Pagina 1 din 1

Scris: Dum Feb 26, 2012 1:23 am
de Marty
QUOTE In legatura cu echilibrarea dinamica am prieteni care au usurat volanta si au facut si echilibrarea dinamica,asa ca utilajele exista si stiu ca pretul a fost modic (baietii usurau volanta pentru masina de VTM si nu au existat probleme)

Usurare de volanta pentru VTM? Vorbim de profesionisti? In ce film?

Scris: Dum Feb 26, 2012 7:16 pm
de avy
Salut Marty, intamplarea aceasta se petrecea acum vreo 5 ani si am vazut-o la niste baieti care concurau la debutanti pe niste masini mai de doamne-ajuta : Renault 5 ;Golf 2.....
Si da,se practica schimbarea volantei cu una usurata,chiar daca la noi se mai susureaza si la strung,dupa posibilitati

Scris: Dum Feb 26, 2012 8:00 pm
de andrei.pex
Si eu am usurat volanta la masina de coasta
Mentionez ca nu am avut nici un fel de problema

Scris: Dum Feb 26, 2012 8:30 pm
de avy
Si ca sa poluam pana la capat topicul omului ,iata ce am gasit pe goagle :
http://www.andysautosport.com/mitsubish ... h_masters/
si cam asta ar fi explicatia:

About this Manufacturer:
Clutch Masters aluminum flywheels offer a substantial reduction in rotating weight, resulting in a quicker-reving motor with great response.

Typical benefits of a lightweight flywheel for various engine types:
* Reduced mass equals increased acceleration.
* A lightweight flywheel works particularly well with turbo-charged engines because it reduces typical turbo lag.
* Increased supercharger efficiency due to less parasitic drag on the crank.
* Improved mid-range torque in a normally aspirated engine due to not having to overcome the heavy weight of a stock flywheel

Am putea deschide in sectiunea tuning o discutie pentru cei interesati de performante,cu sotutii altele decat ciptuning-ul care e mult mai comod,daca exista interes pe acest subiect !?!

Scris: Lun Feb 27, 2012 9:38 am
de Alex44
Ma intereseaza si pe mine mai multe despre usurarea volantei, m-ar incanta. Totusi, cat costa operatiunea, si ce probleme de fiabilitate pot aparea, sau alte dezavantaje.

Scris: Vin Mar 02, 2012 7:35 pm
de Marty
Eu stiam ca volanta usurata te ajuta pentru sprint, dar te penalizeaza signifiant la urcarea in rampa, d-aia ma miram.

Scris: Joi Iun 14, 2012 3:01 pm
de Alex44
@andrei.pex te rog da-ne mai multe detalii. Am gasit kit de volanta usurata+ambreiaj "racing" la 1000 de euro, dar parca n-as da atatia bani odata, mai ales ca ambreiajul meu inca mai tine f bine. Unde si cu cat ti-ai usurat volanta?

Scris: Dum Iun 17, 2012 11:47 am
de Bogdanlm
din cate stiu eu:
- o volanta usoara mareste putin puterea, dar masina urca mai greu in turatii, datorita ... inertiei (nu stiu alt cuvant acum)
- o volanta mai grea, are inertie mai grea si ajuta motorul sa tureze mai usor...

Daca gresesc... poate ma corecteaza cineva...
Marty, stiam bine?

Scris: Dum Iun 17, 2012 1:35 pm
de volint
vezi ca incurci kilogramul de plumb cu kilogramul de fulgi...

Usurarea volantei se face strict pt a urca turele mai repede. La motoare cu volanta usurata e musai marirea turatiei de ralanti, altfel motorul merge la "galop" tocmai din cauza pierderii momentului inertial ce permite functionarea "rotunda" a motorului la turatii mici.
@Marty
Rampa si panta n-au treaba cu volanta. Buba apare la decelerare, frana de motor devine mult mai "eficienta" aproape brutala in treptele mici.

Scris: Dum Iun 17, 2012 4:14 pm
de Alex44
Exact, volanta inmagazineaza putere pe timpii de explozie si o elibereaza pe ceilalt 3 timpi (admisie, compresie, evacuare). Cu o volanta prea usoara o sa simti fiecare explozie, iar la plecare o sa trebuiasca turat mai mult motorul ca sa nu moara.

Eu vroiam o volanta putin usurata, sa se tureze mai vioi, dar cu rotile mari pe care le am acum plecarea de pe loc ar fi si mai dificila.

Cred ca mai degraba investesc in mai multa putere. Oricum usurarea volantei ar fi cam ultimul pas in modificarea unei masini, pt ca nu prea obtii nimic la capitolul performanta de banii dati. Ma incantau in schimb raspunsul mai prompt al motorului si retrogradarile mai rapide. Dar cu niste cuplu in plus cred ca va fi mai bine.

In rampa masina pierde mai repede din viteza tocmai pt ca nu mai are inertie mare volanta. Mentinerea unei viteze constante e mai greu cu o masina cu volanta usoara, pt ca va reactiona mai repede la schimbarile de inclinatie a drumului, rafale de vant etc.

O volanta grea face ca motorul sa fie foarte lin, si masina la fel, merge constant, pleaca usor de pe loc etc. Dar si urca greu in ture. SX4-ul pe care-l conduc pe langa asta mica are o volanta exagerat de grea si rapoarte f lungi in cutie. Efectiv te plictisesti in treapta a 3-a, nu cred ca am ajuns vreodata la capatul ei, cred ca te ia radarul si pe autostrada. Ei m-am gandit ca i-ar fi prins bine cel mai mult o volanta usoara, dar cum are niste roti f mari cred ca plecarea de pe loc n-ar mai fi la fel si fara CC la drum lung n-ar mai fi asa de odihnitoare de condus (marele ei plus).