga caldura.

- Am detaliat partea cu termostatul pentru ca e cel mai probabil ca sa fie blocat. Se poate verifica usor daca functioneaza: se da jos termostatul si se pune intr-un vas cu apa care se pune pe foc. Odata cu cresterea temperaturii apei trebuie sa se deschida. Daca apa se apropie de fierbere si nu s-a miscat nimic, e clar.
- Radiatorul se poate infunda si astfel sa ingreuneze circulatia apei prin el, dar e foarte putin probabil ca asta sa fie problema. Se poate verifica usor: se desfac furtunele de la capete, se toarna apa pe sus si daca se scurge pe jos e bine.
- Se poate ca undeva in interiorul blocului motor sa se fi infundat circuitul de apa din cauza depunerilor, dar si asta e foarte putin probabil.
- Se mai poate sa fie pompa de apa, dar la asta de obicei se strica rulmentii sau simeringurile si iti curge apa pe la ea. Asta e ultima chestie de luat in calcul.

Avatar utilizator
BUGHY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 09, 2008 7:49 pm
Contact:

Mesaj de BUGHY » Mar Aug 17, 2010 11:36 am

Am zis ca detaliez la jurnal . Nu fierbe nimic si nu am pus eu antigel , mecanicii ...

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Mar Aug 17, 2010 11:37 am

@cix: Mie mi-a fost lene sa ii mai si detaliez. I-am spus pe scurt ce are de facut fara sa ii mai explic si cum functioneaza fiecare componenta.

Avatar utilizator
gingys
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Aug 13, 2010 3:07 pm

Mesaj de gingys » Mar Aug 17, 2010 4:41 pm

Cix,msi mult pentru explicatia detaliata.Azi m am mai uitat la ea un pic,deci tin sa mentionez ca numa la viteze mari creste temperatura,in orash..la calduri de 40 gr o ora in trafic..nu i nici o problema.Ventilatoarele merg,cu termostatul nu crd ca e problema,ca altel se incincea si in orash,zic si eu .Dar totusi asa ca chestie,am scos furtunu ala gros de sus de la radiator care se duce in motor,l am curatat,da nici urma de termostat.M am uitat si la ulei,se prezinta bine.
Crd ca pana la urma..ultima solutie ,la mecanic .)..aci e cam nasol cu mecanicii,nu prea se pricep,si risti peste o luna sa fii inapoi la el,sau nu vorbesc decat greaca,si nu ma inteleg cu ei,sau imi zic sa le las masina pentru cateva zile si vad ei...si cand ma duc so i au ,imi zice 500 de euro reparatia.Deocamdata o sa merg cu ea numa la viteze mici..in orash,ca am nevoie de ea sa merg la munca.

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Mar Aug 17, 2010 4:45 pm

Ceva in genul asta trebuie sa cauti.
Daca nu il gasesti este foarte posibil sa fie deja scos. Verifica sa nu fie infundat radiatorul.
Fişiere ataşate
206_20710.jpg
206_20710.jpg (69.48 KiB) Vizualizat de 7482 ori

Avatar utilizator
gingys
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Aug 13, 2010 3:07 pm

Mesaj de gingys » Mie Aug 18, 2010 2:34 pm

e posibil sa fie deja scos, da teoretic unde ar trebui sa fie? eu l am cautat in capatul la furtunul gros care duce spre motor.Deci daca nu l gasesc,macar sa stiu ce i zic la mecanic.Ma duc cu scop precis ...montat termostat..

Avatar utilizator
bunyqu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Sep 05, 2008 2:30 pm

Mesaj de bunyqu » Mie Aug 18, 2010 2:39 pm

garnitura de chiulasa pleznita (posibil).

Iti mananca lichid de racire? daca da...e cam clar.

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice, service-uri si dealeri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori