Oil Catch Can Vs Breather Vs Breather Catch Can

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
pytu_mon
EVO III
Mesaje: 106
Membru din: Vin Mar 05, 2010 12:02 am
Contact:

Mesaj de pytu_mon » Lun Aug 22, 2011 8:19 pm

Salut, in primul rand cu ce ajuta motorul un astfel de dispozitiv?
Care este diferenta intre cele trei tipuri?
Are cineva montat pe masina? Care dintre cele trei tipuri?

Avatar utilizator
COObra
EVO IX
Mesaje: 1949
Membru din: Mar Mai 15, 2007 7:12 am

Mesaj de COObra » Mar Aug 23, 2011 9:05 am

e posibil sa le ai un pic "confuzate"
breatherul este ce am si eu pe masina, respectiv eliberarea gazelor nearse din carter, in atmosfera (printr-un filtru micut)
catch canul si oil cach canul (nici nu stiu daca se numesc exact asa) - unul din ele are un filtru de burete, dar baga gazele nearse inapoi in admisie, iar celalat, are si un mic rezervor unde se depune uleiul.
avantajul este ca nu mai bagi vapori de gaze in admisie (nu se mai imbacseste clapeta), si mai scazi si temperatura in admisie.
dezavantaj e ca daca nu pui filtru si dai furtunul sub masina (ca la vechiile dacii) e posibil sa si traga aer pacolo (nefiltrat) nu doar sa dea afara
nu tine neaaparat de tuning, stiu ca cel putin bmw are din fabrica pe diesele asa ceva. e posibil sa aibe mai multi producatori, dar nu am cunostinta.

Avatar utilizator
pytu_mon
EVO III
Mesaje: 106
Membru din: Vin Mar 05, 2010 12:02 am
Contact:

Mesaj de pytu_mon » Mar Aug 23, 2011 11:11 am

nu stiu daca le confund, arunca o privire aici
o intrebare: la colt este o singura iesire din din carterul axei cu came? deoarece la lancer 1.6 4G18 ies doua furtune ce dau in admisie, respectiv unul inainte de clapeta de acceleratie si unul dupa clapeta

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1742
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Mesaj de Alex44 » Mar Aug 23, 2011 12:40 pm

Si la colt e la fel. Un furtun inainte si unul dupa clapeta. Dar nu sunt sigur ca al doilea furtun e tot pt asta. E unul mai tzeapan, probabil sa reziste la vacuum.

Avatar utilizator
COObra
EVO IX
Mesaje: 1949
Membru din: Mar Mai 15, 2007 7:12 am

Mesaj de COObra » Mar Aug 23, 2011 1:23 pm

confuzate ca si denumire. ma rog, mai putin important, diferentele intre ele ti le-am zis. desi vaz ca baietii aia pun vas de decantare ulei si la varianta cu breather (adica cu eliberare atmosferica)....ma rog, de aia am filtru.
al doilea furtun duce direct in galeria de admisie, mult dupa clapeta si are si o valva de sens (PCV - pair control valve)

Avatar utilizator
pytu_mon
EVO III
Mesaje: 106
Membru din: Vin Mar 05, 2010 12:02 am
Contact:

Mesaj de pytu_mon » Mar Aug 23, 2011 5:38 pm

multumesc pentru lamurire, am gasit acele explicatii dupa ce am postat (sory)
deci de asemenea am mai gasit pe un alt forum cineva spunea cum ca un astfel de "dispozitiv" ar reduce, pe linga partea cu mentinerea clapetei de acceleratie curata lucru destul de logic, si emisiile lucru care mie mi se pare foarte putin probabil (sau nu)

Avatar utilizator
metal_militia
EVO VI
Mesaje: 631
Membru din: Dum Iul 05, 2009 6:59 pm

Mesaj de metal_militia » Mar Aug 23, 2011 5:48 pm

Din ce am citit eu (vroiam si eu sa-mi pun, dar am lasat-o balta) cel mai recomandat este cel de tip oil catch can, fara filtru sus. Pentru ca daca are filtru admisia ar trage direct aer curat prin filtru si nu ar mai trage si gazele de carter din chiuloasa. La fel si doar cu filtru si gaura din admisie astupata, nu ar trage deloc gazele din cahiuloasa, care ar crea o presiune mai mare in chiuloasa si ar impiedica miscarea componentelor micsorand viteza de reactie a motorului. Bineinteles in cazul unui motor stock nu se observa diferentele astea niciodata, e mai mult un moft.
Si cea mai importanta aplicatie a acestui sistem e la motoarele turbo, ca sa opreasca vaporii de ulei din gazele de carter sa ajunga in intercooler si sa condenseze intr-un magiun care restrictioneaza traseul.

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1742
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Mesaj de Alex44 » Mar Aug 23, 2011 6:12 pm

La noi intradevar cel mai mare beneficiu ar fi ca nu se mai murdareste clapeta si senzorul MAP. Ajuta si la emisii si prelungeste si viata catalizatorului, pt ca nu mai arzi ulei. Dar cantitatea e asa mica incat ma indoiesc sa fie ceva masurabil. Mai ales daca ai un ulei bun si masina nu ti-l arde/papa.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator