Schimbare Motor

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
calvaree
EVO IV
Mesaje: 287
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 3:32 pm

Mesaj de calvaree » Mie Iul 30, 2014 8:09 pm

Salutare stimati colegi.
Dupa cum spune titlul topicului,vreau sa schimb motorul la carisma.Motivele sunt multe,de la consum mai bun si putere mai mare pana la faptul ca GDI-urile sunt mai raspandite,deci gasesc mai repede una pentru piese decat MPI (va spun din experienta asta).
Si in plus deja am luat o Carisma GDI pentru ca aveam nevoie de ceva elemente de caroserie,si imi place cum merge motorul,si are doar 193 000 km la bord.
Insa am cateva intrebari inainte sa schimb motorul.O sa intreb ce imi vine in minte acum,dar poate o sa mai revin cu intrebari(si sper ca ma va putea ajuta cineva).
Prima intrebare ar fi legata de ceasurile de bord,intrucat la mine e totul mecanic,iar la GDI e si ceva electronic,am nevoie sa schimb instalatia electrica cu totul,sau merge pe instalatia veche?
Apoi vreau sa stiu cu actele,cum se va proceda?si daca cunoaste cineva si costurile estimative in ce priveste RAR-ul.Din cate am auzit,dat fiind faptul ca au acelasi cod motor,si anume 4G93,nu e nevoie de reomologare,intrucat nu modific punctele de prindere ale motorului,si nici nu pun un motor mai puternic.Dar daca cineva STIE cum se procedeaza,as fi foarte recunoscator.
Deocamdata doar astea ma nedumiresc.
Va multumesc anticipat.




cu respect
Calv Ree

Avatar utilizator
danyyx
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Joi Iul 02, 2009 12:08 pm

Mesaj de danyyx » Joi Aug 28, 2014 10:38 am

Salut!

Intrebari destul de grele ai pus aici pe forum! Nu stiu daca a mai incercat cineva sa schimbe un motor de Mitsu Carisma Pana acum. In fine, nu inteleg in primul rand de ce vrei sa schimbi un MPI clasic cu fiabilitate renumita cu un GDI (prima generatie de motoare benzina cu injectie directa) cu o fiabilitate care lasa de dorit. Intra-adevar, ai putere mai mare dar nu la un consum mai mic. E o intreaga polemica pe aceste motoare. Pe siturile din afara se discuta cum ca GDI-urile au fost gandite pentru benzina japoneza si nu cea europeana si de aceea multi s-au confruntat cu problema depunerilor puternice de calamina pe admisie si valve inca de la primii 50 000 km. Aceste depuneri scad puterea motorului si creste inevitabil consumul. Recomandarea era desfacerea admisiei si a chiuloasei pentru curatare. A....si inca ceva......vrea benzina scumpa nu de 95:).

Daca kilometrajul e electronic sigur este novoie de senzorul de la cutia de viteze. Daca e mecanic, probabilitate mare sa fie cu fir de otel... nu mai stiu exact

Avatar utilizator
calvaree
EVO IV
Mesaje: 287
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 3:32 pm

Mesaj de calvaree » Dum Aug 31, 2014 7:20 am

salutare
danyyx,multumesc pentru raspuns.
pai fiabilitatea MPI nu stiu ce sa zic,intradevar,motoru nu a mancat bani pana acum,nu am schimbat nimic major.Insa in ultimul timp nu reusesc sa ii dau de cap,relantiul are viata lui,se regleaza cum ii taie capu,uneori sta la 1300 alteori la 900,foarte rar sta la 700.Am incercat reseturi peste reseturi,reglaje mecanice relanti,curatare piese admisie,senzor acceleratie si cam tot ce tine de admisie(lucru care in trecut a mai rezolvat problema) insa dupa primul drum totul o ia razna iarasi.Si partea si mai nasoala e ca nu o pot conecta la nici un tester pe calculator,nu e compatibil,desi tipul la care am fost avea program special pentru carisma(poate o fi GDI-ul).Masina inca merge,o folosesc zilnic,ieri am fost la un drum de Cluj,si pe autostrada nu mai merge mai mult de 170 km/h,iar cand am cumparat-o trecea usor de viteza asta.
Nu stiu ce sa zic,GDI-ul care l-am cumparat mergea foarte bine comparativ cu MPI-ul de pe a mea.Curatarea depunerilor nu ma deranjeaza asa tare.Si pe MPI se depoziteza negreala,pentru ca are valva EGR si asta,si in plus carburantii nostrii sunt cum sunt.Iar aditivii care se gasesc si se pun in carburanti pentru diferite efecte,parerea mea e ca sunt apa de ploaie.Deci tot ai nevoie de curatare mecanica si la MPI.
Insa citeam undeva de inchiderea valvei EGR si rezolvarea problemei cu depunerile.Trebuie sa ma mai interesez,nu stiu detalii.
Ceasurile noi sunt electronice,nu are firul de otel cum Il am eu pe cea veche.Deci am nevoie de instalatia masinii.
Multumesc foarte mult pentru timpul acordat pentru raspuns.Acum fac niste calcule sa vad daca merita toata harababura schimbarii.



Cu respect
Calv Ree

Avatar utilizator
emitsubishi
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Mie Aug 06, 2014 10:36 am

Mesaj de emitsubishi » Dum Aug 31, 2014 7:49 am

Salut sa sti ca din punctul meu de vedere gdi.ul e foarte bun daca ai reusi sa.l pui ai face o treaba buna eu am gdi si sincer in 20.000 de km de asta vara de cand o am nu am avut treaba nici n.am curatat nimik intradevar relantiul variaza unpic cand e rece e si de la socul automat dupa ce se incalzeste nu ai treaba si am facut vreo 2 drumuri mai lungi inafara pana in italia si pot spune ca e un motor plin de viata mie unu imi lasa o impresie atat de buna incat ma simt ca am cel mai bun motor:))nu mi.e frik nici de motoare de 2.0 mult mai noi de 1.9 tdi de la audi vw nici nu zic trage mult mai bine gdi.ul meu si ca viteza maxima trece foarte foarte lejer de 200 am observat ca de pe la 205 210 se duce cv mai greu asta vara am reusit 225 da era in vale parerea mea e ca este un motor foarte bun a si ca consum daca vrei sa ma crezi ceea ce nustiu daca ai sa poti am scos un consum de 5.2 pe 2.000km cei drept de 2 ori iam 200 si odata ca ma dispera unu cu un passat si l.am ruinat:)) avea 1.9 cel de 131cp si in rest mai mult de 120 n.am mers am tinuto constant la 90.100.120 si aici mai mult de 6 nu.mi ia sunt foarte multumit a si mereu las sa stea aprins gdi eco acum cred ca conteaza si de cum mergi cu ea dar tinand cond de performante eu zic ca e super ok ca probleme ar fi ca se aude uneori un tacanit ca de tacheti dar acum nustiu ce sa zic am mai auzit ca la motoarele japoneze e tacanitul asta specific acum nustiu daca este adevarat ...bafta si sper sa ai tot curajul sa te apuci de modificare daca ai nevoie de manualul de instalatie electrica cred ca.l am eu ...o zi buna

Avatar utilizator
calvaree
EVO IV
Mesaje: 287
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 3:32 pm

Mesaj de calvaree » Lun Sep 01, 2014 7:01 am

emitsubishi ,Multumesc pentru raspuns.
Motorul pe care l-am cumparat,e mult mai plin de viata decat MPI-ul meu asta e clar.E si mai nou cu 3 ani si are si mai putini KM.Am mai auzit si in trecut de problema GDI cu depunerile,insa nu ma deranjeaza atat de tare.Cat despre benzina,si la MPI-ul actual ii dau cateodata EVO de la MOL,si 95 tot de acolo il dau,pentru ca am incercat si alte benzinarii si carburantul MOL e singurul cu care carisma merge ceas.Dupa ce am luat-o am bagat numa Petrom,insa cand am desfacut corpul de acceleratie sa-l curat,depunerile din interior erau groaznice,ma miram ca mergea masina.Cu MOL mai verific interiorul ocazional,si inca e curat,nu se vede nimi ingrijorator in corpul de acceleratie.
Motorul il schimb sigur.O sa ii fac o toaletare interioara inainte de schimb,dar o sa il schimb.
Am nevoie de informatiile cu privire la RAR.Imi vor schimba doar noul motor in carte sau trebuie sa imi faca reomologare,pe motiv ca e diferita injectia si ca e alt motor,cu toate ca au acelasi cod,deci e acelasi motor,cu alta injectie.Dar te poti astepta si la surprize.
Oricum o sa ma interesez cand am drum prin Mures la RAR direct sa vad ce si cum.
O sa postez aici toata operatiunea,poate mai vrea cineva sa faca asta si sa stie la ce sa se astepte smile.gif)
Va multumesc pentru timpul acordat pentru a raspunde.





Cu respect
Calv Ree

Avatar utilizator
emitsubishi
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Mie Aug 06, 2014 10:36 am

Mesaj de emitsubishi » Lun Sep 01, 2014 10:23 pm

Ar fi foarte bine sa postezi pas cu pas toata operatiunea o sa ajute candva pe cineva ar fi acelasi cod de motor aceeasi capacitate nu stiu sincer ce sa spun acum sa nu fie problema ca gdi are 1834cm si mpi sa nu fie 17..si ceva sau mai mare dar nu cred de fapt sigura problema care ar fi ,ar fi gazele care sunt diferite dar totusi daca vrei treaba sa fie legala si sa nu ai niciodata vreo problema cei de la r.a.r o sa te ajute cel mai bine cu un raspuns oricum sa-ti schimbe certificatul stiu sigur ca te costa undeva la 2 poate 3 milioane cred ca trebuie si omologat
Sa ne ti la curent chiar sunt curios

Avatar utilizator
danyyx
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Joi Iul 02, 2009 12:08 pm

Mesaj de danyyx » Joi Sep 04, 2014 9:08 am

Pentru diagnoza la MPI degeaba te duci la tester daca nu ai martorul de check engine aprins....nu o sa depisteze nimic. Insa mai poti face
ceva inainte sa il dai jos. Instaleaza-ti autodata pe calculator. Softul acesta da o gramada de solutii la problemele tale, in plus daca stii un pic de engleza o sa iti fie de un real folos. Ce e interesant la acest soft e ca folosind doar un multimetru poti depista senzori care nu sunt in gama sau sunt intrerupti etc. Scriu de la birou si nu am softul instalat dar imi aduc aminte ca era o rubrica ceva legat de variatii ale relantiului si iti spunea etapizat ce sa faci pentru depistarea problemei. Incearca inainte sa il dai jos poate este o banala problema. De la alti posesori de Mitsubishi cu MPI spuneau ca e o problema frecventa variatia relantiului. Si eu personal am avut la Galant aceeasi chestie. Se oprea motorul cand apasam ambreiajul in mers. Foarte enervant dar s-a rezolvat prin curatarea clapitei de acceleratie si a valvei EGR. Un amic cu un Lancer din 95 imi spunea ca este de la ECU. Dupa un timp isi uita setarile si asa face pana le reinvata (cine stie??) Oricum la tine banuiesc un senzor ceva...

Avatar utilizator
calvaree
EVO IV
Mesaje: 287
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 3:32 pm

Mesaj de calvaree » Vin Sep 05, 2014 6:03 am

emitsubishi,danyyx
Va multumesc pentru raspunsuri.o sa tin cont de toate parerile.
Revin in curand cu ce am hotarat si cum am procedat



Cu respect
Calv Ree

Avatar utilizator
Cosmin30
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Dec 14, 2013 12:28 pm

Mesaj de Cosmin30 » Lun Sep 08, 2014 8:41 am

Probleme + rezolvari intalnite de mine la 1.8GDI:

- depuneri pe galeria de admisie, supape, EGR si corpul clabetei de acceleratie. Solutie, eu am dat jos tot, am curatat cat am putut de bine si pentru a evita probleme de genul acesta pe viitor am blocat EGR-ul (acum imi intra numai aer curat pe admisie fara gaze de esapament recirculate) si am pus un filtru langa PCV pe furtul dintre carter si admisie pentru a colecta vaporii de ulei.
- tacanit compensatori hidraulici, am dat jos tachetii si i-am curatat cu motorina, au niste orificii mici care se infunda de la utilisarea unui ulei neconform. Am curatat baia de ulei pentru a evita infundarea acestor orificii. Si am pus in motor ulei Mobil1 0W40 conform notei tehnice de la Mitsubishi.
- relantiu fluctuant, eu am schimbat termistorul din debitmetru.
- va recomand sa schimbati si filtrul de benzina + microfiltrele de la pompa de injectie si injectoare, daca aveti fluctuatii de putere.

Daca faceti lucrurile de mai sus, nu veti mai avea motive sa va plangeti de 1.8GDI.
Dupa operatiile de mai sus, pot sa spus si eu ca este un motor puternic, fiabil si economic.
Vara aceasta am fost pana in Turcia, 2651 km dus-intors fara absolut nicio problema, consum mediu 5.6l/100km cu climatronicul pe 26 de grade, in conditiile in care nici noaptea nu era sub 30 de grade afara, deci a mers compresorul de AC non stop, si 4 persoane plus bagaje in masina.


Avatar utilizator
calvaree
EVO IV
Mesaje: 287
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 3:32 pm

Mesaj de calvaree » Dum Sep 14, 2014 4:54 pm

cosmin30 iti multumesc foarte mult pentru informatii.Admisia si clapeta le-am curatat mecanic saptamana trecuta,inainte sa vad postul,cred ca e cea mai eficienta curatare,nu cred in aditivi sau alte acareturi.Valva EGR nu am blocat-o,ma gandeam sa nu dea vreo eroare in calculator.Dar daca zici ca e ok,atunci inainte sa pun motoru sus o sa blochez si valva(poate imi spui care e cea mai eficienta metoda pentru a face asta).Iar filtru pe furtun pentru vaporii de ulei e genial,pentru asta iti multumsec si mai mult biggrin.gif si la mpi e aceeasi problema cu vaporii.si cred ca e cea mai buna rezolvare.
Iar despre ulei ca sa fiu sigur ca am inteles e 0W40 sau 10w40 ?
Iti multumesc mult inca o data pentru post.
Motoru e dat jos deja,urmeaza saptamana asta sa il curat si sa fac schmibul.

On topic(cred)
A trebuit sa schimb toata instalatia electrica de pe carisma mea cu cea de pe GDI,sunt multe fire si mufe pe care nu le aveam.A fost nevoie sa schimb si sa adaptez la conductele mele chiar si pompa ABS,dearece e diferita mufa la cea noua,si cum am schimbat instalatia....Si din cate am vazut voi fi nevoit sa schimb si pompa de frana su totul pentru ca pe cea noua e un senzor,pe care eu nu il am.E un proiect major aceasta schimbare,insa cred ca isi va merita efortul.




Cu respect
Calv Ree

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori