Pagina 1 din 2
Scris: Dum Mai 16, 2010 8:57 am
de florin munteanu
am spalat motoru de la masina si acum imi raman aprinse becu de la abs , baterie si nivel ulei. cateodata palpaie iar cand accelerez se mareste intensitatea. am verificat tensiunea si indica 15v.daca pun consumatori se sting si tensiunea scade la 14v , dar daca accelerez iar urca la 15. din cate stiu eu tensiunea trebuie sa fie maxim 14,2v si minim 13,7 sau cu 8 . ce ziceti este necesar sa schimb alternatorul? sau mai sunt si alte probleme legate de sistemul electric. precizez ca toate acestea sau intamplat dupa spalarea motorului
Scris: Dum Mai 16, 2010 10:40 am
de ligla
cu siguranta ca la cate probleme are masina si pentru ca sunt f putine pe forum ar trebui sa mergi la un service specializat.
succes!
Scris: Mar Mai 18, 2010 10:34 am
de andrei
Mergi la un service, in primul rand. Vezi ca e posibil sa fie vreun modul care comanda incarcarea, nu stiu exact.
Am avut si eu aprox aceeasi problema (insa fara sa spal motorul) si s-au schimbat o droaie. Pe garantie, din fericire. Sper ca la tine rezolvarea sa fie mai simpla. Spor, sa ne tii la curent! (14.2, nu 15V)
Scris: Mar Mai 18, 2010 9:07 pm
de BUGHY
Deci nu se recomanda spalarea motorului ...
Scris: Mie Mai 19, 2010 10:21 pm
de florin munteanu
am schimbat alternatorul si s-a rezolvat problema. deci in consecinta daca se aprind becuri la bord verificati alternatorul, si nu spalati motoru bineinteles.
Scris: Joi Mai 20, 2010 5:26 pm
de Klez
Inseamna ca a meu motor e submersibil. De cate ori l-am spalat, in afara de faptul ca dupa aceea era curat, nu a avut nici o problema...
Pai si atunci, daca mergi cu 100 si iei o balta, apa din balta nu sare tot pe motor ? Si de ce nu are nimic ? Ca doar nu-i izolat asa de bine compartimentul motor, imposibil sa nu intre ceva picaturi de apa. Poate cei de la spalatorie, au insistat cu jetul prea mult pe alternator, ca avea el o pata mica acolo... Si cum jetul e destul de puternic cat sa taie izolatia de pe cabluri electrice, sau sa "dezbrace" lacul de pe firelele de la bobine, atunci nu ar trebui sa te mire nimic. Eu am spalat la toate masinile care le-am avut pe mana, motorul, fara sa fie nici o problema. Inclusiv un motor de dacia 1300, am scos fisele de la delcou, am pus un prezervativ (Durex, ca Love+ se rupe) peste delcou si am dat linistit cu jetul, apoi a mers ca inainte, poate chiar mai bine, ca era mai usoara cu vreo 2 kg de praf cu ulei.
Scris: Joi Mai 20, 2010 11:04 pm
de florin munteanu
pai asta e problema ca nu l-am spalat la service . l-am spalat eu si nu am dat cu presiune pe el , l-am spalat cu un furtun . poate ca avea el alternatorul o problema si asta la afectat . am auzit pe multi ca au spalat motoru si nu au avut probleme , am avut eu ghinion . dar va intreb si eu ceva : cum e bine sa speli motoru ? cu motoru pornit s-au pornit?
Scris: Joi Mai 20, 2010 11:11 pm
de Klez
E ca si cum ai intreba: "Cum e bine s-o bag? Bleaga sau dreapta ? "
Oprit, bine-inteles ! Ca daca e pornit trage aer si nu intotdeauna conductele de aer sunt etanse, drept urmare poate sa traga cateva picaturi de apa in camera de ardere si crede-ma, ca pentru motor nu-i tocmai un masaj thailandez
Deci, cu motorul oprit. Daca spalati la spalatorie, sa nu tina jetul aproape de motor (minim 15 cm), sa nu insiste pe partile electrice : alternator, electromotor, pompa servo, cutie de relee, etc. Si dupa ce terminati de spalat si clatit motorul, lasati-l macar 5 minute sa se scurga apa de pe el. Poate cel mai important, sa nu spalati motorul cand e fierbinte (sau pornit), deoarece stiu foarte multe cazuri in care blocul motor a facut poc, si a aparut o fisura.... Si cam atat...
Scris: Sâm Mai 29, 2010 8:24 pm
de cotcodac
Salut . Inainte sa schimbi alternatorul l-ai verificat in detaliu pe cel vechi ? Daca da ce ai gasit defect in el ?
Scris: Dum Mai 30, 2010 1:13 am
de florin munteanu
L-am desfacut dar sa spun drept ma depaseste situatia. Nu prea am inteles eu ce este pe acolo .