Chiptuning benzina Mitsubishi Colt, Lancer, Pajero, Carisma

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Mar 17, 2009 12:58 pm

Salut J.B.,

Am condus masina lui Negrutzy si inainte a-mi resofta cz3-ul si dupa resoftare.
Precizez din start ca am fost ceva mai bland cu masina lui, cel putin cand a fost vorba de plecarile de pe loc...
Masina era echipata cu pneuri noi si ... intelegi tu!

Primul test cu masina lui Negrutzy ...masina mea nu era resoftata inca.
Doua persoane in masina, eu si Ovidiu...am facut posta masina lu' Negrutzy.
Cu doua persoane in masina e cam greu de tras concluzii...mai ales cand vine vorba de plecarile de pe loc, ulterior nu se mai simte greutatea suplimentara.
Deci...
- Lagul la acceleratie e tot acolo.
- Nu am dus-o pana in limitare sa vad pe unde o mai are si astfel nu stiu cat se duce maxim in fiecare treapta.
- Treapta I, demaraj mai bun decat stock.
- Treapta a II-a mi s-a parut plafonata, insa eram doua persoane in masina si asta ar putea fi motivul...urca greu in ture.

Cam atat legat de prima testare, o testare incompleta care nu a putut fi dusa la extrem, asa ca nu o sa o iau in considerare.

Ce mi-a placut la masina lu' Negrutzy, dar asta nu mai are legatura cu softul...baga-mi-as p... in ambreiajele si transmisiile Mitsubishi care sunt de tot kktu....la el pedala de ambreiaj lucra PERFECT, cursa mult mai scurta ca la mine, ambreiajul tare, puteam sa fac o plecare ca la CARTE daca exersam un pic.
La a mea (si poate sa confirme si Negrutzy), un ambreiaj lung, moale, care cupleaza sus.
Orice plecare e cam la ghici...
Si acum tot e bine ca l-am schimbat...inainte era un kkt, de noua.
Cu aceasta ocazie m-am convins de unde e problema...de la pompa de ambreiaj.
Nu ambreiajul in sine e problema...ci pompa...
Nu ca ar fi defecta...asa lucreaza ea...asa am nimerit-o!
E ca la dacii! Cum o nimeresti asa o ai!
In fine...sa revenim la subiect!

A doua testare!
Singur in masina, dar conditii de trafic imposibile...
Ramane valabil ce am spus mai sus...
I-a ok, a II-a nu mi-a placut cum trage, mai departe nu am ce sa zic.

Dupa cum am explicat in topicul lui Jeff, am avut doua versiuni de soft pe masina.
Cu prima versiune de soft, masina mea devenise mult mai agresiva decat a lu' Negrutzy.
Cu a doua versiune, nu stiu ce sa zic, e nevoie de niste teste suplimentare, insa in nici un caz nu e mai jos masina mea.

Nu stiu cat conteaza dar Negrutzy avea pe ea si K&N conic, eu stock.
Azi o sa imprumut de la Negrutzy un K&N panel...

Bafta!

LE. Cei mai buni timpi obtinuti cu prima versiune de soft Flashtuning

Avatar utilizator
Doc
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 30, 2008 2:16 am

Mesaj de Doc » Mie Mar 18, 2009 9:09 am

QUOTE (Donkey @ Mar 14 2009, 05:39 PM) Zi 1,6 de pe lancer clasic

Da se poate face si acest model. Pretul unei modificari este de 250 euro.


QUOTE (Cristi @ Mar 16 2009, 05:52 PM) Stii cum verific eu lagul ?
Prin apasari succesive ale pedalei la relanti...

Ce legatura are raspunsul motorului in sarcina la apasarea pedalei cu ceea ce faci verifici tu mai sus???

Diferentele intre masini nu sunt date in acest moment doar de schimbarile din soft, ci si de comportamentul acestora inainte de resoftare. Doua masini (motoare) nu sunt identice nici cand ies pe poarta fabricii, dar sa mai spunem dupa x si y km facuti cu una sau alta. De asemenea, trebuie sa luati in calcul multe variabile, precum: gume, jante, ulei, filtre, sofer, greutate, carburant etc.

Daca voi faceti prin liniute un criteriu de diferentiere intre softuri va spun de pe acum ca va inselati. Masinile preparate de intreceri sportive nu au nici legatura cu cele pe care le folositi zi de zi.

Auzeam mai sus la Cristi "versiune de soft agresive", nu stiu exact ce intelege el prin aceste cuvinte dar mie imi este clar, la o masina stoc cu motor aspirat (fara modificari de admisie, axe, evacuare, galerii etc) nu exista variante soft si agresive. In mod normal, tunerul trebuie sa stie ca modificarea de soft trebuie sa fie aia cu care motorul functioneaza corect.

Vorbim de soft-uri mai agresive atunci cand exista si alte modificari mecanice la masina. Nu confundati motoarele turbo cu cele aspirate. Nu stiu cati ati urmarit topicurile deschise de Sebastian, insa in cateva posturi a punctat exact ce am spus eu mai sus. Poate eu nu sunt la fel de bun la marketing ca Sebi insa ne ghidam dupa aceleasi principii.

Tuning-ul de multe ori este inteles gresit de catre clienti si de multe ori exista persoane (mai putin experimentate) care reusesc sa induca in eroare o parte din ei. Nu confundati optimizarile de soft (cresteri de performanta moderata) unde exista un raport strans intre fiabilitate si performanta, cu tuning-ul extrem unde primeaza in general doar performanta mai putin fiabilitatea motoarelor.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Mar 18, 2009 10:35 am

QUOTE (Doc @ Mar 18 2009, 09:09 AM) Ce legatura are raspunsul motorului in sarcina la apasarea pedalei cu ceea ce faci verifici tu mai sus???

Doc, tu stii despre ce delay e vorba ?
Ca despre asta era vorba...
Ai condus coltul ?
La plecarea de pe loc, raspunsul la actionarea pedalei este mai intarziat...nu e ca la acceleratia pe cablu si nici nu poate fi la fel...prin nici o remapare...
Eh, la una dintre masinile resoftate de tine ca de altfel si la a mea...acest delay EXISTA!
Cuplul este mai bun, masina trage mai bine, raspunsul la pedala esta mai bun dar delay-ul pedalei este acolo!
La J.B. nu stiu cum e, dar la Alex este...
Una e ca s-a imbunatatit raspunsul motorului la apasarea pedalei ceea ce e adevarat...si alta e ca pedala incepe sa lucreze aproape la fel de "tarziu".
Scuza-mi exprimarea de amator...dar chiar nu avem pentru ce sa despicam in 4.
Noi ne cunoastem masinile ca functionare...nu are rost sa ne imaginam prostii....

QUOTE (Doc @ Mar 18 2009, 09:09 AM) Diferentele intre masini nu sunt date in acest moment doar de schimbarile din soft, ci si de comportamentul acestora inainte de resoftare. Doua masini (motoare) nu sunt identice nici cand ies pe poarta fabricii, dar sa mai spunem dupa x si y km facuti cu una sau alta. De asemenea, trebuie sa luati in calcul multe variabile, precum: gume, jante, ulei, filtre, sofer, greutate, carburant etc.
Corect!

QUOTE (Doc @ Mar 18 2009, 09:09 AM) Daca voi faceti prin liniute un criteriu de diferentiere intre softuri va spun de pe acum ca va inselati. Masinile preparate de intreceri sportive nu au nici legatura cu cele pe care le folositi zi de zi.
Doh...asta era motivul aceste teorii ?
Vroiam sa ne distram si noi...
Mai e si curiozitate, e vorba si de niste comparatii, dar fara a avea pretentia ca sunt 100% corecte si obiectiva.
Nici pe accelerometru nu m-am bazat...dar asa ca idee.
Nu i-am pus soft sa-i arat lu' bunica ce acceleratie fara delay am eu la masina...cand de fapt nici nu am...

QUOTE (Doc @ Mar 18 2009, 09:09 AM) Auzeam mai sus la Cristi "versiune de soft agresive", nu stiu exact ce intelege el prin aceste cuvinte dar mie imi este clar, la o masina stoc cu motor aspirat (fara modificari de admisie, axe, evacuare, galerii etc) nu exista variante soft si agresive. In mod normal, tunerul trebuie sa stie ca modificarea de soft trebuie sa fie aia cu care motorul functioneaza corect.
Scuza-mi exprimarea "soft agresiv"...insa eu am comparat comportamentele masinii, inainte si dupa resoftare si diferentele au fost mari cu prima versiune de soft. Cu a doua nu mai e la fel...
Chiar si inainte de resoftare mai foloseam termenul "agresiv" la peste 3500 rpm...
Sunt unii baieti pe care i-am plimbat si au ramas la fel de surprinsi de compotamentul masinii...sigur fara a se gandi ca masina mea e deja un turbo...
Cred ca multi dintre noi au mai vazut si alte masini, eventual mult mai puternice...nu cred ca au nevoie de "ghid" pentru informare...
Nu e nimeni tampit...

QUOTE (Doc @ Mar 18 2009, 09:09 AM) Poate eu nu sunt la fel de bun la marketing ca Sebi insa ne ghidam dupa aceleasi principii.
Am vazut!

QUOTE (Doc @ Mar 18 2009, 09:09 AM) Tuning-ul de multe ori este inteles gresit de catre clienti si de multe ori exista persoane (mai putin experimentate) care reusesc sa induca in eroare o parte din ei. Nu confundati optimizarile de soft (cresteri de performanta moderata) unde exista un raport strans intre fiabilitate si performanta, cu tuning-ul extrem unde primeaza in general doar performanta mai putin fiabilitatea motoarelor.
Poate asta e valabil pentru clientii tai.
Am postat in alta arie ce s-a modificat la masina...cu cifre!
Am specificat ca acum nu e avion si inainte caruta...
Am spus ca timpii scosi nu sunt relevanti, nici aia foarte mari pentru ca nu stiu sa plec, nici aia foarte mici pentru ca nu s-au mai repetat...
Mai trebuia ceva ?

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Mar 18, 2009 10:43 am

Aptopo de termeni, de exprimare, de experimentati, inducere in eroare, tuning si alte jmecherii...

Termenul de "resoftare" este gresit...
In realitate este vorba de remapare.

Dar suna mai bine...resoftare da mai bine...soft, aha, si ms wordu' e un soft, aha, si ala e scump si nu face decat sa scriu ceva in el...astia imi scrie
softu' la masina, apoi cica o sa am mai multi cai...pai merita, ca doar e soft!

Softul e una...hartile alea primite de la unii sau altii, e altceva!
OK ?

Tot o inducere in eroare e si asta daca e sa o luam asa...la bani marunti si sa facem teoria chibritului!

Avatar utilizator
Doc
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 30, 2008 2:16 am

Mesaj de Doc » Mie Mar 18, 2009 11:46 am

Delay-ul de care ne vorbesti este dat de DBW (drive by wire) si este prezent la orice model de masina, indiferent daca este Colt sau Evo. Acest delay sau raspuns la pedala de acceleratie se poate optimiza prin schimbarea parametrilor din ECU sau interpunerea pe traseul dintre ecu si pedala a unor dispozitive electronice speciale.

Vad ca te simti foarte ofensat (lezat moral) ca ti-am atras atentia intr-un post anterior, dar nu ai luat in calcul ca eu nu am facut nicio afirmatie de genul "delay-ul dispare complet" pe acest topic si ca tu de fapt te-ai interpus intre discutiile purtate de clientii Dimsport.

Nu cred ca esti in masura sa ne oferii lectii de tuning avand in vedere ca esti doar un simplu client. Dar daca tot suntem la orele de gramatica si limba romana, te anunt de pe acum ca termenul de remapare este incorect, nu exista in DEX-ul nostru, cum de altfel nici resoftare. Cuvantul SOFT vine din franceza si SOFTWARE din engleza, cuvant care de altfel exista in DEX.

Definitia cuvantului:
SOFTWARE s.n. - Suită de limbaje şi de programe care permit unui sistem electric de elaborare a datelor să-şi dezvolte operaţiile pentru care este destinat.

Inainte de a mai scrie prostii in acest topic despre firma noastra, te rog frumos sa-mi dai un telefon pentru a te pune la curent cu domeniul de activitate al firmei Dimsport. Noi nu primim hartile de la altii, ci le modificam noi.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Mar 18, 2009 12:19 pm

QUOTE (J.B. @ Mar 10 2009, 09:51 AM) ...Delay-ul de KKT de la acceleratie a disparut ..chestia asta ma bucura cel ma mult.
...

Asta e bine!

QUOTE (Doc @ Mar 18 2009, 11:46 AM) Vad ca te simti foarte ofensat (lezat moral) ca ti-am atras atentia intr-un post anterior, dar nu ai luat in calcul ca eu nu am facut nicio afirmatie de genul "delay-ul dispare complet" pe acest topic si ca tu de fapt te-ai interpus intre discutiile purtate de clientii Dimsport.

Doc, citeste mai sus, ce zice J.B....
Nu am spus ca ai facut tu vreo afirmatie...e o afirmatie a unui client de-al tau care a observat ca la masina resoftata de tine a disparut delayul...
Desi tu nu ai observat acest lucru...el a observat.
Sunt covins ca ai vazut acea apreciere a lui, pe care cu permisiunea sa as vrea sa o verific.
La mine nu a disparut acel delay de kkt si daca la a lui a fost posibila eliminarea acelui delay, atunci trebuie sa fie posibil si la mine.

QUOTE (Doc @ Mar 18 2009, 11:46 AM) Acest delay sau raspuns la pedala de acceleratie se poate optimiza prin ...

Una e "Disparut", alta e optimizare...
Faptul ca J.B. spune ca acel delay a disparut, ma face curios...
Tu spui altceva...

Nu vad de ce era nevoie de atata teorie !
Era o discutie intre mine si J.B., atat!
Intre doi clienti afoni...unul se exprima cu "agresiv", altul cu "disparut"....
Era nevoie de tine aici ?

Si mai verifica cine peste cine s-a "interpus"...
Citeste ambele topicuri, acesta si celalalt al lui Jeff sa vezi de unde vine "interpunerea".
Este normal ca noi clientii astia nepriceputi...sa incepem sa facem comparatii, chiar si subiective.

Doc, a schimba niste harti, niste parametri...nu inseamna ca se schimba softul masinii.
Sunt multi termeni care se folosesc, sunt corecti si nu sunt in DEX...
Modificarea hartilor nu inseamna ca se schimba softul...
Eu fac soft ...tu trebuie sa cauti in dex dupa acest cuvant...

QUOTE (Doc @ Mar 18 2009, 11:46 AM) Noi nu primim hartile de la altii, ci le modificam noi.

Acum m-am lamurit!

Avatar utilizator
Doc
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 30, 2008 2:16 am

Mesaj de Doc » Mie Mar 18, 2009 12:29 pm

Operatiunea de schimbare a softului este aceeasi indiferent daca in acesta se modifica doar cateva harti. Citirea//scrierea unui soft in/din ecu poate fi partiala sau completa. De altfel, poti scrie in ecu si mp3-uri sau imagini cu femei, tot rescrirea softului se numeste.

Eu m-am luat de tine pentru ca ai afirmat cum asta:

Stii cum verific eu lagul ?
Prin apasari succesive ale pedalei la relanti...

In primul nu se face asa ceva la un motor cu injectie electronica, pe deasupra si dotat cu DBW si in al doilea rand aceasta procedura o faci doar la motoare pe carburatie. Chiar am specificat: "ce legatura are" procedul tau in contexul lui NeGrutzY? El si-a exprimat o opinie subiectiva (ceea ce simte) insa testul tau n-ar nici cea mai mica legatura cu ce a spus el. Poate s-a exprimat putin gresit, nu este specialist in tuning, insa el a stiut exact la ce se refera.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Mar 18, 2009 12:49 pm

Ok, soft, harti e tot una...am inteles.
Eu vad lucrurile un pic diferit insa nu are rost sa mai insistam pe acest aspect ca nu cazul.
Softul presupune o serie de comenzi, date de intrare, iesire, procesare, eventual in timp real...hartile sunt niste date, niste parametri...
Ok...

Toti ne-am exprimat opiniile cu o anumita doza de subiectivitate, determinat pe de o parte de necunoastere si pe de alta parte de entuziasm.

Acel delay se diminueaza si cand se pune un filtru sport pe masina, s-a diminuat si cu soft...
Am citit aici ca la J.B. a disparut!
Wow...hai sa vedem!

La lancer 1.5 mi s-a parut acel delay mult diminuat...

Sunt masini pe injectie care nu au acest delay, problema e la ... DBW.
Procedeul meu e unul "arhaic" insa asa pot sa vad din ce punct raspunde motorul raportat la punctul 0 al acceleratiei.
Raspunde aproape din acelasi punct ca inainte de resoftare...dar cand incepe sa raspunda, raspunde mai bine.

Cred ca e nevoie si de asta :

Acest delay sau raspuns la pedala de acceleratie se poate optimiza ... interpunerea pe traseul dintre ecu si pedala a unor dispozitive electronice speciale.

Avatar utilizator
J.B.
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 10, 2008 4:55 pm

Mesaj de J.B. » Mie Mar 18, 2009 1:16 pm

hellllo ...mai baieti , poate m-am exprimat gresit ...cand am spus a disparut m-am referit strict la aceea intarziere initiala foarte deranjanta vis a vis de reactia motorului la apasarea acceleratiei.
Deci - dupa resoftare/remapare ( cum doriti ) , acel fenomen nu ma mai deranjaza deloc..acum nu am stat sa masor daca mai sunt 3 milisecunde intarziere.
Mai Cristi eu am vazut posturile celor nemultumiti de diverse "boli" ale marcii Mitsubishi , dar : nu te supara , vrei o masina fara multe probleme din clasa mica , am sa-ti indic masina..MINI ..da sari si cu banu' , in rest ai de ales :
-vrei un comfort relativ: Clio 3 , dar : fiabilitate indoienlica , piese scumpe , motoare slabe ( pana in 14000 eur )
-vrei un design reusit : Opel Corsa , dar : motorizari sub orice critica stabilitate pe curbe ..vax
-vrei o directie bine setata : Swift , dar: spatiu insuficent , prestatii slabe la service
-vrei un motor puternic : C2 Sport Chic , dar: din punctul meu de vedere Citroen nu exista..
-vrei un motor relativ puternic , o directie relativ bine setata , un spatiu relativ mare : Colt , dar: insonorizare 0 ( bine mie imi place ) , comfort 0
Daca vrei sa fi cat mai aproape de adevar ai marcat banu' ti-ai luat Mini , ai suta in 9.2 secunde , motor - sasiu -cutie de BMW si nu o sa-ti mai apara atatea probleme, in rest la clasa mica toate marcile au minusuri evidente.

Avatar utilizator
Doc
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 30, 2008 2:16 am

Mesaj de Doc » Mie Mar 18, 2009 1:25 pm

Si discutiile poti tine mult si bine...daca continuam. Putem sa zicem ca o astfel de insiruire de posturi contradictorii ar aduce un plus de informatie pentru clienti, insa din experienta iti spun ca mai rau ii baga in ceata. Fac confunzie intre chiptuning si reflash, daca le mai spui si remapare deja ii zic rampare si tot asa. De aceea, dupa cate ai observat posturile mele pe acest topic au fost cat mai simple si la obiect. Fara descrieri pline de amanunte tehnice si alte povesti de adormit copiii. Nu sta nimeni sa citeasca cap coada un post sau topic kilometric. Se rezuma doar la ce il intereseaza, cum sa ii mai dea cativa caluti in plus chiar daca nu ii va simti la un NA (motor aspirat) pentru ca el merge subturat si niciodata nu va gusta max de CP pe care ii ofera motorul.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori