Caut O Admisie De Aer Rece

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1742
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Mesaj de Alex44 » Joi Iul 29, 2010 7:58 am

Nu iti trebuie nici o diploma in fizica. E simplu: Diametru mare, coturi putine, filtru cu suprafata mare. Capatul admisiei sa fie pus intr-o zona cu aer rece, presiune mare si pe cat posibil ferit de praf sau apa, pasari sau copii mici. tongue.gif "Trompetele" (acele curburi ale capatului tevii) ajuta foarte mult la curgerea aerului fara turbulente. Pui una in capatul admisiei (teava de aer rece, Cold air feed-ul, CAI ii zici cum vrei), una in intrarea in cutia filtrului de aer si una pe teava care iese din cutie (asta daca folosesti o cutie in care pui filtrele - ceea ce si e de dorit, filtrul sa fie ferit de aerul cald din compartimentul motor).

Materialul NU prea conteaza, pt ca nu caldura Conductiva e problema (adica poti sa-l faci si din aluminiu ca nu va influenta prea mult temp aerului) ci caldura convectiva. De care scapi folosind materiale opace (ex prin geam trece caldura o groaza, dar prin parasolar nexam, pt ca e opac).

There, the secret is out. I know what you did last summer. Nu tre sa dati o galeata de bani pe galerii, cu niste teava PVC, cateva suporturi de oua, niste metal, cunostinte de baza de origami si o diploma in lucru manual iti poti face o admisie EXCELENTA. Care o sa arate jenant probabil, dar care atat timp cat nu scapa presiunea, va functiona de minune. Si daca o mai si vopsesti neagra cu un spray de 10 lei, nu o sa iasa cu nimic in evidenta dintre toate matele de sub capota. Desigur, nu mai ai cu ce te lauda pe forum DAR te scoti cu macar 5 plinuri de benzina numai buna de ars.

Avatar utilizator
Apple
EVO VI
Mesaje: 647
Membru din: Vin Iun 13, 2008 1:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Joi Iul 29, 2010 8:17 am

pune tu diametru mare si filtru cu suprafata mare. sa vezi ce presiune mica vei avea.

Avatar utilizator
metal_militia
EVO VI
Mesaje: 631
Membru din: Dum Iul 05, 2009 6:59 pm

Mesaj de metal_militia » Joi Iul 29, 2010 8:40 am

Si la ce ar folosi presiunea? Cum merge mai bine motorul, cu clapeta de acceleratie direct in aer sau cu un anumit traseu, oricat de calculat dupa normele fizicii, dupa clapeta?
intreb, nu dau cu paru'..dar ma astept tot la un raspuns persiflant.

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1742
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Mesaj de Alex44 » Joi Iul 29, 2010 8:54 am

Presiune mica adica VID? Ca doar nu vorbeam de RAM air mai devreme, deci presiunea de referinta ar fi atmosferica. Chiar crezi ca vei avea vid pe o teava groasa (cat de groasa vei putea indesa sub capota, totusi nu e spatiu berechet pe acolo)? Presiunea oricum nu te ajuta cu mare lucru pe traseul pick-up - filtru-clapeta. In galerie conteaza sa ai o anumita presiune si deci viteza a aerului, sa nu scada eficienta volumetrica la turatii mici. Si tot acolo conteaza si lungimea galeriilor ca unda de soc sa se intoarca exact atunci cand se deschid supapele. Toate astea te ajuta la obtinerea unui cuplu bun. Dar voi nu va puneti CAI pt cuplu si consum mic, ci pt PUTERE MAXIMA. Unde conteaza sa nu ai restrictii pe admisie, ca iti consuma motorul aer ca nebunu.

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1742
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Mesaj de Alex44 » Joi Iul 29, 2010 9:01 am

QUOTE (metal_militia @ Jul 29 2010, 11:40 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Si la ce ar folosi presiunea? Cum merge mai bine motorul, cu clapeta de acceleratie direct in aer sau cu un anumit traseu, oricat de calculat dupa normele fizicii, dupa clapeta?
intreb, nu dau cu paru'..dar ma astept tot la un raspuns persiflant.



Pai presiunea evident te ajuta. Ca e ca si cum ai avea turbo intr-o oarecare masura. Dar clapeta nu merge mai bine sau mai rau cum te gandesti tu. Galeria influenteaza umplerea cilindrilor eficient la turatii mici. Si tot ea e inamicul nr 1 al puterii maxime (intr-o galerie tre sa faci un compromis intre design pt cuplu si pt putere). De aia se folosesc galerii cu design variabil, la turatii mari inchizand traseele lungi si subtiri (presiune si viteza a aerului) trecand pe cele scurte si groase (restrictie minima deci volum maxim de aer).

Clapeta daca o lasi asa in aer, o sa respire aer cald si la presiunea care e sub capota (presiune influentata de cat de mult aer intra prin fata si cat de putin iese pe dedesubt) - pe langa praf evident. De aia se folosesc trasee pe admisie. Si de aia zic eu sa fie teava groasa, sa fie restrictia mica, sa nu ai pierderi de pompare. PT ca aerul e SUPT in motor, nu il impinge viteza masinii in motor. Si printr-o teava subtire motorul se va chinui sa suga cat aer ii trebuie. Si cu asta cred ca am incheiat subiectul, cine vrea detalii cauta, citeste, analizeaza si trage singur concluziile.

Avatar utilizator
Apple
EVO VI
Mesaje: 647
Membru din: Vin Iun 13, 2008 1:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Joi Iul 29, 2010 9:10 am

n-am pomenit cuvantul vid pe nicaieri, nu stiu de ce ai trecut la discutii despre vid.
consider incheiat subiectul, fiecare face dupa cum il taie capul. Ba spui ca nu conteaza presiunea, ba spui ca trebuie sa ai o anumita presiune in admisie.
Nu mai zic ca mai ai si alte exprimari contradictorii. N-are rost sa continuam discutia.

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1742
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Mesaj de Alex44 » Joi Iul 29, 2010 9:45 am

Toata polemica asta a inceput de la "Drobul cu sare" ce este frica ta ca folosind tevi prea groase pe traseul PANA in clapeta vei avea presiune mica ceea ce cumva iti va afecta puterea.

FALS


In rest mai citeste o data, si vezi ca nu ma contrazic. Am zis doar ca in galeria de admisie (deci intre clapeta si motor) diametrul mic forteaza cresterea presiunii si deci a vitezei aerului care ajuta la umplerea cilindrului si deci creste cuplu motor. Dar la turatii mari limiteaza puterea maxima. E un compromis.

Motorul suge aer. E ca o pompa. Cand pistonul coboara el face vacuum. Vacuumul ala trebuie sa fie umplut repde si cat mai bine. Daca tu ai restrictii pe admisie din cauza tevilor subtiri, o sa ai pierderi de pompare. Pierzi si putere si cuplu.

Pe teava subtire nu o sa ai niciodata presiune pozitiva cu motorul in sarcina, pt ca iti consuma o groaza de aer. Vrei presiune pe admisie, pui turbo.

Deci foloseste tu teava subtire daca vrei presiune cu clapeta inchisa, ca de cum calci acceleratia o sa ai vacuum de nu te stii.

Restul noi o sa folosim tevi cat de groase putem.

Deci principiile expuse de mine sumar in primul post sunt valide. Iar pt cei cu timp liber si inclinatii mecanice, admisia este una dintre putinele componente relativ usor de imbunatatit cu unelte limitate.

Avatar utilizator
Apple
EVO VI
Mesaje: 647
Membru din: Vin Iun 13, 2008 1:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Joi Iul 29, 2010 9:53 am

prietene, de unde stii tu ce vreau eu? laugh.gif eu chiar sunt curios. Poate n-ai citit titlul topicului prea bine.
Si nicaieri n-am pomenit vreo dimensiune anume a diametrelor. ma rog, daca tu ai chef de discutii, deschideti propriul topic.

Avatar utilizator
cix
EVO IX
Mesaje: 1750
Membru din: Mar Mar 18, 2008 8:24 am

Mesaj de cix » Joi Iul 29, 2010 9:55 am

Conform titlului, apple isi cauta o admisie de aer rece. A gasit-o, deci problema e rezolvata.
Alte discutii pe marginea subiectului nu isi au rostul. Topicul se inchide.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori