Custom Tuning By Racing Code

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Vin Iun 18, 2010 12:26 am

Exemplu de custom tuning Subaru WRX STI 2.0L by Racing Code:






"Custom tuning" adica setari realizate in urma unui test dyno initial si analizarii parametrilor de functionare si optimizarea corespunzatoare a acestora.

Pentru aceasta am avut la dispozitie masina unui fost client SKN ce si-a dorit o setare cu adevarat performanta si sigura pentru masina sa.

Pentru a evidentia avantajele unui soft custom in raport cu alte softuri am comparat 3 setari diferite pe care masina le-a avut de-a lungul timpului.

Pentru usurinta in vizualizare pe o fisa se afla graficele de putere iar pe alta graficele de cuplu pentru fiecare soft in parte. Intre ridicarea acestor grafice nu s-a modificat nimic la masina, inafara de soft, binenteles.

Cele trei grafice suprapuse pe fisa dyno reprezeinta cele trei tipuri de setari (softuri) diferite si anume:

1) Soft de serie - culoarea albastra
2) soft SKN - culoarea verde
3) soft Racing Code - culoarea rosie




Singurul lucru care ne-a impiedicat sa atingem valoarea de ~280cai putere la roata, pe care orice Subaru cu modificari modeste (doar evacuare) o atinge in urma softului custom Racing Code, a fost benzina cu cifra octanica 95 si gradul ridicat de uzura al bujiilor. Binenteles, launch control-ul si soft ALS-ul au fost si ele implementate, acestea fiind defacto pentru o setare Racing Code.

Pentru a evidentia faptul ca softurile necustomizate duc doar la rezultate mediocre ne-am gandit sa facem si un test.
Test prin care sa aratam ca softurile performante, mai ales pentru aceste masini, nu pot fi copiate pur si simplu de pe o masina pe alta.



Pentru aceasta am folosit un soft Racing Code ce dezvolta pe un alt Subaru STI 2.0L, 282 de cai putere la roata! (doar cu evacuare si soft Racing Code)
Instaland acel soft pe aceasta masina am obtinut doar 251wbhp si avand un power band nesatisfacator.

Adica, daca un soft este foarte performant pentru o masina acelasi soft instalat pe alta masina poate fi mediocru. De aici rezultand necesitatea optimizarii fiecarei masini in parte in functie modificarile ei, chiar daca aceste modificari, sau diferente fata de alta masina modificata, aparent sunt minore.

In urma analizarii parametrilor de functioanare ai motorului am realizat un soft custom si pentru aceasta masina obtinand 264 de cai putere la roata, precum si ceea ce este mai important, anume un power band mai larg. (puterea si cuplu se "intind" pe o plaja de ture mai mare, astfel incat suprafata de sub curba de putere si de cuplu are o arie mai mare).



Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Dum Ian 10, 2016 7:36 pm

Pacat ca nu se mai vad imaginile.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori