Martor "chekc Engine" Aprins - Lancer 1.5 An 2008

Discutii despre problemele tehnice cu care v-ati confruntat, rezolvarea lor, service-urile autorizate si dealerii Mitsubishi
Avatar utilizator
Mau
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 21, 2007 4:56 pm

Mesaj de Mau » Mar Iul 12, 2011 9:27 pm

Salutare,


Am un Lancer 1.5 din 2008 care are acum aproximativ 71.000 km. Am plecat sambata de dimineata de la Bucuresti catre Braila, am alimentat la un Petrom in Voluntari (aproximativ 40 de litri), am ajuns la Braila la socri, am zabovit vreo 30 de minute dupa care am plecat spre parinti. Aici apare problema, pornesc masina si martorul motor ramane aprins, ajung la parinti, o las 30 de minute, verific uleiul..... surpriza - nivelul era sub minim, hai sa o las o ora..... nivelul uleiului la fel, completez (au intrat 800ml), martorul in continuare aprins.

Dupa un drum la Galati unde am incercat sa merg la Iricad (fara pea mare succes deoarece nu aveam programare) si cateva plimbari prin oras, nivelul uleiului nu a coborat deloc. Am plecat spre Bucuresti astazi pe la pranz, am ajuns, am lasat masina in parcare vreo 2 ore, ies sa mai iau ceva si zic hai sa verific din nou uleiul.... nivelul scazut, estimez eu ca ar mai intra cam jumatate de litru (nu este inca sub minim)

Primul lucru pe care il voi face va fi sa sun sa ma programez la Mcar pentru verificare.

Dar pentru ca ma roade chestia asta (nu am avut absolut nici o problema cu masina asta in 71000 km in afara de 2 becuri arse la stopuri) as vrea sa stiu daca cineva de pe aici a mai trecut prin chestia asta cu motorul asta.

Cateva pareri si patanii ale unor prieteni:

1. Nasa baieteluluil meu are un golf 4 motor 1.6 benzina parca, care a avut acelasi martor aprins, cu acelasi consum de ulei; la ea, in afara de martorul aprins, ii mai aparea si o eroare care i-a fost explicata telefonic de catre cineva de la un service vw cum ca ar fi o problema a catalizatorului si ca sfat, pana cand urma sa ajunga in service, ar fi trebuit sa,mearga turat cu masina intr-o treapta mica de viteza. S-a intamplat sa faca asa, involuntar (a ramas cu masina in noroi, pe un drum de tara), si martorul s-a stins si nici nu mai consuma ulei . Eu nu am incercat (nu am gasit un drum in care sa ma impotmolesc si nici nu mi-a dat mana sa merg turat avand in veder ca l-am avut pe baietelul meu ca pasager tot timpul si n-as fi vrut sa se sperie - are doar 1 an)

2. Un coleg al tatalui meu mi-a povestit o intamplare asemanatoare cu un Iveco - dar acolo problema a fost la admisie nu la evacuare si s-a rezolvat de la sine. (in service la iveco nu au stiut ce are)

3. Altcineva a spus ca ar putea fi de la benzina - am facut din nou plinul astazi in Bucuresti de la o benzinarie pe care o frecventez foarte des, acum au intrat aproximativ 50 de litri.

Inca o chestie pe care am observat-o: parca a crescut o idee consumul - de cand am baietelul pe un drum Bucuresti Braila si retur nu am consum mai mare de 6.5 pe cand de data asta la intaorcere am avut 7.3 (stilul de condus a ramas acelasi - fara accelerari bruste, aproximativ aceeasi viteza medie)

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mie Iul 13, 2011 10:33 am

Cam ciudat ce se intmapla insa cauzele pot fi mai multe:
-pur si simplu masina manaca ulei(segmenti dusi) iar martorul s-a aprins dincauza noxelor
-martorul s-a aprins dincauza unei bujii sau mai multe care nu mai functioneaza in parametri
-posibil sa fie si garnitura de chiuloasa devina(ciupita, arsa) si o parte din ulei ajunge pe traseul de evacuare implicit pe sonda lamda care masoara noxele si astfel se aprinde martorul
-etc
La motoarele pe benzina teava de esapament trebuie sa fie curata, daca prezinta funingine sau e uleioasa e clar ca ajunge ulei pe evacuare. Pune pe cineca sa tureze masina pe loc sau sa mergi cu ea si incearca sa observi daca scoate fum alb-albastru asta e semn ca manaca ulei.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mie Iul 13, 2011 10:49 am

QUOTE (Mau @ Jul 12 2011, 09:27 PM) am alimentat la un Petrom de 6.5 pe cand de data asta la intaorcere am avut 7.3 (stilul de condus a ramas acelasi - fara accelerari bruste, aproximativ aceeasi viteza medie) Cu benzina Petrom creste consumul de benzina. E o chestie verificata de mine cu mai multe masini.


QUOTE (Flipper @ Jul 13 2011, 10:33 AM) La motoarele pe benzina teava de esapament trebuie sa fie curataOrice masina pe benzina, indiferent cit de noua, e normal sa aiba funingine pe toba! Nu la modul ca sa fie vizibila, dar sa ramina pe deget.

Avatar utilizator
Mau
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 21, 2007 4:56 pm

Mesaj de Mau » Mie Iul 13, 2011 11:19 am

Funingine pe teava de esapament mai mult decat avea si la inceput nu are, pare curata teava dar se ia ceva pe deget - si la inceput (de noua) era la fel. Fum nu scoate si nici nu sunt urme sa fi curs ulei pe la motor.

Alimentez numai de la Petrom sau OMV, iar crestere de consum este cu siguranta din cauza faptului ca, dimineata, inainte sa plec spre Bucuresti m-am invartit ceva prin oras si probabil nu a avut cele 4 ore in care motorul trebuia sa stea oprit pentru a se reseta consumul.

Am facut programare pentru astazi la 16:30 la m-car. O sa postez ce si cum s-a intamplat deseara cand ajung acasa. Sper sa nu fie ceva grav.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mie Iul 13, 2011 11:52 am

Masina mea are 10500km si teva de esapament pe interior e curata, nu are pic de funingine, la masina lui taicamiu renault clio cu 70.000km pe benzina la fel teava e curata pe interior. Am vazut tevi murdare cu funingine neagra numai la dacia veche care manca ulei(apropae 0.5L la 1000km) si la loganul diesel pe care l-am avut inainte de Lancer dar la diesel e normal.

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Mie Iul 13, 2011 3:25 pm

@flipper funingine in sensul de "praf", la benzinarele alergate normal nu te astepta sa ai teava neagra. eu la mine chiar am verificat saptamana trecuta teava de esapament si mi-a ramas pe deget praf putin negru 50000km.
eu stiu ca daca masina manca ulei trebuie sa scoata "fum albastru", pune pe cineva sa stea in spatele tau si sa-ti spuna daca iese.
oricum daca ai completat 800 ml mie pentru acest motor mi se pare extrem de mult. daca nu scoate fum eu zic mai degraba ca pierde pe undeva ulei, poate pe la busonul de scurgere? uita-te pe sub masina poate ramane vreo pata de ulei.
oricum rusinica celor de la iricad ca nu s-au uitat la masina, in conditiile in care eroarea check engine mie mi se pare foarte grava.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mie Iul 13, 2011 7:28 pm

Cei de la iricad(partea de mecanica nu de caroserie) nici nu se uita la tine daca nu ai programare chair daca e vorba doar de strans un surub. Chiar nu pot sa inteleg de ce se poarta asa.
Are dreptate nini arunca un ochi pe sub masina si prin compartimentul motor poate pierde ulei pe la vreo imbinare(buson, filtru ulei, etc) desi nu vad ce legatura ar avea o eventuala pierdere cu martorul ceck engine.
Sa ne ti la curent sutn tare curios ce zic cei din service.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Iul 13, 2011 8:28 pm

Check engine nu ti s-a aprins in mod direct de la scaderea nivelului de ulei, dar daca iti arde acel ulei (simering dus?) atunci se poate aprinde de la noxe. Totusi, esti sigur ca ai un ulei de calitate in motor si ca nu e ceva prea subtire pt clima asta, care se taie si se arde? Mai ales daca mergi incetisor, e posibil ca motorul sa mearga destul de incins, iar uleiul sa se arda/evapore. Uleiul are si rol de racire pt piesele care nu au parte de racire cu apa. Cand mergi in sarcina mica, temperatura combustiei poate fi mare daca ECU umbla la avans sau amestec ca sa iti dea consum cat mai bun.

Pe langa o inspectie vizuala la suprafata, eu as scoate si bujiile afara sa vad cum arata. Apoi daca nu m-as lamuri, as merge la un tester sa vad exact de la ce e acel check engine. Si mai apoi mai departe prin service.

Intrebare: 1.5-ul e asta de 109 cai care e si pe Colt? Daca da, ti-as zice sa te uiti si la clapeta de acceleratie si senzorul MAP de pe admisie. Daca ti-a evaporat uleiul, sigur acesti vapori s-au dus in clapeta si s-au condensat pe ea si pe senzor. Si poate de acolo e check engine-ul.

Daca e 1.5-ul asta care cred eu ca e, si nu ti-e frica sa te murdaresti pe maini, imi poti face o vizita si sa verificam bujiile, clapeta si senzorul.

Avatar utilizator
Mau
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 21, 2007 4:56 pm

Mesaj de Mau » Mie Iul 13, 2011 9:13 pm

Am fost la service, se pare ca de vina pentru toata treaba asta ar fi un senzor de presiune la admisie. (sa fie acel senzor MAP de care spui tu Alex44?). Se comanda si se monteaza maine dupa amiaza.
Dar.... la predarea masinii am mai reclamat un scartait al pedalei de ambreiaj pe care eu, ca si mecanicii, l-am pus pe seama mizeriei, si ca solutie a fost propusa curatarea si gresarea componentelor care ar putea da acest zgomot, au facut treaba asta, zgomotul nu a disparut, se pare ca zgomotul ar proveni din interiorul cutiei, sau ma rog, din spatiul dintre cutie si motor unde actioneaza ambreiajul. (sper ca am inteles si am zis bine). Am lasat masina la ei si o voi lua probabil undeva pe vineri.

@Alex44: motorul este acel 1.5 de 109 cai. O verificare superficiala pentru scurgeri pe la motor, pete, funingine pe teava de esapamanet, bujii si asa mai departe am facut, sau mai bine zis am asistat un prieten de-al tatalui meu, inginer mecanic si nu parea nimic in neregula. Uleiul din motor este TEXACO Havoline care a fost pus la ultima revizie (in urma cu aproximativ 16mii de km) cu asta am completat si eu (dupa revizie am primit o sticla de 1 litru care fusese facturata)

@Nini: Cei de la Iricad au incercat sa faca o programare in aceeasi zi, nu s-a putut, au zis ca ma pot programa marti la prima ora, nu am putut eu (aveam programate niste intalniri mai importante decat masina.....) si apoi drumul inapoi la Bucuresti care nu putea fi amanat. La Mcar am sunat azi, m-au programat azi la un interval de cateva ore.

@Flipper: Vizual nu este pic de funingine pe teava, dar daca stergi usor cu mana se ia putina funingine, asa a fost dintotdeauna (la mine cel putin).

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Iul 13, 2011 9:48 pm

Ma tem ca dai banii degeaba pe senzor. Cred ca o curatare ar fi suficienta. Daca e de la ce cred eu, ulei sub-standard, atunci el saracul nu are nici o vina ca s-a umplut de ulei si nu mai curata bine. Eu as curata clapeta si senzorul MAP (Manifold Absolute Pressure) cu un spray de 15 roni din auchan de curatat carburatorul si as schimba de urgenta uleiul si as pune Shell 5w30 MB229.5 sau ceva echivalent.

Stiu ca reviziile sunt din 20 in 20.000, dar in romania, la maxim 15 mii sau 1 an ar trebui sa-ti faci un favor si sa schimbi uleiul.

Daca totusi esti pornit sa schimbi senzorul, te rog frumos nu-l arunca. Cere-le sa ti-l dea si scoate-l la licitatie aici pe forum. Ofer un 6pack de bere pe el BTW acel senzor se schimba foarte usor, il tine un singur surub. E imediat dupa clapeta de acceleratie, inspre galeria de admisie.

Inainte sa dai bani pe schimb totusi, fa-mi o vizita sa dam cu niste spray pe acel senzor si pe clapeta. Dureaza cateva minute si nu te costa absolut nimic.

PS stau in Bucuresti, Calea Grivitei cu Turda.

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice, service-uri si dealeri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori