Sonda Lambda

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
mihaig06
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Sep 23, 2011 10:27 pm

Mesaj de mihaig06 » Mie Dec 07, 2011 7:39 pm

cunoaste cineva codul de pe sonda lambda (cea de reglaj ,inante de cataliator) ?
testerul mi a depistat sistemul de incalzire al sondei defect in rest sonda functioneaza in parametrii. Ce rol are sistemul de incalzire al sondei ? Afecteza cumva socul sau nu are legatura cu asa ceva ca consumul sau performantele nu s au modificat.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Dec 07, 2011 8:18 pm

Pai pana cand nu se incalzeste sonda, semnalul ei este ignorat, deci merge in circuit deschis (calculeaza raportul stochiometric dupa semnalul senzorului de presiune si temperatura sau al debitmetrului) fara sa mai verifice asta dupa semnalul sondelor lambda si sa faca ajustari daca sunt necesare.

Socul se bazeaza pe semnalul senzorului de temperatura lichid de racire deci nu e afectat.

Avatar utilizator
busuuca
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 13, 2012 8:59 am

Mesaj de busuuca » Lun Ian 30, 2012 1:17 pm

Salut, am masina de aprox. 2 luni si am martorul la motor aprins. Sunt soferita incepatoare si recunosc ca am mai mers si subturat cu ea, merg 90% prin oras: Ambreiaj, frana, acceleratie, ambreiaj ......etc. stiti cum este prin orase aglomerate. Am dus-o la mecanic si a curatat clapeta de acceleratie dar s-a aprins iar martorul la motor si mi-a spus ca e posibil sa fie problema la sonda lambda. daca stie cineva aceasta masina e dotata cu o sonda sau doua? Adica inainte si dupa catalizator? cat pot merge cu ea asa fara sa afecteze alte componente?
va rog sa ma lamuriti daca puteti. multumesc anticipat!

Avatar utilizator
korn84
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 26, 2011 9:09 pm

Mesaj de korn84 » Dum Feb 05, 2012 1:50 pm

Salut busuuca si bine ai venit in comunitatea Mitsubishi.Carisma are o singura sonda.inainte de catalizator.daca nu functioneaza nu afecteaza decat consumul.cel mai bine este sa o schimbi sau sa faci un test sa vezi daca ea este de vina.daca nu este ea si mergi asa este posibil sa strici motorul.

P.S Clapeta de acceleratie nu are nici un senzor.deci mecanicul ala nu prea stia ce face.dupa curatarea clapetei masina ar trebui sa merga mai bine dar cam atat.nu are treaba cu martorul din bord.pentru curatare poti merge si mai turat cateodata.ajuta la ardere si la curatare.si parerea mea este ca ar trebui sa te duci cat te curand sa rezolvi problema.doua luni cu martorul aprins e deja cam mult.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Feb 05, 2012 6:17 pm

Clapeta de acceleratie la masinile cu pedala electronica are 2 senzori de pozitie. Si mai sunt doi in pedala de acceleratie. Toti trebuie sa citeasca aceeasi valoare, altfel se limiteaza puterea. Si mai ai si senzorul MAP care se murdareste o data cu clapeta.

Daca martorul s-a stins candva si apoi a reaparut, probabil ca ai probleme la rezistenta de incalzire a sondei, care a dat semne de oboseala pana s-a dus de tot.

Avatar utilizator
busuuca
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 13, 2012 8:59 am

Mesaj de busuuca » Dum Feb 05, 2012 7:02 pm

Multumesc mult pentru raspuns, am sa merg cat de curand la tester cu mitsubica , martorul de motor s-a stins dar pentru ca trebuie sa plec cu ea din tara trebuie sa ii fac o revizie completa.
Eu fiind incepatoare si neav?nd cunostinte de mecanica decat cele impuse pentru examinarea pentru permis, va mai adresey cateva intrebari pentru ca imi doresc sa-mi intretin masina cat mai bine pentru ca am descoperit multe calitati la ea si m-am atasat de masina si imi doresc sa o folosesc pana ies la pensie, peste vreo 35 ani.... .
1. Am pus benzina de la Rompetrol, Efix 95, este buna?
2. am observat acum 2 zile ca un stergator il agata pe celalalt cand le pornesc, care ar putea fi cauza?
3. Dupa cum spuneai daca clapeta de acceleratie nu are senzor, martorul s-a aprins din alta cauza, acum se aprinde cand pornesc motorul si apoi se stinge, este normal?
4. Am observat ca atunci cand intru in viteza a II demarez putin si apoi iau piciorul dupa acceleratie ramane tot accelerata, in aceeasi viteza si doar daca franez usor se reduce viteza, este normal?
5. Care ar trebui sa fie consumul pe aceasta vreme, imi ia si 11,5 - 12% in oras si cand era mai cald cobora sub 8,5 in oras iar in afara am ajuns pana la 5.2 cu 4 adulti mari (100 kg./pers.), recunosc ca nu m-am obisnuit sa conduc economic, mai am multe de invatat, Multumesc !

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Feb 05, 2012 7:22 pm

Daca martorul se stinge imediat dupa pornirea motorului e perfect. E ok benzina de 95. Unul din stergatoare e prea mare, de aia agata. Scoate borna minus de pe baterie 2 min si apoi pune-o la loc, si vezi daca mai ramane tot asa turata. E de asteptat sa consume mult pe vreme ca asta, si mie imi ia 9-10 prin oras acum cu frigurile si zapezile, si eu am 1.3 si conduc economic!

Avatar utilizator
busuuca
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 13, 2012 8:59 am

Mesaj de busuuca » Dum Feb 05, 2012 7:39 pm

multumesc mult pentru raspuns, voi face ce m-ati sfatuit, consider ca acest forum este foarte necesar celor mai putin cunoscatori in ale masinii, in special pentru posesorii de Mitsubishi Carisma

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Feb 05, 2012 9:31 pm

Cand ramane asa turata, motorul e inca rece? Ca s-ar putea sa fie inca rece motorul si sa o tina turata socul automat. La cald face asa?

Avatar utilizator
busuuca
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 13, 2012 8:59 am

Mesaj de busuuca » Lun Feb 06, 2012 9:38 am

salut, ramane turata cand o pornesc dupa ce intru in vit. a II-a, dar nu mereu, probabil cand inca e motorul rece, eu schimb viteza cand se apropie de 3000 de turatii (vit. II, iar in vit. III la 3000-3500 turatii).

cu stergatorul care il agata pe celalalt am rezolvat problema, mai trebuia reglat ca s-a dereglat din cauza ghetii

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori