Noutati Auto
E mult prea scumpa. La banii aia avem GTI, poate chiar si Ford RS cu discount.
Asa va arata noul Kia Picanto
Kia Motors Corporation a dezvaluit astazi primele schite oficiale ale noii generatii a modelului Picanto, conceput cu ideea de a se diferentia clar de restul segmentului din care face parte.
Noul model a fost creat de echipa europeana de design de la Frankfurt, sub supravegherea designerului sef Peter Schreyer.
Viitorul model de clasa mini va avea un design mult mai dinamic si masculin, simplitatea estetica specifica generatiei actuale fiind abandonata.
Interiorul noului Picanto va beneficia de o finisare semnificativ imbunatatita, in timp ce de pe lista dotarilor standard sau optionale nu vor lipsi aerul conditionat automat sau un sistem de navigatie cu touchscreen de 7inch.
Sub capota mezinului coreean se va afla un nou propulsor pe benzina cu trei cilindri, motor ce a fost lansat odata cu Hyundai i10 facelift, la Paris. Noua motorizare de 1.0 litri va emite doar 99g/km de dioxid de carbon si va fi oferita in trei versiuni de putere. Astfel, Picanto va avea 69 sau 80 de cai putere, in timp ce varful de gama va utiliza o versiune turbo, de 110cp.
Inspirand incredere, soliditate si maturitate, noua generatie de Picanto este desemnata sa sparga barierele segmentului A (clasa mini) si va fi prezentata oficial la Salonul Auto de la Geneva din martie 2011.
http://www.garajul.ro/blog/2010/12/07/a ... a-picanto/
Asa va arata noul Kia Picanto
Kia Motors Corporation a dezvaluit astazi primele schite oficiale ale noii generatii a modelului Picanto, conceput cu ideea de a se diferentia clar de restul segmentului din care face parte.
Noul model a fost creat de echipa europeana de design de la Frankfurt, sub supravegherea designerului sef Peter Schreyer.
Viitorul model de clasa mini va avea un design mult mai dinamic si masculin, simplitatea estetica specifica generatiei actuale fiind abandonata.
Interiorul noului Picanto va beneficia de o finisare semnificativ imbunatatita, in timp ce de pe lista dotarilor standard sau optionale nu vor lipsi aerul conditionat automat sau un sistem de navigatie cu touchscreen de 7inch.
Sub capota mezinului coreean se va afla un nou propulsor pe benzina cu trei cilindri, motor ce a fost lansat odata cu Hyundai i10 facelift, la Paris. Noua motorizare de 1.0 litri va emite doar 99g/km de dioxid de carbon si va fi oferita in trei versiuni de putere. Astfel, Picanto va avea 69 sau 80 de cai putere, in timp ce varful de gama va utiliza o versiune turbo, de 110cp.
Inspirand incredere, soliditate si maturitate, noua generatie de Picanto este desemnata sa sparga barierele segmentului A (clasa mini) si va fi prezentata oficial la Salonul Auto de la Geneva din martie 2011.
http://www.garajul.ro/blog/2010/12/07/a ... a-picanto/
Xtrac a creat o cutie de viteze revolutionara, inspirata din sporturile cu motor
http://www.0-100.ro/2010/12/07/xtrac-a- ... -cu-motor/
Producatorul britanic de transmisii Xtrac a dezvoltat o cutie de viteze revolutionara, denumita Sistem Instant de Schimbare a Treptelor de Viteza (Instantaneous Gearchange System ? IGS), inspirata din competitiile motorizate, ce va putea fi folosita pentru masini electrice si nu numai.
In prezent se desfasoara teste cu o transmisie IGS cu doua trepte, pentru vehicule electrice, care teoretic poata asigura o functionare mai eficienta a automobilului.
Datorita tehnologiei folosite, inspirata din lumea motorsportului, aceasta cutie de viteze este mai usoara si nu implica existenta atat de multor piese, fiind mai simpla decat o transmisie cu dublu ambreiaj (DSG, EDC).
O cutie de viteze obisnuita are dezavantajul ca intrerupe transmiterea cuplului generat de motor catre roti, pentru a putea schimba treptele, reducand performanta masinii. In prezent, cel mai eficient mod de a transmite cuplul cat mai bine catre roti este utilizarea unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj.
Prin Sistemul Instant de Schimbare a Treptelor de Viteza (IGS) se asigura o trecere continua dintr-o treapta de viteza in alta, ceea ce se traduce prin rezultate mai bune pe sosea.
Aplicarea acestei tehnologii pe motociclete, masini, camioane si autobuze ar duce la economii de combustibil si, automat, la reducerea emisiilor poluante.
Infiintata acum 26 de ani, compania britanica Xtrac, cu operatiuni si in Statele Unite (Carolina de Nord si Indianapolis) are ca obiect de activitate conceperea si producerea de cutii de viteze, diferentiale si componente pentru transmisii, care sunt folosite inclusiv in competitii motorizate precum Formula 1, IndyCar, GRAND-AM, dar si in cursele de 24 de ore de la Le Mans (Franta) si Daytona (SUA).
http://www.0-100.ro/2010/12/07/xtrac-a- ... -cu-motor/
http://www.0-100.ro/2010/12/07/xtrac-a- ... -cu-motor/
Producatorul britanic de transmisii Xtrac a dezvoltat o cutie de viteze revolutionara, denumita Sistem Instant de Schimbare a Treptelor de Viteza (Instantaneous Gearchange System ? IGS), inspirata din competitiile motorizate, ce va putea fi folosita pentru masini electrice si nu numai.
In prezent se desfasoara teste cu o transmisie IGS cu doua trepte, pentru vehicule electrice, care teoretic poata asigura o functionare mai eficienta a automobilului.
Datorita tehnologiei folosite, inspirata din lumea motorsportului, aceasta cutie de viteze este mai usoara si nu implica existenta atat de multor piese, fiind mai simpla decat o transmisie cu dublu ambreiaj (DSG, EDC).
O cutie de viteze obisnuita are dezavantajul ca intrerupe transmiterea cuplului generat de motor catre roti, pentru a putea schimba treptele, reducand performanta masinii. In prezent, cel mai eficient mod de a transmite cuplul cat mai bine catre roti este utilizarea unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj.
Prin Sistemul Instant de Schimbare a Treptelor de Viteza (IGS) se asigura o trecere continua dintr-o treapta de viteza in alta, ceea ce se traduce prin rezultate mai bune pe sosea.
Aplicarea acestei tehnologii pe motociclete, masini, camioane si autobuze ar duce la economii de combustibil si, automat, la reducerea emisiilor poluante.
Infiintata acum 26 de ani, compania britanica Xtrac, cu operatiuni si in Statele Unite (Carolina de Nord si Indianapolis) are ca obiect de activitate conceperea si producerea de cutii de viteze, diferentiale si componente pentru transmisii, care sunt folosite inclusiv in competitii motorizate precum Formula 1, IndyCar, GRAND-AM, dar si in cursele de 24 de ore de la Le Mans (Franta) si Daytona (SUA).
http://www.0-100.ro/2010/12/07/xtrac-a- ... -cu-motor/
Doar mie mi se pare ciudat ca un Merc a ajuns sa aiba motoare de Renault?
Noul Mercedes A-Klasse va avea motor diesel de la Renault
Colaborarea ?ncheiată ?n acest an ?ntre Mercedes şi Renault-Nissan va duce la schimburi tehnologice foarte interesante ?ntre cele două părţi. Iar unul dintre acestea se referă la faptul că Mercedes va monta pe viitoarele generaţii A şi B-Klasse motorul turbodiesel de 1.6 litri şi 130 de cai putere dezvoltat de Renault. Informaţia a fost publicată astăzi de britanicii de la Autocar, care citează surse franceze din interiorul alianţei Renault-Nissan.
Evident, Mercedes va participa la r?ndul său la evoluţia tehnică a celor de la Renault, ?mprumut?ndu-i Alianţei Renault-Nissan motorul pe benzină de 2.0 litri şi unităţile V6 şi V8 din gama proprie.
Aşa cum Automarket vă anunţa acum două zile, cele mai avantajate modele vor fi cele ale gamei Infiniti, divizia de lux a celor de la Nissan urm?nd să beneficieze de aportul unităţilor V6 şi V8. Cu ajutorul acestora va fi demarată dezvoltarea gamei de performanţă Infiniti IPL, modelele din această linie urm?nd să fie prezentate ca "Powered by AMG".
Colaborarea dintre cele două companii va merge şi mai departe, Renault-Nissan şi Daimler urm?nd să dezvolte ?n comun o gamă de motoare care va varia de la 1.2 la 1.8 litri. Acestea vor fi utilizate at?t de A şi B-Klasse, c?t şi de Twingo, Clio şi Megane.
http://www.automarket.ro/stiri/noul-mer ... 35035.html
Noul Mercedes A-Klasse va avea motor diesel de la Renault
Colaborarea ?ncheiată ?n acest an ?ntre Mercedes şi Renault-Nissan va duce la schimburi tehnologice foarte interesante ?ntre cele două părţi. Iar unul dintre acestea se referă la faptul că Mercedes va monta pe viitoarele generaţii A şi B-Klasse motorul turbodiesel de 1.6 litri şi 130 de cai putere dezvoltat de Renault. Informaţia a fost publicată astăzi de britanicii de la Autocar, care citează surse franceze din interiorul alianţei Renault-Nissan.
Evident, Mercedes va participa la r?ndul său la evoluţia tehnică a celor de la Renault, ?mprumut?ndu-i Alianţei Renault-Nissan motorul pe benzină de 2.0 litri şi unităţile V6 şi V8 din gama proprie.
Aşa cum Automarket vă anunţa acum două zile, cele mai avantajate modele vor fi cele ale gamei Infiniti, divizia de lux a celor de la Nissan urm?nd să beneficieze de aportul unităţilor V6 şi V8. Cu ajutorul acestora va fi demarată dezvoltarea gamei de performanţă Infiniti IPL, modelele din această linie urm?nd să fie prezentate ca "Powered by AMG".
Colaborarea dintre cele două companii va merge şi mai departe, Renault-Nissan şi Daimler urm?nd să dezvolte ?n comun o gamă de motoare care va varia de la 1.2 la 1.8 litri. Acestea vor fi utilizate at?t de A şi B-Klasse, c?t şi de Twingo, Clio şi Megane.
http://www.automarket.ro/stiri/noul-mer ... 35035.html
Dacia ?n 2012: un monovolum, o utilitară şi un model de oraş
Următoarele modele de serie pe care Dacia le va scoate pe piaţă ?n Europa vor fi un monovolum, o utilitară şi un model de dimensiuni mici destinat oraşului. Informaţia a fost publicată astăzi de jurnaliştii cotidianului francez Le Figaro, care au analizat creşterea şi originile Dacia ?ntr-un articol intitulat "Dacia, lingoul de aur al Renault".
"Aceste noi modele vor inaugura o nouă etapă ?n termeni de design, iar preţurile lor vor fi mai cobor?te ca niciodată", spune Alain Launay, directorul centrului de design pe care Renault l-a deschis acum doi ani ?n Bucureşti. Cele trei modele vor fi lansate ?ncep?nd cu anul 2012 pe pieţele europene.
?n ceea ce priveşte situaţia imaginii Dacia ?n raport cu cea a mărcii-mamă Renault, oficialii centrului tehnic Renault din Rom?nia ne dau din nou detalii interesante despre evoluţia brandului ?n perioada următoare. Astfel, conform declaraţiilor lui Gerard Detourbet, Dacia va răm?ne un constructor care va oferi modele de bază, ?n timp ce modelele create de Renault vor fi din ce ?n ce mai sofisticate.
Un alt element atins de materialul publicat de jurnaliştii francezi este fiabilitatea modelelor Dacia, care reuşesc să se situeze constant ?n fruntea topurilor europene de acest tip. "Cele mai multe defecte ale maşinilor de astăzi au la origine complexitatea sistemelor electronice. Modelele Dacia utilizează sisteme electronice de bază care au fost dezvoltate acum cinci-zece ani, deci sunt evident mult mai fiabile dec?t cele ale maşinilor de ultimă generaţie", spune Benoit Abadie, directorul adjunct al Centrului Tehnologic pe care Renault l-a inaugurat ?n acest an ?n Rom?nia.
"Costurile de producţie pentru un model Dacia asamblat la Mioveni sunt inferioare cu 2000 de euro aceluiaşi model fabricat ?n Franţa" - Le Figaro.
http://www.automarket.ro/stiri/dacia-in ... 35044.html
Următoarele modele de serie pe care Dacia le va scoate pe piaţă ?n Europa vor fi un monovolum, o utilitară şi un model de dimensiuni mici destinat oraşului. Informaţia a fost publicată astăzi de jurnaliştii cotidianului francez Le Figaro, care au analizat creşterea şi originile Dacia ?ntr-un articol intitulat "Dacia, lingoul de aur al Renault".
"Aceste noi modele vor inaugura o nouă etapă ?n termeni de design, iar preţurile lor vor fi mai cobor?te ca niciodată", spune Alain Launay, directorul centrului de design pe care Renault l-a deschis acum doi ani ?n Bucureşti. Cele trei modele vor fi lansate ?ncep?nd cu anul 2012 pe pieţele europene.
?n ceea ce priveşte situaţia imaginii Dacia ?n raport cu cea a mărcii-mamă Renault, oficialii centrului tehnic Renault din Rom?nia ne dau din nou detalii interesante despre evoluţia brandului ?n perioada următoare. Astfel, conform declaraţiilor lui Gerard Detourbet, Dacia va răm?ne un constructor care va oferi modele de bază, ?n timp ce modelele create de Renault vor fi din ce ?n ce mai sofisticate.
Un alt element atins de materialul publicat de jurnaliştii francezi este fiabilitatea modelelor Dacia, care reuşesc să se situeze constant ?n fruntea topurilor europene de acest tip. "Cele mai multe defecte ale maşinilor de astăzi au la origine complexitatea sistemelor electronice. Modelele Dacia utilizează sisteme electronice de bază care au fost dezvoltate acum cinci-zece ani, deci sunt evident mult mai fiabile dec?t cele ale maşinilor de ultimă generaţie", spune Benoit Abadie, directorul adjunct al Centrului Tehnologic pe care Renault l-a inaugurat ?n acest an ?n Rom?nia.
"Costurile de producţie pentru un model Dacia asamblat la Mioveni sunt inferioare cu 2000 de euro aceluiaşi model fabricat ?n Franţa" - Le Figaro.
http://www.automarket.ro/stiri/dacia-in ... 35044.html
FIA AUTO GP 2011: Etapa pe circuit stradal in Bucuresti
Dupa o pauza de doi ani, Bucurestiul va fi din nou, in anul 2011, gazda unui eveniment automobilistic de marca.
Astfel, Automobil Clubul Roman, reprezentantul Federatiei Internationale a Automobilului in Romania, a inscris in Calendarul International al FIA, cea de a VI-a etapa a Seriei Internationale Auto GP programata a se desfasura in perioada 20-21 august 2011 la Bucuresti.
Etapa Auto GP se va desfasura pe un circuit stradal special amenajat, capitala Romaniei revenind dupa o pauza de doi ani, pe harta motorsportului mondial.
In completarea acestei curse se vor organiza si curse suport, interne si internationale.
http://www.voom.ro/motorsport/fia-auto- ... uresti.htm
Vesti bune, insa se pare ca exista unele neconcordante intre articolele existente:
http://www.motorsportnews.ro/stiri-dive ... n-romania/
http://www.motorsportnews.ro/stiri-dive ... n-romania/
Proton a confirmat prezenta la 10 etape in IRC
Constructorul malaezian Proton a confirmat prezenta la 10 etape din IRC in sezonul 2011. Modelul Satria Neo S2000s va fi prezent la startul editiei cu numarul 100 al raliului Monte Carlo, ce se va desfasura in perioada 18-22 ianuarie. Va fi prima participare pentru Proton in acest raliu care va beneficia de o acoperire TV intensa cu transmisiuni in direct.
Cele doua masini care vor fi aliniate la start vor fi pilotate de Chris Atkinson si de P-G Andersson, care in scurt timp vor incepe si sesiunile de teste. Alister McRae va lua startul de-a lungul sezonului in alte etape din IRC, in care Proton va participa.
Directorul Proton a declarat: ?Suntem foarte mandri ca putem sa dezvaluim planurile noastre pentru noul sezon 2011 in raliuri mai ales ca in 2011 Proton sarbatoreste 25 de ani de existenta. Cu toate ca suntem o companie tanara este incredibil cat am evoluat si acesta este doar inceputul pentru noi. Am reusit sa dezvoltam o masina de raliu competitiva cu ajutorul companiei britanice MEM, tehnologie care este folosita in masinile de strada.?
Proton va finaliza calendarul participarilor in IRC in 2011 in cel mai scurt timp.
sursa: motorsportnews.ro
Constructorul malaezian Proton a confirmat prezenta la 10 etape din IRC in sezonul 2011. Modelul Satria Neo S2000s va fi prezent la startul editiei cu numarul 100 al raliului Monte Carlo, ce se va desfasura in perioada 18-22 ianuarie. Va fi prima participare pentru Proton in acest raliu care va beneficia de o acoperire TV intensa cu transmisiuni in direct.
Cele doua masini care vor fi aliniate la start vor fi pilotate de Chris Atkinson si de P-G Andersson, care in scurt timp vor incepe si sesiunile de teste. Alister McRae va lua startul de-a lungul sezonului in alte etape din IRC, in care Proton va participa.
Directorul Proton a declarat: ?Suntem foarte mandri ca putem sa dezvaluim planurile noastre pentru noul sezon 2011 in raliuri mai ales ca in 2011 Proton sarbatoreste 25 de ani de existenta. Cu toate ca suntem o companie tanara este incredibil cat am evoluat si acesta este doar inceputul pentru noi. Am reusit sa dezvoltam o masina de raliu competitiva cu ajutorul companiei britanice MEM, tehnologie care este folosita in masinile de strada.?
Proton va finaliza calendarul participarilor in IRC in 2011 in cel mai scurt timp.
sursa: motorsportnews.ro
Da, interesanta nepotrivirea dintre comunicatul ACR si articolul de pe antena3.
Vezi ce orase din Romania vor avea primele infrastructura pentru masini electrice
Mai sunt doar cateva luni pana cand Renault Romania va aduce in tara primele masini electrice, pentru teste cu jurnalisti si clienti. Renault a pus deja ochii pe 7-8 orase din Romania care pot avea un rol strategic in dezvoltarea infrastructurii de incarcare pentru autovehicule propulsate electric.
?Acum suntem in faza de negocieri pentru a face primele teste cu masini electrice aici, in Romania, la inceputul anului viitor. De indata ce masinile vor veni, vom invita cativa jurnalisti sa le prezentam in detaliu vehiculele. Mai intai vom face teste cu presa, apoi cu clienti-companii care vor sa includa masini electrice in flotele lor auto?, a declarat pentru 0-100.ro directorul comercial al Renault in Romania, Fabrice Cambolive, dupa lansarea Renault Twingo in Romania.
Potrivit acestuia, in urma testelor efectuate in Romania, Renault va putea evalua mai precis cum se comporta vehiculele electrice la noi in tara si cam ce impact vor avea asupra publicului.
?Cred ca Romania poate avea 7-8 orase strategice care sa promoveze vehicule electrice. Este vorba de orase cu activitate economica puternica, cu activitati industriale si servicii dezvoltate. Ma gandesc la Timisoara, Cluj-Napoca, Bucuresti, Constanta??, a spus Cambolive, precizand ca acestea vor fi si localitatile in care vor fi depuse cele mai mari eforturi pentru a implementa infrastructura pentru reincarcarea bateriilor. Desi pare ca Guvernul nu face mare lucru pentru asta, exista o strategie nationala pentru promovarea masinilor electrice si chiar si intentii pentru acordarea de stimulente fiscale pentru cei care cumpara astfel de vehicule.
Oficialul Renault a explicat ca este inca prematur sa avanseze cifre legate de costul statiilor de reincarcare pentru vehicule electrice, dat fiind faptul ca inca nu a fost evaluata ?priza? pe care o vor avea masinile la publicul din Romania.
?Consider ca pentru Romania sunt importante doua modele: Fluence Z.E. si Kangoo Z.E. Primul permite deplasarea in principalele orase din Romania, avand o autonomie suficienta (circa 160 km ? n.r.), iar al doilea permite un transport urban ecologic de produse ce au volum redus, precum medicamentele?, a spus Cambolive.
El s-a aratat increzator ca toata gama de masini electrice va fi disponibila in Romania, insa pentru 2011 Renault se va concentra pe Fluence Z.E. si Kangoo Z.E.
Trei moduri de reincarcare
* la o priza conventionala (6-8 ore);
* la o priza de mare capacitate (32A, 400V), in 30 de minute;
* prin sistemul Quickdrop (soferul duce masina la o statie special amenajata, ca o benzinarie, unde bateria consumata este inlocuita in maximum 3 minute cu una complet incarcata)
http://www.0-100.ro/2010/12/09/exclusiv ... electrice/
Vezi ce orase din Romania vor avea primele infrastructura pentru masini electrice
Mai sunt doar cateva luni pana cand Renault Romania va aduce in tara primele masini electrice, pentru teste cu jurnalisti si clienti. Renault a pus deja ochii pe 7-8 orase din Romania care pot avea un rol strategic in dezvoltarea infrastructurii de incarcare pentru autovehicule propulsate electric.
?Acum suntem in faza de negocieri pentru a face primele teste cu masini electrice aici, in Romania, la inceputul anului viitor. De indata ce masinile vor veni, vom invita cativa jurnalisti sa le prezentam in detaliu vehiculele. Mai intai vom face teste cu presa, apoi cu clienti-companii care vor sa includa masini electrice in flotele lor auto?, a declarat pentru 0-100.ro directorul comercial al Renault in Romania, Fabrice Cambolive, dupa lansarea Renault Twingo in Romania.
Potrivit acestuia, in urma testelor efectuate in Romania, Renault va putea evalua mai precis cum se comporta vehiculele electrice la noi in tara si cam ce impact vor avea asupra publicului.
?Cred ca Romania poate avea 7-8 orase strategice care sa promoveze vehicule electrice. Este vorba de orase cu activitate economica puternica, cu activitati industriale si servicii dezvoltate. Ma gandesc la Timisoara, Cluj-Napoca, Bucuresti, Constanta??, a spus Cambolive, precizand ca acestea vor fi si localitatile in care vor fi depuse cele mai mari eforturi pentru a implementa infrastructura pentru reincarcarea bateriilor. Desi pare ca Guvernul nu face mare lucru pentru asta, exista o strategie nationala pentru promovarea masinilor electrice si chiar si intentii pentru acordarea de stimulente fiscale pentru cei care cumpara astfel de vehicule.
Oficialul Renault a explicat ca este inca prematur sa avanseze cifre legate de costul statiilor de reincarcare pentru vehicule electrice, dat fiind faptul ca inca nu a fost evaluata ?priza? pe care o vor avea masinile la publicul din Romania.
?Consider ca pentru Romania sunt importante doua modele: Fluence Z.E. si Kangoo Z.E. Primul permite deplasarea in principalele orase din Romania, avand o autonomie suficienta (circa 160 km ? n.r.), iar al doilea permite un transport urban ecologic de produse ce au volum redus, precum medicamentele?, a spus Cambolive.
El s-a aratat increzator ca toata gama de masini electrice va fi disponibila in Romania, insa pentru 2011 Renault se va concentra pe Fluence Z.E. si Kangoo Z.E.
Trei moduri de reincarcare
* la o priza conventionala (6-8 ore);
* la o priza de mare capacitate (32A, 400V), in 30 de minute;
* prin sistemul Quickdrop (soferul duce masina la o statie special amenajata, ca o benzinarie, unde bateria consumata este inlocuita in maximum 3 minute cu una complet incarcata)
http://www.0-100.ro/2010/12/09/exclusiv ... electrice/
Duster şi Fluence sunt, ambele, Maşina Anului 2011 ?n Rom?nia. De ce avem două titluri?
Dezacordurile dintre reprezentanţii celor două asociaţii importante ale jurnaliştilor auto din Rom?nia duc şi ?n acest an la ne?nţelegeri ?n ceea ce priveşte c?ştigătorul titlului Maşina Anului 2011 ?n Rom?nia. APAR (Asociaţia Presei Auto din Rom?nia) şi UZEAR (Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din Rom?nia) organizează propria competiţie Maşina Anului de c?ţiva ani buni ?ncoace, juriul fiecăreia dintre competiţii fiind format din jurnalişti de la publicaţii diiferite. ?n aceste condiţii, faptul că Rom?nia are două Maşini ale Anului nu mai miră pe nimeni, titlul Maşina Anului 2011 fiind ?mpărţit şi el de două modele: Dacia Duster (APAR) şi Renault Fluence (UZEAR). Mai mult, clasamentele finale ale celor două competiţii diferă radical.
NE?NŢELEGERILE ADUC NE?NŢELEGERI
Faptul că Rom?nia anunţă ?n fiecare an două Maşini ale Anului face ca at?t presa generalistă, c?t şi publicul să fie derutaţi de faptul că un titlu este anunţat ?n paralel de doi constructori diferiţi. Există unele publicaţii rom?neşti care anunţă rezultatele APAR şi există alte publicaţii care anunţă rezultatele UZEAR, astfel că publicul intră ?n posesia unor informaţii total contradictorii. Evident, importatorii auto din Rom?nia sunt, ?n ultimă instanţă, cei mai afectaţi de situaţie, titlul Maşina Anului ?n Rom?nia ajung?nd să fie unul mai degrabă derizoriu dec?t important.
DUSTER A C?ŞTIGAT LA APAR
După ce a reuşit să se califice ?n finala competiţiei European Car of the Year, unde s-a clasat pe locul al şaptelea din peste 50 de participanţi, Dacia Duster şi-a luat revanşa la una dintre cele două competiţii interne de profil, unde SUV-ul rom?nesc şi-a surclasat fără probleme adversarii.
Nu mai puţin de 15 dintre cei 17 membri ai juriului APAR au decis că Duster este cea mai importantă maşină lansată ?n Rom?nia ?n cursul anului 2010, aceştia acord?ndu-i c?te 15 puncte, limita maximă disponibilă pentru fiecare jurat. La final, Duster a adunat 243 de puncte, lăs?nd mult ?n spate rivalii din acest an. Pe locul al doilea ?n preferinţele juriului s-a clasat Citroen C3 (cu 130 de puncte), pe ultima treaptă a podiumului intern urc?nd Opel Meriva.
FLUENCE E C?ŞTIGĂTORUL UZEAR
?n versiunea UZEAR a concursului Maşina Anului 2011 ?n Rom?nia, marele premiu a fost c?ştigat de Renault Fluence (147 de puncte), cei 25 de membri ai juriului trimiţ?nd Duster pe locul al treilea, cu 99 de puncte. Pe locul al doilea ?n clasamentul UZEAR s-a clasat Opel Meriva. Foarte interesant este faptul că Renault Fluence nu s-a numărat printre cei zece finalişti din versiunea APAR a competiţiei.
http://www.automarket.ro/stiri/duster-s ... 35072.html
Dezacordurile dintre reprezentanţii celor două asociaţii importante ale jurnaliştilor auto din Rom?nia duc şi ?n acest an la ne?nţelegeri ?n ceea ce priveşte c?ştigătorul titlului Maşina Anului 2011 ?n Rom?nia. APAR (Asociaţia Presei Auto din Rom?nia) şi UZEAR (Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din Rom?nia) organizează propria competiţie Maşina Anului de c?ţiva ani buni ?ncoace, juriul fiecăreia dintre competiţii fiind format din jurnalişti de la publicaţii diiferite. ?n aceste condiţii, faptul că Rom?nia are două Maşini ale Anului nu mai miră pe nimeni, titlul Maşina Anului 2011 fiind ?mpărţit şi el de două modele: Dacia Duster (APAR) şi Renault Fluence (UZEAR). Mai mult, clasamentele finale ale celor două competiţii diferă radical.
NE?NŢELEGERILE ADUC NE?NŢELEGERI
Faptul că Rom?nia anunţă ?n fiecare an două Maşini ale Anului face ca at?t presa generalistă, c?t şi publicul să fie derutaţi de faptul că un titlu este anunţat ?n paralel de doi constructori diferiţi. Există unele publicaţii rom?neşti care anunţă rezultatele APAR şi există alte publicaţii care anunţă rezultatele UZEAR, astfel că publicul intră ?n posesia unor informaţii total contradictorii. Evident, importatorii auto din Rom?nia sunt, ?n ultimă instanţă, cei mai afectaţi de situaţie, titlul Maşina Anului ?n Rom?nia ajung?nd să fie unul mai degrabă derizoriu dec?t important.
DUSTER A C?ŞTIGAT LA APAR
După ce a reuşit să se califice ?n finala competiţiei European Car of the Year, unde s-a clasat pe locul al şaptelea din peste 50 de participanţi, Dacia Duster şi-a luat revanşa la una dintre cele două competiţii interne de profil, unde SUV-ul rom?nesc şi-a surclasat fără probleme adversarii.
Nu mai puţin de 15 dintre cei 17 membri ai juriului APAR au decis că Duster este cea mai importantă maşină lansată ?n Rom?nia ?n cursul anului 2010, aceştia acord?ndu-i c?te 15 puncte, limita maximă disponibilă pentru fiecare jurat. La final, Duster a adunat 243 de puncte, lăs?nd mult ?n spate rivalii din acest an. Pe locul al doilea ?n preferinţele juriului s-a clasat Citroen C3 (cu 130 de puncte), pe ultima treaptă a podiumului intern urc?nd Opel Meriva.
FLUENCE E C?ŞTIGĂTORUL UZEAR
?n versiunea UZEAR a concursului Maşina Anului 2011 ?n Rom?nia, marele premiu a fost c?ştigat de Renault Fluence (147 de puncte), cei 25 de membri ai juriului trimiţ?nd Duster pe locul al treilea, cu 99 de puncte. Pe locul al doilea ?n clasamentul UZEAR s-a clasat Opel Meriva. Foarte interesant este faptul că Renault Fluence nu s-a numărat printre cei zece finalişti din versiunea APAR a competiţiei.
http://www.automarket.ro/stiri/duster-s ... 35072.html
Noul BMW Seria 1 M Coupe
BMW Seria 1 M Coupe are un motor de 3.0 litri twin-turbo ce dezvoltă 340 CP şi 500 Nm. Modelul ultra-performant va fi prezentat ?n premieră la Salonul Auto de la Detroit, iar din luna mai 2011 va fi disponibil cu un preţ de bază de 50.500 euro.
Litera M se alătură acum segmentului ocupat de BMW Seria 1 pentru a simboliza puterea şi dinamica deosebită a unei maşini sport ultra-performante. ?n BMW Seria 1 M Coupe, tehnologia unei maşini ultra-performante este combinată cu agilitatea şi greutatea scăzută a unui model compact pentru a crea o complet nouă dimensiune a plăcerii condusului ?ntr-un stil sportiv.
Cu acest model ?n două uşi, BMW M GmbH a implementat pentru prima oară ?n această clasă de vehicule conceptul său orientat către performanţa din motorsport, ?ntr-o maşină ce poate fi utilizată zi de zi. Noul BMW Seria 1 M Coupe extinde gama de modele ultra-performante a producătorului bavarez, oferind accesul tinerilor la o experienţă de condus tipică unui vehicul M.
BMW Seria 1 M Coupe ?nglobează senzaţiile M ?ntr-o formă foarte concentrată. Motorul său de 3.0 litri cu şase cilindri ?n linie cu M TwinPower Turbo şi injecţie directă de benzină dezvoltă o putere maximă de 250 kW / 340 CP şi 450 Nm, av?nd caracteristici de turaţie tipice unei maşini BMW M. Cuplul maxim poate fi extins la 500 Nm cu ajutorul funcţiei overboost. Tehnologia şasiului său derivată direct din motorsport, un raport putere/greutate de 4,4 kg per cal putere şi componentele aerodinamice precise garantează o dinamică a condusului desăv?rşită.
BMW Seria 1 M Coupe, cu ajutorul unei transmisii manuale cu şase trepte, accelerează de la 0-100 km/h ?n doar 4,9 secunde şi atinge 200 km/h ?n 17,3 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. ?n materie de eficienţă, vehiculul are de asemenea performanţe foarte bune ?n categoria sa. Consumul său mediu este de 9,6 litri/100 km, iar emisiile de CO2 nu depăşesc 224 grame/km.
Performanţele sportive ale noului BMW Seria 1 M Coupe sunt amplificate de caracterul său atletic şi de design. Interiorul creat exclusiv cu 4 locuri, materiale de ?naltă calitate şi un cockpit specific M creează o ambianţă a maşină sport premium. ?n configuraţia standard, BMW Seria 1 M Coupe afişează armonia conceptului tipică unei maşini M: poate satisface cerinţele extreme unui condus pe pistă la fel de bine precum provocările din traficul de zi cu zi. Mai mult, preferinţele individuale ?n materie de confort, siguranţă şi divertisment pot fi ?ndeplinite prin gama extinsă de echipamente opţionale disponibile pentru gama Seria 1 Coupe, inclusiv programul BMW ConnectedDrive.
Noul BMW Seria 1 M Coupe ?şi va face debutul ?n premieră mondială ?n cadrul Salonului Auto de la Detroit (10-23 ianuarie 2011) iar pe piaţă va fi disponibil ?ncep?nd cu luna mai 2011. Preţul său de bază ?n Germania va fi de 50.500 euro (cu toate taxele incluse).
Sursa
BMW Seria 1 M Coupe are un motor de 3.0 litri twin-turbo ce dezvoltă 340 CP şi 500 Nm. Modelul ultra-performant va fi prezentat ?n premieră la Salonul Auto de la Detroit, iar din luna mai 2011 va fi disponibil cu un preţ de bază de 50.500 euro.
Litera M se alătură acum segmentului ocupat de BMW Seria 1 pentru a simboliza puterea şi dinamica deosebită a unei maşini sport ultra-performante. ?n BMW Seria 1 M Coupe, tehnologia unei maşini ultra-performante este combinată cu agilitatea şi greutatea scăzută a unui model compact pentru a crea o complet nouă dimensiune a plăcerii condusului ?ntr-un stil sportiv.
Cu acest model ?n două uşi, BMW M GmbH a implementat pentru prima oară ?n această clasă de vehicule conceptul său orientat către performanţa din motorsport, ?ntr-o maşină ce poate fi utilizată zi de zi. Noul BMW Seria 1 M Coupe extinde gama de modele ultra-performante a producătorului bavarez, oferind accesul tinerilor la o experienţă de condus tipică unui vehicul M.
BMW Seria 1 M Coupe ?nglobează senzaţiile M ?ntr-o formă foarte concentrată. Motorul său de 3.0 litri cu şase cilindri ?n linie cu M TwinPower Turbo şi injecţie directă de benzină dezvoltă o putere maximă de 250 kW / 340 CP şi 450 Nm, av?nd caracteristici de turaţie tipice unei maşini BMW M. Cuplul maxim poate fi extins la 500 Nm cu ajutorul funcţiei overboost. Tehnologia şasiului său derivată direct din motorsport, un raport putere/greutate de 4,4 kg per cal putere şi componentele aerodinamice precise garantează o dinamică a condusului desăv?rşită.
BMW Seria 1 M Coupe, cu ajutorul unei transmisii manuale cu şase trepte, accelerează de la 0-100 km/h ?n doar 4,9 secunde şi atinge 200 km/h ?n 17,3 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. ?n materie de eficienţă, vehiculul are de asemenea performanţe foarte bune ?n categoria sa. Consumul său mediu este de 9,6 litri/100 km, iar emisiile de CO2 nu depăşesc 224 grame/km.
Performanţele sportive ale noului BMW Seria 1 M Coupe sunt amplificate de caracterul său atletic şi de design. Interiorul creat exclusiv cu 4 locuri, materiale de ?naltă calitate şi un cockpit specific M creează o ambianţă a maşină sport premium. ?n configuraţia standard, BMW Seria 1 M Coupe afişează armonia conceptului tipică unei maşini M: poate satisface cerinţele extreme unui condus pe pistă la fel de bine precum provocările din traficul de zi cu zi. Mai mult, preferinţele individuale ?n materie de confort, siguranţă şi divertisment pot fi ?ndeplinite prin gama extinsă de echipamente opţionale disponibile pentru gama Seria 1 Coupe, inclusiv programul BMW ConnectedDrive.
Noul BMW Seria 1 M Coupe ?şi va face debutul ?n premieră mondială ?n cadrul Salonului Auto de la Detroit (10-23 ianuarie 2011) iar pe piaţă va fi disponibil ?ncep?nd cu luna mai 2011. Preţul său de bază ?n Germania va fi de 50.500 euro (cu toate taxele incluse).
Sursa
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori