UNICHIP pe L200 TEAM DAKAR ROMANIA by MasterTuner

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
mastertuner
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 28, 2008 10:41 am

Mesaj de mastertuner » Dum Noi 09, 2008 4:30 pm

L200 cu care Gabi Nicolae reprezinta Romania la cea mai serioasa competitie de Rally Raid mondiala, DAKAR, este tunat de MasterTuner cu Unichip. Masina a venit in primavara la noi cu motorul stock si piggy-back Rallyart. Asa am masurat-o noi si a scos 149 cp si 350 Nm, masina fiind declarata cu 135 cp de fabricant. Initial am instalat o turbina speciala cu geometrie variabila care ar fi putut furniza debite si presiuni necesare obtinerii de pana la 250 cp. Am reusit sa scoatem 220 cp si 450 Nm, insa Gabi s-a ingrijorat de presiunea uleiului care pe traseul de ungere al noii turbine Garrett scadea fata de cea originala IHI mult mai mica. Desi i-am pus si un radiator de ulei, caci L200 nu prevede asa ceva, tot nu am reusit sa il convingem pe Gabi sa o lase pe cea mare, si bine a facut. In Dakar Series din Aprilie care a trecut si prin Romania El s-a clasat pe locul 27 la final, in contextul in care primii 20 de participanti au bugete de peste 5 milioane euro, echipe de uzina si tot suportul necesar, piloti ca Peterhansel sau Carlos Sainz, asta cu doar 200 cp si 450 Nm. A facut bine ca a mers cu turbina originala intrucat a rupt o cutie, cateva planetare si 3 seturi de ambreiaje in cele 8 zile de concurs. Transmisia originala nu e facuta pentru asta, inchipuiti-va ce se intampla cand masina zboara 0.5 secunde peste o saritoare, asta inseamna pana la 20 m cu rotile in aer, apoi aterizeaza cu o forta de apasare initiala de 4-5 tone in loc de 2 cat are masina. In aer viteza rotilor cu cea reala se desincronizeaza, iar la aterizare toate socurile astea se transmit catre tot lantul cinematic, in final ceva cedand inevitabil. Practic a terminat cu cutia de viteze de rezerva functionand doar 3, 4 si 5.

Ca sa obtinem 205 cp am modificat galeria de evacuare portand traseele gazelor, asigurand o perfecta aliniere a gaurii din galerie si din turbina, in realitate fiind o buza de 2 mm excentrica din fabrica. Am crescut presiunea de supraalimentare de le 0.9 stock la 1.1 bar. Am fi obtinut si mai multi cai daca mergeam la 1.3, insa la Rally Raid fiabilitatea e cheia succesului, mai ales la echipe mici. Cele mari au 2 piloti de top si un al treilea de sacrificiu care oricand au probleme primii doi demonteaza de pe a lui ca sa plece ei mai departe. Apoi cu Unichip si masina pe dyno am reglat timpul de injectie si avansul asa incat sa scoatem puterea maxima si sa nu depasim 850 grade in evacuare. Masina e dotata si cu EGT (exhaust gas temperature) la bord asa incat sa stie pilotul ce se petrece cu motorul.

Pana azi masina a reusit sa termine alte 2Rally Raiduri, unul in Romania si altul in Portugalia, clasandu-se in primii 25 de participanti in conditiiile unui motor si transmisii stock, Unichip facand diferenta. A castigat si etapele din campionatul national de profil. Acum e plecata in Cehia pentru o cutie secventiala si ambreiaj serios, urmand apoi sa ducem motorul spre 250 cp.

Gabi Nicolae e practic singurul roman cu o masina unica preparata in mare parte in Romania implicat intr-o competitie mondiala de automobilism. E o onoare pentru echipa MasterTuner sa fie parte din aceasta echipa mica dar inimoasa, Team Dakar Romania
Fişiere ataşate
mits_dakar___.jpg
mits_dakar___.jpg (48.21 KiB) Vizualizat de 5623 ori
DSC00345___.JPG
DSC00345___.JPG (71.38 KiB) Vizualizat de 5623 ori
DSC00348___.JPG
DSC00348___.JPG (72.06 KiB) Vizualizat de 5623 ori
DSC00351___.JPG
DSC00351___.JPG (67.34 KiB) Vizualizat de 5623 ori
DSC00358___.JPG
DSC00358___.JPG (85.73 KiB) Vizualizat de 5623 ori
DSC00371___.JPG
DSC00371___.JPG (67.67 KiB) Vizualizat de 5623 ori
DSC00375___.JPG
DSC00375___.JPG (88.17 KiB) Vizualizat de 5624 ori
DSC00381___.JPG
DSC00381___.JPG (85.58 KiB) Vizualizat de 5623 ori

Avatar utilizator
mastertuner
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 28, 2008 10:41 am

Mesaj de mastertuner » Joi Noi 13, 2008 4:32 pm

Ce e fooarte interesant pe forumul asta e ca tocmai cel mai profi post de motorsport adevarat e cel mai putin vizitat :-)

Avatar utilizator
radu_lkv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 17, 2007 1:08 pm

Mesaj de radu_lkv » Vin Noi 14, 2008 9:28 am

Felicitari pt masina, o stiu si chiar e destul de fiabila.
Felicitari maxime echipei! pt ceea ce face si cu bani asa de putini

p.s. o mica mica corectie, nu este singurul pilot roman care participa in competitii internationale

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori