Blow Off Valve

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Joi Aug 09, 2012 9:42 pm

Are Bogan, cry4me pe Lancer. Mie mi-a placut cum suna. Poate ne pune un filmulet.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Sâm Feb 09, 2013 8:27 am

Citind acest topic am considerat ca in folosul comunitatii ar fi sa dam cateva explicatii.
BOV a fost deja explicat ce reprezinta ca piesa fizica, insa rolul nu a fost subliniat destul.
O sa incepem cu un mic istoric. Din fabrica BOV se monteaza doar pe motoarele de benzina. In trecut cand presiunile de supraalimentare erau foarte mici de obicei 0.4, mai rar peste masinile nu erau echipate cu BOV, odata cu avansarea tehnologica si cu cresterea presiunii de supraalimentare toate modelel au fost echipate cu BOV.
Aceasta piesa are rolul de a proteja turbina. Acesta este motivul pentru care producatorii o monteaza folosind diverse solutii contructive, iar legislatia nu permite omologarea de autovehicule care arunca gaze de orice fel direct in atmosfera. Astfel ca BOV sunt cu recirculare la echiparea de serie.
Despre funcionare: in momentul in care masina accelereaza si motorul a antrenat turbina urcand presiunea, la ridicarea pedalei clapeta de acceleratie se inchide, iar inertia turbinei face ca presiunea pana in clapeta sa creasca in continuare, desi nu este cazul pentru putin timp, unori chiar foarte mult. Acest fapt forteaza axul si paletii turbinei in plus avand aer presurizat acesta la apasarea acceleratiei intra violent spre motor desi poate ca atunci nu cerem maximul de putere si vrem sa conducem mai domol. Creeaza si un efect de fluctuatie al acceleratiei partiale.
Pentru a evita aceste probleme s-a construit acest sistem care descarca in tubulatura de admisie pe partea de aspiratie sau atmosferic acest aer in surplus aflat sub presiune.
Despre comanda BOV: aceasta supapa este comandata mecanic sau electric in 99% din cazuri mecanic, mai exact pneumatic.
Are un furtun de vacum legat in galeria de admisie intre supape si clapeta de acceleratie. Comanda lui pneumatica functioneaza pe diferenta de presiune dintre admisie care atunci cand se ridica pedala tinde spre vacum si plusul de presiune de pe traseul de admisie pana in clapeta de acceleratie. In ea piesa are un arc care determina prin elasticitatea acestuia, constructiva sau dupa caz a exemlarului respeciv la ce ecart de presiune deschide si inchide la loc.
Schimband presiunea de lucru, schimband debitele, schimband turbine, trasee aceste supape de descarcare pentru protectie trebuiesc aduce din nou in zona corecta de functionare corecta si eficienta.
Astfel ca pe piata de tuning & motorsport au aparut multe astfel de piese ... pentru sunet dar nu numai s-a luat in calcul si solutia cu descarcare externa.
Avantajele descarcarii externe comparativ cu cea cu recirculare sunt:
- aerul odarta incins de turbo este scos in atmosfera permitand o alimentare cu aer proaspat
- aerul trecut prin turbo si prin zona de admisie unde descarca si epuratoarele este infestat mai mult sau mai putin cu particule fine de ulei in suspensie. Arderii nu-i place uleiul deoarece ocupa locul oxigenului si creeaza in plus detonatii. Uleiul lafel ca motorina are o cifra cetanica in jur de 50, excelenta pt un motor diesel cu aprindere prin compresie.
- debitul de descarcare poate fi mai mare
- sunetul.
Supapele BOV se regleaza in functie de ecartul de presiune la care sunt supuse si se dimensioneaza in functie de caii masinii, de debitele care le traficam prin acele admisii.

La diesel nu sunt necesare pentru ca de obicei nimeni nu le arunca un perete in fata cand le e lumea mai draga, bagand in contiunare si la decelerare aerul comprimat spre cilindrii dar neprimid motorina necesara. Mai nou si dieselurile incep sa aibe clapete in admisie asa ca piesa ar fi putut sa-si faca loc daca turbina nu era scoasa din eficienta de geometria variabila. Schimband pozitia paletilor de evacuare nu se mai pune tensiune pe ax.
Trebuie mentionat ca contrar celor stiute de multi un amestec sarac si foarte sarac la diesel nu reprezinta nici un pericol, nu apare o temperatura de ardere mai mare, nu exista riscuri.

La motoarele pe benzina modificarea BOV si in special schimbarea sistemului din descarcare interna in externa si eventual schimbarea debitului de descarcare trebuie sa fie modificat si compensat in soft altfel avem efecte negative.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Sâm Feb 09, 2013 11:39 am








Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori