Pagina 1 din 2

Scris: Mie Mar 13, 2013 9:23 pm
de danyyx
Salut lume!
Revin dupa o perioada de timp pe forum cu o intrebare catre posesorii de carisma. Dupa ce am vandut galantul (masina excelenta dar fara AC din pacate) vreau sa ma indrept catre o Carisma. Destul de greu de gasit la noi una dupa 2000 dar dupa indelungi cautari am gasit 2 modele acceptabile la pret:
1) Carisma 2000 1.8 gdi 122 cp echipare Elegance (cea cu mahon si partial piele)
2) Carisma 2000 1.6 mpi 90 cp echipare Comfort


Intrebarea mea era daca motoarele GDI sunt fiabile sau ce probleme frecvente au ele? citind putin pe forum am inteles ca ar fi ceva probleme cu ele.
Si cea de-a doua varianta mi se pare interesanta dar are vechiul motor de 1.6 90 de cai si stiu ca este motor de 1.6 103 cai.
Voi ce parere aveti?
Si inca ceva..... diferenta de consum e mare intre cele doua motoare?
Anyway amandoua sunt la acelasi pret si nu stiu ce sa aleg.

Mersi

Scris: Sâm Mar 16, 2013 7:01 pm
de _azazel_
Nevasta-mea are una de 90 de cai, model 1998, luata de mine din DE in 2008. I-am pus GPL acum 3 ani si se comporta excelent! Nu am avut probleme cu ea decat acum 2 luni, dar s-au rezolvat ieftin. In rest, pot sa iti spun ca este o masina excelenta! Am avut peste 10 masini pana acum (inclusiv marci premium germane), dar ca fiabilitate asta le-a intrecut pe toate! Si unde mai pui ca e condusa de o femeie!

Scris: Mie Mar 20, 2013 8:58 pm
de danyyx
Ok ! Oricum am renuntat la ideea de GDI! Rasfoind mai mult google am inteles ca motoarele de genu asta sunt destul de performante dar au o problema destul de grava si anume depunerile de calamina pe valvele de admisie si asta din cauza sistemului de injectie directa de carburant. In timp aceste depuneri devin destul de mari si afecteaza destul de mult puterea si consumul de combustibil. Sa nu se inteleaga ca la motoarele cu injectie indirecte aceste depuneri nu exista ci din contra, ele exista, dar perioada de formare este mult mult mai mare. Asta datorita injectoarelor care sunt amplasate deasupra valvelor de admisie si benzina ajuta mentinerea valvelor curate mai mult timp. La GDI-uri calamina se formeaza destul de repejor iar de curatat cea mai eficienta metoda ar fi demontarea chiuloasei si curatarea manuala( operatiune de durata si costisitoare). Ar mai fi o metoda si anume cea de curatare cu SEAFOAM dar la noi nu se aduce asa ceva si cica ar da mari rezultate. Cautati pe youtube aceasta operatiune.

In concluzie......NO GDI.

Scris: Joi Mar 21, 2013 12:38 am
de andrei
Salut danyyx,
avand in vedere ca vii de pe un Galant, de ce nu iei in considerare si a opta generatie a acestuia? (1996-2003)


Scris: Joi Mar 21, 2013 6:49 pm
de danyyx
Salut Andrei!

Crede-ma ca eu caut de mult un Galant 8G in Romania dar nu gasesc unul care sa imi placa sau care sa merite banii. Majoritatea la vanzare la noi sunt cu motoarele acelea imense de 2.4 GDI si sincer nu vreau ceva sa ma rupa la buzunar. As fi de acord cu un 2.0 benzina 4 in linie sau un 1.9 diesel. Intr-adevar sunt foarte frumoase si cei care le au probabil nu se indura sa le vanda! Dar si Carisma imi plac si de asta ma gandeam sa iau una. Oricum mai caut. Daca stii ceva anunta-ma te rog!

Scris: Joi Mar 21, 2013 9:18 pm
de wartech24
La GDI depunerile nu sunt de la injectoare .. ci de la sistemul de reciclare/reutilizare a gazelor de admisie.
Problema se rezolva foarte simplu prin inchiderea AGR.
In rest motorul e foarte econom. Diferenta de consum intre 1,6 MPI si 1,8 GDI e cca de 2l/100km.
Problemele care pot aparea la GDI sunt batai la tacheti ..

Toate modelele 1,6 MPI dupa '99 sunt cu motoare de 76kw/103cp ..

Scris: Vin Mar 22, 2013 10:41 am
de danyyx
Nu am zis niciodata ca ca injectoarele sunt de vina pentru depunerile de calamina ci doar faptul ca acestea nu mai sunt situate deasupra valvelor de admisie, fapt ce ajuta la motoarele cu injectie indirecta mentinerea lor curate mult timp. Stiu si de solutia de care spui tu si anume de blocarea valvei EGR dar ce te faci atunci cand ai de facut ITP-ul? O sa iasa gazele foarte mari.
Tu ai incercat varianta asta?
Si ce probleme sunt cu tachetii? De asta nu stiam!

Scris: Sâm Mar 23, 2013 11:28 pm
de ssTour
Problema cu tachetii eu am rezolvat-o cu uleiul Eneos - masina japo -ulei japo:)
La itp au iesit gazele mari dar era de la sonda Lambda
Eu am vandut Carisma vara trecuta - si dupa 4 ani pot spune ca e o masina ff fiabila dar are si multe defecte - adica:

Pro :
- fiabilitate motor
- cutie de viteze super - schimbatul vitezelor e o placere
-consum mic vs putere mare
- spatiu generos -pasageri- portbagaj-
- siguranta mare - tabla groasa si masiva- tare ca un tank

Contra:
- arhicunoscuta problema cu cdplayerul/comp de bord (daca vrei un mp3)
- butoane actionare geamuri fragile- se rup usor
-volan prea mare
- incomfortabila la drum lung din cauza reglajelor limitate ale scaunului soferului si a suspensiilor rigide
- pretentioasa cu benzina (vrea de aia mai scumpa )
- greu manevrabila in oras sau curbe multe
- directie imprecisa - de multe ori am avut surpriza sa ma vad nevoit sa trag brusc de volan in unele curbe-
- depreciere - am dat pe ea 6000 si am vandut la jumatate

Sper sa iei in calcul ce e important - asa am facut si eu cand am cumparat-o - o masina fiabila care sa nu consume mult si care sa imi ofere siguranta familiei. Eu unul am fost ff multumit de ea.
Ca sa nu mai zic ca atunci am vrut sa imi iau a4 (n-aveam bani) si a luat-o un prieten - si in astia 4 ani el a bagat bani de inca jumatate de masina-
eu mai nimic.

Scris: Dum Iun 30, 2013 1:57 am
de bluecarisma
Buna Seara ,
sunt nou pe aici si as avea nevoie de ajutor in urmatoarea problema.
As vrea sa imi cumpar o Carisma diesel din 2001-2002 102 cp,dar nu stiu prea multe despre acest model,de aceea am cateva intrebari :
1.De unde provine acest motor si unde mai poate fi gasit
2.Care sunt cele mai des intalnite probleme
3.Se poate face o diagnoza?Ce interfata trebuie?Merge un vagcom sau elm 327? sau Trebuie altceva?
Multumesc.

Scris: Dum Iun 30, 2013 11:24 pm
de chacha
Motorul este provenienta Renault, vezi masinile Renault facute prin 2000 cu acest motor. Legat de diagnoza, nu stiu, am facut mereu la service.