Scris: Mie Mar 05, 2014 1:53 pm
In primul rand vreau sa spun ca am cautat prin toate topic-urile cu relanti variabil pentru 1.8GDI si nu am gasit solutie la problema mea.
Sa va explic simptomele:
- motorul porneste usor, indiferent de temperatura de afara, la rece se accelereaza initial pana aproape de 1500r/m, apoi turatia scade odata cu incalzirea motorului, ceea ce este perfect normal;
- cand motorul ajunge la temperatura normala de lucru (acul la jumatatea cadranului) relantiul incepe sa varieze, pana atunci relantiul este perfect stabil;
- daca opresc motorul si il pornesc din nou (deci cu motorul cald), pornirea este usoara, dar incepe imediat dupa pornire sa fluctueze relantiul;
- in mers constant pe la 2000r/min, in orice viteza, se simte un plus de putere, turatia motorului nu se schimba. Asta nu cred ca este totusi o problema, din cate am citit atunci cand "load-ul" este constant acest gen de motor schimba timpii de injectie, intra in "lean burn", pentru a economisii combustibil. Se vede atunci si o scadere a consumului instant desi viteza, turatia si inclinatia drumului sunt aceleasi.
Ce am incercat:
- am curatat clapeta de acceleratie, nu am modelul cu magnet, clapeta de acceleratie este controlata prin cablu => tot la fel face;
- am curatat si masurat IAC-ul (electrovalva de by-pass aer pentru relanti) se gaseste in corpul clapetei de acceleratie => tot la fel face;
- am desfacut toata admisia, am dat jos tot pana la capacul de chiuloasa, si am curatat tot => tot la fel face
- am verificat cele 4 bobine de inductie de pe fiecare bujie, sunt ok;
- am scos bujiile (sunt NGK cu Iridium, cele care trebuiesc folosite pentru acest motor), le-am curatat, le-am masurat distanta intre electrozi, au 0.55, deci sunt in specificatii => tot la fel face;
- am resetat ECU-ul si am facut invatarea de relanti, aici apare partea interesanta.....Deci cu motorul cald, iau borna de minus de la baterie, pun contactul de cateva ori ca sa fiu sigur s-a dus curentul din condensatori, apoi pun la loc borna de minus si pornesc motorul fara niciun consumator. In primele 6 min relantiul variaza si dupa cele 6 min relantiul se stabilizeaza pe la 750 r/min. Dupa 10min dau drumu la consumatori, relantiul creste un pic, normal din cauza sarcinii date de alternator, dar ramane stabil. Dupa inca 10 min, ma joc cu consumatorii, opresc tot, dau drumu la tot, aprind pe rand faruri, climatronic, etc., relantiul nu variaza deloc, perfect stabil.
Deci toate bune si frumoase pana opresc motorul si il repornesc, apoi o ia de la capat cu variatia la relanti.
Am citit pe un alt site ca aceste motoare GDI intra in "Lean Burn" la relanti, amestecul de aer conbustibil este foarte sarac, ratie 40:1.
Acum, as fi zis ca poate am injectoare defecte infundate, supape cu depuneri de carbon, bujii sau bobine de inductie ce nu functioneaza in parametrii, vreun senzor defect, dar daca ar fi asa atunci de ce atunci cand ii fac invatarea de ECU relantiul se mentine stabil, pana la urmatoarea pornire ?
Ce se intampla atunci cand opresc motorul de incepe iar sa varieze relantiul ?
Va multumesc pentru orice sfat !
Sa va explic simptomele:
- motorul porneste usor, indiferent de temperatura de afara, la rece se accelereaza initial pana aproape de 1500r/m, apoi turatia scade odata cu incalzirea motorului, ceea ce este perfect normal;
- cand motorul ajunge la temperatura normala de lucru (acul la jumatatea cadranului) relantiul incepe sa varieze, pana atunci relantiul este perfect stabil;
- daca opresc motorul si il pornesc din nou (deci cu motorul cald), pornirea este usoara, dar incepe imediat dupa pornire sa fluctueze relantiul;
- in mers constant pe la 2000r/min, in orice viteza, se simte un plus de putere, turatia motorului nu se schimba. Asta nu cred ca este totusi o problema, din cate am citit atunci cand "load-ul" este constant acest gen de motor schimba timpii de injectie, intra in "lean burn", pentru a economisii combustibil. Se vede atunci si o scadere a consumului instant desi viteza, turatia si inclinatia drumului sunt aceleasi.
Ce am incercat:
- am curatat clapeta de acceleratie, nu am modelul cu magnet, clapeta de acceleratie este controlata prin cablu => tot la fel face;
- am curatat si masurat IAC-ul (electrovalva de by-pass aer pentru relanti) se gaseste in corpul clapetei de acceleratie => tot la fel face;
- am desfacut toata admisia, am dat jos tot pana la capacul de chiuloasa, si am curatat tot => tot la fel face
- am verificat cele 4 bobine de inductie de pe fiecare bujie, sunt ok;
- am scos bujiile (sunt NGK cu Iridium, cele care trebuiesc folosite pentru acest motor), le-am curatat, le-am masurat distanta intre electrozi, au 0.55, deci sunt in specificatii => tot la fel face;
- am resetat ECU-ul si am facut invatarea de relanti, aici apare partea interesanta.....Deci cu motorul cald, iau borna de minus de la baterie, pun contactul de cateva ori ca sa fiu sigur s-a dus curentul din condensatori, apoi pun la loc borna de minus si pornesc motorul fara niciun consumator. In primele 6 min relantiul variaza si dupa cele 6 min relantiul se stabilizeaza pe la 750 r/min. Dupa 10min dau drumu la consumatori, relantiul creste un pic, normal din cauza sarcinii date de alternator, dar ramane stabil. Dupa inca 10 min, ma joc cu consumatorii, opresc tot, dau drumu la tot, aprind pe rand faruri, climatronic, etc., relantiul nu variaza deloc, perfect stabil.
Deci toate bune si frumoase pana opresc motorul si il repornesc, apoi o ia de la capat cu variatia la relanti.
Am citit pe un alt site ca aceste motoare GDI intra in "Lean Burn" la relanti, amestecul de aer conbustibil este foarte sarac, ratie 40:1.
Acum, as fi zis ca poate am injectoare defecte infundate, supape cu depuneri de carbon, bujii sau bobine de inductie ce nu functioneaza in parametrii, vreun senzor defect, dar daca ar fi asa atunci de ce atunci cand ii fac invatarea de ECU relantiul se mentine stabil, pana la urmatoarea pornire ?
Ce se intampla atunci cand opresc motorul de incepe iar sa varieze relantiul ?
Va multumesc pentru orice sfat !