Carisma 1.8 Gdi 2001

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
biehood
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 09, 2010 11:08 pm

Mesaj de biehood » Dum Ian 10, 2010 6:55 pm

Salutare sunt nou pe aici si va spun sincer ca ma bucur ca exista acest forum, desi eu l-am gasit destul de tarziu, oricum e bine si acum.
Masinuta se comporta bine fara probleme mari as zice, eu sunt oarecum nemultumit de consum dar asta e 125 de cai papa, avand in vedere ca o folosesc mai mult in oras si trebuie sa o conduc mai mult subturata pentru ca intr-a 3-a la 3000 de ture deja depasesti cu mult viteza legala in oras.

Am avut o problema care s-a rezolvat si anume cilindrul de presiune ambreiaj si anume o garnitura componenta s-a fisurat fiind necesara inlocuirea.
Am apelat la Mitsubishi motors Galati singurul loc unde puteam gasi piesa dealtfel.
Treaba a costat peste 300 ron din care garnitura vreo 160 daca nu ma insel. Baietii de acolo mi-au propus sa schimb cilindrul cu totul pentr 700 ron dar in acel moment nu am acceptat si cred ca bine am facut pentru ca am gasit pe forum informatia cum ca cilindrul de la Cielo este compatibil si asta pentru 38 ron plus tva.
In momentul de fata am o problema care se manifesta doarcateodata si anume cand calc ambreiajul nu imi intra in viteza sau marog intra mai greu si nu stiu ce poate fi, am sa incerc sa aerisesc circuitul pentru ca este posibil ca lichidul dot 3 folosit de instalatie sa aibe aer sau apa si sa prezinte fluctuatii de presiune.Oricum problema nu e grava pentru ca imi cunosc masina si stiu ca daca mai calc odata ambreiajul merge fara probleme.

Alta problema pe care o am ar fi prezenta unui fluierat ff ascutit dar slab ca intensitate care porneste cand pun AC-ul dar dar care nu dispare cand deconectez Ac-ul, cei di service spun ca este o curea pe undeva, dar dat fiind faptul ca nu se aude f tare(at cand pun muzica in masina nu se percepe)ei spun sa mai astept sa se acutizeze si dupa sa vin sa schimb cureaua respectiva. In curand masina o sa faca 90 000 km si cred ca o sa fac o revizie generala cu schimbat curele, placute de frana si orice alt lucru necesar.
Masina am cumparat-o cu aproape 80 000 km si pana acum am schimbat doar ulei si filtre si respectiva garnitura.

Dc cineva a mai avut probleme cu suieratul ascutit din cabina poate ma ajuta cu un sfat.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Dum Ian 10, 2010 7:46 pm

Niste observatii, poate sunt utile (daca nu, scuze ca ma bag in seama):
- vezi ca din 90 in 90.000 km se face distributia
- la 100.000 cauta prin rezervor filtru de benzina ca si ala trebuie schimbat din suta in suta
- cilindru de ambreiaj de Cielo se pupa cu varianta 1.6 dar nu cred ca e diferit ambreiajul la GDI insa nu pot garanta 100%
- de curiozitate, ce inseamna consuma mult la tine? Cat consuma in oras si cat afara ca GDI-ul e recunoscut ca un super motor...
- fluieratul poate fi cureaua de la alternator sau rola care o intinde. Mergi la un mecanic care sa o stranga si sa verifice si rola, daca stie mecanicul ala minim de meserie, iti spune daca ai rola sau cureaua dusa... Daca nu, mai sapam alte cauze....

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Ian 11, 2010 7:47 am

enorm a costat garnitura aia. am schimbat si eu daia pe la BMW de cateva ori, dar nu imi aduc aminte sa fi depasit 10 roni (e o garnitura ce mama zmeilor si nu e ca una de chiiuloasa)
cu apasatul ambreiajului eu zic ca mai trebuie aerisit.

Avatar utilizator
biehood
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 09, 2010 11:08 pm

Mesaj de biehood » Lun Ian 11, 2010 6:17 pm

Consum mare inseamna ca acum pe timp de iarna daca nu merg cativa km sa se incalzeasca nu scade sub 9,5- 10 la 100.
in afara sunt multumit de consum ca am ajuns si la 5,4 la 100.

Stiu ca garnitura aia a costat enorm am pastrat factura si descrierea operatiunii am si garantie 6 luni parca.

O sa schimb distributia cu siguranta, filtrul de combustibil o sa vad ce si cum poate il pot schimba singur.
Fluieratul inca il am si sincer am fost la vreo 2 mecanici dar nici unul nu a vrut sa caute mai in amanunt, nu stiu ce sa zic dar cand schimb distributia o sa schimb toate curelele daca este necesar.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Lun Ian 11, 2010 9:44 pm

Deci legat de consum, eu zic ca ai un consum super. Ma rog, mai da un google sau uita-te la 1.8 de pe Lancerul nou sau 1.6 de la alte marci gen renault, Opel, ce vrei tu. Si daca tie ti se pare mare consumul tau, pai atunci eu cred ca ai nevoie de o motocicleta. No offense

Legat de curele: celelalte nu sunt scumpe, cauciucul mai imbatraneste si el in timp nu doar in kilometrii, cauta la manuale si poate gasesti manualul pe forum de 1.8 GDI. Astfel daca vrei, schimbi singur filtrul de benzina. Un Nipparts e vreo 200 si ceva de ron, un Mitsubishi e dublu. Eu am pus Mitsubishi chit ca e scump dar daca masina a dus fara sa aiba probleme (garantat) 100.000 km cu filtru Mitsu, de ce sa imi bat joc aiurea sau sa am risc.

Legat de garnitura, no comment, am scris demult cat e un cilindru de Cielo si ce bine e sa mai intalnesti service-uri corecte....

Avatar utilizator
mayer_maryus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 24, 2008 12:19 pm

Mesaj de mayer_maryus » Mie Ian 13, 2010 1:31 pm

pt biehood:

1- am sa incerc sa aerisesc circuitul pentru ca este posibil ca lichidul dot 3 folosit de instalatie sa aibe aer sau apa si sa prezinte fluctuatii de presiune

eu stiu ca este dot4 lichidul mare atentie!!!! (scrie pe capac)


2-Consum mare inseamna ca acum pe timp de iarna daca nu merg cativa km sa se incalzeasca nu scade sub 9,5- 10 la 100.

daca vrei sa ai consum mai mic cumparati un webasto sau sirroco (incalzitor de apa) si atunci iti va scadea consumul garantat (pe propria piele) ai 2 avantaje ai deja cald in masina si consumul ramane aproape ca vara (nu mai merge masina cu socul pus)


in rest sa ne auzim de bine si sa o stapanesti sanatos

Avatar utilizator
grecu1967
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 07, 2009 12:23 pm
Contact:

Mesaj de grecu1967 » Joi Ian 28, 2010 6:56 am

"In momentul de fata am o problema care se manifesta doarcateodata si anume cand calc ambreiajul nu imi intra in viteza sau marog intra mai greu si nu stiu ce poate fi, am sa incerc sa aerisesc circuitul pentru ca este posibil ca lichidul dot 3 folosit de instalatie sa aibe aer sau apa si sa prezinte fluctuatii de presiune.Oricum problema nu e grava pentru ca imi cunosc masina si stiu ca daca mai calc odata ambreiajul merge fara probleme"

Fi atent , am avut si eu problema aceasta si am gasit un alt raspuns la ea . Anume , am constatat , ridicind usor si dind la o parte cu atentie imbracatura de la schimbatorul de viteze , ca tot ansamblul de platic care pleaca din miner si pina la intrarea in cutia de viteze era imbicsit de praf . Am luat o pensula cu care am indepartat praful , dupa care am dat cu niste alcool izopropilic si am curatat totul , pe urma am uns cu un spray WD40(parca asa ii zice) din acela "multi-purpose" si s-a schimbat radical actionarea la intrari in viteza , mai greu patrunde insa spray-ul acela pe partea de de-asupra unde actioneaza sincronul pt. marsalier , dar trebuie insistat si cam atit .

Legat de lichidul de frina , in carte la mine scrie ca se poate folosi atit DOT 3 cit si DOT 4 , deci cred ca trebuie sa te decizi doar la una din variante si nu sa le amesteci .

Legat de consumul mare , e normal ca iarna cind masina se raceste repede , la fiecare pornire ea pleaca cu socul tras , cum au fost temperaturile extrem de scazute zilele acestea , consumul meu s-a cam dublat , atit timp cit dupa vreo juma' de ora motorul e rece complet .

Atentie mare caci varianta GDI este facuta numai pentru benzina super-premium( deci 99 sau 100 ) si cine baga de 95 va avea rapid probleme cu tot motorul .

Atentie si la ambreiajul de la GDI caci difera si acesta fata de restul variantelor de motorizare , este cu totul alta cutie de viteze ,deci alt ansamblu .

Legat de distributie , intr-adevar producatorul recomanda schimbarea la 90.000 KM , dar eu cu piesele de pe-aici o schimb la 60.000 KM , parere personala si nu numai a mea , dar si a altor meseriasi(mai vechi in domeniu) ... a mea a ajuns la vreo 204.000 KM...

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Joi Mar 04, 2010 8:16 pm

am si eu o intrebare,se vorbea de aierisirea circuitului la ambreiaj....stie cineva cum se face asta? ca ma gandesc ca nu e greu,dar e mai bine daca ai un pont dinainte....masina mea are acuma 220 si ceva de mii nu stiu in momentul asta exact,ce componente din motor se mai schimba la anumiti km? ca poate imi dau seama singur de ce a mea face galagie de ceva vreme si tremura motorul

Avatar utilizator
FlorinS
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 13, 2010 6:08 pm

Mesaj de FlorinS » Dum Mar 07, 2010 4:38 pm

salut poate sa imi zica si mie cineva de ce am probleme cu ea la pornirea la rece ,pana nu se incalzeste trebuie sa o tin vreo 5 min turata ca sa nu moara motorul nu isi tine relantiul si da sa moara uneori chiar si dupa ce se incalzeste, acul de la turometru ajunge de la 1 la 0 ,cateodata moare cateodata revine la 1 ???????si problema cu consumul o am si eu fata de alte benzinare pe care le am avut mi s-a parut si mie ca consum cam mult iarna bine eu cred ca consumul e legat de problema care o am cu relantiul

Avatar utilizator
bobu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 15, 2008 6:33 pm

Mesaj de bobu » Dum Mar 07, 2010 10:08 pm


Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori