4g63 Aspirat

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
LAV77
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 01, 2007 6:51 pm

Mesaj de LAV77 » Joi Iun 18, 2009 12:13 pm

Un raspuns de pe alt forum:

"se da jos toata admisia, si se monteaza ITB-urile. pe ele vine si rampa de benzina si injectoarele. Numai ca trebuie si alta electronica decat cea de fabrica ( in majoritatea cazurilor ) pentru ca nu ai debitmetru si nici senzor de presiune, doar legaturi de vacuum. Avantajul cel mai mare, pe langa debitul marit de aer, este ca elimita pulsatiile si rezonanta din galeria de admisie.
Kit-urile de ITB sunt destul de scumpe (complet de la 1500 euro), eu vreau sa mi-l contruiesc pe al meu, dar sunt care le fac si din ITB-uri de motociclete.

Cu un set bun de axe cu came,galerie de evacuare si un soft bun, de la 135 de cai sau cati ai, poti ajunge cam la 160-165, poate putin peste. Motoarele de Ford de 1.6 100 de cai de fabrica ajung la 150 de cai. Mototul meu de 152 de cai, cu ITB-uri, came, si alte maruntisuri,ajunge pe la 190-200, asa ca sa-ti faci o idee de castiguri"

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Joi Iun 18, 2009 1:33 pm

ITB sa fie o varianta la ce?
ITB ajuta ceva mai mult decat un filtru sport dar nu se poate compara cu turbo sau cu compresor.

Uite o poza cu un asemenea sistem.
Pe aceasta masina a fost montat un sistem de injectie a benzinei si are ITB.
Fiecare cilindru are admisie de aer separat, clapeta de acceleratie si bineinteles ca aerul se filtreaza.
Fişiere ataşate
DSC_0106.JPG
DSC_0106.JPG (1.53 MiB) Vizualizat de 6171 ori

Avatar utilizator
LAV77
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 01, 2007 6:51 pm

Mesaj de LAV77 » Joi Iun 18, 2009 3:13 pm

Foarte interesanta poza, mai ales filtrele.
ITB + axe cu came + evacuare + soft crezi ca nu ar fi alternativa mai ieftina? Si, daca reusesti sa ii faci un soft bun poate ajungi la 170.
Daca pui un kit turbo costa de 3-4 ori mai mult decat ITB doar kit-ul si oricum mai adaugi si admisie, evacuare si axe cu came. Kit-ul turbo iti aduce vre-o 200 CP (daca cineva in tara asta ar reusi vre-odata sa faca asa ceva si sa fie functional pe 4g63- am mari indoieli)...despre compresor nu am citit si nu prea stiu ce costuri implica.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Joi Iun 18, 2009 6:59 pm

Uite si o poza din faza de constructie cand nu erau montate filtrele de aer.
Nu stiu ce sa zic de costurile unei asemenea operatii si mai ales de rezultatele ei.
Mie imi e groaza de costurile care pot aparea cand tre sa sudezi nu-stiu-ce la meseriasul X sa rectifici nu-stiu-ce la meseriasul Y.
Mai repede as cauta un evo dauna totala (prin afara nu la noi. ca aici cer 2000 pe un clasic de 2.0) si m-as apuca de transplanturi.
Nu stiu cat de serios te gandesti sa te apuci de asa ceva. Oricum trebuie sa faci multe cercetari si sa gandesti bine proiectul.
Tu mai ai garantie? Mai tii la garantie? Eu zic sa te apuci intai de evacuare si sa arunci catalizatoarele. Dar tre sa pui ceva de calitate si sa ai grija la sonde ca sa nu aprinzi martorul de Check Engine. Ai 2000 euro disponibil in acest moment? Cat de ieftin poti sa iesi daca iti faci singur ITB-ul? Si cat de fiabil va fi?
Un calcul empiric: 300 evacuare, 300 soft, ITB home made nu cred ca iese sub 500, axe cu came la evo vad ca sunt undeva la 500 hai sa zicem ca le scoti la 300
deja sunt 300+300+500+300=1400 si inca nu am discutat nimic de manopera sau alte cele.
Cred ca daca nu esti atent la costuri s-ar putea sa scoti foarte multi bani din buzunar.
Nu zic sa nu incerci. Si eu vreau sa fac cat mai multe la masina mea chiar daca este de 1.6. Eu vreau intai sa rezolv cu restrictiile de pe evacuare.
Fişiere ataşate
24022009192_2.jpg
24022009192_2.jpg (525.08 KiB) Vizualizat de 6157 ori

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Iun 18, 2009 8:06 pm

ITB = un fel de carburator cu injector.
Andrei ............trebuia sa pui tu pozele astea sa nu dorm eu la noapte
prin montarea ITB se mai rezolva o problema: distanta foarte scurta prin galeria de admisie, care nu mai are nici coturi, ceea ce ajuta la mentinerea vitezei aerului.

Avatar utilizator
LAV77
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 01, 2007 6:51 pm

Mesaj de LAV77 » Vin Iun 19, 2009 4:01 pm

QUOTE (Andrei_RC @ Jun 18 2009, 06:59 PM) Nu stiu cat de serios te gandesti sa te apuci de asa ceva. Oricum trebuie sa faci multe cercetari si sa gandesti bine proiectul.
Tu mai ai garantie? Mai tii la garantie? Eu zic sa te apuci intai de evacuare si sa arunci catalizatoarele. Dar tre sa pui ceva de calitate si sa ai grija la sonde ca sa nu aprinzi martorul de Check Engine. Ai 2000 euro disponibil in acest moment? Cat de ieftin poti sa iesi daca iti faci singur ITB-ul? Si cat de fiabil va fi?
Un calcul empiric: 300 evacuare, 300 soft, ITB home made nu cred ca iese sub 500, axe cu came la evo vad ca sunt undeva la 500 hai sa zicem ca le scoti la 300
deja sunt 300+300+500+300=1400 si inca nu am discutat nimic de manopera sau alte cele.
Cred ca daca nu esti atent la costuri s-ar putea sa scoti foarte multi bani din buzunar.
Nu zic sa nu incerci. Si eu vreau sa fac cat mai multe la masina mea chiar daca este de 1.6. Eu vreau intai sa rezolv cu restrictiile de pe evacuare.
Ma gandesc serios. din pacate incepand cu anul asta am sistat investitiile in masina (diverse probleme personale care m-au afectat direct financiar). In masina, pana acum am investit mult si prost.
De garantie nu mai zic nimic....nu ma mai intereseaza.
Evacuare am tot cautat si recautat si...etc...pana la urma probabil ca va fi una custom made (incepand cu kit ambreiaj, evacuare, etc nimic nu gasesti facute special pt lancerul clasic 2.0).
Bani ar fi dar in momentul asta au alta destinatie. Totusi daca vand instalatia de sunet si jantele mai pun 1000 si vor fi reinvestiti in masina - de data asta mai cu cap. Pana atunci asteapta - vorba ta "trebuie sa faci multe cercetari si sa gandesti bine proiectul" - asta am realizat si eu.
ITB era doar o idee. Am vazut pe alte forumuri in state 8 pagini scrise de cineva care incerca sa faca unul pt un 2000 VTEC si la final nu a iesit nimic si a renuntat la idee. Nu prea e simplu mai ales ca nu mai ai nici debitmetru.
La masina asta ma mai gandesc la: kit ambreiaj, admisie (nu neaparat ITB - poate doar sa modific un pic kit-ul pe care il am si sa traga mai mult aer rece), evacuare, soft, axe cu came, suspensie - atat. Despre alta nu vorbim pt ca deocamdata nu am cumparat-o.

Avatar utilizator
mayer_maryus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 24, 2008 12:19 pm

Mesaj de mayer_maryus » Joi Aug 06, 2009 5:29 pm

salutare

turbo - foloseste puterea gazelor din esapament sau e antrenata de gaze, pe cand compresorul este actionad de o curea (ca la agregate pompa servo, aer cond , alternator etc) eu as opta pt compresor deoarece e mai durabil...


Poti pune linistit turbo sau compresor pe ea cu internul nemodificat dar trebuie sa tii cont de urmatoarele :


- daca nu vrei mari performante din turbo sa o duci in limite, e ok adica sa iti bage max 0,5 bari pe admisie
daca bagi mai mult topesti pistoanele si se duce dreaq chiuluasa ...

- iti trebuie resoftata harta de injectie OBLIGATORIU to pt a nu praji pistoanele sau se monteaza 1 sau 2 injectoare pe admisie care pornesc o data cu turbo (concluzie) un amestec sarac de aer =topirea pistoanelor, cresterea temperaturii interne, etc)

- sa nu te astepti sa te tina foarte mult motorul (aici ma refer ca scade cam cu 40%) din viata. si bineinteles consumul creste si el

-in cazul in care motorul are compresie mare se decompreseaza cu o garnitura de chiuluasa mai groasa am vazut caz in care garnitura era de 6 mm (asta era deja flansa dar ma rog)

avantaj putere mai mare si ce imi place are cuplu de turbat, e alta masina ...chiar daca bagi 0,2bari pe ea se cunoaste foarte mult diferenta!!

cred ca nu tre sa-ti scriu de restul pieselor care tre cumparate ex intercooler, blow-of, tubulatura +coturi, filtru de aer pt turbo etc....
ps: cu cat e intercoleru mai mare si traseul e si el mai lung creste - Lag-ul


sper sa iti fie de ajutor si scz greselile de ortografie (sant la munk)

PS : NU VA LUATI PORCARII DALEA ELECTRICE!!!! SANT DE KKT SI NU AU NICI O TREABA

Avatar utilizator
mani07
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iul 18, 2009 11:05 am

Mesaj de mani07 » Vin Aug 07, 2009 3:15 pm

de ce sa scada cu 40% viata motorului?...din moment ce schimbi pistoane ,segmenti ,resoftare etc.,tot ce este necesar ,si totul fiind facut cu simt de raspundere..

Avatar utilizator
mayer_maryus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 24, 2008 12:19 pm

Mesaj de mayer_maryus » Vin Aug 07, 2009 3:33 pm

Poti pune linistit turbo sau compresor pe ea cu internul nemodificat dar trebuie sa tii cont de urmatoarele

daca citeai cu atentie:D

mani eu vb de internul nemodificat, deci fara a schimba piese:P

Avatar utilizator
mani07
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iul 18, 2009 11:05 am

Mesaj de mani07 » Vin Aug 07, 2009 4:58 pm

pai si ce rezolvi?...daca pui doar turbina si ramai cu motorul stock nu te poti folosi la maxim de performante ptr ca te astepti in orice clipa sa-ti crape ceva ,ori mergi asa ca pisica si mai dai cate un zvac din cand in cand.....per total e o cheltuire inutila de bani si timp daca nu o faci cum trebuie...ca sa nu mai vorbim de sistemul de franare care trebuie upgradat si el...

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori