BOV Lancer 2.0 DI-D 2008

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
CRYSS19
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 13, 2008 8:28 pm

Mesaj de CRYSS19 » Joi Feb 05, 2009 9:54 am

Salut! Sunt nou pe acest forum si as vrea sa-i felicit pe toti cei ce au ales aceasta marca
As vrea sa stiu si eu daca se poate monta BOV pe Lancer 2.0 DI-D. Si daca da, cam la ce pret ar ajunge?

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Feb 05, 2009 10:43 am

De pus, sigur se poate pune. Costa intre 100 - 300 eur. Am gasit si doua filmulete:

http://www.youtube.com/watch?v=jT809VeHCEU

http://www.youtube.com/watch?v=RFken2vybZg&NR=1

Poate unul dintre cei care se ocupa de tuning ne poate spune daca are doar rolul de a face "psssss", sau mai stie si altceva.
Deasemenea, ce efecte negative poate avea asupra motorului?

Avatar utilizator
VooN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Joi Feb 05, 2009 2:59 pm

Din cate stiu o sa aiba doar rol de pssss si nu prea e recomandat pt ca nu are clapeta de acceleratie motorul diesel.
Bov asta va fi comandat electronic si stiu ca poate avea efecte negative asupra motorului.
Mai interesati-va inainte de a-l pune pe masina. Cei mai experimentati pot da o explicatie mai clara

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Feb 05, 2009 3:28 pm

Am gasit explicatia asta pe forumul 4tuning si mi s-a parut destul de logica:

QUOTE Supapa bypass a turbocompresorului (SB) are rolul de a reducerea presiunea de alimentare din tractul de admisie, la inchiderea clapetei de acceleratie, sub actiune vacuumului.
Aceasta recirculeaza aerul in admisia turbocompresorului, trimitand-ul dupa senzorul masei de aer.
Motivul utilizarii acestei supape este faptul ca la inchiderea clapetei de acceleratie galeria de admisie este sub presiune iar aerul de mare presiune care intra in motor se va lovi de clapeta inchisa si in absenta unei supape SB unda de presiune se va intoarce spre compresor provocand fenomenul numit cavitatie si o franare brusca a vitezei sale de rotire. Acest soc afecteaza lagarele turbinei iar la redeschiderea clapetei compresorul va avea nevoie de timp pentru a reveni la turatia de lucru.
Supapa bypass elibereaza aerul din fata clapetei iar turbina se poate rotii fara probleme, la deschiderea clapetei ea va prinde turatie mult mai rapid.

Supapa Blow-Off (SBO) are rol similar cu supapa bypass, diferenta fiind ca ea ventileaza aerul suplimentar in atmosfera producand acel sunet distinctiv "PSSSST" atat de iubit de fani.
Dezavantajul acestei supape este faptul ca cantitatea de aer a fost deja masurata la trecerea prin senzorul masei de aer iar ECU (Unitatea centrala electronica) va comanda injectarea unei cantitati de combustibil corelate cu cantitatea de aer masurata.
Temporar motorul va functiona cu un amestec foarte bogat care va arde o mare parte in esapament, producand flacari spectaculoase. Acest amestec bogat poate afecta bujiile sau arde catalizatorul.
O supapa SB nu poate ventila in atmosfera deoarece setarea arcului ei este prea moale si se va deschide si la deschideri partiale ale clapetei, derutand ECU.
Pe piata sunt oferite supape reglabile la care se poate seta forta de tensionare a arcului. Reglajul acestora se face utilizand indicatorul de presiune al turbocompresorului.
Intretinerea supapelor SBO este foarte simpla. Fiind expusa la intemperiile de sub capota, ea se poate bloca sau functiona neregulat. Majoritatea sunt demontabile, se curata cu atentie si se greseaza. Unele modele au un filtru incorporat pentru a preveni astfel de probleme.
Supapele SB au avantajul ca au o durata de viata mai lunga si nu provoaca o intarziere in raspuns a turbocompresorului. Acestea au insa tendinta de a se gauri la o anumita presiune, fiind confectionate din material plastic."

Material oferit de Nelu Nastor

Eu unul nu vreau sa imi pun si nu am nimic cu cei care au

Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Joi Feb 05, 2009 4:22 pm

Pe mine m-ar deranja sunetul respectiv pe un dizal

Avatar utilizator
SEBASTIAN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 22, 2007 7:28 pm

Mesaj de SEBASTIAN » Lun Feb 23, 2009 11:56 pm

nu poate avea rol functional si nu recomand

Avatar utilizator
Dudu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 3:00 am

Mesaj de Dudu » Lun Mar 23, 2009 3:31 pm

Deci SB nu afecteaza, dar se gaureste la presiune mare.dar instalarea ei nu e benefica turbinei, pentru ca nu mai apar opririle/pornirile bruste?

daca e asa buna supapa, si benefica si etc, de ce nu pun standard producatorii de motoare?

Avatar utilizator
sby
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Aug 04, 2009 4:41 pm

Mesaj de sby » Joi Iun 10, 2010 3:22 am

a pus asa ceva careva pe masina?

Avatar utilizator
Nashu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 01, 2008 1:06 am

Mesaj de Nashu » Lun Iul 05, 2010 9:49 pm

Nu cred ca si-a pus cineva bov dar din cate am inteles ar avea waste gate care se aude daca accelerezi puternic din 2000 pana in 2800 si dai drumul la acceleratie

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori