Hb4 Vs H4
Toyota Land Cruiser pana la momentul lansarii facelift-ului din 2008/2009 a avut xenon fara lupa si mai sunt cateva autovehicule care au practicat aceasta solutie....
Dar din pacate sunt foarte putini cei care regleaza cu adevarat minutios farurile dupa ce-si pun xenon in asa fel incat sa se gandeasca si la ceilalti participanti la trafic nu doar la ei ( de fapt la lumina din fata ochilor ).
Dar din pacate sunt foarte putini cei care regleaza cu adevarat minutios farurile dupa ce-si pun xenon in asa fel incat sa se gandeasca si la ceilalti participanti la trafic nu doar la ei ( de fapt la lumina din fata ochilor ).
Mai sunt si cateva honde care nu au lupa, dar farul e construit in asa fel ca sa nu deranjeze. Oglinda farului este facuta in asa fel incat sa nu lase lumina sa ajunga pana la nivelul parbrizului unei masini care vine din fata. Sa nu mai zic si de autoreglare, care in functie de pozitia masinii lasa lumina mai sus sau mai jos. La un far normal poti sa ii faci si mama reglajelor, el tot imprastiat o sa arunce lumina.
Pentru ca ma bate un gand sa-mi pun xenon am intrebat un coleg din service care se ocupa de partea electrica cat de bine e, rentabil etc in conditiile in care el are xenon pe Opel-ul lui, fara lupa si alte cele...tinand cont ca el imi va face lucrarea putea sa ma incurajeze sa-mi pun, dar n-a facut-o. a zis ca el regreta ca si-a pus exact din motivul pe care il pomenea cineva pe aici pe un topic: desi le-a reglat cat a putut de bine daca iti vezi masina ta vreodata venind din fata ii umpli lu' ala frigiderul
Recunosc ca mi-a placut tare cum se vede la teanu cu bixenon..te bronzai la faza lunga . Mai exista si solutia sa-ti pui lupa; parca daduse cineva numarul de telefon al unui baiat priceput dar nu stiu ce inseamna ca si costuri si daca e justificata investitia
Recunosc ca mi-a placut tare cum se vede la teanu cu bixenon..te bronzai la faza lunga . Mai exista si solutia sa-ti pui lupa; parca daduse cineva numarul de telefon al unui baiat priceput dar nu stiu ce inseamna ca si costuri si daca e justificata investitia
Mai toţi "meseriaşii" isi trag xenoane albe, să fie c?t mai apropiate de lumina zilei, şi, pe l?ngă lipsa de sistem optic condensor, si aceasta culoare conduce la orbirea celor care vin de pe contrasens.
Studiile făcute pe parcursul a zeci de ani arată foarte clar că ochii se readaptează mult mai uşor la ?ntuneric după ce au ?nt?lnit o lumină puternică de culoare GALBENĂ (cu tentă gălbuie).
Treaba asta ţine de fiziologia ochiului uman care are sensibilitate mai mare pentru radiaţiile vizibile din zona corespunzătoare culorii verzi (adică are mai multe celule receptoare care simt nuanţe de verde), iar ?n zona corespunzătoare albastrului, caracterizată prin frecvenţe ?nalte, sensibilitatea se reduce (ca şi numărul receptorilor). Lumina cu tentă gălbuie are rosu (la care ochiul uman are sensibilitatea maximă, aceasta corespunz?nd celor mai joase frecvenţe din spectrul vizibil), foarte mult verde şi mult mai puţin albastru ?n ea (dacă aveţi curiozitatea să vă jucaţi la monitorul vostru şi aveţi reglaje individuale pe fiecare culoare ?n parte, atenuaţi mult albastrul şi vedeţi ce tentă generală obţineţi).
Cu c?t lumina e "mai albă", aşa, ca la xenoanele de meseriaşi, atunci ea conţine mai puţin roşu, mai puţin verde şi MULT DE TOT albastru. Receptorii de albastru sunt puţini şi mai slab adaptabili, de aceea după o "suprasaturare", ?n care ?şi reduc "amplificarea", revin mult mai greu, astfel că efectul de orbire e mai accentuat.
Voi credeţi că nu se poate obţine lumină albă "ca ziua" (circa 6000 K) din filament de tungsten (wolfram) ? Se poate obţine fără probleme prin filtrare. Doar că, nu de t?mpiţi, cei din industria automotive fac, ?n majoritate, becuri care să dea lumină cu tentă gălbuie. La fel şi iluminatul stradal este realizat cu lămpi cu vapori de sodiu, care dau lumină galbenă, şi nu cu lămpi cu vapori de mercur (care sunt si mult mai toxici, dar nu asta primează neapărat -- vezi cazul impunerii utilizării becurilor economice - care conţin mercur - la nivel european), care au si un randament mai mare.
Autovehiculele care vin din fabrică cu xenon au, ?n primul r?nd, ?ntregul bloc optic proiectat pentru a funcţiona cu xenon, fie au sistem condensor şi reflector proiectat pentru xenon, fie doar reflector proiectat pentru xenon. Iar lumina acestora e net mai "gălbuie" decat a majorităţii xenoanelor "meseriaşe". Nu e mai putin adevărat că sunt şi instalaţii xenon after-market foarte bune, dar extrem de puţine sunt şi corect instalate.
Şi, ?n ultimă instanţă, chiar dacă nu este perfect reglată bătaia farurilor, cu bun simţ se poate rezolva: toate masinile au reglaj al ?nălţimii farurilor. Dacă vezi că tot primeşti flash-uri, poţi cobor? una-două trepte farurile, astfel ?nc?t să nu mai ai proiector de anti-aeriană. La Colt-ul meu, fara greutate pe spate, ţin farurile "?n jos" o treaptă daca n-am pe nimeni in faţă, sau doua trepte daca rulează cineva ?naintea mea.
Studiile făcute pe parcursul a zeci de ani arată foarte clar că ochii se readaptează mult mai uşor la ?ntuneric după ce au ?nt?lnit o lumină puternică de culoare GALBENĂ (cu tentă gălbuie).
Treaba asta ţine de fiziologia ochiului uman care are sensibilitate mai mare pentru radiaţiile vizibile din zona corespunzătoare culorii verzi (adică are mai multe celule receptoare care simt nuanţe de verde), iar ?n zona corespunzătoare albastrului, caracterizată prin frecvenţe ?nalte, sensibilitatea se reduce (ca şi numărul receptorilor). Lumina cu tentă gălbuie are rosu (la care ochiul uman are sensibilitatea maximă, aceasta corespunz?nd celor mai joase frecvenţe din spectrul vizibil), foarte mult verde şi mult mai puţin albastru ?n ea (dacă aveţi curiozitatea să vă jucaţi la monitorul vostru şi aveţi reglaje individuale pe fiecare culoare ?n parte, atenuaţi mult albastrul şi vedeţi ce tentă generală obţineţi).
Cu c?t lumina e "mai albă", aşa, ca la xenoanele de meseriaşi, atunci ea conţine mai puţin roşu, mai puţin verde şi MULT DE TOT albastru. Receptorii de albastru sunt puţini şi mai slab adaptabili, de aceea după o "suprasaturare", ?n care ?şi reduc "amplificarea", revin mult mai greu, astfel că efectul de orbire e mai accentuat.
Voi credeţi că nu se poate obţine lumină albă "ca ziua" (circa 6000 K) din filament de tungsten (wolfram) ? Se poate obţine fără probleme prin filtrare. Doar că, nu de t?mpiţi, cei din industria automotive fac, ?n majoritate, becuri care să dea lumină cu tentă gălbuie. La fel şi iluminatul stradal este realizat cu lămpi cu vapori de sodiu, care dau lumină galbenă, şi nu cu lămpi cu vapori de mercur (care sunt si mult mai toxici, dar nu asta primează neapărat -- vezi cazul impunerii utilizării becurilor economice - care conţin mercur - la nivel european), care au si un randament mai mare.
Autovehiculele care vin din fabrică cu xenon au, ?n primul r?nd, ?ntregul bloc optic proiectat pentru a funcţiona cu xenon, fie au sistem condensor şi reflector proiectat pentru xenon, fie doar reflector proiectat pentru xenon. Iar lumina acestora e net mai "gălbuie" decat a majorităţii xenoanelor "meseriaşe". Nu e mai putin adevărat că sunt şi instalaţii xenon after-market foarte bune, dar extrem de puţine sunt şi corect instalate.
Şi, ?n ultimă instanţă, chiar dacă nu este perfect reglată bătaia farurilor, cu bun simţ se poate rezolva: toate masinile au reglaj al ?nălţimii farurilor. Dacă vezi că tot primeşti flash-uri, poţi cobor? una-două trepte farurile, astfel ?nc?t să nu mai ai proiector de anti-aeriană. La Colt-ul meu, fara greutate pe spate, ţin farurile "?n jos" o treaptă daca n-am pe nimeni in faţă, sau doua trepte daca rulează cineva ?naintea mea.
diferenta intre h4 nu este numai de soclu, ci principala deosebire consta in faptul ca: becurile h4 sunt becuri care au si faza scurta si faza lunga pe acelasi bec 9 - vezi lancer clasic, logan, etc.- deci in nici un caz nu poti sa montezi h4 pe lancer- cel putin fara sa schimbi instalatia electrica -
eu am philips blue vision cam de un an si sunt foarte incantat de ele, nu deranjeaza, au lumina mai puternica decat cele stock.
am dat pe ele cam in jur de 100 lei nu mai stiu exact.
noi pe lancer avem hb4 pe faza scurta si hb3 pe faza lunga.
eu am philips blue vision cam de un an si sunt foarte incantat de ele, nu deranjeaza, au lumina mai puternica decat cele stock.
am dat pe ele cam in jur de 100 lei nu mai stiu exact.
noi pe lancer avem hb4 pe faza scurta si hb3 pe faza lunga.
- numai_silviu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 28 vizitatori