Delay acceleratie Colt/CZ3

Discutii despre problemele tehnice cu care v-ati confruntat, rezolvarea lor, service-urile autorizate si dealerii Mitsubishi
Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Mar 18, 2008 10:23 pm

Salve,

Ce solutii ar exista pentru a imbunatati modul de lucru al acceleratiei pe senzor de la Colt ?

La lancerul 1.5 s-a rezolvat delay-ul acceleratiei din soft.
Adica asa cred, de fapt sunt convins.
Daca e asa, atunci se poate face o recalibrare in soft ca problema asta sa dispara si la COLT/CZ3.

Sa revenim.
Actionarea pedalei determina o variatie de curent pe o plaja...curent care este transformat in tensiune...convertor A/D rezulta o valoare digitala. ECU interpreteaza aceste valori digitale care in realitate reprezinta apasarea pedalei de acceleratie si in functie de ele comanda injectia, samd.

Pedala incepe sa fie apasata, pe o portiune de x cm, (nu am stat sa masor) si nu se intampla nimic, nu creste turatia, semn ca ECU nu comanda nimic, i se rupe...desi senzorul acceleratiei este actionat, senzorul nu mai scoate 0 mA...valoarea digitala este > 0.
Parerea mea e ca in soft, e memorata o valoare digitala, o constanta, de care se tine seama.
Cand valoarea digitala generata prin apasarea pedalei ajunge la aceasta constanta, abia atunci, ECU comanda injectia si ce kkt mai face el...de plictiseala.

1. Daca aceasta valoare s-ar micsora atunci pedala nu ar mai avea acest delay mare.
Mda, dar astia care au facut masina, nu au facut asta de tampiti.
Au avut ei un motiv, un motiv determinat de...alta hiba.
Uneori cu o hiba, acoperi alta hiba, samd.
Adica o carpeala...
Probabil, cealalta hiba e tocmai ambreiajul asta care in 80% din cazuri cupleaza la limita superioara.
Cand ambreiajul cupleaza sus si acceleratia incepe sa lucreze de la cea mai mica apasare, atunci rezulta un kk tradus printr-un disconfort foarte mare si o patinare excesiva a ambreiajului.
Si atunci ce s-au gandit ei ?
E mai usor sa modifici un soft decat o mecanica.
Au "inmuiat" din soft acceleratia, astfel incat, pana ajunge sa cupleze ambreiajul la limita superioara a cursei, omul din obinuita apasa acceleratia care nu incepe sa actioneze decat dupa ce este apasata mai mult...si uite asa, s-a realizat un echilibru intre cele doua comenzi care ajuta la o sincronizare mai buna...
Inginerie...

2. Sa existe un reglaj mecanic/electronic senzor, astfel incat la inceputul actionarii pedalei, in soft sa ajunga exact acea valoare de la care ECU incepe sa actioneze in consecinta.

(1) realizabil de producator, tuner.
(2) realizabil de orice electrician bun si in cunostinta de cauza.

Poate am spus prostii dar cu siguranta acceleratia la Colt asa lucreaza.
M-am obisnuit cu ea, dar nu e normal si am observat ca la lancer s-a rezolvat.
Deci ?

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Mar Mar 18, 2008 11:13 pm

Salut Cristi,

iaca mi-ai dat tema de meditatie.
Impresia mea e ca se face un fel de filtrare a valorii tensiunii de pe pedala de acceleratie. In sensul ca tu apesi pe pedala (rezulta o referinta ptr. ECU). Insa ECU-ul, in loc sa considere valoarea ca atare, o mai trece printr-un filtru, astfel ca ii da o crestere de tip "deal". Viteza de cretere poate fi aleasa dinftr-un parametru programabil.
Sper sa ma fi facut inteles.
Eu in doi ani juma de condus nu am observat ca ar fi o pozitie a pedalei de la care atunci cand apesi, reactioneaza mai brusc.
Am sa testez si eu comportarea pedalei mai in amanunt, pentru ca chiar m-ai facut curios.
Trebe un meserias in service ca sa sa ajungi sa reprogramezi zona de calibrari ale ECU-ului, numai pentru factorul respectiv.
Si mie nu mi-au facut impresia la ultima revizie ca ar exista vreunul mai destupat sa isi bage nasul mai ading decit codurile de eroare si reflash (ca sa stearga codul respectiv).
Laurentiu

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Mar 19, 2008 10:38 am

Salut Laurentiu,


Nu stiu sigur care ar fi explicatia tehnico-stiintifica al modul in care actioneaza si reactioneaza acceleratia la Colt, insa in mod clar este diferit fata de acceleratiile pe cablu si desi nu e o problema, poate fi imbunatatit.
Un exemplu ar fi lancerul 1.5...
Delay acceleratie + ambreiaj cupleaza la limita superioara + agatat levier => fix un kkt.
Sigur ca ma refer la masina mea, dar stiu ca nu e un caz singular...

Avatar utilizator
Mishulika79
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 9:29 am

Mesaj de Mishulika79 » Dum Mai 18, 2008 10:22 pm

salut.
Si eu am acum, in luna mai aceleasi probleme.
Am luat masina doar de 5 saptamani si am exact aceeasi situatie: trebuie calcata mai mult acceleratia si ambreiajul lasat aproape de eliberarea pedalei, si de multe ori se intampla sa fie probleme si cu schimbatorul, de se mai blocheaza si nu vrea sa intre intr-a-ntaia sau a treia...
Initial am crezut ca nu stiu eu sa conduc, dar nu e vorba de asta: masina e ciudata. Din discutiile de pe aici am inteles ca si cutia de viteze este cam slabuta. Corect, sunt de acord. Uneori se mai aude un harait ca de musa prinsa intr-un borcan, destul de suparator, zici ca motorul vrea sa moara.
Dar au am Colt 1,3 SAM Safety. Sunt de 5 saptamani in posesia ei si deja am doua tractari la activ.
Este aberant, cat de slaba e masina.
Sunt dezamagit.
Oricum, ai perfecta dreptate si ceea ce ai scris.
Te sustin. E o masina bolnava, desi e NOUA. Cel putin a mea...

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Iul 29, 2008 9:57 pm

Revenind la acest delay raspuns acceleratie specific masinilor cu acceleratie pe senzor, in cazul nostru colt si lancer benzina.

Coltul are acest delay (nu mai intru in detalii, am scris mai sus), lancerul 1.5 aproape insesizabil si lancerul 1.8 nu stiu, dar au scris cativa pe forum ca l-au sesizat.

Am observat o chestie care mi-a schimbat opinia vis-a-vis de cauza acestui delay, presupusa de mine si explicata mai sus, de altfel presupuneri fara confirmari din partea celor scoliti in domeniu.

Am scos tubul de cauciuc de la admisie, care intra in cutia filtrului.
Cu alte cuvinte masina tragea aer direct de afara.
Am pornit-o si am inceput sa o accelerez des, lucru aproape imposibil inainte, din cauza acestui delay.
Raspunsul la pedala s-a imbunatatit si aproape ca nu am mai sesizat acest delay.

Nu stiu daca m-am facut inteles.
Acceleratie e pe senzor si automat e un delay de procesare: actionare senzor, conversie semnal analog in digital, interpretare valoare digitala in ECU, comanda ECU catre pompa de... samd.
Dar la ce procesoare sunt acum, tot procesul asta nu ar trebui sa induca un delay sesizabil.
Si atunci ?
Atunci nu stiu, am vazut doar ca admisia asta induce un delay raspuns pedala, considerabil.

Nu am plecat de pe loc, am facut doar niste teste intr-un garaj, dar a fost suficient.
In concluzie, un kit admisie poate rezolva aceasta problema.

Avatar utilizator
Prime
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 25, 2008 11:59 am

Mesaj de Prime » Mar Iul 29, 2008 10:34 pm

Este exclus sa fie problema de procesare/transmitere de date. Automatele programabile din industrie au watchdog de cateva sutimi de secunda, in care se proceseaza tot programul. Adica ceva insesizabil. Ca sa nu mai vorbim ca in automotive, in cazul in care se foloseste retea de comunicatie si nu conductor, se folosesc retele gen Canopen unde totul merge fulger. Problemele sunt ori de la senzorul prost care are delay nativ (ceea ce nu imi vine sa cred), ori din softul scris in automat, adica setarea buclei de reglaj.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Iul 29, 2008 11:07 pm

Da, de acord.

"Acceleratie e pe senzor si automat e un delay de procesare: actionare senzor, conversie semnal analog in digital, interpretare valoare digitala in ECU, comanda ECU catre pompa de... samd.
Dar la ce procesoare sunt acum, tot procesul asta nu ar trebui sa induca un delay sesizabil."

Mai pe la inceputul topicului am crezut si eu ca e vorba de soft...dar uite ca punand admisia "pe direct" se elimina acest delay.
Deci ?

Avatar utilizator
sobolanu'
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Noi 07, 2007 4:51 pm

Mesaj de sobolanu' » Mar Iul 29, 2008 11:16 pm

Bine macar ca e "100% Japan "

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Iul 29, 2008 11:26 pm

sobo' tu ai inteles ceva din ce s-a scris mai sus ?
ok, recunosc, in afara de tdi nici o masina nu e perfecta, nici chiar evo. :wink:

si nu e 100% Japan daca te refereai la colt.
e conceput cu Mercedes.

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Mie Iul 30, 2008 9:01 am

ma, nu stiu daca te ajuta cu ceva ce zic eu acum, dar cred ca o curatare a corpului de acceleratie s-ar putea sa faca minuni. Nu mai pune insa admisia pe direct ca ai sa prajesti senzorul de aer si n-o sa iti placa prea mult.
Deci, demontare corp acceleratie, curatare sanatoasa, resetare erori, reinvatare turatie relanti si probeaza ce fel merge.

PS: La mine la 1,8 chiar nu simt delay-ul de care vrb tu. La 1.5 exista, l-am simtit, insa la 1,8 nu...Probabil ca mai tarziu cand se mai aduna praf pe acolo va trebui sa urmez si eu aceeasi procedura care ti-am recomandat-o )

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice, service-uri si dealeri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori