Variatii Relantiu - Posibila Rezolvare

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
wartech24
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 21, 2010 12:13 am

Mesaj de wartech24 » Joi Dec 23, 2010 11:09 pm

Dupa cum se vede este o problema des intalnita si putin discutata

Incerc sa descriu o posibila rezolvare ..
nu cunosc toti termenii pe romaneste dar incerc sa explic in asa fel sa se inteleaga (as putea sa scriu pe germana dar nu stiu cati v-or intelege )

Uneori variatiile la relantiu se datoreaza "pierderii" setarilor de relantiu ale calculatorului dupa o schimbare sau deconectare a bateriei.

Procedeul de "reprogramare" este urmatorul :

- se deconecteaza borna "-" al bateriei

- cu borna deconectata se "aprind" farurile si se da de cateva ori la cheie .. astfel se consuma resturile de curent ramase in circuite si calculatorul se "reseteaza" .. apoi se "sting" farurile

-se verifica ca toti consumatorii de curent sa fie opriti (radio,lumina interior, incalzire scaune, etc.) .. tot ce se poate opri sa fie oprit)

- se leaga borna la baterie si se porneste motorul si fara a se apasa pe acceleratie se lasa cu motorul pornit 10 minute

- dupa cele 10 minute cu motorul pornit se vor aprinde tot ce sunt consumatori ..absolut tot ce se poate porni .. de la faruri, la radio si pana la clima .. si se lasa alte 10 minute cu motorul pornit


Atentie :

- dupa primele 10 minute nu se opreste motorul ci doar se aprind/pornesc toti consumatorii posibili

- pe tot timpul "reprogramarii" nu se calca pe acceleratie

- daca in timpul reprogramarii motorul "moare" se reia procedeul de la primul pas

- unele calculatoare necesita dupa cele 10 minute cu consumatorii porniti alte 10 minute fara consumatori (10 fara - 10 cu - 10 fara) ..



Procedeul a fost testat personal de cateva ori dupa schimbarea sau deconectarea bateriei care a rezultat in variatii ale relantiului ..

Procedeul e valabil pentru modelul Pre-Facelift cat si pentru Facelift ..

Ar putea sa functioneze si pe alte modele Mitsubishi



Sper sa va fi ajutat si va doresc o seara placuta ..

la fel si un Craciun si An Nou fericit ..


Andy aka wartech24

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Joi Dec 23, 2010 11:41 pm

Aceasta procdura poarta numele de RESET ECM. Mai multe detalii AICI

Avatar utilizator
mufac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 18, 2010 2:07 pm

Mesaj de mufac » Sâm Dec 25, 2010 10:22 am

Astazi o sa incerc cele explicate de colegul de mai sus si o sa va tin la curent cu rezultatele.Totusi revin cu rugamintea de a-mi exolica si mie cineva unde este situat si cum arata acel celebru regulator de relanti.
Si ca sa nu uitam in ce zi suntem va urez tuturor un Craciun fericit alaturi de cei dragi,cat mai multe impliniri si sanatate!

Avatar utilizator
mufac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 18, 2010 2:07 pm

Mesaj de mufac » Dum Dec 26, 2010 5:06 pm

Am reusit astazi sa fac resetarea respectiva!Se pare ca nu aceasta e rezolvarea pentru problema mea,motorul avand aceleasi fluctuatii la relanti.Chiar nu are nimeni o schema cu pozitia regulatorului de relanti?

Avatar utilizator
wartech24
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 21, 2010 12:13 am

Mesaj de wartech24 » Dum Dec 26, 2010 9:45 pm

Pentru GDI uita-te aici .. posibila rezolvare


daca nu intelegi ce vrea sa spuna, e doar ca GDI-ul nu are un regulator de relantiu si aceasta functie e preluata de clapeta de acceleratie ..
ca colegul de pe dreamcarisma .. incearca si tu o curatare a clapetei de acceleratie si interiorul "carcasei" (scuze ptr termeni dar nu ii cunosc decat pe germana) acesteia cu toate canalele din ea si vezi daca poti rezolva problema asa ..

GDI-ul e problematic deoarece refoloseste o parte din gazele arse pentru amestec si acestea duc la o depunere mai mare pe canalele de admisie .. fapt care duce la un consum mai mare si pierdere din putere. Aceste depuneri se pot elimina prin inchiderea valvei EGR si curatarea canalelor de admisie .. dar aceasta inchidere poate avea ca efect secundar cresterea valorii noxelor deoarece amestecul va fi reglat mai bogat de calculator ..

Avatar utilizator
mufac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 18, 2010 2:07 pm

Mesaj de mufac » Dum Dec 26, 2010 11:07 pm

Sunt un pic dezorientat!In alt topic mi se recomanda curatirea regulatorului de relanti,ca acum sa fiu informat ca acesta nu exista la GDI!?!?Cred ca o sa ma apuc sa sap dupa un manual de intretinere!

Avatar utilizator
ssTour
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 24, 2008 12:39 pm

Mesaj de ssTour » Lun Dec 27, 2010 10:17 am

ca sa ne ferim de neintelegeri si de zeci de pagini scrise eu zic ca acest videoclip va raspunde cu siguranta la multe din intrebarile si problemele voastre. spor !

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Lun Dec 27, 2010 10:48 am

alternatoru' va merge bine?

Avatar utilizator
mufac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 18, 2010 2:07 pm

Mesaj de mufac » Lun Dec 27, 2010 6:20 pm

Extrem de explicit clipul de pe Youtube!Multumesc foarte mult pentru link;o sa trebuiasca sa-mi rezerv o zi pentru asta.Cat despre alternator nu stiu ce raspuns sa dau.Se invarte normal,incarca,mai mult de atat nu stiu ce ar insemna sa mearga bine.

Avatar utilizator
wartech24
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 21, 2010 12:13 am

Mesaj de wartech24 » Lun Dec 27, 2010 7:44 pm

daca ar fi sa fie magnetul dezlipit ai avea mult mai multe probleme decat un relantiu instabil
ai avea probleme la pornit .. ai avea "check engine" aprins .. ai avea probleme in timpul mersului datorita faptului ca magnetul s-ar lipi de miezul bobinei .. ar ramane accelerat sau ti-ar trece chiar calculatorul in "modul de avarie" .. este parerea mea formata dupa atatea theme citite despre acest simptom .. daca ar fi sa vb prostii imi cer scuze .. dar nu vreau decat sa ajut cu ceea ce stiu ..

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori