Lancer 2.0 atmo cu Unichip si Nitrous Express

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Noi 09, 2008 3:17 pm

QUOTE (mastertuner)... Cum credeti voi ca un producator de scule de masurare ar permite bagabontzeli de genul butoane sau alte manarii care sa afecteze masuratoarea fara sa dispara de pe piata...

Daca e sa vorbim de scule de masurare in general pentru domeniul auto...da, se practica fel si fel manarii, cu sau fara concursul producatorului si iti dau un exemplu: echipamentele pentru ITP-uri si service-uri.
Daca un producator doreste sa comercializeze un echipament, care, software sau hardware, nu permite sa altereze valorile in functie de dorinta celui care il cumpara si anume sa treaca o masina cu probleme sau sa pice una care e cam la limita si trebuie sa cotizeze...atunci nu il va vinde sau va avea probleme...
Daca 3 producatori vor pune la dispozitia clientilor aceasta "facilitate" din care au de castigat...a trecut masina in itp-ul X, posesorul e fericit, data viitoare vine tot aici....si al patrulea vrea sa fie corect, va pierde pentru ca nu i se va mai cumpara produsul.
Si teoria se aplica pentru mai multe tari.
Asta cere piata, asta se ofera.
Si exemplele pot continua...
Sunt tot felul de discutii intre producatori de echipamente si cei care le verifica, omologheaza, metrologizeaza, regulamente peste regulamente, legi, samd...ceva de genul "hotii si vardistii".
Am vorbit de lucruri cu care am interactionat direct...nu am avut de a face cu un stand dyno, dar nu vad de ce ar face exceptie de la regula, nu spun ca toate sunt trucate, insa nu e imposibil sa fie, si asta fara sa ma refer la un stand anume.

+3, +5, +10 CP fata de puterea declarata de producator s-au mai auzit, +25CP nu.
Si nu, nu imi explic, dar nici nu am nici un motiv sa cred acest lucru, insa nu asta e problema, pentru mine reprezinta doar o curiozitate si atat.
In timp, pe strada si nu numai, aceste afirmatii se vor confirma sau nu.
Deocamda Lancer did a mai fost testat comparativ cu altele si nu s-a ridicat la valoarea celor 160 - 165 CP.
Sa inteleg ca acel cip ralliart care ridica puterea la 170 CP fata de 140 CP declarati de producator e o minciuna ?

Curios e ca nimeni de la mitsubishi nu stie de acesti 160CP sau poate nu vor sa spuna, ma refer la oameni de service.
Acum un an de zile am auzit de un lancer 2.0 modelul vechi care avea cu 5Cp in plus peste puterea declarata de producator, apoi am auzit si de un colt 1.5 cu +3Cp peste ceea ce stim, acum de fapt lancerul 2.0 vechi are mai putin de 135 cp si cel nou are +25 Cp.
Deci, asta spuneam...la noi cu masuratorile de orice fel...e cam la noroc.

Avatar utilizator
mastertuner
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 28, 2008 10:41 am

Mesaj de mastertuner » Dum Noi 09, 2008 3:32 pm

Evident ca dinamometru meu e calibrat. Dar ca exercitiu de logica, sa presupunem ca nu e calibrat de exemplu sau ca e prost facut sau eu rau intentionat bla bla bla, daca masina ta e declarata cu 140 cp si are 140 cp si dinamometru meu indica de ex 155 cp repetabili, apoi eu iti pun Unichip, o reglez si masuram 185 cp repetabili, apoi scot Unichipul si scoate din nou 155 repetabili, asta te va face OK cu ce facem noi cu Unichip? Pe tine te intereseaza mai mult sa stii ca motorul tau e mai puternic sau sa stii ca are 140 sau 155 cp stock? Daca tu vrei sa joci rolul de Toma necredinciosul pe forum e OK pentru mine, dar daca chiar te intereseaza puteri si dyno-uri te invit cu masina ta gratis sa ti-o masori, te invat si cum sa il folosesti singur si tragi singur concluziile tale. Restul e can can :-D

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Noi 09, 2008 3:37 pm

Logica ta e corecta si din toate aceste discutii...nu reiese nimic de genul, unichip e minciuna...altfel nu am mai discuta.
De fapt mai interesant ar fi daca ne-ai explica in ce consta acest unichip si reglajele care se impun.
La un aspirat, turbo dizel, turbo benzina....

PS..Aaaa, ai terminat treaba la 1.5 aspirat sau te tinem noi de vorba ?

Avatar utilizator
mastertuner
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 28, 2008 10:41 am

Mesaj de mastertuner » Dum Noi 09, 2008 3:58 pm

Unichip este un calculator programabil care instalat pe motor in serie cu calculatorul original da posibilitatea tunerului sa aiba control in timp real asupra tuturor parametrilor motorului. Practic e ca si cum ai avea un stand alone pe masina. Odata instalat si cu masina pe dyno se regleaza in timp real amestecul, presiunea de supraalimentare si avansul in functie de ce se urmareste. Noi garantam puterea maxima de obtinut la sarcini mari si consumul minim la sarcini partiale pentru motorul dat cu eventualele modificari pe el. Apropo, TUNING DE MOTOR inseamna atunci cand reglezi avans, amestec, presiuni, cand schimbi axe cu came, filtre, turbine, pistoane se cheama ca il MODIFICI. E foarte important in viziunea mea sa intelegem exact sensul cuvintelor. In afara de parametrii de baza :avans, amestec, presiune de supraalimentare, Unichip poate face lunch controll la masini care nu au, extraijectoare la aspirate care au devenit turbo, si nenumarate alte trickuri care s-ar aplica la unele masini mai speciale. De exemplu la masinile cu clapeta electrica sunt cazuri in care nici un chiptuner nu reuseste sa faca clateta sa stea deschisa la maxim peste un anumit debit de aer. Vectra OPC cu un turbo mai mare de ex nu trecea de 300 cp cu soft de la EDS si inca vreo 2 firme mari de profil din motivul asta. Adica EDS care face doar Opel adica 10 motoare nu stie cum sa rezolve probelma asta, insa noi cu Unichip am rezolvat-o, dar in primul rand am constat-o, caci nimeni nu stia ce se intampla cu masina asta. Si asa au iesit 380 cp si 550Nm din motorul ala. Si exemplele de softuri originale care complica viata chiptunerilor pot continua, noi reusind sa gasim solutia cu Unichip.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Noi 09, 2008 4:09 pm

Am inteles, foarte interesant pentru noi!
Sa inteleg ca acest unichip poate fi instalat pe orice masina, programat in functie de capabilitatile si caracteristicile motorului in functie de care depinde si rezultatul final raportat de dyno.
El preia niste informatii care vin de la senzori, le proceseaza si apoi le transmite la ECU ?
Comenzile ulteriore raman tot in sarcina ECU ?
Unichip are numai rol de achizitie de date, procesare si transmitere date mai departe catre ECU sau este un wrapper si se ocupa si de comenzi, etc ?

In cazul asta ar fi ok pentru motorul de 1.5 la care principalul (-) il reprezinta acceleratia pe senzor care induce un delay la plecare de pe loc.
Care e diferenta intre unichip si powerbox ?
Avanajele sale sunt clare, ce dezavantaje exista si te intreb pentru ca sunt tuneri care sustin ideea resoftarii ECU.

Multumesc!

Avatar utilizator
mastertuner
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 28, 2008 10:41 am

Mesaj de mastertuner » Dum Noi 09, 2008 6:34 pm

Apropo de ce sustin unii si altii lucrurile stau ca in oricare domeniu al vietii pe Pamantul asta. Toti ati vazut de exemplu ca fetele uratzele se tin de carte mai serios si considera ca sunt destepte, de fapt ele doar nu sunt frumoase, asta e tot, baietzi de 1.70 m inaltime sunt pasionali si buni dansatori cad de fapt ei sunt doar pitici in viziunea celorlalti baieti. Tot la fel daca faci tuning si n-ai dyno incerci sa argumentezi ca nu iti trebuie, daca faci resoftare evident ca Unichip e prost s.a.m.d. Parerea mea insa e ca se poate sa faci si remapare care sa iasa perfect, insa sansele sa se intample asa sunt reduse daca nu o faci pe dyno. Pentru ca un soft cu o masina si cu toate regimurile de functionare in contextul in care simplu download dureaza 5 min inseamna o eternitate, iar daca mai faci asta si pe strada imbatranesti sarac. Noroc ca cele mai multe resoftari prespun harti trimise de un tuner de afara contra cost unui chiptuner de la noi. Evident ca tunerul real nu are nici un contact cu masina aia, masina nu are nici un contact cu dyno s.a.m.d. Evident ca noi MasterTuner suntem incapabili, si de aia bagam bani in service-uri, dyno-uri, cheltuim benzina si stam 3 ore minim pe fiecare masina... Noi pentru Unichip nu am cumparat niciodata harti de nicaieri, in schimb ne-am luat dyno inainte sa facem PRIMA masina si am invatat in Africa de Sud o luna facand zilnic 5 masini cum si despre ce e vorba. E ca si cum ai picta un tablou cu mana ta sau ai cumpara o fotografie cu unul. Dar in afara talentului meu beletristic exista si resoftari bune pe care le-am masurat pe dyno la mine Si la final sa stiti ca cele mai rapide masini din lume nu se regleaza nici pe dyno si nici nu au nevoie de Unichip, caci motorul unui dragster de top traieste 20 de secunde in total, cand sa mai apuci sa-l pui pe dyno. Pentru celelalte masini exista MasterTuner :-D , sper sa apreciati simtul meu al umorului.

Si acum serios ca sa intelegeti Unichip are o interfata cu 2 potentiometre, asa incat poti sa dai valori in timp real ca:+/- 30 grade avans, +/- 35% timp de injectie, full control asupra electrovalvei care gestioneaza boostul. Unichip pe zero inseamna exact ce face ECU cu softul original, la care producatorul a lucrat o gramada ca sa faca masina sa mearga perfect la rece, cald diverse presiuni atmosferice si diverse calitati ale benzinei. Noi cu Unichip reglam masina pentru benzina pe care o foloseste in mod normal proprietarul. Noi plecand de la parametrii originali si ajustam AFR (amestec), EGT(temperatura gazelor de evacuare) boost si avans asa incat sa obtinem puterea maxima. Adica dai de buton acum +3 grade si ACUM motorul are 3 grade in plus, vezi ce se intampla cu puterea pe dyno ACUM, adica cu ce avans +/- fata de cel din ECU motorul da puterea maxima fara sa intre in zona in care senzorul de detonatii scade singur avansul, si cand ai citit valoare asta APESI un buton si automat modificarile respective se salveaza in Unichip, si mai departe in alta zona a hartii pana termini. Asta se poate face doar cu un stand alone, dezavantajele fiind ca costa cel putin 1 000 E unul rezonabil si evident nu poseda nimic din ceea ce producatorul a muncit pe muuulti bani, in sensul unei harti originale foarte corecte. De asemenea poate avea 5 seturi de harti stocate in el schimbabile in timp real de la un buton.

Dezavantajele UNICHIP-ului sunt ca trebuie sa il instalezi pe instalatia electrica a masinii, ca poate fi mai scump decat o resoftare, ca dureaza niste ore si ca se consuma niste benzina.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Noi 09, 2008 9:17 pm

Nu, nu am vazut cum ca fetele urate urate s-ar tine de carte si nici ca cei scunzi de statura ar fi buni dansatori. )
Poate in Africa de Sud.
Au inginerii astia un simt al umorului cel putin dubios! )

1. Nu pricep ce vrei sa spui cu "Unichip pe zero inseamna exact ce face ECU cu softul original".

2. Daca din fabrica masina vine reglata sa functioneze perfect la rece, cald diverse presiuni atmosferice si diverse calitati ale benzinei, cu Unichip se fac niste reglaje ca sa functioneze perfect doar cu o anumita benzina ?
Mai sunt si alte conditionari in afara de benzina ?
In continuare motorul va functiona corect in orice conditii de temperatura, presiune atmosferica ?
Ce se mai "retrange" ?
Sa inteleg ca se optimizeaza functionarea masinii prin ajustarea unor parametri cu pretul micsorarii plajei de calitati ale carburantilor acceptati de motor. Si ce nu ii mai place motorului dupa Unichip ?

3. Hartile...5, 4 sau 2 seturi de harti stocate in el schimbabile in timp real de la un buton mi se pare foarte OK.
In timp real, la orice viteza ? Nu dauneaza in nici un fel ?
Poate fi dezactivat unichipul din buton ?

4. Dezavantajul UNICHIP-ului ca trebuie instalat pe instalatia electrica a masinii...
ECU, ce rol ar mai avea dupa instalarea Unichipului ? As putea de exemplu sa il demontez sa vad ce e in el ?
In caz de revizie... cam cat dureaza demontarea Unichipului ?
Se va cunoaste ceva pe la cablaje, mufe sau e o dezinstalare curata ?

Avatar utilizator
mastertuner
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 28, 2008 10:41 am

Mesaj de mastertuner » Lun Noi 10, 2008 11:09 am

Unichip e gandit sa functioneze in conjunctie cu ECU. Desi se pot face masini care sa mearga doar cu Unichip si fara ECU original, nu asta e ceea ce facem in mod normal. Asta pentru ca sunt o multitudine de functii cum ar fi corectiile la rece, controlul tractiunii, controlul ralantiului, knock controll (o functie cu care ECU asculta motorul pentru a depista eventualele detonatii si care e un proces specific fiecarui tip de motor in parte, e ca si la submarine unde cu sonarul stie americanul ca rursul de ex are rulmentii la elice un pic uzati...) Daca ai sta sa le faci pe toate astea de la zero ar dura 2 saptamni probabil. ECU face toate astea 85-95 % corect, noi cu Unichip facand diferenta pana la ceea ce credem ca ar fi close to perfect. Unichip are un set de harti proprii care se suprapun celor din ECU, adica daca in Unichip e zero inseamna ca motorul merge cu valoare din ECU pentru locul din harta despre care vorbim, daca in Unichip e avans +3 si in ECU e +25 motorul va merge cu +28. In timp ce un chiptuner petrece foart3 multa energie sa vada ce face fiecare harta din softul ECU-lui, noi punem Unichip si petecem timp doar sa vedem ce se intampla cu motorul in functie de ce modificari facem, pentru ca avem de la inceput control asupra tuturor parametrilor pe care vrem sa-i modificam.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Mie Noi 19, 2008 10:58 am

Referitor la standul de masurare am o intrebare.
Am gasit acst post pe vwforum
http://vwforum.vwforum.ro/index.php?sho ... ster+Tuner

Baiatul asta spune basme sau nu?

Master Tuner

Options V
V Track this topic
V Email this topic
V Print this topic
V Download this topic
V Subscribe to this forum
Display Modes
V Switch to: Outline
V Standard
V Switch to: Linear+
Razvan Gavan
View Member Profile

post Aug 7 2007, 04:41 PM
Post #1


Membru Level 2

Posts: 183
Joined: 26-June 06
Member No.: 6.138
Num?r auto: B 82 TOE
Ora?: Bucure?ti
Ma?ina: Vw Golf IV Sport Edition 1,9 ALH




Nu stiu daca am postat ok topicul aici, insa vreau sa spunem cateva cuvinte despre Master Tuner.

Eu unul locuiesc langa ei si ma duc foarte des pe acolo, in special pentru spalatorie. Au o spalatorie super, cu niste "spalatori" foarte dornici de spaga. Eu unul mi-am facut o pila acolo, il cheama Marian si pentru 5-10ron face masina brici - inclusiv degresare, ceara, etc.(Aici vorbim numai de spaga) - pretul spalatoriei - 9 ron exterior, 9 interior, 10 motor, 10 degresare.


Referitor la service-ul lor am marile nemultumiri. In urma intalnirii cu ei la Vw Fest am primit o oferta de la Ovidiu in care imi spunea sa vin sa fac un dyno pentru suma de 100Ron. (aici era vorba de 4 teste). Desgir ca am fost, mi-au luat cei 100 ron - au facut o singura testare. Avand in vedere ca le sunt client fidel - spalatorie, dyno, etc mi s-a spus ca voi avea in continuare acest pret la dyno si pentru urmatoarea testare.

Ieri am fost la a 2 testare unde am vorbit cu mecanicul Mihai - care lucra la o honda S2000 (ii punea NOS) si care mi-a spus sa astept 20 min. Dupa o ora si jumate m-am dus la el si a spus ca mai dureaza....Mentionez ca am asteptat in masina in fata firmei lor....

Dupa aproximativ 2 ore si 15 a venit si am bagat masina pe Dyno. Surprinzator masina nu statea pe role - mentionand el ca e din cauza unghiurilor...si m-a dat afara spunandu-mi ca nu imi face dyno pana nu fac unghurile. Intr-adevar stiam ca imi trage un pic stanga, dar nu credeam ca e atat de grav. Am fost si am facut unghiurile,(75 ron) dupa care m-am intors la el. Dupa ce am dat 75ron relativ aiurea, masina pe role facea exact la fel....de data asta mentionand ca e din jante....care am avut grija sa le roluiesc si sa le echilibrez - 320ron....Dupa lamurirea problemei concluzia lui este ca era din cauciucuri - fiind foarte proaste. (Mentionez ca am Dunlop Winter Sport SP) ...am inghitit-o si pe asta...

Dupa ceva discutii, a legat masina cu chingi - chestie care prima data nu a facut-o - si a dat drumul la test. Toate bune si frumoase insa dupa ce am terminat testul am realizat ca mi-au disparut ca prin minune 25 de cai....nu glumesc...e chiar aiurea. Am fost pe Vag Com - toate testele ok....cica ar putea fi debitmetru un pic obosit...si nu foloseste turbina....dar hai sa fim seriosi...masina merge la fel ca inainte...si totusi care e faza?

Discutand cu cei de la spalatorie, acestia imi spuneau ca au fost scandaluri mari cu dyno-ul si cu cei care vin si il fac acolo....spunand ca da valori eronate....la fel si cu chiptuining-ul la ei...se promite o valoare de cai in plus la masina si cand iti pui masina pe dyno surprize surprize ai doar 10 cai in plus - ma refer la alt dyno decat al lor, pentru ca pe al lor valorile sunt corecte. Aceasta povestioara o am confrmata si de un prieten - nu dau nume - care si-a facut la ei un bmw....

Eu nu acuz pe nimeni de nimic, insa ma deranjeaza cateva lucruri:

1. Am asteptat ca un handicapat doua ore in conditiile in care mi s-au promis 20 de minute si eram la a 3-a vizita la ei (primele 2 renuntand eu moral sa mai astept - am vorbit cu alt tip la primele incercari care mi-a zis intr-un sfert de ora si dupa 20 de min s-a facut pierdut la niste treaba cu un client...)
2. Am fost taxat cu 170 ron pe motiv ca nu mai au promotii....desi lumea ma cunostea...si mi se promisese altceva
3. Dupa ce ca am dat 170de ron am descoperit si o valoare aiurea....25 cp in minus ca prin minune si masina merge la fel de bine. Culmea este ca desi caii putere au scazut, valoarea cuplului a ramas la fel.....

In concluzie, au multe bile negre si consider ca e util sa cunoasca si altii anumite detalii inainte sa arunce banii pe fereastra.
Go to the top of the page

PM
+Quote Post

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Noi 19, 2008 3:58 pm

Andrei_RC, ai cautat mult acest post ?
Pun pariu ca nu e gasit de tine... :-D

Baiatu' asta nu cred ca spune basme, cum de altfel nici eu in posturile mele de mai sus referitoare la echipamentele de service auto si ce face ele...din service-urile noastre. Ce spune el, o exemplificare la ce am spus/presupus eu mai sus.

Rolul echipamentului de service e sa produca bani si de aici metodele variaza de la plus infinit la minus infinit.
Un service corect cu echipamente corecte si oameni corecti da faliment in Ro!

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori