Mythbusters 1 - Filtre De Aer

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Mie Ian 30, 2013 9:07 pm

Fitrul de aer creste sau scade puterea si cuplul motorului dumneavoastra?

Avem doua exemple:

- BMW 335i E90
- Mitsubishi Lancer 1.6 Clasic.


Testele s-au facut consecutiv utilizand aceeasi setare electronica si mecanica cu exceptia filtrului de aer.
Este comentat pe fiecare grafic compaativ in parte.

http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI
http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
Fişiere ataşate
admisii335.jpg
admisii335.jpg (170.6 KiB) Vizualizat de 7239 ori
Admisii2.jpg
Admisii2.jpg (181.28 KiB) Vizualizat de 7246 ori
Admisii1.jpg
Admisii1.jpg (186.32 KiB) Vizualizat de 7241 ori

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Ian 30, 2013 9:17 pm

Ceva util! Sincere multumiri. De multe ori le-am spus prietenilor care au dat bani pe filtre sport ca nu fac 2 bani. Daca vrei sa te convingi singur, scoate filtrul din carcasa si da o tura. Ai sa vezi ca nu e nici o diferenta de putere.

Filtrarea e oricum mai proasta la filtrele sport, cu cele date cu ulei ai sanse sa strici si MAF-ul si apoi tot motorul, iar ca economie de pret, cum sustin producatorii ca faci pt ca filtrul lor e for life, pana amortizezi costul filtrului si al kitului de curatare e timpul sa pensionezi masina sau sa o vinzi.

Intr-o masina modificata, in care nu mai e loc in compartimentul motor de turbine si tubulatura uriasa pt intercooler, ce are o evacuare marita si respira de acum mult mai mult, atunci are sens sa pui unul-doua filtre conice. Nu pentru ca elementul de filtrare e mai performant, ci pt ca sunt mai practice.

Pe p masina stock nu faci nimic (bun).

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Joi Ian 31, 2013 1:06 am

De semnalat ca in fotografia nr. 3, in cazul 2 ,fara admisie ( sper ca inseamna fara colectorul de admisie) se observa o crestere semnificativa a cuplului si puterii pana in 3500 rpm (la 3100rpm diferenta de aproximativ 10% la ambele,ochimetric), cuplul atinge valoarea maxima si la 2900rpm si la 4300rpm ceea ce inseamna un motor mai ''elastic'' in reprize si utilizare cotidiana !!!

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Joi Ian 31, 2013 3:56 am

Fara admisie adica fara filtru de aer si fara carcasa acestuia.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Joi Ian 31, 2013 8:32 am

Pacat,nu poate fi aplicat pe strada ca devine aspirator de praf
Nu ai cumva un grafic si pentru Lancer 2.0 non turbo,motorul stock ?

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Joi Ian 31, 2013 9:10 am

Cu mare placere l-as fi pus.
In lista de modele modificate avem multe masini de genul asta dar multe modificate inante de a avea dyno. La dyno au venit ulterior altele care toate aveau modificat cate ceva. Stock-stock nu am grafic.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Sâm Feb 02, 2013 8:10 am

Ca sa nu mai deschid un topic separat cred ca putem inscrie aici usor mitul ventilatoarelor de admisie.
Honda Prelude 2.2
Utilizarea unui ventialator pe traseul de admisie.
Producatorii acestor dispozitive ne afiseaza grafice interesante ale castigurilor de putere si cuplu, dar sa vedem totusi cum arata realitatea.
Pentru asta am testat puterea si cuplul la motor stock si cu ventilator montat si pornit.
Fişiere ataşate
MitPrelude.jpg
MitPrelude.jpg (164.79 KiB) Vizualizat de 7217 ori

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Sâm Feb 02, 2013 12:02 pm

Mersi pentru link-uri. Aussie astia doi is very funny.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Lun Feb 04, 2013 10:24 pm

Sper sa nu va suparati daca mai pun un exemplu tot din curtea noastra.
Subaru Impreza WRX STI 2008.
Fişiere ataşate
STI08.jpg
STI08.jpg (174.35 KiB) Vizualizat de 7215 ori

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Feb 05, 2013 9:31 am

adica pierde aprox 20 de cai cu admisie hks?

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori