Variatii Relantiu - Posibila Rezolvare
Dupa cum se vede este o problema des intalnita si putin discutata
Incerc sa descriu o posibila rezolvare ..
nu cunosc toti termenii pe romaneste dar incerc sa explic in asa fel sa se inteleaga (as putea sa scriu pe germana dar nu stiu cati v-or intelege )
Uneori variatiile la relantiu se datoreaza "pierderii" setarilor de relantiu ale calculatorului dupa o schimbare sau deconectare a bateriei.
Procedeul de "reprogramare" este urmatorul :
- se deconecteaza borna "-" al bateriei
- cu borna deconectata se "aprind" farurile si se da de cateva ori la cheie .. astfel se consuma resturile de curent ramase in circuite si calculatorul se "reseteaza" .. apoi se "sting" farurile
-se verifica ca toti consumatorii de curent sa fie opriti (radio,lumina interior, incalzire scaune, etc.) .. tot ce se poate opri sa fie oprit)
- se leaga borna la baterie si se porneste motorul si fara a se apasa pe acceleratie se lasa cu motorul pornit 10 minute
- dupa cele 10 minute cu motorul pornit se vor aprinde tot ce sunt consumatori ..absolut tot ce se poate porni .. de la faruri, la radio si pana la clima .. si se lasa alte 10 minute cu motorul pornit
Atentie :
- dupa primele 10 minute nu se opreste motorul ci doar se aprind/pornesc toti consumatorii posibili
- pe tot timpul "reprogramarii" nu se calca pe acceleratie
- daca in timpul reprogramarii motorul "moare" se reia procedeul de la primul pas
- unele calculatoare necesita dupa cele 10 minute cu consumatorii porniti alte 10 minute fara consumatori (10 fara - 10 cu - 10 fara) ..
Procedeul a fost testat personal de cateva ori dupa schimbarea sau deconectarea bateriei care a rezultat in variatii ale relantiului ..
Procedeul e valabil pentru modelul Pre-Facelift cat si pentru Facelift ..
Ar putea sa functioneze si pe alte modele Mitsubishi
Sper sa va fi ajutat si va doresc o seara placuta ..
la fel si un Craciun si An Nou fericit ..
Andy aka wartech24
Incerc sa descriu o posibila rezolvare ..
nu cunosc toti termenii pe romaneste dar incerc sa explic in asa fel sa se inteleaga (as putea sa scriu pe germana dar nu stiu cati v-or intelege )
Uneori variatiile la relantiu se datoreaza "pierderii" setarilor de relantiu ale calculatorului dupa o schimbare sau deconectare a bateriei.
Procedeul de "reprogramare" este urmatorul :
- se deconecteaza borna "-" al bateriei
- cu borna deconectata se "aprind" farurile si se da de cateva ori la cheie .. astfel se consuma resturile de curent ramase in circuite si calculatorul se "reseteaza" .. apoi se "sting" farurile
-se verifica ca toti consumatorii de curent sa fie opriti (radio,lumina interior, incalzire scaune, etc.) .. tot ce se poate opri sa fie oprit)
- se leaga borna la baterie si se porneste motorul si fara a se apasa pe acceleratie se lasa cu motorul pornit 10 minute
- dupa cele 10 minute cu motorul pornit se vor aprinde tot ce sunt consumatori ..absolut tot ce se poate porni .. de la faruri, la radio si pana la clima .. si se lasa alte 10 minute cu motorul pornit
Atentie :
- dupa primele 10 minute nu se opreste motorul ci doar se aprind/pornesc toti consumatorii posibili
- pe tot timpul "reprogramarii" nu se calca pe acceleratie
- daca in timpul reprogramarii motorul "moare" se reia procedeul de la primul pas
- unele calculatoare necesita dupa cele 10 minute cu consumatorii porniti alte 10 minute fara consumatori (10 fara - 10 cu - 10 fara) ..
Procedeul a fost testat personal de cateva ori dupa schimbarea sau deconectarea bateriei care a rezultat in variatii ale relantiului ..
Procedeul e valabil pentru modelul Pre-Facelift cat si pentru Facelift ..
Ar putea sa functioneze si pe alte modele Mitsubishi
Sper sa va fi ajutat si va doresc o seara placuta ..
la fel si un Craciun si An Nou fericit ..
Andy aka wartech24
Astazi o sa incerc cele explicate de colegul de mai sus si o sa va tin la curent cu rezultatele.Totusi revin cu rugamintea de a-mi exolica si mie cineva unde este situat si cum arata acel celebru regulator de relanti.
Si ca sa nu uitam in ce zi suntem va urez tuturor un Craciun fericit alaturi de cei dragi,cat mai multe impliniri si sanatate!
Si ca sa nu uitam in ce zi suntem va urez tuturor un Craciun fericit alaturi de cei dragi,cat mai multe impliniri si sanatate!
Pentru GDI uita-te aici .. posibila rezolvare
daca nu intelegi ce vrea sa spuna, e doar ca GDI-ul nu are un regulator de relantiu si aceasta functie e preluata de clapeta de acceleratie ..
ca colegul de pe dreamcarisma .. incearca si tu o curatare a clapetei de acceleratie si interiorul "carcasei" (scuze ptr termeni dar nu ii cunosc decat pe germana) acesteia cu toate canalele din ea si vezi daca poti rezolva problema asa ..
GDI-ul e problematic deoarece refoloseste o parte din gazele arse pentru amestec si acestea duc la o depunere mai mare pe canalele de admisie .. fapt care duce la un consum mai mare si pierdere din putere. Aceste depuneri se pot elimina prin inchiderea valvei EGR si curatarea canalelor de admisie .. dar aceasta inchidere poate avea ca efect secundar cresterea valorii noxelor deoarece amestecul va fi reglat mai bogat de calculator ..
daca nu intelegi ce vrea sa spuna, e doar ca GDI-ul nu are un regulator de relantiu si aceasta functie e preluata de clapeta de acceleratie ..
ca colegul de pe dreamcarisma .. incearca si tu o curatare a clapetei de acceleratie si interiorul "carcasei" (scuze ptr termeni dar nu ii cunosc decat pe germana) acesteia cu toate canalele din ea si vezi daca poti rezolva problema asa ..
GDI-ul e problematic deoarece refoloseste o parte din gazele arse pentru amestec si acestea duc la o depunere mai mare pe canalele de admisie .. fapt care duce la un consum mai mare si pierdere din putere. Aceste depuneri se pot elimina prin inchiderea valvei EGR si curatarea canalelor de admisie .. dar aceasta inchidere poate avea ca efect secundar cresterea valorii noxelor deoarece amestecul va fi reglat mai bogat de calculator ..
daca ar fi sa fie magnetul dezlipit ai avea mult mai multe probleme decat un relantiu instabil
ai avea probleme la pornit .. ai avea "check engine" aprins .. ai avea probleme in timpul mersului datorita faptului ca magnetul s-ar lipi de miezul bobinei .. ar ramane accelerat sau ti-ar trece chiar calculatorul in "modul de avarie" .. este parerea mea formata dupa atatea theme citite despre acest simptom .. daca ar fi sa vb prostii imi cer scuze .. dar nu vreau decat sa ajut cu ceea ce stiu ..
ai avea probleme la pornit .. ai avea "check engine" aprins .. ai avea probleme in timpul mersului datorita faptului ca magnetul s-ar lipi de miezul bobinei .. ar ramane accelerat sau ti-ar trece chiar calculatorul in "modul de avarie" .. este parerea mea formata dupa atatea theme citite despre acest simptom .. daca ar fi sa vb prostii imi cer scuze .. dar nu vreau decat sa ajut cu ceea ce stiu ..
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori