Schimbare Motor

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
calvaree
EVO IV
Mesaje: 287
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 3:32 pm

Mesaj de calvaree » Dum Sep 14, 2014 7:37 pm

As mai avea nevoie de niste informatii cu privire la GDI
1.Ce tip de ulei are in cutia de viteze,si ce cantitate?
2.Ce lichid servo are,rosu sau verde,si ce cantitate?
3.Ce tip de antigel are,si ce cantitate ?
4.Ce cantitate de ulei intra in motor?Eu am Elf 5W40,e bun din cate am mai citit,si e cel fabricat in Franta.


Si pentru Cosmin30: Din cate am vazut pe alt forum,are doua conducte PCV,pe amandoua trebuie pus filtru?Si am mai citit cum ca daca pui filtru pe PCV,nici nu mai e nevoie sa inchizi EGR-ul,ca cica din impreunarea vaporilor de ulei cu gazele din EGR se fac depunerile.Tu cu ce ai inchis valva,ce material ai folosit?E bun clingherit sau aluminiu?

Avatar utilizator
Cosmin30
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Dec 14, 2013 12:28 pm

Mesaj de Cosmin30 » Mar Sep 16, 2014 1:18 pm

- daca motorul l-ai dat jos de pe o carisma fabricata inainte de 2001, blocarea EGR-ului nu va fi sesizata de ECU;
- pentru blocarea EGR-ului eu am decupat o tabla de alumuniu folosind ca sablon exteriorul garniturii dintre EGR si teava de vine de la evacuare, apoi am pus tabla decupata peste garnitura;
- valva PCV este doar una, se gaseste in stanga capacului de chiuloasa este introdusa direct in capac, filtrul de ulei se pune pe furtunul ce pleaca de la valva spre admisie;
- in iulie 2001, vazand problemele cu infundarea admisiei si tacanitul compensatoarelor semnalate de service-urile auto, Mitsubishi a emis o nota tehnica prin care recomanda folosirea uleiului 0W40 sau 0W30 in motoarele 1.8GDI. Dar degeaba folosesti ulei 0W40/30 daca nu cureti/verifici inainte compensatoarele hidraulice si baia de ulei; Cantitate 3.5 litri la 1.8 GDI la un schimb de ulei + filtru ulei;
- ulei cutie de viteze SAE 75W specification API GL-4, intra 2.2 litri daca demontezi pinioanele din cutie si o scurgi bine, daca dai decat drumu la busonul de golire nu iti va intra mai mult de 1-1.5 litri;
- in manual scrie ca lichidul de servo este "ATF DEXRON II";
- antigel pe baza de "Ethylene Glycol", in manual scrie ca intra 6 litri daca motorul a fost desfacut si scurs complet;

Spor la treaba !

Avatar utilizator
calvaree
EVO IV
Mesaje: 287
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 3:32 pm

Mesaj de calvaree » Mar Sep 16, 2014 6:33 pm

Cosmin30 multumesc foarte mult
Motorul e de pe o carisma din 98.Deja am blocat EGR tot cu un aluminiu.L-am blocat direct de pe motor,nu de unde se intalneste cu corpul de acceleratie.
Acum m-am lamurit cu valva PCV.Multumesc.
Iar restul informatiilor iti raman foarte recunoscator.

Azi am schimbat instalatia electrica din interior,cu totul.Si am pus instalatia de climatizare,eu nu aveam,iar asta noua avea si mergea.Pana acum totul decurge bine.
Cat e motorul dat jos vreau sa ii schimb si cureaua de distributie.Ca asta de se rupe schimb motoru degeaba.
O sa revin dupa ce e totul gata cu ceva poze si info despre cum merge cu noul motor.

Inca o data Cosmin multumesc foarte mult pentru ajutor cu informatii valoroase.





cu respect
Calv Ree

Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1733
Membru din: Mar Mai 18, 2010 9:21 am

Mesaj de Alex44 » Mie Sep 17, 2014 6:47 am

Cat esti acolo, eu as sterge si seria de pe motor ca sa nu am probleme. Nu de alta, dar un coleg cu colt 1.5 a pus alt motor de 1.5 dar de pe lancer (complet identic de altfel, nici o diferenta constructiva, nici o diferenta la emisii, nimic, identice). Ce crezi, pe lancer are alt cod si vroiau omologare, jdemilioane. Doar asa, ca au schimbat mitshubishii din pix codu motorului.

Avatar utilizator
Cosmin30
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Dec 14, 2013 12:28 pm

Mesaj de Cosmin30 » Mie Sep 17, 2014 8:13 am

Calvaree - probabil ca ai observat deja ca masina donatoare are Ionizator in loc de filtru normal de polen, cand ai testat climatronicul iti afisa simbolul "A/P" ? daca da inseamna ca ai o problema cu ionizatorul.
Eu am masurat tot ce era de masurat pe la el dar nu am reusit sa-l repar.
Problema este ca fara el vei avea mai mereu un miros neplacut in masina din cauza bacteriilor ce se for forma pe instalatie din cauza prafului si condensului, eu sunt nevoit sa folosesc spray-uri de curatat intalatia de AC periodic....

Avatar utilizator
calvaree
EVO IV
Mesaje: 287
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 3:32 pm

Mesaj de calvaree » Vin Sep 19, 2014 8:49 pm

Salutare
Cand am adus masina nu tin minte sa fi vazut simbolu A/P .Pe ecranul de la clima il afiseaza nu?Oricum,dupa ce o pornesc la mine o sa urmaresc cele spuse de tine.
Insa ce tin minte e faptul ca atunci cand schimb sa imi dea aer doar la parbriz,sau cand apas pe dezaburire(idem) se muta clapeta insa tacane continu,daca e combinata cu aerul la picioare sau cu mijlocul nu suna nimic.O fi vreo clapeta blocata?

Maine dimineata pun motorul sus.Al meu e deja afara,am instalat caseta de directie de pe cea noua,pentru ca arata mai bine si mregea mai bine decat a mea.
Am schimbat si conductele de benzina si trebuie sa schimb si rezervorul,insa vreau sa intreb ceva inainte.
Am vazut ca GDI are 4 conducte care duc spre rezervor.Una e pentru vapori,una vine din pompa,una merge retur langa pompa din rezervor(pana aici e la la MPI) dar am vazut ca mai e una de retur care merge in spatele rezervorului.Intrebarea mea este: E neaparat sa mearga acolo? NU pot pune un T si sa o bag tot pe returul de langa pompa?Ca atunci m-as scapa de schimbul rezervorului.
Multumesc pentru ajutor.




Cu respect
Calv Ree

Avatar utilizator
calvaree
EVO IV
Mesaje: 287
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 3:32 pm

Mesaj de calvaree » Dum Sep 21, 2014 9:43 pm

Alex 44
Imi cer scuze.Doar acum am vazut postul tau.E o informatie foarte buna,asteptam astfel de informatii.Eu ma gandeam sa-i fac un RAR ca sa imi treaca noul motor in carte,nu ma gandeam ca are nevoie neaparat de omologare.Codul motorului eu credeam ca e 4G93,e acelasi si pe GDI si pe MPI,doar seria de sub cod e diferita(ceva normal de alftel).Crezi ca ma vor pune sa o reomologhez?Ar fi super penibil sa faca asta.Teoretic e acelasi motor cu injectie diferita.
Potrivit informatiilor culese de pe siteul RAR,nu ar trebui sa reomologhez,deoarece nu schimb pozitia suportilor motorului,nu pun motor mai mare sau mai mic,si nu schimb nici puterea motorului cu o herghelie de cai.CMC mMPI 1834 ,CMC GDI 1834.euro 2 amandoua,diferenta de cai este doar 9.

Nu stiu ce sa zic,da sunt tot mai scarbit de legile idioate si cerintele fara rost din tara asta.Schimbi un motor,nu instalezi un tun pe masina.

Oricum sa revin.Ieri(sambata) am pus deja noul motor.Inca nu i-am terminat de instalat toate acareturile,dar incet incet ma apropiu de final.
Probleme intampinate : -Bara de sub motor care tine motorul in 2 tampoane,potriveste perfect pe partea din fata,insa in spate da langa prinderea in suruburi,ceea ce inseamna ca va trebui mutat metalul cu filetele pentru bara.nu e o operatiune grea,si i plus e lasat loc exact unde sa intre filetul.
-Un senzor de pe cutie rupt,in urma manipularii motorului cu chingile de ridicat.Se pare ca e un senzor de temperatura pentru uleiul din cutie.L-am cautat ca disperatu pe net,insa fara nici un rezultat,asta pentru ca de fapt e acelasi senzor pe care il are si la sistemul de racire.Si se gaseste sub denumirea senzor(sau sonda) temperatura sistem racire.Nu l-am cumparat insa,deoarece l-am dat jos de pe motorul vechi,de la sistemul de racire.

In rest totul a decurs foarte bine.Tampoanele mari potrivesc perfect.Toate isi au locul lor,nu se modifica nimic la masina.
Saptamana urmatoare urmeaza sa cumpar toate lichidele si uleiurile necesare si sa finalizez de instalat toate chitibusurile.Si marea finala cu pornirea si rodajul biggrin.gif
Tot undeva saptamana viitoare o sa revin si cu ceva poze.
Toate bune.



cu respect
Calv Ree

Avatar utilizator
calvaree
EVO IV
Mesaje: 287
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 3:32 pm

Mesaj de calvaree » Mie Sep 24, 2014 6:04 pm

Salutare
In primul rand vreau sa imi cer scuze.Am spus intr-un post mai sus cum ca senzorul de la racire e acelasi cu senzorul de temperatura de pe cutia de viteze.Azi am constatat ca nu e asa.Se deschid amandoua cu cheia de19 ,au aceasi sonda care citeste temperatura,potrivesc in aceasi mufa,insa diametrul si forma filetului sunt diferite.Imi cer scuze ca am dat vestea inainte sa fiu 100% sigur.
Asa ca cine ma poate ajuta cu o locatie unde pot gasi acest senzor,sau o denumire?
L-am google-it de mi-au sarit capacele.
Va multumesc anticipat.


Cu respect
Calv Ree


Salutare
In primul rand vreau sa imi cer scuze.Am spus intr-un post mai sus cum ca senzorul de la racire e acelasi cu senzorul de temperatura de pe cutia de viteze.Azi am constatat ca nu e asa.Se deschid amandoua cu cheia de19 ,au aceasi sonda care citeste temperatura,potrivesc in aceasi mufa,insa diametrul si forma filetului sunt diferite.Imi cer scuze ca am dat vestea inainte sa fiu 100% sigur.
Asa ca cine ma poate ajuta cu o locatie unde pot gasi acest senzor,sau o denumire?
L-am google-it de mi-au sarit capacele.
Va multumesc anticipat.


Cu respect
Calv Ree

Avatar utilizator
CooLosaL
EVO I
Mesaje: 6
Membru din: Mie Sep 24, 2014 8:01 am

Mesaj de CooLosaL » Joi Sep 25, 2014 12:40 pm

salutare !
- pentru blocarea EGR-ului eu am decupat o tabla de alumuniu folosind ca sablon exteriorul garniturii dintre EGR si teava de vine de la evacuare, apoi am pus tabla decupata peste garnitura;

Domnule Cosmin30 , am si eu o intrebare si mai exact , bocarea EGR ului nu provoaca totodata si supraincalzirea motorului sau suprasolicitarea lui si poate un consum mult mai mare ?!
Sau care sunt avantajele si dezavantajele blocarii EGR ului ?

Va multumesc
O zi buna !

Avatar utilizator
Cosmin30
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Dec 14, 2013 12:28 pm

Mesaj de Cosmin30 » Vin Sep 26, 2014 7:37 am

Calvaree - ''Cand am adus masina nu tin minte sa fi vazut simbolu A/P .Pe ecranul de la clima il afiseaza nu?'' da simbolul A/P indica o eroare la climatizare si apare pe afisajul de la clima.
- ''Insa ce tin minte e faptul ca atunci cand schimb sa imi dea aer doar la parbriz,sau cand apas pe dezaburire(idem) se muta clapeta insa tacane continu,daca e combinata cu aerul la picioare sau cu mijlocul nu suna nimic.O fi vreo clapeta blocata?'' posibil.
- "Am vazut ca GDI are 4 conducte care duc spre rezervor.Una e pentru vapori,una vine din pompa,una merge retur langa pompa din rezervor(pana aici e la la MPI) dar am vazut ca mai e una de retur care merge in spatele rezervorului.Intrebarea mea este: E neaparat sa mearga acolo? NU pot pune un T si sa o bag tot pe returul de langa pompa?" nu stiu exact rolul celei de a patra conducte, dar cred ca cel mai bine ar fi sa pastrezi sistemul de alimentare identic cu cel de la masina donatoare, fara improvizatii.
- "Asa ca cine ma poate ajuta cu o locatie unde pot gasi acest senzor,sau o denumire?"
este cumva acesta http://www.expertpiese.ro/product.php/Pies...ucts_id/3026931 ? se potriveste dimensiunea filetului ? ai putea sa incerci la un magazin de piese auto din import...

CooLosaL - teoretic da, am citit si eu despre faptul ca temperatura in camera de ardere creste daca se blocheaza EGR-ul si ca ar trebui sa am un consum mai ridicat de carburant. Practic, motorul nu s'a supraincalzit niciodata, am fost si in Turcia unde erau 40 de grade si nu am avut nicio problema. Referitor la consum, nu am sesizat nicio modificare, mi-a luat 5.6% pe 2561 de km in care am avut tot timpul AC-ul pornit si masina plina, deci un consum foarte rezonabil.
- avantaje, practic motivul pentru care am blocat EGR-ul, gazele de esapament nu mai sunt recirculate pe admisie si nu voi mai fi nevoit dupa 60000 de km sa dau jos admisia, corpul clapeta, etc. pentru curatare;
- dezavantaj, masina polueaza mai mult.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator