Mythbusters 1 - Filtre De Aer
- RACINGCODE
- EVO I
- Mesaje: 4
- Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am
Fitrul de aer creste sau scade puterea si cuplul motorului dumneavoastra?
Avem doua exemple:
- BMW 335i E90
- Mitsubishi Lancer 1.6 Clasic.
Testele s-au facut consecutiv utilizand aceeasi setare electronica si mecanica cu exceptia filtrului de aer.
Este comentat pe fiecare grafic compaativ in parte.
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI
http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
Avem doua exemple:
- BMW 335i E90
- Mitsubishi Lancer 1.6 Clasic.
Testele s-au facut consecutiv utilizand aceeasi setare electronica si mecanica cu exceptia filtrului de aer.
Este comentat pe fiecare grafic compaativ in parte.
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI
http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
- Fişiere ataşate
-
- admisii335.jpg (170.6 KiB) Vizualizat de 7340 ori
-
- Admisii2.jpg (181.28 KiB) Vizualizat de 7347 ori
-
- Admisii1.jpg (186.32 KiB) Vizualizat de 7342 ori
Ceva util! Sincere multumiri. De multe ori le-am spus prietenilor care au dat bani pe filtre sport ca nu fac 2 bani. Daca vrei sa te convingi singur, scoate filtrul din carcasa si da o tura. Ai sa vezi ca nu e nici o diferenta de putere.
Filtrarea e oricum mai proasta la filtrele sport, cu cele date cu ulei ai sanse sa strici si MAF-ul si apoi tot motorul, iar ca economie de pret, cum sustin producatorii ca faci pt ca filtrul lor e for life, pana amortizezi costul filtrului si al kitului de curatare e timpul sa pensionezi masina sau sa o vinzi.
Intr-o masina modificata, in care nu mai e loc in compartimentul motor de turbine si tubulatura uriasa pt intercooler, ce are o evacuare marita si respira de acum mult mai mult, atunci are sens sa pui unul-doua filtre conice. Nu pentru ca elementul de filtrare e mai performant, ci pt ca sunt mai practice.
Pe p masina stock nu faci nimic (bun).
Filtrarea e oricum mai proasta la filtrele sport, cu cele date cu ulei ai sanse sa strici si MAF-ul si apoi tot motorul, iar ca economie de pret, cum sustin producatorii ca faci pt ca filtrul lor e for life, pana amortizezi costul filtrului si al kitului de curatare e timpul sa pensionezi masina sau sa o vinzi.
Intr-o masina modificata, in care nu mai e loc in compartimentul motor de turbine si tubulatura uriasa pt intercooler, ce are o evacuare marita si respira de acum mult mai mult, atunci are sens sa pui unul-doua filtre conice. Nu pentru ca elementul de filtrare e mai performant, ci pt ca sunt mai practice.
Pe p masina stock nu faci nimic (bun).
De semnalat ca in fotografia nr. 3, in cazul 2 ,fara admisie ( sper ca inseamna fara colectorul de admisie) se observa o crestere semnificativa a cuplului si puterii pana in 3500 rpm (la 3100rpm diferenta de aproximativ 10% la ambele,ochimetric), cuplul atinge valoarea maxima si la 2900rpm si la 4300rpm ceea ce inseamna un motor mai ''elastic'' in reprize si utilizare cotidiana !!!
- RACINGCODE
- EVO I
- Mesaje: 4
- Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am
- RACINGCODE
- EVO I
- Mesaje: 4
- Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am
- RACINGCODE
- EVO I
- Mesaje: 4
- Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am
Ca sa nu mai deschid un topic separat cred ca putem inscrie aici usor mitul ventilatoarelor de admisie.
Honda Prelude 2.2
Utilizarea unui ventialator pe traseul de admisie.
Producatorii acestor dispozitive ne afiseaza grafice interesante ale castigurilor de putere si cuplu, dar sa vedem totusi cum arata realitatea.
Pentru asta am testat puterea si cuplul la motor stock si cu ventilator montat si pornit.
Honda Prelude 2.2
Utilizarea unui ventialator pe traseul de admisie.
Producatorii acestor dispozitive ne afiseaza grafice interesante ale castigurilor de putere si cuplu, dar sa vedem totusi cum arata realitatea.
Pentru asta am testat puterea si cuplul la motor stock si cu ventilator montat si pornit.
- Fişiere ataşate
-
- MitPrelude.jpg (164.79 KiB) Vizualizat de 7318 ori
- RACINGCODE
- EVO I
- Mesaje: 4
- Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 36 vizitatori