Brabus
deci nu am inspiratie sa denumesc altfel topicul.
ideea ar fi ca am cautat ceva pentru motor din ziua in care am luat masina. numai ca am cautat in ograda gresita. am gasit tot la nemti.
kit axe cu came + arcuri supape pentru motorul 4A91 (adica 1.5 aspirat de pe colt - lancer)
Brabus garanteaza 122 cai (de fapt asa s-a si vandut o editie speciala de 500 bucati a lui smart forfour), dar cei de pe forumurile smart zica ca au sarit de 130 cu oarece evacuare si admisie.
luni ma apuc de montat. cu ocazia asta o sa bag un ochi si pe camasi sa vad efectul a doi ani si ceva de filtru k&n.
ramane sa vad ce se intampla cu softul....daca intradevar se adapteaza cel al masinii sau e musai si o resoftare. (oricum eu am luat in calcul si resoftarea, care bineinteles nu poate fi decat RacingCode)
in legatura cu placa....asa se numeste kitul: brabus SB3.
se vinde (din ce am gasit pe net) in varianta aceasta, sau una mai completa cu elemente de caroserie (praguri, etc), dar fiind de smart, nu ma intereseaza.
placuta se monteaza pe capacul de la motor. ....... deci nu veti vedea un colt cu emblema brabus pe el
ideea ar fi ca am cautat ceva pentru motor din ziua in care am luat masina. numai ca am cautat in ograda gresita. am gasit tot la nemti.
kit axe cu came + arcuri supape pentru motorul 4A91 (adica 1.5 aspirat de pe colt - lancer)
Brabus garanteaza 122 cai (de fapt asa s-a si vandut o editie speciala de 500 bucati a lui smart forfour), dar cei de pe forumurile smart zica ca au sarit de 130 cu oarece evacuare si admisie.
luni ma apuc de montat. cu ocazia asta o sa bag un ochi si pe camasi sa vad efectul a doi ani si ceva de filtru k&n.
ramane sa vad ce se intampla cu softul....daca intradevar se adapteaza cel al masinii sau e musai si o resoftare. (oricum eu am luat in calcul si resoftarea, care bineinteles nu poate fi decat RacingCode)
in legatura cu placa....asa se numeste kitul: brabus SB3.
se vinde (din ce am gasit pe net) in varianta aceasta, sau una mai completa cu elemente de caroserie (praguri, etc), dar fiind de smart, nu ma intereseaza.
placuta se monteaza pe capacul de la motor. ....... deci nu veti vedea un colt cu emblema brabus pe el
Asa cum a fost greu pentru tine sa ii dai un alt titlu topicului, asa imi e si mie greu sa imi dau seama cum fac astea sa iti creasca puterea.
Axele astea sunt identice cu cele originale si sunt facute dintr-un material mai bun? Sau au chiar forme diferite cu intentia de a-ti tine supapele deschise mai mult timp decat cele originale? Eu din cate stiam acestea se schimba in momentul in care te apuci sa faci un tuning mai extrem (de ex sa montezi o turbina).
Softul nu cred ca se adapteaza - el nu are cum sa isi dea seama daca componentele interne are motorului au fost schimbate. El este programat sa iti bage o cantitate de aer si de combustibil in cilindru in functie turatia motorului si de cat de tare accelerezi.
Lamureste-ma si pe mine ca sunt sigur ca ti le-ai luat in cunostinta de cauza
Axele astea sunt identice cu cele originale si sunt facute dintr-un material mai bun? Sau au chiar forme diferite cu intentia de a-ti tine supapele deschise mai mult timp decat cele originale? Eu din cate stiam acestea se schimba in momentul in care te apuci sa faci un tuning mai extrem (de ex sa montezi o turbina).
Softul nu cred ca se adapteaza - el nu are cum sa isi dea seama daca componentele interne are motorului au fost schimbate. El este programat sa iti bage o cantitate de aer si de combustibil in cilindru in functie turatia motorului si de cat de tare accelerezi.
Lamureste-ma si pe mine ca sunt sigur ca ti le-ai luat in cunostinta de cauza
in principiu axele cu came mai "agresive" asta fac. deschid mai mult supapele si/sau le tin deschise mai mult timp.
e posibil sa imi schimbe si turatia la care intra mivecul (din specificatiile smartului, creste cuplul ca valoare dar la ture mai putine)
o sa le si cantaresc sa vad si daca sunt mai usoare. arcurile teoretic sunt titan. practic...nu ma pricep f bine la metale si nici nu am laborator acasa.
merg totusi pe principiul ca nu oi lua teapa chiar de la brabus.
in privinta softului masinii....Bogdan poate explica mai multe, eu oricum am luat in primul rand in considerare resoftarea. doar sa fie pe masina vreun supercomputer si sa zboare masina fara resoftare
e posibil sa imi schimbe si turatia la care intra mivecul (din specificatiile smartului, creste cuplul ca valoare dar la ture mai putine)
o sa le si cantaresc sa vad si daca sunt mai usoare. arcurile teoretic sunt titan. practic...nu ma pricep f bine la metale si nici nu am laborator acasa.
merg totusi pe principiul ca nu oi lua teapa chiar de la brabus.
in privinta softului masinii....Bogdan poate explica mai multe, eu oricum am luat in primul rand in considerare resoftarea. doar sa fie pe masina vreun supercomputer si sa zboare masina fara resoftare
QUOTE aceste operatiuni ce implica
la mine implica desfacut chiuloasa, schimbat arcurile de la supape, schimat axele, plus toate garniturile recomandate a fi schimbate de catre producator.
deci voi schimba garnitura de chiuloasa, un o-ring pe la o axa, semeringurile de la supape, mivecul are un o-ring si un mic filtru de ulei (gen sita), la cat a costat il schimb si pe ala, garnitura la evacuare, admisie si mai sunt vreo doua.
QUOTE merg la mai multe modele..sau au ptr mai multe modele de masini
bineinteles ca merg, dar trebuie sa gasesti producatorul care face pentru mazda. eu am avut noroc, pentru ca motorul 4A91, este folosit si pe smart, iar brabus a produs acest kit pentru acest tip de motor.
aceste kituri pot fi cu arcuri cum am eu, pot fi doar axele, pot fi cele pe care scrie "regrinding", adica trimiti axele tale si ei le refac dupa specificatii, pot fi kituri mult mai complexe, cu supape, suruburi de chiuloasa, etc.
cele foarte agresive, care se folosesc de catre profesionisti, nu tin cont de consum (evident) si urca si relantiul sus (2-3000 ture).
QUOTE operatiunea de inlocuire unde o efectuezi?
in service, eu cu unul din mecanici si speram sa terminam maine. ceva timp o sa ia si faptul ca vreau sa inspectez camasile la pistoane sa vad efectul la vreo 30.000 km de K&N, si o sa incercam sa si comparam axele noi cu cele vechi, sa avem ceva detalii despre ce sa asteptam. o sa invartim motorul la rece sa fim siguri ca nu dau cu pistoanele in supape, dupa care am fost atentionat ca motorul la prima pornire cel putin, va suna aiurea si va trebui mers cu el. mi s-a spus de prea multi oameni ca trebuie sa isi faca ciclul de invatare ca sa ignor acest sfat.
eu sper doar ca maine sa plec cu ea pe roti si daca pana la resoftare are si vreun plus de putere, o sa il consider bonus.
dupa care vedem cum o sa fie cu puterea si cu consumul.
la mine implica desfacut chiuloasa, schimbat arcurile de la supape, schimat axele, plus toate garniturile recomandate a fi schimbate de catre producator.
deci voi schimba garnitura de chiuloasa, un o-ring pe la o axa, semeringurile de la supape, mivecul are un o-ring si un mic filtru de ulei (gen sita), la cat a costat il schimb si pe ala, garnitura la evacuare, admisie si mai sunt vreo doua.
QUOTE merg la mai multe modele..sau au ptr mai multe modele de masini
bineinteles ca merg, dar trebuie sa gasesti producatorul care face pentru mazda. eu am avut noroc, pentru ca motorul 4A91, este folosit si pe smart, iar brabus a produs acest kit pentru acest tip de motor.
aceste kituri pot fi cu arcuri cum am eu, pot fi doar axele, pot fi cele pe care scrie "regrinding", adica trimiti axele tale si ei le refac dupa specificatii, pot fi kituri mult mai complexe, cu supape, suruburi de chiuloasa, etc.
cele foarte agresive, care se folosesc de catre profesionisti, nu tin cont de consum (evident) si urca si relantiul sus (2-3000 ture).
QUOTE operatiunea de inlocuire unde o efectuezi?
in service, eu cu unul din mecanici si speram sa terminam maine. ceva timp o sa ia si faptul ca vreau sa inspectez camasile la pistoane sa vad efectul la vreo 30.000 km de K&N, si o sa incercam sa si comparam axele noi cu cele vechi, sa avem ceva detalii despre ce sa asteptam. o sa invartim motorul la rece sa fim siguri ca nu dau cu pistoanele in supape, dupa care am fost atentionat ca motorul la prima pornire cel putin, va suna aiurea si va trebui mers cu el. mi s-a spus de prea multi oameni ca trebuie sa isi faca ciclul de invatare ca sa ignor acest sfat.
eu sper doar ca maine sa plec cu ea pe roti si daca pana la resoftare are si vreun plus de putere, o sa il consider bonus.
dupa care vedem cum o sa fie cu puterea si cu consumul.
curiozitatea nu ne-a fost satisfacuta, pentru ca nu am mai dat jos chiuloasa. se pare ca dura mult mai mult, si pentru asta ar fi fost mai bine de dat jos motorul cu totul.
in schimb colegul care m-a ajutat (de fapt el a facut treburile mai importante, eu doar acareturile), a fost operativ, a avut sculele necesare si a stiut ce trebuie facut.
am masurat si axele cat de cat, iar cama la cele brabus, este cu 1,5mm mai lunga. de unde si importanta schimbarii arcurilor, care sunt la fel de lungi, dar cu mai putine spire, deci permit sa se stranga mai mult. cele ale masinii, ar fi ajuns la momnetul maxim de compresie, ar fi lovit spira in spira si probabil alte belele.
chiuloasa pe aprtea de interior foarte curata, dadea impresia de motor nou.
parte buna, este ca se tureaza mai bine de mai jos. nu sunt schimbari fantastice, dar sa nu uitam ca softul este cel al masinii. masina a pornit la sfert, mers perfect.
am invartit motorul la mana inainte sa fim siguri ca nu ating supapele in cap la pistoane.
urmeaza resoftarea.
in schimb colegul care m-a ajutat (de fapt el a facut treburile mai importante, eu doar acareturile), a fost operativ, a avut sculele necesare si a stiut ce trebuie facut.
am masurat si axele cat de cat, iar cama la cele brabus, este cu 1,5mm mai lunga. de unde si importanta schimbarii arcurilor, care sunt la fel de lungi, dar cu mai putine spire, deci permit sa se stranga mai mult. cele ale masinii, ar fi ajuns la momnetul maxim de compresie, ar fi lovit spira in spira si probabil alte belele.
chiuloasa pe aprtea de interior foarte curata, dadea impresia de motor nou.
parte buna, este ca se tureaza mai bine de mai jos. nu sunt schimbari fantastice, dar sa nu uitam ca softul este cel al masinii. masina a pornit la sfert, mers perfect.
am invartit motorul la mana inainte sa fim siguri ca nu ating supapele in cap la pistoane.
urmeaza resoftarea.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori